Chybou, wat fijn dat jullie de echo als goed hebben ervaren! Natuurlijk is het niet leuk als je daarna hoort wat de kansen zijn op down. Maar die positieve instelling klinkt goed! Ga zo door met genieten meid. Misschien een beetje raar, maar 'je kan er toch niks aan veranderen'.
@ All: bedankt voor jullie lieve reacties. We zijn er heel rustig onder. We hebben de combinatietest laten doen omdat we graag van te voren zouden willen weten hoe groot de kans is dat het kindje Down heeft. Niet omdat het dan niet welkom is, maar omdat we ons dan voor kunnen bereiden. Ik ga bevallen met een KS. Ik zou het zo vervelend vinden dat Lieve dat dan helemaal onvoorbereid alleen moet doen. Nu weten we dat de kans aanwezig is. De kans is niet heel groot, maar hij is er wel. Ik merk dat we dit nu al een plekje kunnen geven. De kans op een gezond kindje is veel groter, maar de kans dat het kindje een handicap heeft is er ook. Daar houden we nu rekening mee. Gelukkig is ons gevoel goed. Ik voel echt, met een enorme zekerheid, dat het allemaal goed gaat komen. @ Liesben: Fijn dat je gereageerd hebt. Ik ga het zeker onthouden en mocht ik vragen krijgen dan zal ik je benaderen. Hoe je over je zoontje schrijft lees ik gewoon dat het een fantastisch kind is. Zo'n mooi kindje is bij ons welkom.
Ik hou je in de gaten Chybou, en je weet me te vinden! Oh ja, de tekst op ons geboortekaartje: Gedroomd Gedragen Geboren En zo is het.
Chybou, wat goed om te lezen over hoe positief jullie erin staan, super!!! En het komt zeker goed!!! En gefeliciteerd met jullie mooie echo! Oh wat lijkt me dat speciaal om je kindje zo te zien bewegen!!! Dames, wat een mooie teksten op jullie geboortekaartjes!! Vraagje, hebben jullie allemaal een combi-test laten doen? En nieuwe zwangeren, gaan jullie dat doen? Waarom wel? Waarom niet? Liesben, jouw stukje was ook heel mooi om te lezen!
Ik heb het dus niet laten doen (ondanks mijn leeftijd, ik ben inmiddels 40). Ik vind een combitest een kansberekening waar ik niets mee kan. Ik zou sowieso een verhoogde kans hebben gezien mijn leeftijd. Maar een vwp of iets vond ik te veel risico's met zich meebrengen. dat lag bijna hoger dan de gemiddelde kans op een kindje met Down op mijn leeftijd (grappig eigenlijk...achteraf..). Daarbij, ik zou de zwangerschap alleen af laten breken als er een niet met leven verenigbare afwijking was. En wat ik zei, alle echo's lieten geen afwijkingen zien. Sterker nog, er is nooit ook maar enige verdenking geweest dat mijn kindje Doen zou hebben. En toch heeft hij het. Ik ben zelf blij dat ik het niet van te voren wist, dat zou hoe dan ook stress, zorgen en angst met zich mee hebben gebracht. Nu heb ik een redelijk onbezorgde zwangerschap gehad. Want zeg nou zelf...Down? Mijn kindje? Nee, dat gebeurd alleen bij een ander. Helaas weet ik dus dat dat niet zo is. Maar dat veranderd niets aan de liefde voor mijn kind! Eelco is mijn alles. Had ik liever een gezond kind gehad? ja, natuurlijk. Maar ik zou hem nu never nooit meer willen missen, hem niet in willen ruilen voor een gezond kind. Want het allerbelangrijkste is dat dit MIJN kind is. En mijn kind is perfect, op zijn manier. En ja, het brengt veel zorgen met zich mee, zorgen over de toekomst. Maar dat heeft iedere mama. Alleen zijn mijn zorgen iets meer gegrond, omdat ik nu eenmaal weet dat zijn toekomst moeilijk zal zijn. Maar ik weet ook dat we er wel komen. Met zijn 3tjes. Eelco for president heb ik ooit eens geroepen
Chybou en Liesben, ik vind jullie alletwee echte kanjers. Heel fijn om te lezen hoe jullie dit oppakken. Chybou, hoe jij het al een plekje geeft en je er op voor wilt bereiden en je de echo toch als prachtig hebt ervaren en Liesben, fijn om te lezen dat Eelco het zo goed doet en je zo geniet. Krijg vanaf vandaag hulp van schoonmama en zal binnenkort eens het topic mmmama´s op gaan zoeken... ( Eelco 4 president...die is goed moet je op een shirtje laten drukken ofzo...) Ga zo door ladiez. Alle nieuwe zwangeren, welkom hier, ga vanaf nu weer proberen regelmatig mee te lezen en te schrijven... Hier trouwens een foto´tje van onze kleintjes...Er volgen er nog meer hoor... Bekijk bijlage 233161
Hoi dames! De wind stond deze kant op, dus ik kom ook weer eens aangewaaid! Lieve Chybou. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Al weet je dat de kans er is, toch krijg je dan de schrik lijkt me. Maar zoals jij reageerd, reageerde ik ook: "Stel dat t kindje Down heeft, is t zeker welkom, alleen ik wil me voor kunnen bereiden hierop" Liesben is een goed voorbeeld van een mama met een heerlijke knul met Down. Wat een schatje is die knappe Eelco toch!!!! La Femme, Wat fijn om je weer eens te horen! En wat een prachtige foto van jullie kindjes, wow! Wat een knappertjes, echt eerlijk waar prachtige kindjes, met mooie namen! Hier; Niet veel geks te melden, ik ben zo saai. Afgelopen 2 weken vakantie gehad, en morgen weer werken. Nog 6 weekjes aan de bak, en dan heb ik verlof! T telt al af zo, haha. Buik groeit goed, 3d echo was prachtig, en inmiddels weer een jaartje ouder geworden afgelopen week. Dat was t wel zo een beetje denk ik..... Iedereen een hele dikke knuffel, en tot de volgende keer!
ff kort, want ben aan het werk! Knuffel voor Chybou, wat moet dat schrikken zijn! Vind wel dat je er prachtig in staat! Erg sterk klink je! Topper! Liesben, heb echt met tranen in mijn ogen je laatste berichtje gelezen! Zo mooi hoe je over Eelco praat en wat je voor hem voelt! Kreeg er kippenvel van! En ik denk dat het voor Chybou ook heel fijn is om te lezen! Je bent een kanjer met een kanjer van een zoon!!! La Femme, WOW!!!! Wat een schatjes!!!!Echt plaatjes! En we willen zeeeeeeeeeeeeeeeeker nog meer foto's zien! Geniet van ze, maar dat komt vast goed! Brabbel, jij ook aan het aftellen! Hier ook! Werk nu nog 2 dagen in de week (woensdag ziektewet) en moet er nu nog 7 in totaal! (inclusief aftrek van 2e paasdag, haha!) Maar mag ook eerder stoppen, want in principe zit ik volledig in de ziektewet! Maar ik help graag mijn collega's nog even voort! Fijn dat het verder zo goed gaat en lekker genoten van je vakantie?! En nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Je laatste zonder dat je echt mama bent!!! Ik ga weer verder aan het werk! Heeft trouwens iemand facebook? Vind het wel leuk om hier ook wat meer contacten te hebben! Pb me anders even met je naam of ik geen mijn naam, dan kunnen we vriendjes worden! Liefs
Brabbel, jij hebt dus een heerlijke en relaxte zwangerschap...en bijna verlof...dat is zoooo heerlijk...lekker niks moeten, op de bank genieten van het leven in je buik en laatste dingen voorbereiden...enne, idd. nog proficiat... Loesie..jij ook aan het aftellen en je voelt je ook nog altijd goed zo te lezen...Thuis alles al af?? Krijgt een PBtje van me... Hier trouwens best wel verdrietig soms hoor...buikje wordt echt klein nu, en besef dat de zwangerschap nu echt al voorbij is, het was best zwaar tegen het einde, en ben eigenlijk de hele tijd mijn onzekerheid niet kwijt geraakt...maarre, wil graag nog een keer, had ook helemaal geen complicaties ofzo...enne gelukkig ging manlief meteen akkoord...
Nikita: snap héél goed hoe je je voelt... Ik word er ook een beetje verdrietig van als ik bedenk dat ik dit alles (zwangerschap, bevalling, borstvoeding, baby) nooit meer zal meemaken. Zelfs de bevalling, hoewel ik het echt niet gemakkelijk heb gehad.... Ik ga in ieder geval de cryo's nog laten terugplaatsen.. Maar... Wat een mooie beebs heb je zeg! Tot ziens bij de mmmama's...! Brabbel: wat klinkt je toch altijd vrolijk en gelukkig... Fijn hè, zwanger zijn? Loesie: wow al over de 30 weken... Hoe gaat het met je? Maagzuur, rug, striae?
Loesie, je hebt een pbtje gekregen met mijn naam, zie je wel op FB! En idd aftellen ja, het gaat rap zo zeg!! Ik heb juist mijn vakanties zo gepland dat ik aan t einde van mijn zwangerschap niet zo heel veel weken aan een stuk hoef te werken. Want ik had ook een drama zwangerschap kunnen krijgen, dat weet je nooit van te voren natuurlijk. Dus binnenkort 2 weekjes vakantie, verlof (4 weekjes) erachteraan, en dan BEVALLEN!!! En ik heb heerlijk genoten van mijn vakantie, lekker lamzakken en niks doen haha. Heerlijk beetje shoppen, uitslapen, huispakdag houden, want dat is na Juni allemaal over, dus nog ff genieten.. En bedankt voor de felicitatie! La Femme, ook jij bedankt voor de felicitaties! Wij ook FB gegevens uitwisselen? Je krijgt een pbtje van me. Mirr, dank je, ik voel me ook idd erg gelukkig met mn kleine mannetje in mn buik. Zo heerlijk om mn buik alle kanten op te zien golven als ik op de bank lig.
Hai Ladies, Miirrr vind je tekst echt super, heel erg mooi.. Jessie leuk kaartje ook..! Oow zoveel keuze he. Chybou wat schrikken zeg, maar vind idd zoals de anderen al zeggen dat je er super in staat.. Dikke knuff.. Liesben wow mooie woorden en je hebt zo gelijk.. Het is jou kindje en elk kindje is perfect op zijn eigen manier..! Zonnestraal wij hebben geen combitest laten doen, omdat wij wat Liesben ook al zei het nooit weg zouden laten halen of het moet iets zijn waar het niet mee zou kunnen leven.. Nik smelt nogmaals.. En niet van de zon.. Oow wat fijn dat manlief nog wel een keer weer en snap je gevoel van het zwanger zijn missen nu al.. Zal het straks nog veel beter begrijpen.. Brabbel jij ook al zo saai hahah ik ook en love it.. Ga je ook pben.. Loesie ga je zkr pben en wat ga je toch snel en wat ben je lief dat je toch gaat werken terwijl het niet echt moet.. NIet jezelf voorbij rennen he.. Hier alles goed.. Ik werk 8 uur op een agressie groep en steeds meer mensen zeiden stop er nou mee het is gevaarlijk.. Ik die best eigenwijs is en het moeilijk vind om nee te zeggen (tegen de clienten in dit geval, soort van).. Vond het moeilijk om hier echt iets mee te doen.. Nu een gesprek met mijn manager gehad en afgesproken dat ik per direct van de groep ga.. Dat is om de dinsdag in de ochtend deze kan ik gewoon op kantoor extra ga werken en om de zondag die ik graag wild e blijven werken mede door de ort (extra geld) die ik ervoor krijg.. Deze mag ik nu elke zondag 4 uurtje thuis gaan werken.. Achteraf super fijn vanaf nu tot ik na verlof weer ga werken alle weekenden dus vrij.. Best fijn nu me collega's en clienten het nog vertellen, maar dat komt goed (positief blijven)..
@Kaaat: Lijkt me super verstandig! Natuurlijk wil je niet te vroeg stoppen met werken en je voelt ook een soort van loyaliteit naar je collega's en cliënten. Maar als er iets gebeurd... Een ongelukje zit in een klein hoekje. Je vergeeft het jezelf nooit! Kijk naar mij. Ik werkte op zo'n groep, kwam ten val met een bewoner, nu 7 jaar geleden en zit nu (deels) in een rolstoel. Ga lekker met je zwangere buik rustig aan doen! De volgende keer is misschien een collegatje zwanger en dan zou je haar dit denk ik ook adviseren. @LaFemme: Wat een prachtige kindjes! Wouw! @Liesben en All: Als ik Liesben zo hoor praten over haar zoontje heb ik echt al het vertrouwen er in dat het allemaal goed komt. Hoe dan ook! Het komt goed. Ik heb vandaag mijn klas verteld dat ik zwanger ben. Super! Wat een leuke reacties. Ze waren echt heel erg verbaast en ze vonden het zo leuk. Ze vinden het alleen heel erg balen dat ik, zoals het er nu uit zie, niet mee ga naar het volgende jaar en ze dus een andere docent krijgen. Goed voor mijn echo dit!
Ik vond het ook zo leuk om mijn klasje vorig jaar te vertellen dat ik zwanger was. De eerste vraag was of ik het jaar wel af ging maken met ze! Goed voor je ego ja! ik heb ook best lang een verdrietig gevoel gehad toen ik niet meer zwanger was. Heb ook echt een super fijne zwangerschap gehad en vond het echt heel fantastisch en fijn. Dat gevoel is er nu een heeeeel stuk minder gelukkig. Had toen echt zoiets van laat me maar gelijk weer zwanger raken. Nu ben ik denk ik nog meer aan het genieten van ons meisje en staat dat gevoel/verdriet me niet meer in de weg zeg maar. Echt een soort afscheid niet je nemen denk ik.
chybou, dat is inderdaad schrikken zeg...! maar wat geweldig hoe je er over praat. Ik denk dat veel mensen zeggen dat een kindje met down welkom is, maar hoe je echt reageert als het zo ver is...? Ik zit in het zelfde topic als liesben en ik kan nog altijd emotioneel worden van hoe mooi zij praat over haar lieve schat Eelco. Zijn foto's doen ons smelten, echt n schatje! Ik heb vroeger een oppaskindje gehad met down en dat was ook een heerlijk ventje! En uiteindelijk is het nu natuurlijk een kans en het is nog niet zeker. Ik vind het echt knap hoe jullie er in staan meis! Enne, gedeeltelijk in een rolstoel? Kan je wel een beetje lopen? En dat is dus de reden van de ks? La femmie, wat een mooooooie kindjes! Heerlijk! Waar blijven de andere foto's
Dag allemaal mag ik hier meekletsen? Kreeg de uitnodiging van zonnestraal. gister 2 wondfo testen gedaan op mijn verjaardag op 10DPO (na bijna nega pregnyltest op zondag en 2 nega testen maandag). Vandaag op 11 DPO de CB test gedaan. Vind t doodeng de komende tijd, hoop dat ik mijn eerste echo 16april krijg (was eigenlijk gesprek voor IVF). Hier mijn testjes: Bekijk bijlage 233754 Bekijk bijlage 233755
Welkom . En?? Wist je het van te voren Chantal??? Had je klachten??? Ik heb namelijk 7iui's achter de rug, ik wist met testen....nee, niet zwanger. Wist ik al!!! Toen de 1e keer ICSI, wist ik een paar dagen voor NOD dat dit raak was . Ik had namelijk al last van bandenpijn. Heel vroeg, maar voor mij een duidelijke aanwijzing. Diezelfde steken in buik/rug heb ik nog soms. Wat mooi zeg geen IVF voor jou!!!! Geweldig!!
ff kort, want t is al laat: Vk geweest, bloeddruk goed,4 ons afgevallen, beeb lag lekker te draaien, bm komt tot helft tussen navel en borstbeen, urine en bloed was goed. Alleen ijzer was aan de lage kant,net op t randje, dus hiervoor moet ik floradix gaan slikken. 12 april de 30 weken echo, en 13 april uitslag bloedgroep en eventueel spuit. Kortom niet veel bijzonders, alleen ijzer aan de lage kant. Knuffels!!!
Brabbel fijn dat alles goed was bij de vk!! @zonnetje: had er idd goed gevoel over maar niet verwacht om op verjaardag positief te testen(10DPO). Dat was het beste cadeau ooit!! Had sinds weekend mega opgezette buik en nog, heb het gevoel dat ik tot mn keel vol zit met voedsel, eet daardoor ook minder. En heb hele rare uitslag op mn rug, zie album. Maar het zal me allemaal een worst zijn, neem het voor lief! Waar ik me wel zorgen om maak zijn die felle steken, alsof ze met een breinaal door mn baarmoedermond steken... ****heeft iemand van jullie int begin meteen bloed geprikt op hcg? Ik denk dat ieders waarde anders is hè, dat ik er pas wat van kan zeggen als er morgen (2dgn later) weer is geprikt. Of niet? ****