Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat fijn dat het zo goed gaat Mistery!
    En wat een super leuke muurschildering. Schattig!

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Wat een mooie foto's Babbel!! WAUW!!!

Mistery, ben benieuwd naar jullie kinderkamer.....heb vriendjesverzoek gedaan ;).

3. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    thanks ja de muurschildering heeft een dubbele betekenis zoals misschien meerdere in de mmm ons kleintje komt uit de vriezer vandaar :)

4. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Mistery spannend meis, het gaat er nu toch echt gauw van komen hè? Die bevalling dat kan jij, ook als controlfreak zijnde, en het is echt zo fantastisch om mee te maken dat die kleine frummel op je buik ligt! Sterkte met de laatste loodjes... Heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, ben benieuwd naar je foto's! :)

Hier ligt toevallig een geboortekaartje van de kapster voor mijn neus (naam Pippe) en zij hebben opgeschreven: wij geven een kraamfeest! Op datum in ... Laat even weten of je er bij kunt zijn via emailadres. Leuk kaartje trouwens van Geboortekaartjes, online de allerleukste bij Babyboefjes.nl beetje brocante stijl met roosjes, een vlindertje en leuke schuine ruitjesmotief vanbinnen met sierlijke letters (voor wie nog op zoek zijn in het oerwoud van kaartjeswebsites hihi)

Loesie, voel jij je ook nog goed? De 30 weken alweer gepasseerd, begint ook op te schieten hè?

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Oh haha hij maakt een hele tekst van die link... ;) niet dat jullie denken dat ik reclame maak haha :D

6. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Josjo ja leuk 2x op de lijst..:) Wanneer dan ook..
    Oow kunnen de mama's niet hun kaartje posten, ik weet idd echt niet waar ik moet beginnen met zoeken, heb niet echt 1 iets wat ik leuk vind..

Chybou alsnog gefeli met de 12 weken..! Whoeee..

Brabbel mooie 3d fotos hoor, super duidelijk.. Ben zo benieuwd naar onze..:D

Mistery spannend hoor..:) Fijn dat je je goed voelt en het hoofdje er al klaar voor ligt..

Hier ook net weer nieuwe buikfoto's in mijn album gezet.. Denk af en toe ik groei niet, maar als ik dan het verschil zie dan heb ik toch een beetje ongelijk..:)

7. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    Thanks ja ben uit de tekst eindelijk :)
    Zal je even toevoegen... Bedankt voor je positieve woorden ja en ja had jij dat ook die spanning of niet ?
    OF Het overkomt je denk ik gewoon ?

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Mistery, mooooi kamertje!! Ik hou wel van die stijl, zie maar in mijn album :) al hebben wij niet zo'n mooie muurschildering... En die spanning die jij nu hebt heb ik niet zo ervaren omdat ik vier weken te vroeg bevallen ben. Het overviel mij enorm en had t gevoel dat de realiteit mij inhaalde, weeën gingen ook meteen vanaf uur na breken vliezen heel snel en heftig achter elkaar dus heb hoewel ik het eigenlijk bedacht had niet te willen gekozen voor ruggenprik, was fijn!!! :D als je nieuwsgierig bent naar m'n verhaal moet je ergens na 18 juli zoeken in dit topic ;)

En kaartje staat ook in mijn album kaaat, is wel de proefdruk dus datum e.d. kloppen niet. Vond ook bijna niks mooi maar deze wel hihi moet alleen even nadenken hoe de site ook alweer heet. Als je die nog wil weten na zien vh kaartje moet je me maar pb'en :)

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    LA FEMME, onwijs gefeliciteerd met je 2 grote wondertjes !! :)
    Onwijs leuke namen.

@Mistery, het begint voor jou te korten he meid?
    Nog even en je hebt je wonder in je armen. :)

Pfoeh he, ooit dit topic opgestart en wat een berichten zeg haha.
    Leuk dat er zo gekletst wordt. ;)

@Kaaat, al bij een drukkerij geweest? Dit hebben wij ook gedaan en kregen voorbeeldboeken mee naar huis zodat we rustig konden kijken of er iets voor ons tussenzat.

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    La Femme, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zoon!
    En wat een nette gewichten voor een tweeling!! Heerlijk dat ze het goed doen, geniet ervan!

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik heb het geboortekaartje zelf half ontworpen op de site hipdesign.nl.
    Zal zo even wat foto's in m'n album zetten.

Ook zo aan het genieten van het mooie weer meiden?!

12. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! meiden.
    Kom nog even met een echo berichtje voorbij waaien, maar vanaf volgende week zal ik weer proberen te reageren.
    Vandaag zijn ze voor het eerst in het badje geweest, met hulp van de kraamzorg...super schattig, ze vonden het heerlijk.
    Ze komen ook nog altijd goed aan, nog 1 of 2 dagen en ze zitten aan hun geboortegewicht. Ook heb ik nog zoveel melk dat ik soms extra afkolf en wat invries. Zo wordt de melkproduktie natuurlijk nog wel niet minder, maar het is een prettig idee een voorraadje in de vriezer te hebben.
    Zal ook snel eens wat foto´tje posten...ze zijn nl. zo verschillend...

13. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Wauw Geweldig LaFemme!!!! Ben benieuwd naar fotootje!!!

Ook even ego:
    Vroege echo gehad (6w2d), was enorm gespannen:
    Maarrrrrrrr we hebben een vruchtje gezien zo groot als een rijstkorrel met een kloppend hartje!!!!!
    Zooooooooooo blij en opgelucht!!!!

14. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Zonnetje jeeeeh wat fijn zeg..

Vlinder ja ik zit er aan te denken om een buikschildering te doen en deze dan ook voor het kaartje te gebruiken, maar dan wil ik het liefst bij een drukker langs ja...:)

Zeehondje ga zo ook even bij jou spieken..

Josjo leuk kaartje ook ja..:) Lekker vrolijk..

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Jaaaa zonnestraaltje, supernieuws!!! Genieten nu :)

En nikita, kom maar op met die foto's, we zijn allemaal supernieuwsgierig :D

Fijn weekend allemaal!

16. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #4236 mmiiiiir, 23 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2012
    Tekst op mijn kaartje:

Kijk Fee, de wereld
    Zie de zon en de wolken
    Ruik de bos en de zee
    Voel de wind en de regen
    En de liefde om je heen

Ontdek de hele wereld
    Blijf je verwonderen
    Leef je dromen
    En geniet

Op de voorkant een zwart wit foto van Fee, in haar blootje, op haar zij / buik op een witte dikke deken..
    ik heb heel veel complimenten gekregen over de tekst, heb er ook wel lang aan gesleuteld. Ik was behoorlijk hormonaal perfectionistisch over de tekst....

Zonnestraal: gefeliciteerd met je goede echo!

Oh, ben heel benieuwd naar foto's van de twins....

Mystery: GAAF joh, die schildering!

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Zonnestraal, wat heerlijk, een kloppend hartje! Jippie!

@La Femme, ben zeer benieuwd naar je 2 kanjers. Wat fijn dat ze het zo goed doen!

@Kaaat, link naar ons kaartje, wij hadden als "extra" tekst wat ook in mijn banner staat (And the wonder of it all..). Wij hadden op onze trouwkaart ook een regel uit een (andere) songtekst en buiten dat dit nummer van Eric Clapton ook onze openingsdans was op de bruiloft vonden we hem ook wel heel toepasselijk.

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Wij hebben gisteren een super echo gehad. Meteen toen de echokop op mijn buik werd gezet zwaaide ons kleine frummeltje als of het zeggen wilde; 'ik ben er nog, maak je geen zorgen, ik maak het goed'
    De echoscopiste heeft van alles laten zien. De groei is goed. Er zit vocht in het maagje en in de blaas. De nekplooi meting was dik in orde. Het hartje klopt goed en we hebben het gisteren ook voor het eerst gehoord.
    Helemaal super allemaal tot dat de gegevens van de echo ingevoerd werden en samen met de bloedwaardes en Lieve's leeftijd de uitslag van de combinatietest op het scherm verscheen.

We hebben een kans van 1 op 13 dat ons kindje het syndroom van Down heeft. Dit is niet wat je wil horen. Daarnaast hebben we een kans van 1 op 50 dat ons kindje Patau syndroom heeft.
    Deze kansen zijn dus sterk verhoogd.

Tja, wat nu? We hebben een goed gesprek met de obstetrist gehad. We willen op dit moment geen vruchtwaterpunctie of een vlokkentest laten doen. Informatie komt met een prijs. Aan beide testen kleven risico's en hoe veel is weten of je kindje een handicap heeft je waard?

Een kindje met Down is meer dan welkom in ons gezin. Natuurlijk hoop je op een gezond kind, maar je hebt het zelf niet voor het zeggen.

We krijgen over twee a drie weken nog een echo. Dan wordt bekeken of het kindje een hartafwijking heeft en of er andere problemen te zien zijn.

Wij zijn er inmiddels nuchter onder. De kans dat het gezond is is vele malen groter dan de kans dat er iets aan de hand is. Dat bewegelijke kindje op de echo maakte helemaal een zeer gezonde indruk.

We gaan genieten van deze zwangerschap en nemen het verder zoals het komt.

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Chybou, hier een mmmmama die wel meeleest nog bij jullie maar zelden nog reageert. Wat zal je zijn geschrokken van deze uitslag! En wat dapper dat je niet meteen kiest voor vervolg onderzoek. Wat je zegt, de kans op een gezond kind is nog altijd veel groter!
    Wij hebben de combitest niet laten doen, maar onze zoon heeft dus Down. Bij ons op de echo's hebben ze nooit iets gezien dat deed vermoeden dat hij Down zou hebben, hij leek (en is eigenlijk) kerngezond. Hij is mijn lief, mijn alles en perfect op zijn manier. Van Patau weet ik niet veel van. Mocht je vragen hebben, laat het me weten.
    Succes met wachten.

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Chybou: tja dit is natuurlijk niet een uitslag waarop je hoopt.
    Wat goed dat je je berichtje begint met dat jullie een super echo hebben gehad, wat fijn om je positiviteit te lezen!

Liesben en Eelco hebben mij geleerd hoe leuk en geweldig een kindje met down kan zijn. (bedankt daarvoor Liesben!).

Kans van 1 op 13 en 1 op 50 is inderdaad nog steeds geen grote kans. Inderdaad kost in dit geval informatie een prijs, ondanks je positiviteit en relativeringsvermogen heb je misschien toch ergens achter in je hoofd dat kleine zorgelijke stemmetje... Niet wat je wil tijdens je zwangerschap, niet wat je wil.... (ook ik had een verhoogde kans maar Fee heeft geen chromosoom meer dan ik, soms maakte ik me daar veel.zorgen over, zeker tegen het einde van de zwangerschap...)

Ik hoop dat je je blijdschap over jullie aankomende moederschap kunt vasthouden! Maar mocht je je af en toe toch zorgen maken, dan hoop ik dat jij en Lieve elkaar daarin kunnen steunen. En gelukkig is het forum er ook nog...!

Deel Deze Pagina