Bedankt allemaal! Het was ind even een hele heftige tijd, het is zo onwerkelijk als je op de een op de andere dag je manlief dreigt te verliezen. Vooral omdat je machteloos staat toe te kijken. Gelukkig is het voorbij maar ik denk er nog wel heel veel aan. @zeehondje, Super fijn die dubbele bevestiging Nogmaals van harte meid! @vlinder3, Leuk hoor, daarmee kun je je kindje horen toch? Ik heb het zelf niet aangeschaft. @sloppyslayer, Dank je wel, Hoe gaat het met je kleine? @Josjo, Wat lekker dat je er nog tussenuit gaat, waar ga je precies heen? @Maartje, Ik snap precies wat je bedoelt, ik ben dan niet zolang bezig geweest als jij dat bent geweest maar toch lang genoeg. Ik zit wel op een cursus, 'samen bevallen' dit is speciaal voor stelletjes laat maar zeggen. Ik vind het persoonlijk heel leuk om samen met m'n vent daarheen te gaan. Het kan super hilarisch zijn.
@maartje: Dat herken ik ook wel hoor. Ik merk toch dat het aantal wat klaagt over de zwangerschapskwaaltjes veel hoger licht en daar heb ik heel veel moeite mee. Ik heb in een ander topic een meisje wat heel erg misselijk is en dat is heel erg (ik geef nog steeds dagelijks over) maar ze klaaaaaaagt en klaaaaagt en zegt dingen dat ze toch spijt heeft dat ze zwanger geworden is enzenz Ohhhh daar kan ik zo niet tegen! Ik schijn een hele zware zwangerschap gehad te hebben bij Megan en daarom moet ik nu onder controle blijven van de Gyn. Ik herinner het me helemaal niet zo. Ik blijk dus last te hebben van overmatig zwangerschapsbraken Ik heb het helemaal niet zo ervaren. Ik heb niet in het ziekenhuis gelegen dus ik dacht het valt wel mee. Maar de gyn die mijn status las vond toch niet dat het zo heel goed gegaan was..........hahahahaha Nee hoor kom maar op met de kwaaltjes en de dikke buik! Heerlijk ik heb me nog nooit van me leven zo mooi gevoelt als in mijn laatste 2mnd En ik ga met 36wkn trouwen dit jaar
@kaat: Het gaat gelukkig weer goed met Megan. Ze heeft de diaree en de luieruitslag gehad van een kies die door kwam Eindelijk haar eerste kies!! En nu hij een puntje door is gaat het weer direct beter
@Maartje, dat heb je mooi gezegt "Je kunt het mmmmeisje uit de mmm halen, maar de mmm niet uit het meisje." @Kaat, ja klopt daar kun je zelf het hartje mee luisteren.
@maartje: kan me best voorstellen dat je geklaag lastig vindt, zeker met jouw mmm geschiedenis! Ik zei van tevoren ook; al kots ik 9 maanden, ik ga niet klagen! haha maar goed, klachten krijg je wel en daar mag je best even over zeuren vind ik. Als het maar niet echt klagen wordt. Sommige meiden weten echt niet waar ze aan begonnen zijn volgens mij (niet uit dit topic ) en als iemand zegt dat ze er zelfs spijt van heeft, djeeeez die zou ik wel door elkaar kunnen rammelen (bij wijze van dan hoor haha ) @kaat: ik ga naar Kaprun, lekker in het zonnetje. Ik heb lang getwijfeld of ik zal gaan skieen maar het zal er niet echt in zitten. Nog los van het risico wel/niet, in principe mag ik van de VK wel skieen omdat ukkie nog achter het schaambot zit, maar ik ben er gewoon niet fit genoeg voor. Ben bang dat ik daardoor zal vallen en meer kan heb om wat te breken ofzo, of tegen anderen aan ski van vermoeidheid haha. Nee, ik ga wel in het liftje mee naar boven af en toe om op de berg te lunchen en dan weer met het liftje naar beneden. Boekjes lezen, een keer zwemmen ofzo, lekker wandelen Sjoerd (mijn man), heeeeerlijk! Heb er echt zin in even! Vorig jaar in mei getrouwd en op vakantie geweest, dus vroeg in het seizoen maar daarna niet echt meer dus heb er zin in! en ik mag niet klagen, 2e en 3e week mei ook vakantie, goed geregeld haha Jullie nog vakantieplannen? Oh die buik, geweldig, deze week groeit ie echt ineens bizar hard zeg! Hoe is dat bij de rest? Moet nu echt eens gaan shoppen (vervelend zeg)... Vandaag trouwens echt een fitte dag, voor wie echt veel vermoeid is: floradix. Superdrankje! Werd me door de vk aangeraden en werkt echt goed! Ik ga nog even aan het werk...! Fijne dag meiden!! X
@sloppyslayer, Fijn dat het beter gaat met Megan. Dan zal de rest ook wel snel volgen denk ik @vlinder3, Lijkt me ind leuk om dat zo te horen. @Josjo, Lekker hoor! Gewoon lekker genieten en relaxen, lijkt me echt heerlijk! Ik zou het skieen ook niet meer durfen denk ik. Ik ga dit jaar voor het eerst niet op vakantie, ik ben 30 april uitgerekend en in de zomer is ze dan nog zo klein dat ik liever thuis blijf. Ja mijn buik groeit ook echt met de week, ik kan het echt niet meer ontkennen Zijn jullie ook zo vergeetachtig? Vorige week had ik de sleutels in de deur laten zitten. En gisteren kwamen ze voor de meubels, ben ik blijkbaar vergeten om de deur dicht te doen Wij gingen gisteravond nog naar de cursus en kwam om half 11 thuis. Blijkt de voordeur de hele tijd opengestaan te hebben! Nou ik zou zeggen welkom inbrekers!!
@kaat: Gelukkig nog geen last van, maar misschien ben ik het vergeten Nee, ik ben altijd vergeet achtig dus niks nieuws voor mij.....hahahahaha
Maartje; ik snap je helemaal ja. Geef mij maar al die klachten hoor! Terwijl ik ook een collega heb die volgens mij vier jaar bezig is geweest. Uiteindelijk m.b.v. de mmm zwanger is geraakt en toch aardig wat geklaagt heeft. En nu ze een kleintje heeft en weer terug aan het werken is heeft ze nog geen één keer gevraagd hoe het met mij gaat. Terwijl zij altijd heel zielig deed als er over baby's en zwangerschappen werd gepraat waar zij bij zat. En nu praat ze er honderuit (logisch) over, maar rekening houden met mij en nog een andere collega, ho maar. Dus ik ga er nog heel goed over nadenken over zwangerschapscursus. Maar daar ben ik ook eigenlijk nog helemaal niet mee bezig. Vanmiddag sprak een collega mij aan tijdens de lunch. Ze zei dat ze gisteravond aan me moest denken en eraan dacht dat ze me lang niet had gesproken. Ze vroeg hoe het ging en wees naar m'n buik. Tja, toen kon ik het niet voor me houden (zij is zwanger geraakt door iui-d). Zitten fluisteren over de escape-iui en super duidelijke test, haha. Blijkbaar had ze een voorgevoel ofzo. De rest van m'n collega's weet het nog niet en dat wil ik eigenlijk even zo houden, in ieder geval tot na de echo over twee weken. Verder voel ik me goed. Denk wel iets sneller moe, maar dat kan ook door alle spanning/opwinding komen. En soms voel ik een beetje drukkend gevoel in m'n buik en steekjes. Borsten doen maar een klein beetje pijn. Dus als het zo blijft mag ik niet klagen, maar het maakt me eigenlijk allemaal niks uit. Als de kleine maar blijft groeien en over een maand of acht pas ter wereld komt, gezond!
@zeehondje: Wij hadden in het begin van de zwangerschap af gesproken dat als er iemand vroeg aan me of ik zwanger was dat ik het niet zou ontkennen. Ik had zo ook een vriendin die het al heel snel doorhad maar niet durfte te vragen.....toen ze het uiteindelijk vroeg heb ik natuurlijk trots verteld dat ik zwanger was/ben. Ik wil toch even een klein beetje klagen hoor, heel klein beetje. Ik geef echt gewoon over door de pillen heen en ik maar me ook een beetje zorgen. Net weer alles eruit gegooit Ik ben nu zo'n 3kilo afgevallen wat niet écht een ramp is maar goed het ook niet. Drinken gaat gelukkig wel goed. Bij Megan heb ik ook veel overgegeven maar ik ben toen nooit meer als 1kilo afgevallen. Ik ben gewoon bang dat ik dit keer een ziekenhuis opname niet kan voorkomen als ik zo door blijf gaan Ik hou het er maar op dat elke keer dat ik moet overgeven dat Emmy weer een mm gegroeid is
Lieve Sloppy, je MAG klagen hoor. Jeetje, het houd niet op he? Ik hoop dat een opname niet nodig is. Oooooooh lieffies!!!! Ik heb mijn Angelsound binnen. Natuurlijk gelijk geprobeerd en jeetje wat gaat onze Spruit al tekeer zeg. Het hartje klopt zo mooi en af en toe hoor je ineens BONK, dan schopt hij. Oooh echt mooi. Oja bijna vergeten, soms als ik in bed lig en ik lig echt heel rustig dan lijkt het net of iemand mij heel zachtjes aait aan de binnenkant van mijn buik. Net als je een vinger zachtjes over je buik aait zo voelt het maar dan dan langs binnen net boven mijn schaambot. Is dit onze Spruit die ik al voel??
@vlinder: Dank je Maar je zal het niet vaak lezen hoor, klagen van mij. Het kan best dat je spruit al voelt hoor, het is wel heel vroeg maar het kan echt wel. En een heerlijk geluid is dat het? Ik heb vanmorgen ook met mn angelsount geluisterd en ik word er echt helemaal rustig van.
Nee ik lees het indd niet snel maar wat ik lees dan heb jij alle recht om te klagen hoor. KNUFFEL voor jou meis. Ja ik lag op bed en bij iedere BONK kreeg ik grijns van oor tot oor. Zalig.
@Vlinder: je bent lief! Ik krijg ook altijd een smille van oor tot oor als ik die klein hoor En wat goed dat we zo'n app. gewoon in de winkel kunnen kopen nu?!
ja zeker, nu hoeven we niet iedere keer zo lang te wachten tot we eindelijk bij de vk het hartje kunnen luisteren Ik heb maandag weer een afspraak en ben heel benieuwd of ik een echo krijg. De laatste echo is gemaakt in het ziekenhuis bij 10,5 weken.
Onze vk heeft het ons uit ons hoofd gepraat maar ik ben echt een beetje jaloers op iedereen die er wel 1 heeft haha ik ga zo Sjoerd ervan overtuigen dat we er 1 gaan bestellen nog tips waar ze te kopen? Oh lijkt me heeeerlijk! Volgens mij komt het niet vaak voor dat je al zo vroeg die kleine voelt maar het komt voor, wat fijn dat je dat hebt vlinder! Hoe is het met je oma nu eigenlijk? En met jou? @sloppy: het is geen klagen wat je doet, je maakt je zorgen en je zou het zo graag anders zien, dat is begrijpelijk hoor! En we moeten nu ook niet ineens bang zijn als we wat zeggen dat het gezeur of geklaag is. Iedereen hier snapt precies wat Maartje bedoelde maar dat wil niet zeggen dat je ergens last van kan hebben en dat het kan helpen om dat te delen, toch? En idd als je dat vaak zou doen zou het misschien zo overkomen maar dat is niet zo hoor Hoop dat het gauw wat beter gaat met je... Fijne avond meiden, ga straks lekker in bad en vroeg naar bed, heeeerlijk! X
@Josjo: thanks voor je lieve woorden. Ik ben niet bang om hier te klagen hoor maar ik wil gewoon weg voor mezelf niet klagen. En je VK heeft een beetje gelijk...met de angelsount omdat als je hem nu gebruikt is er een kans dat je het hartje niet kan vinden omdat het kleine vrummeltje zich nog makelijk kan verstoppen. Dat zou je onzeker kunnen maken en dat druk ik dan heel voorzichtig uit Als je hem gaat gebruiken dan moet je er de eerste paar keren rekening mee houden dat je het hartje niet makkelijk kan vinden. Ik kon nu al met 10wkn het hartje heel makkelijk vinden. Ik zelf zou hem iedereen aanraden, met de info die ik hier boven geef Ik denk dat ik er ook vroeg in ga vandaag.
Ik ben ook aan het twijfelen geweest hoor maar nu ik hem heb ben ik er mega blij mee. Zo heerlijk. @Josjo, tja met mijn oma....Ze is er vrij rustig onder maar ze weet zelf de uitlag nog niet, dit hoort ze vrijdag. Ik hoorde wel van mama dat haar linkerarm al minder wordt. Oma heeft wel een gevoel hoor dat het niet goed zit en Opa maakt zich vooral heel druk over hoe het allemaal gaat lopen. Volgende week gaan we bij hun langs, dan hebben ze de uitslag. Ikzelf ben er ook vrij rustig onder maar wie weet komt de klap als ik langs ben geweest....
Sloppy, nou, als mij dat overkomt, zoveel kilo afvallen, dan zou ik me ook wel zorgen maken. En dat is iets heel anders dan klagen meid. Vlinder, wat mooi! Fijn dat je je zo goed voelt bij het horen van 't hartje! Ik ben zo benieuwd of wij het over twee weken ook horen!
Goedemorgen, ooh ik heb gisteren helemaal dubbel gelegen toen mijn man naar het hartje ging luisteren. Ik moest eerst ff zoeken want s'middags zat onze spruit links en s'avonds rechts. Hij ging helemaal meedeinzen met het hartje, net als een dj, en als hij een boink hoorde kreeg hij een grijns van oor tot oor. "Jeetje, het is wel een schopper als ik het zi hoor, hopelijk blijf je gespaard van blauwe plekken als hij groter is." zei hij Hihi, ik moest er wel om lachen. Zo nu ga ik even bloed laten prikken.
Vlinder, Klinkt heel leuk zeg! Jammer dat ik dat ding nooit heb aangeschaft, nu heeft het geen zin meer. Het zou goed kunnen dat je je kleine al voelt, ik voelde haar met ong 15 weken. Succes met het bloed prikken! Sloppyslayer, Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Toen mijn man in het ziekenhuis lag, kon ik niets door me keel krijgen, ik was toen ook veel afgevallen. Ik maakte me toen ook veel zorgen, de verloskundige had me toen wel gerust gesteld door te zeggen dat het kindje wel pakt wat het nodig heeft. Ik hoop dat het snel beter gaat!