Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Hej meiden, gister op de verjaardag van me man zijn we voor de 5de keer oom en tante geworden van een heel mooi meisje! ze heet Britt. vandaag ben ik op controle geweest bij de verloskundige. bloeddruk 110/70 en ben 2 kilo afgevallen.
    hartje klopte mooi en baarmoeder kon ze goed voelen.
    over 5 weken hoeven we pas terug te komen

xx sky

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @NS: Gefeliciteerd!! netjes hoor je bloeddruk! En ben je nu in totaal 2kilo afgevallen?

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @barleeeus, vervelend, ik doe met je mee... helaas! :(

Heb de vk gebeld. Ze zei dat ik al een lage bloedduk heb en dat ik daarom nu extra last kan hebben van vermoeidheid. Je lichaam maakt nu extra bloed aan en de aders zijn breder ofzoiets en als je zwanger bent zakt de bloeddruk ook nog eens wat. Maar, goed nieuws; ukkie doet het juist goed op een lage bloeddruk :D

Ik ben wel even halve dagen gaan werken, hopelijk alleen deze en volgende week en dan tweede trimester hoop ik weer wat fitter en geen hoofdpijn meer... de vk heeft me ook aangeraden floradix te gebruiken, dat is goed voor zwangere vrouwen, ijzer, maar ook goede vitamines en mineralen. geen medicijn natuurlijk, te kopen bij de tuinen. Heb daar meteen (impulsaankoop, lag bij de kassa) flesje pure vitamine E olie meegenomen, lekker mengen met mijn bodylotion en smeren maar haha

Meiden, beterschap allemaal! Vlinder sterkte met je keukenkastje, het zit allemaal even niet mee zeg....

Fijne avond, tot gauw!

X

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Rustig hier vandaag!

@josjo: ik hoop dat je snel opknapt!

Hier gaat het weer goed, ik heb zelf ook al weer honger :)

Vandaag is mijn trouwjurk binnen gekomen en mijn schoonmoeder heeft gekeken of de maat goed is en hij is nu nog een beetje te groot, maar daar groei ik vast wel in en anders kan ze hem vermaken :)
    Ohhh was het maar vast zover ik wil ehb nu al aan.....hihihihi

Verder weinig te melden.
    Ik wil zo graag weten wat het word zodat ik lekker spullen voor de kleine kan kopen!
    Ik denk dat we morgen maar opzoek moeten gaan naar een muziekpopje. Voor megan had ik pip van woezel&pip, en die ben ik met 16wkn elke dag bij mij buik gaan houden. En toen ze ziek was of als we nu maar de dokter gaan neem ik hem mee en ze word er nog steeds rustig van!
    Dat wil ik voor Emmy ook :)

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zat net te denken laat ik een topic gaan openen met allemaal meiden die net als ik zwanger zijn geworden na ellendige behandelingen. Voel me namelijk niet altijd even thuis tussen de makkelijk zwanger geworden medezwangeren...

Maar nu zie ik dit topic. Mag ik aanschuiven?

6. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Maartje je mag zeker aanschuiven. Heel herkenbaar hoor, het voelt voor ons toch anders denk ik. Dus welkom hier en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Jeetje 7e poging zwanger geworden. Wow... wat een wonder!

Hier, jeetje 18 weken alweer en ik vind het nog steeds onwerkelijk! Dat zal wel duren tot ik haar in mijn armen heb denk ik. Nog maar 2 weekjes en dan zit ik al weer op de helft :$
    Migraine is na 2 dagen weer gezakt, hopelijk blijft het zo maar ervaring leert dat het eind van de middag weer terug komt en dat het in de loop van de week steeds beter gaat. Rustig aan maar weer.

Liefs Sas

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Sloppy super te lezen dat je opgeknapt bent. :)

@Barleeus, jee alweer 18 weken!
    Hopelijk blijft deze keer de hoofdpijn weg meis.

@Maartje, natuurlijk klets gezellig mee.

@Hier, tja gisteren de uitslag gehad voor oma en is niet best. :(
    Ze geven haar nog 2a3 maanden.... :( Zelf weet ze het nog niet want ze moet vrijdag nog voor een buikonderzoek om te kijken of daar kanker zit en dan krijgen opa en oma het ook te horen.
    Ik weet wel dat ze niet altijd goed zitten met de tijd die iemand nog heeft maar ze is al zo oud geworden in een korte tijd (na psyg. instelling) en nu dit....
    (bij papa zeiden ze in de 1e instantie 1tot1,5 jaar en 11 weken later was hij er niet meer, ondanks operatie en bestalingen)
    Bij oma gaan ze niet opereren ofzo, in dit stadium en op deze leeftijd, dat willen ze haar niet aandoen. Ze is in de 70.
    Dus....Helaas zal oma haar achterkleinkind niet in haar armen kunnen houden. :( :(
    Zoals het nu gaat, gaat het heel snel. Uitval aan handen/armen enz.
    Het wordt afwachten hoe het gaat lopen maar ik hoop dat ze niet al te veel moet lijden en een slopend ziektebed krijgt.

Pffff, ik krijg gewoon alles van papa weer terug op mijn bord. :(
    Ik weet iedere ziektebed met een hersentumor is anders maar toch.
    Ik zie papa hier weer liggen in het zh-bed in de woonkamer met luiers, kinds, mijn naam niet meer weten etc..... Ik had die film liever nooit meer gezien maar helaas.
    Ja wij wonen nu in het huis van mijn ouders, ik ben geboren in de kamer waar mijn man en ik nu slapen. Mijn moeder is 1 jaar na overlijden van mijn vader gaan samenwonen en hebben wij dit huis gekocht. ;)

Ik ga kaarsjes branden voor omie en hopen dat het allemaal rustig zal verlopen.

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Maartje: welkom hier! Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Heel herkenbaar hoor dat je meer aansluiting voeld met "ons" mmm-meiden als bij de overige groepen :)

@barleus: ja al weer 18wkn! Heerlijk om bijna op de helft te zijn!
    Ik hoop dat je migraine vergebleven is.

@vlinder: ohh wat erg voor jullie allemaal! Dit is volgens mij nog erger als jullie verwacht hadden?
    Jaen als je dit al hebt moeten meemaken met je vader dan is dit dubbel zo zwaar.
    Ik kan me alleen proberen voor gestellen hoe dit is, maar ik heb dit zelf nog nooit mee gemaakt.
    Heel veel sterkte meis en schijf het maar van je af hier hoor!

Wij zijn vandaag met sloppyman naar Utrecht geweest. Hij moest z'n race licentie verlengen en daarna zijn we naar de babyplanet geweest.
    Ik heb leuke kleren gekregen, topjes want broeken heb ik genoeg :)
    En megan heeft een heel nieuw zetje van noppies gekregen.
    Verder hebben we een duo wagen gezien die we heel graag zouden willen hebben.....
    Daar hadden we nog niet eens bij stil gestaan maar deze zag er wel heel handig uit :)
    Het was een iCandy en ik had er nog nooit van gehoord, maar we hebben dan ook nog nooit naar duo wagens gekeken.
    Tja we gaan nog trouwen en het is zeker een mooie huwelijks cadeautje......hahahaha

9. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    De migraine is gelukkig weg gebleven. Ik durf weer wat te doen. Als het net weg is durf ik nauwelijks te bewegen omdat het altijd zo weer terug kan komen.

vlinder, wat vreselijk allemaal met je oma en alle herinneringen die daarbij komen. Ik ga een kaarsje voor je oma branden. Hopelijk blijft haar een hoop leed bespaard en gaat het geen hele lange lijdensweg worden.

Sloppy, wat leuk dat je lekker geshopt hebt. Fijn dat je een handige duo wagen hebt, en ja.. kleren voor jezelf is altijd leuk natuurlijk.

ik ga even mijn paardjes verwennen, die zitten alweer een paar dagen zonder mij.

Liefs Sas

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @barleus: we hebben de duo wagen nog niet maar we hebben wel besloten hem te gaan kopen.
    Nu heb ik een zgan maxi-cosi mura 4 in de aanbieding :)
    Ophalen rond augustus ....hahahaha
    Fijn dat je migane weg gebleven is!

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen allemaal!

Lekker weekend gehad?
    Hier een heel leuk weekend alleen onze kleine meid kreeg zaterdag diaree en dan helaas ook de bijhorende luieruitslag :(
    Maar gelukkig gaat het nu al weer de beterende kant op :D
    Gister lekker mn nieuwe kleren aan gehad, altijd leuk.

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,
    kennen jullie mij nog? Ik kom hier voor de tweede keer voorzichtig meeschrijven.
    De vorige keer zwanger geraakt na een cryo-tp (begin december). Helaas liep dat na een week al mis.
    Nu, twee maanden later, zijn we weer zwanger. Deze keer van een escape-iui. Er groeiden niet genoeg eitjes door voor een punctie en dus hebben ze het omgezet in een iui. Ik had er totaal geen vertrouwen in, omdat we al 6 iui's hebben gehad waarvan er geen eentje raak was. Maar toch, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Vanmorgen een super duidelijke test in m'n handen! Misschien ligt het wel aan het ziekenhuis (moesten namelijk naar een ander ziekenhuis voor de ivf).
    Super blij, maar ook wel een beetje afwachtend zoals jullie waarschijnlijk wel zullen begrijpen.
    Over twee weken de eerste echo. Hoop dat we 'm deze keer wel halen en er nog velen zullen volgen!

Foto's zie album (testen vergelijken)

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Zeehondje wat goed!! :)
    Ik begrijp je onzekerheid maar al te goed.
    Ik ga duimen voor je dat het nu lekker warm blijft plakken en jullie over 2 weken een goede echo hebben.
    Als ik zo je test eens bekijk dan zit dat wel goed hoor, die van december zijn veeeeeeeel lichter.:)

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Zeehondje: Welkom terug! Deze test ziet er heel mooi uit! Ik hoop dat je nu een mooie plakbeeb hebt hoor! GEFELICITEERD!

15. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Hallo meiden,

Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Ik zag dat hier ook een topic was van de mmm. Vinden jullie het goed als ik me hier ook meld?

In dec 08 ben ik gestopt met de pil, zwangerschap bleef uit. We zijn toen uiteindelijk in de mmm beland. Er was bij ons niets gevonden (onbegrepen infertiliteit) Uiteindelijk is het met de 2e IUI gelukt.

Ik heb tot nu toe niets te klagen gehad. Er is zelfs een maand geweest dan m'n zwangerschap even niet zo belangrijk meer was. Niet dat ik er niet blij mee was maar toen ik 14 weken zwanger was was mijn man heel erg ziek. Hij had legionella opgelopen, hij is toen voor twee weken op de IC beland en is toen bijna overleden. Hij is toen overgeplaatst naar het Erasmus in Rotterdam omdat hij aan de ecmo zou moeten.
    Gelukkig is het toen alleen maar beter met hem gegaan. Hij is nu weer helemaal opgeknapt en we kunnen nu echt samen genieten van de zwangerschap.
    De babykamer is nu bijna af. Ben vandaag aan het wachten want de meubels worden vandaag geleverd.

Gr Kaat

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje Kaat, krijg kippenvel als ik het verhaal over je man lees. Tja, ik begrijp wel dat het leven van je man dan misschien toch net iets belangrijker is dan je kindje. Gelukkig is nu alles goed, fijn!

Ego; ik had vanmorgen het potje urine in de koelkast gezet. Wilde namelijk ook nog andere merken testen doen, haha. Deze heb ik gehaald en net gedaan! Nou super positief hoor. De sensitest nog een keer, duidelijk, bijna even donker de beide streepjes. Toen de kruidvat (2v5) en wilde na vijf minuten gaan kijken. Maar na het druppelen dacht ik toch alvast even te kijken of de controlestreep wel kwam. Haha, toen stonden er dus gelijk al twee strepen! En de digitale gaf ook 'zwanger' aan. Ik kan er nu niet meer onderuit, joepie!

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Zeehondje, super!!!!!!!!!!
    Nou meid, na al die dikke testen moet je het echt gaan geloven hoor. :)

@Kaaat, welkom en klets gezellig mee.
    Ook hier kippenvel van je verhaal over je man maar gelukkig is nu alles goed.

@Sloppy, achossie luieruitslag. :( Maar gelukkig gaat het al beter.

@Hier, ik heb vrijdag een angelsound besteld en wacht met smacht tot hij binnenkomt. :)
    Verder rustig, ik ga zometeen mijn huishouden maar eens aan kant maken want ik heb van het weekend vrij weinig gedaan. ;)

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @kaat: Welkom hier........volgens mij had ik dat nog niet gedaan :) niet zo netjes van me.
    Wow jullie hebben een spannende tijd achter de rug!

@Zeehondje: Het is een mooie plakbeeb hoor!! Maar ik kan me voorstellen dat je nog voorzichtig bent.
    Wel heel bijzonder dat je nu via IUI toch zwanger bent!

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hallo allemaal!

Hoe gezellig, ineens 3 nieuwe 'gezichten' of hoe noem je dat hier hihi. Allemaal welkom uiteraard, superfijn dat het eindelijk gelukt is, na zo lang een kinderwens, tja, we weten allemaal hoe dat is helaas, maar goed, we zijn allemaal happy nu dus dat is dan snel naar de achtergrond he (bij mij in elk geval):D

Zeehondje, tuurlijk kennen we je nog. wat super super goed dat je zo snel weer zwanger bent! Dat is natuurlijk wat we hopen als het bij iemand mis gaat maar ik denk dat het vaak wat langer duurt. Ik kan me voorstellen dat je geen verwachting had van de iui, zou ik ook niet hebben denk ik... maar echt, wat gaaf dat het gelukt is!

Kaat, wat een verhaal zeg! jee dan ben je inderdaad even niet echt met je zwangerschap bezig nee.... gelukkig gaat het weer goed met hem! Heerlijk genieten nu, voor jou schiet het al lekker op!

helemaal gezellig meiden, klets gezellig mee!!

@vlinder, leuk! Die angelsound. Onze vk wil liever niet dat we er 1 kopen, al ben ik er nog niet uit hoor. Ze zegt dat ze te vaak angstige mensen aan de telefoon hebben omdat ze het niet konden horen en dat er dan eigenlijk bijna nooit iets aan de hand was. ja, snap ik dat ze dat niet willen, maar het is toch wel fijn om af en toe te horen dat alles nog goed gaat... ik vind die onzekerheid zo ook maar stom, want het is nu alweer 1,5 week geleden, de laatste echo en de onzekerheid begint weer vrolijk toe te slaan... :x wanneer houdt dat toch eens op?

@Slop: beterschap voor Megan, hoop dat ze gauw opknapt!

@barleeus: is de migraine weg gebleven? Hope so.... ik vroeg me al af of dat fotootje jouw paard was, maar ja dus.. ;) leuk zeg, twee paarden! Ik heb vroeger wel veel paard gereden (nooit zelf 1 gehad hoor), ook wel wedstrijden via de manege, erg leuk altijd! Wil altijd nog wel een keertje weer beginnen.... rij je nu nog gewoon of niet?

@all: hier alles verder aardig, even wat gas terug voelt goed. Deze week nog halve dagen en donderdag heb ik zelfs vrij, daarna een weekje naar de sneeuw dus dan hoop ik dat de fitte periode in gaat...

X

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx voor het welkom!! :)

Ja, tussen de 'gewone' zwangeren voel ik me niet zo thuis. Heb vaak het gevoel dat 'zij' het allemaal meer voor 'normaal' aannemen terwijl ik alles een groot wonder vind en me over alles verwonder.
    Ik twijfel ook over een zwangerschapscursus. Ben echt bang voor klagende vrouwen. Merk op mn werk ook dat er heel wat vrouwen zijn die klagen over hun zwangerschap. Last van dit, last van dat...
    Ik word nog altijd zo verdrietig als ik zwangeren hoor klagen.
    Gevoelsmatig heb je in mijn ogen niets te klagen als je zwanger bent... Je kunt het mmmeisje wel uit de mmm halen, maar de mmm haal je iets minder makkelijk uit het mmmeisje...

:( ;)

Deel Deze Pagina