Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Spannend hoor chantal! Ik hoop dat de tijd snel gaat voor je!
    Wat lief dat je man een cadeautje heeft gekocht en dat hij zo overtuigd is van het geslacht :D. Erg lief!

2. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Hai Ladies,

Sorry lees wel mee, maar voel me zo bleeehh :) Niet ziek, maar gewoon moe enzo.. Werken (36 uur) breekt me steeds meer op, dus maar even ali ilegali vanaf werk..:)

Lyanna hoe is het met jou de pijn en de drukteschopper thuis.. :) En 14 mei 20 weken echo, spannend..

Brabbel het gevoel het nog steeds niet te kunnen bevatten heb ik ook heel erg.. Wij hebben ook niet heel veel spullen in huis, dat begint nu pas te komen en ik vind het raar hoor, haha heel leuk, maar vooral raar..

Alle MMMama's jullie zijn zo lief..! Echt super dat jullie toch steeds weer hier komen checken of het wel goed met ons gaat en altijd lieve dingen zeggen..:) Lief..!!

Zonnetje ja iedere zwangerschap is anders, ik lustte geen warm eten, maar heb voor de rest nergens last van gehad.. En omdat jij weer anders bent hoop ik dat de misselijkheid ver voor de 12 weken al de deur uit is..

Chybou en Chantal ja ik kon ook niet echt meekomen in een "gewoon" zwangerschapstopic, maar ben het zeker met Loesie eens dat het ook echt verschilt.. Ik heb mij eerste tp ooit gehad in nov/dec 2010 en met al die meiden kletsen wij nog steeds, omdat die klik er gewoon was..:)

Chantal wat ja hoe noem je dat verwarrend, frustrerend, vervelend, dat er nog geen hartje te zien was.. Maar zoals de anderen ook zeggen het is ook nog erg vroeg.. En ik vind het fijn om te zien dat je er zelf ook evengoed nog heel positief in staat, super.!!

Josjo, vind het zo leuk dat je een cryopoging gaat doen, jeeh echt super leuk!

Loesie wat goed dat je de cryo's die jullie niet gaan gebruiken aan de wetenschap geven.. Ik vind het ook een lastig dilemma hoor.. Weggeven aan andere paren, hoe mooi ook zou ik ook niet kunnen..:S En de wetenschap is dan een goede optie.. Ik hoop gewoon dat ik niet voor de keuze kom en als dat wel zo is, ga ik/wij er heel hard over nadenken..:)
    En jeeeeeeeeeeh je hebt verlof..:D

Brabbel je maakt me nieuwsgierig, een nieuwe zwangere, leuk.!!

Joekie hoe is het verders met jou.? Hoelang moet je nog werken.?

Nik haaaaaaaaii.! :D

Fijne dag lievies.!

3. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Chantal: Wat verschrikkelijk! Al die spanning. Kon je maar in slaap vallen en pas weer wakker worden op de dag van de echo... Ik ga heel hard voor je duimen. Vind het wel een goed teken dat je er zelf een goed gevoel bij hebt en denkt dat het kindje een vechtertje is. Houd je daar aan vast en voor de rest, hoe moeilijk ook, laat het over je heen komen.

@Loesie: Lekker met verlof! Fijn hoor. Ik sta zelf voor de klas (1e klas VMBO BBL) het is soms best pittig. Fijn dat ze je aangepaste werkzaamheden hebben gegeven. Nu lekker genieten van je vrije tijd en je klaar maken op de komst van de kleine.
    Succes bij de gyn vandaag.

@Brabbel: Een nieuweling. Ik hoop dat het is wie ik hoop dat het is. Wie weet.
    Hoe was de echo? Vast wel goed, want als hij vanuit een stuit zo in je ribben schopt is het vast een heel lenig kindje. :D

@Kaaat: Vervelend dat je zo moe bent. Maar je maakt ook lange weken! Zorg goed voor jullie tweetjes!

Tja, die cryo's. Het is een hele lastige beslissing. Wij hebben besloten de cryo's die we niet gebruiken te schenken aan mensen die op geen andere manier zwanger kunnen worden. Dit hebben we ook in een akte vast laten leggen, mochten we opeens allebei komen te overlijden. Onze families weten van deze keuze.
    Het idee dat er misschien ooit van onze (hopelijk) kinderen meerdere volle broertjes en zusjes rond lopen is idd. een gek idee.
    Het is voorlopig maar een scenario, bij IVF 1 en 2 hadden we dit ook bedacht en hadden we alle cryo's zelf nodig om onze zwangerschapswens te vervullen. Uit ICSI 3 hebben we nu 12 cryo's over. Wie weet komt daar ooit nog een tweede kindje uit. Daarna zien we wel.

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    #4364 Katalaya, 18 apr 2012
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
    *tromgeroffel*

...

*zwaait deur open*

TADAAAAA!!!!! I'm back! (And here to stay)

Wat vooraf ging (uit blog): De tweede IVF poging startte in november 2011, maar helaas na een zwangerschap van ruim 6 weken bleek er geen hartactie te zijn.
    Uit deze poging hadden we 4 cryo's over, waarvan gisteren de eerste (en hopelijk laatste) terugplaatsing was.

Het 10-minuten naliggen tot een Olympische discipline verheven

Tijdens de 10-minuten-naliggen hadden KatMan en ik het erover of hij zich het moment van het PotjeVullen nog kon herinneren. Neu... Dit na aanleiding van dat we het erover hadden dat sommige vrouwen zich de Wip-der-Conceptie nog kunnen herinneren...

Hoe dan ook, mocht deze poging lukken, dan zullen wij bij het terugdenken aan het Zwanger-Worden-Moment voor altijd weer terugdenken aan KatMan die tijdens het wachten niet van de pedalen van de gynaecologenstoel kon afblijven.

Omhoog-BZZZT - omlaag.. ik sis hem toe dat hij er met zijn tengels vanaf moet blijven, maar hij vindt het leuk speelgoed.
    Omhoog - BZZZT - omlaag - BZZZT - achterover - BZZZZZZZT nog verder achterover (!!).. ik smeek hem toe dat hij moet stoppen, hij gaat uiteraard pesterig door. We verbazen ons over het abnormaal mogelijke 'achterover-bereik' van deze stoel.

Op het moment dat hij ook denkt 'het is leuk geweest, ik zet die stoel weer normaal' ... produceert de stoelbediening alleen nog een droog klikje, en gaat over tot de stand 'defect'!!

Kortom... ik heb zeker vijf minuten achterover/ondersteboven in die stoel gehangen, mijn blote doos de lucht in, quasi discreet bedekt met een knisperende blauwe steriel-zakdoek, mijn benen vastklampend in de beugels,maar met tranen van het lachen die over mijn voorhoofd mijn haargrens in rolden...!

We durven er niet over na te denken wat het fertiliteitspersoneel moet denken als ze die kamer binnenkomen, en die stoel in een zeeer ongebruikelijke stand aantreffen.

Hoe dan ook, Episode 1 van 'in het leven van onze spruit' is geschreven. Zwanger worden is een sport!

Ik ben lijstaanvoerder in de variant 'schoonhangen'.

Dan is er ook nog de 20 centimeter sprint-insemineren, het punctie-naald-werpen ('oooone-hundred-and-eeeightieeee'), het follikelpompen (gestimuleerd met legale anabolen), het synchroon-delen (embryo-klasse) en het potjevullen in de klasse vanaf 100ml.

Maar deze keer 'zwanger worden' zullen we ons altijd kunnen heugen.

En tuurlek: het blijft spannend tot de eerste echo. Wegens studiereis naar het buitenland kan ik die niet eerder dan bij 9 weken laten maken. Dan is het dus meteen erop of eronder...

Hoes't met de dames hier?

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Whahahahaha!
    Welcome back lieveling!

Prachtig geschreven, wat ben je toch een gekkie! :D

Even een korte update over de liggingsecho van gisteren:

Ja Loesie, gekopieerd van FB, :) ;) :D

Gisteren de liggingsecho gehad, en onze kleine man lag al lekker met zn hoofd naar beneden, handje onder zn hoofd, in de relaxstand. Alles opgemeten, en hij zag er goed uit! Hij wordt geschat op 7 / 7,5 pond, en ongeveer 51 cm. De echo-dame wist zelfs te vertellen dat ie haartjes heeft! *Yeey, stiemem erg blij met mn baby met haar*

Hier een paar mooie foto's van onze man:

6. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Kekke kiekjes! Willikook!

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Fotogenieke heeft ie van zn mama, AHUM AHUM!
    Jij moet nog ff wachten, niet overhaasten nu he dame?!
    Tssss, zomaar binnen komen zwiepen, en nu al een liggingsecho eisen. ;)
    Kan niet hoor!

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hahaha... mensen kijken mij vreemd aan als ik zeg dat ik voor mijn vertrek (vrijdag) géén echo wil. Juist niet.

Want er is óf amper wat te zien, waardoor ik onzeker word.
    Óf het is al niet goed, waardoor ik een hel van een reis ga hebben.

Nee, ik doe voorlopig gewoon alsof ik 'halfzwanger' ben, en pas na 14 mei gaat hopelijk de vlag uit, en het spandoek op de voorgevel.

Ik merk trouwens wel dat ik deze zwangerschap een stuk relaxter beleef dan de vorige. Toen was het emotioneel een enorme klap om na al die jaren 'ineens' een positieve test in handen te hebben.

Dit keer waren we vervuld van optimisme, en hadden we een heel sterk (maar eng) voorgevoel dat het 'gewoon' zou lukken. Dit was weer eng, omdat je dan juist denkt dat je het tegendeel op je afroept.

Het was alsof het script al geschreven was, maar de film alleen nog maar afgespeeld diende te worden.

(Eigenlijk hetzelfde screnario als toen met de eerste echo, toen we achter de ma kwamen. Ik had een extreem sterk voorgevoel dat het niet goed zat. Die 'film' had zich in mijn hoofd al duizend keer afgespeeld. Toen het daadwerkelijk tot in detail ook zo liep, was dat doodeng!

Dit keer dus weer zo'n 'film'. Eigenlijk al vanaf de curettage dat we 'wisten' dat het weer zou lukken.

Nu maar hopen dat het blijft. Helaas heb ik geen film van de volgende echo, en ik weet zeker dat ik zeven kleuren bagger schijt...

Ik heb momenteel bij deze zwangerschap een heerlijk rustig 'been there, done that'-gevoel, maar gelukkig zonder de kwalen. *klopklop*

9. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Katalaya welkom! Ik had je blog destijds al gelezen, wat fijn dat t raak is! Waar ondersteboven in zon stoel hangen al niet goed voor is! Mijn man heeft de laatste poging ook met de knopjes lopen spelen, zou dat dan het geheim zijn? Hele fijne reis!

Brabbel, jouw wondertje heerlijk in de relaxstand. Prachtig! Lekker zo blijven liggen manneke!

10. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen dames

zoals jullie kunnen lezen in mijn onderschrift. zijn wij ook eindelijk zwanger. erg blij maar tegelijkertijd ook erg onwerkelijk en doodeng.. Dat het maar snel de 24e is en we wat kunnen zien, dan wordt het allemaal wat echter en leuker hopen we. Heb er aan 1 kant goed gevoel bij en aan andere kant veel onzekerheid..

Hoe zat dat bij jullie aan het begin??

En met slapen? ik lig echt nachten wakker niet fijn.

ga mijn best doen om wat bij te lezen en jullie te leren kennen..

kuzz

11. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    hai! Kijk je hebt het gevonden! Mooizo! Welkom!
    Ik kan me je zenuwen en angsten goed voorstellen, same here! Wij hadden afgelopen dinsdag geen hartje, had nu toch liever later de echo gehad... Maar ik heb goede hoop dat er dinsdag wat knippert!
    Ik vind het fijne hier dat mensen in verschillende stadia zijn. Zo kun je veel advies inwinnen en ervaringen uitwisselen. Ik denk dat MMM mamas toch int begin extra spanningen hebben, dat zullen de anderen wellicht beamen.
    Ik hoop voor ons beiden dat de tijd vliegt!!

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Heel erg herkenbaar.

Bij mijn vorige zwangerschap (helaas ma in december 2011) merkte ik dat het verschrikkelijk onwerkelijk was om ineens 'aan de andere kant' van de mmm te staan. Ik heb daar emotioneel echt last van gehad, van het gevoel mijn mmm-maatjes te 'verraden'.

Ook ik lag toen hele nachten wakker, en stortte daardoor 's avonds compleet in.

Vanaf een week voor de echo (met 7w4d) kreeg ik een heel 'raar' gevoel over me. Een vreemde rust, maar tegelijjkertijd de wetenschap dat het niet goed zou zitten. Toen hielden ook de gebroken nachten op.

Achteraf bleek dat ongeveer vanaf dat moment ons leven binnenin was gestopt.

Deze zwangerschap ervaar ik véél relaxter. Niet dat over-hysterische ongeloof. Een rustig 'been there, done that'-gevoel. Uit zelfbescherming stel ik de jubelstemming nog even uit tot na mijn eerste echo bij 9w.

Deze echo kan niet eerder, omdat ik morgen voor 3 weken naar het buitenland vertrek vanwege mijn werk. Godzijdank dus genoeg afleiding tot moment suprème, want ik zou niet weten hoe ik anders die weken zou moeten doorkomen.

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Katalaya WELCOME BACK!! :D:D

Ik heb hardop zitten lachen om je beschrijving van de pesterige Katman en de positie waarin je hing toen het personeel weer binnenkwam.

Mooie bijkomstigheid dat ik deze keer niet op het werk zit te ZP-en...!

Ik ben BLIJ je weer te zien meis.... En klinkt alsof je er lekker nuchter in staat deze keer. Knap hoor! Gaat helemaal goed komen...

Fenyalara, jij natuurlijk ook welkom hier! :)

Het wordt weer een gezellie kletstopic... :D:D

Brabbel: mooie foto's... Ik kan niet wachten tot je kleine helemaal niet zo kleine er is! Met haar, altijd tof... (* dat was het eerste wat ik vroeg, nog voor ik haar in mijn armen had, dus toen ze er half uit was zeg maar: "Heeft ze haar??" en ja ze had haar... * )

Dikke knuf voor wachtende Chantal... Meis, zolang je geen pijn hebt, geen bloedverlies, wel kwaaltjes, is er NIKS aan de hand...

(ik heb gewacht tot 7+ weken voor de eerste echo om die schreeuwende onzekerheid te vermijden... pfff) Wens je veel sterkte meid!

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    *voelt zich welkom*

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Katalaya, welkom terug! Hopelijk nu echt voor de 8 komende maanden en dan huppakee door naar de mmmama's! Gefeliciteerd! Ennuh, ik snap je keuze om echo pas na reis te laten maken heel goed..

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Welkom nieuwe meiden!!!

En Katalaya, wat een treffende omschrijvingen van wat je meemaakt en voelt. Het komt mij wel bekend voor dat de tweede keer zwanger (bij ons twee maanden na de vmk) zo anders voelt. Ook wij waren die eerste keer bijna hysterisch, huilen, alles. De tweede keer deed ik gewoon een test alleen, we hadden er totaal geen rekening mee gehouden (vanwege een escape-iui). En je weet gewoon dat het ook anders kan lopen, maar je bent nou ook weer niet zo negatief dat je dat deze keer weer verwacht. Eigenlijk niet juist, want twee keer zo snel achter elkaar een ma of vmk mag gewoon niet!!!
    Uuuuhhhh....snap je het nog, haha. In ieder geval you're back to stay!

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Katalaya, welkom terug!
    Ook ik lag helemaal in een deuk om je verhaal! Siem stond bij me en die keek me echt helemaal verbaasd aan! Whaha...kon het hem natuurlijk niet uitleggen!

Maar eerst natuurlijk: GEFELICITEERD!!!!!!!:D:D:D:D:D
    En qua echo, groot gelijk! Als je dan de echo hebt is het geen getuur en gezoek, dan is er gewoon een prachtig beebje te zien!

Rest knuf!

18. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Katalaya, ik lig gevouwen om je!! Welkom! Ik ben nu al gek op je humor!
    En ik ben visueel ingesteld dus zag je helemaal liggen in die stoel! Jammer dat er geen arts binnenkwam, haha! :D
    Ennuh, gefeliciteerd!

Brabbel, mooi beebje!!

IK MAG STOPPEN MET DE MUTSENBOLLEN!!! Was daar beroerd van.
    Wantttttttt :D:D:D, gisteren een prachtige beeb gezien!
    Ennnnn hartje horen kloppen!! Ben flieft! M'n man had filmpje gemaakt op zijn foon, nou die heb ik al 20x bekeken.
    Kan het nog steeds niet bevatten!!

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    aaaaaaaaaaaaah, zonnetje!!!!! Wat heerlijk!!!!!!!:D:D:D:D
    Weg met dat gepruts, beeb is here to stay!!!!
    Leuk he, zo'n filmpje!?!
    Ik heb er toen 1 gemaakt van mijn positieve zwangerschapstest, druppels erin en dat dat toen ging lopen en het 2e streepje verscheen! Kijk er nog steeds vaak na, zo leuk om te zien!!!!

Geniet er maar lekker van!!!
    SMAK

20. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Loesie, filmpjes kunnen niet op ZP hè?! Of wel?!! Wil jouw testje wel zien namelijk....ben ik gek op!! :D

Deel Deze Pagina