Hallo allemaal, mag ik bij jullie aanschuiven? 2 jaar bezig geweest, 5 maanden clomid en 3e ronde IUI was het raak !
@Wachtende: Welkom! @Chantal: Ik begin alvast met duimen. @Nikita: Fijn dat je weer terug bent en dat het goed gaat met het litteken. @Mir: Ik heb smakelijk gelachen om je 'haar verhaal'. @Josjo: Ik ben heel benieuwd. Ik heb even het lijstje niet bij de hand en in mijn hoofd. Hoe gaan jullie voor de 2e (welke behandeling?)
Katalya...welcome back meid...wat bijzonder... En ben even terug gaan zoeken naar wat je geschreven hebt, en jeetje zeg...ik moest ook keihard lachen...wat kun jij goed schrijven zeg... Na alle mk´s had ik ook het liefst een echo gehad als het erop of eronder was...maar jammer genoeg moest ik i.v.m overstimulatie toch vanaf 6 weken elke week komen...maar dit erop of eronder lijkt me zeker na een MK de beste optie... Zonnestraal...proficiat met jullie prachtige echo... Wat een leuke berichten allemaal... Brabbel. had ook zo´n lijstje liggen, maar had er de energie niet meer voor... geniet maar van de nesteldrang... Kaatje, zag tijdens het zoeken naar het bericht van Katalya dat je zo moe bent...goed aan jezelf en jullie kleine prinses denken hé... En Loesie...jullie geven je cryo´s aan de wetenschap...wat goed zeg... Wij hebben er ook nog 3 maar denk niet dat ik dat zou kunnen en afgeven aan andere paren ook niet, bovendien mag dat volgens mij hier in Duitsland nog niet eens. Josjo...haha, vanacht was het dus niet gezellig samen in één bed...ben benieuwd wat ze vannacht gaan doen...nu slapen ze wel weer samen in één bedje, maar vannacht waren ze super onrustig en ben ik 2,5 uur op geweest, als dat vannacht weer zo is probeer ik toch al eigen bedjes...zeker niki kan zo liggen te wapperen met haar armpjes...tot nu toe sliep romi dan gewoon verder, maar ja...er komt een punt dan pik je dat niet meer van je grote zus...
Hier is sinds gisteren de tietenterror toegeslagen. Ik was nog redelijk symptoomloos, in vergelijking tot de vorige zwangerschap. Ik hou nu mijn hart vast voor de misselijkheid en vermoeidheid, want ik zit voor mijn werk voor een zeer intensieve training in het buitenland. Mijn studiegenoten weten van niks. Aan de ene kant is het een leuk 'geheimpje', aan de andere kant mis ik wel het delen van mijn zwangerschapservaringen. Ik weet dat het zo maar weer voorbij kan zijn... Ik kan pas voor de eerste echo als ik terug kom, dan ben ik 9 weken. Ben zo bang dat ik dan weer afscheid moet nemen van mijn zwanger zijn, en dan heb ik het zelfs amper met KatMan kunnen delen... Maargoed, geen aanwijzijngen dat het niet goed zou zitten, hoor. Allen die angst uit het verleden, zucht...
Goedemorgen meiden!!! Heerlijk zeg, verlof! Lekker uitgeslapen tot 10.00! Manlief heeft Siem naar mijn schoonouders gebracht, dus ik kon lekker blijven liggen! Kat (mag ik je zo noemen, vergeet steeds die naam, haha!) Kan me goed voorstellen hoor dat je angstig blijft! Is ook niet meer dan normaal...oke, de eerste hindernis is weer genomen, maar dan komen er nog zoveel! Wij houden je vast hier! Ben je al weg met werk, of moet je nog!? Succes!!! Lafemme, aaah, daar was je weer! Zag toevallig vanmorgen dat je weer nieuwe foto's op fb had geplaatst! Moet ik straks maar even spieken! En wat fijn dat jullie nu weer lekker als gezinnetje samen zijn! Lijkt me idd vermoeiend, een moeder op bezoek! Onze cryo's liggen in Dusseldorf en daar mag je ze dus wel aan een ander stel geven...maar dat doen we dus niet. Gewoon vernietigen vind ik eigenlijk een beetje zonde, dus daarom doen we ze naar de wetenschap...dan zijn ze er toch niet voor niks geweest! Chantal, nog 1 nachtje slapen!!!!!! Ik duim heel hard voor je! Ik hoop gewoon echt dat ze die echo doen en BAM, gelijk een heel mooi kloppend hartje zien!!!! Josjo, spannend zeg!!!!! Ben benieuwd, kom je het gauw vertellen hier! Brabbel, heb je voorbeeld gevolgd en heb ook maar even wat lijstjes gemaakt... Man zei al, je kunt beter de vluchtkoffer alvast inpakken of niet...maar ik weet niet eens meer wanneer ik dat bij Siem heb gedaan. Ik moet sowieso naar het ziekenhuis ivm hoge bloeddruk, dus het is wel handig als het klaar staat, maar ik kan helemaal nog niet zonder bepaalde dingen....(vooral toiletspullen) dus zo moeilijk inpakken is dat! Voor de kleine zou ik het idd wel kunnen doen alvast! Ben er alleen nog steeds niet over uit welk pakje het eerste pakje wordt...misschien, als er ruimte is, neem ik gewoon 4 pakjes mee en beslis ik dan, haha! De lijst van huishouden heb ik beperkt tot 1 ding! Wassen, haha! Omdat niemand weet of het een jongetje of meisje wordt (behalve man en ik) moeten we alles zelf doen. Bij Siem hielp mijn moeder me, toch wel erg handig! Zonnestraal straalt volop!!!!! Goeie echo's zijn altijd zooooooooooooooooo heerlijk! Nou, ik ga even de hond uitlaten...dat wil zeggen, blokje om waggelen en daarna even naar het dorp. Wil even een cadeautje kopen voor mijn lieve schat, omdat echt alles op hem terecht komt de laatste tijd...huishouden/Siem/hond uitlaten enz enz... Heb iig al eredivisie live geactiveerd, want hij is dol op voetbal... We kopen weleens losse wedstrijden, maar nu zo op het laatst kan ik me voorstellen dat hij graag alles wil zien en dat mag dan ook wel van mij! (lief he) Dus nog even een geurtje oid en een lief kaartje en dan is hij vast weer blij! Fijne dag! SMAK
Ik heb gewoon een nieuwe tandenborstel, nieuwe tandpasta enz in een toilettas gedaan en in de vluchttas gestopt. Anders kun je alsnog op het laatste moment alles bijeen zoeken.. Nu hoef ik enkel mijn telefoonlader erbij te stoppen. De rest is klaar en staat in de auto. Cryo's worden bij ons gebruikt tot ze op zijn.. Zou ze nooit weg kunnen geven..Ook al zijn we voor het gevoel compleet, dan nog worden de cryo's in elk geval gebruikt.
Da's mooi op tijd Joekie Maar je weet idd maar nooit! Tandenborstel enz zou ik idd nog kunnen kopen...maar ach, ik denk dat het zo'n vaart niet loopt! Cryo's opmaken is hier geen optie... Ik kan dat lichamelijk gewoon niet aan. Heb bij alle2 de zwangerschappen ernstige bekkeninstabiliteit (gehad) en zelf dus nog reuma. 2 kindjes is daarom voor mij net te behappen, maar daarna houdt het echt op... Daarbij komt dan ook nog de financiele kant...we kunnen 2 kindjes alles bieden wat ze nodig hebben, maar bij een 3e weet ik dat niet. Helemaal omdat ik misschien straks nog wel een dag minder moet werken, omdat ik het niet trek...en die ruimte wil ik wel graag hebben.... En bij jullie is het ook anders, want dit is jullie 1e...maar stel je voor, zoals bij ons...je hebt 2 kindjes en nog 3 cryo's...je laat er na die 2e weer 1 terugplaatsen en raakt weer zwanger...dan heb je 3 kindjes en nog 2 cryo's...enz enz... Er zijn meiden die nog 8 cryo's over hebben...Als dat bij jullie zo zou zijn, zou je ze dan alle 8 terug laten plaatsen?! Waar misschien nog wel 4 zwangerschappen uitkomen? Snap je wat ik bedoel?! Liefs
Goedemiddag meiden!!! Hier weer controle gehad bij de gyn vanmiddag en alles was hartstikke goed en alle metingen kwamen ook op 18 weken uit. Dus de kleine ligt hartstikke goed op schema en mijn bloeddruk is super met 120/75, zo laag heb ik hem nog nooit gehad volgens mij. Maar volgens gyn gaat het vanaf nu weer stijgen en daardoor heb ik over 3 weken 20 wkn echo en dan moet ik zo'n beetje elke 2 weken weer heen. 20 wkn op de 14e en dan alweer controle op de 23e (ook ivm pinksteren). Ook hebben we een heel mooi boemeltreintje gehoord, wat is het fijn om het hartje weer zo mooi en krachtig te horen kloppen. De placenta ligt aan de voorkant en vandaar dat ik dus wel wat voel kriebelen, maar nog niet echt duidelijke schopjes voel. En............de gyn heeft ook naar het geslacht gekeken, maar was nog erg onduidelijk te zien. Tussen de beentjes lag ook een stuk navelstreng, maar ze vermoedt waarschijnlijk (moest haar er niet op vastpinnen) een...........................meisje. We moeten dus voor definitieve uitslag nog weer 3 weekjes wachten tot bij de 20 wkn echo.
Katalya, zit je nu al in het buitenlande dan?? Lijkt me moeilijk ja, zonder dat er iemand weet dat je zwanger bent...hopelijk voel je je goed...Die angst uit het verleden blijft, zeker de eerste tijd, maar langzaam zul je wat zekerder worden...( moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn angst nooit kwijt ben geraakt..) Loesie...wat lekker zeg zo lang blijven liggen...nu kan het nog ja... In Duitsland mag je dus wel bevruchte eicellen afstaan...daat wist ik niet...met andere dingen zijn ze wel strenger hier dan in NL...Wat ben je toch lief voor je man...heb voor die van mij niet eens wta gekocht...kwam op het einde amper het huis uit...heb alleen heel vaak dank je wel gezegd...hmmm...verwen hem anders wel op vaderdag... Joekie...hoeveel cryo´s heb je nog?? Wij een rietje met 3 stuks...en soms fantaseren we een beetje voor het geval ze alledrie goed ontdooien en alledrie aanslaan... Maar dat zal wel niet...er zijn bij ons nog altijd cryo´s kapot gegaan bij het ontdooien...dus zal dat hier ook wel zo zijn... Loesie...je hebt idd. wel gelijk bij bijv. 8 cryo´s...vind dat jullie het goed hebben opgelost... Lyanna....wat leuk een meisje en wat fijn alles goed... Lekker genieten nu dus...Ben je al aan het kopen geslagen??
Wij hebben nog 2 cryo's dus die zullen tzt wel tegelijk teruggeplaatst worden. Dat is inderdaad nog wel te overzien. Toch hoop ik niet zomaar op een tweeling hoor! Eéntje per keer is voldoende maar om er 1 weg te gooien en 1 terug te plaatsen wil ik ook niet.. Zonde.. Dan maar een tweeling
Hi meiden, ff kort ga zo naar bed.. Volgende week cryo tp in eigen cyclus, mt pregnyl ondersteund, moet ik wo of do zetten en dan ma of di een tp.. Als hij tenminste goed ontdooit.... Loesie, ik had mijn tas ingepakt met 35 weken en een paar dagen (na veel aandringen van manlief) en bij 36 weken had ik m nodig haha. Ik was toch wel blij dat ie klaarstond... Heb vanaf dat moment mijn toiletspullen in een toilettas gehad en daar uit geleefd zeg maar. Waswel prima.. Lyanna een meisje ws dus, ik kan zeggen: dat is leuk! (net als een jongen leuk zal zijn hoor haha) Kat sterkte met wachten, kan me voorstellen dat je dat nu extra moeilijk vindt... Vind dat wachten de eerste 12 weken sowieso lang duren hoor.. Hopelijk leidt de cursus een beetje af waardoor de tijd sneller gaat? Trusten meiden!
Ja, ik zit nu in Israel, heb hier nog 2,5 week te gaan. Het hoofddoel is een zwaar studieprogramma, maar dit weekend een semi-verplichte trektocht in de woestijn. Ik zie daar erg tegenop, en overweeg toch de projectleidster in te lichten dat ik zwanger ben. Ik zit nu op de termijn dat het de vorige keer mis ging, en ik wil geen risico lopen door mezelf uit te putten. Ik merk dat ik snel buiten adem en duizelig ben... 's avonds lig ik ook al om half 10 in bed, maar gelukkig hebben we eenpersoons hotelkamers, en valt dat miet zo op...
Vanmorgen werd het me bijna even te veel: in de gang voor de ruimte waar we vandaag zitten, hangt een verschrikkelijk sterke benzinelucht. Ik werd er behalve misselijk ook emotioneel van..!? Kon me nog nèt goed houden, maar als de hormonen nu ook al op mijn waterlanders gaan werken, hou ik mijn hart vast...
Lieve kat, maak het jezelf niet te moeilijk. Dan maar geen geheim meer dat je zwanger bent! Je hebt hier zo voor gevochten! Als het mis zou gaan (waar we niet vanuit gaan) dan wil je jezelf niet hoeven af te vragen of het komt omdat je daar teveel hooi op je vork hebt genomen. Echt meid, licht iemand in en doe het kalm aan! Denk aan jezelf en beeb!!! Dikke knuffel
Kat, stiekem word ik wel heel blij van je post... Goed teken: misselijkheid, moeheid, huilerig... Ik zou ook iemand in vertrouwen nemen. Of desnoods verzin je één of andere lichamelijke klacht (wat dacht je van "clusterhoofdpijn"? klinkt lekker interessant en dus geloofwaardig) waar je last van hebt...
Ik ben al zooo blij met deze uitlaatklep hier op het forum..! Op het moment gaat het wel weer, maar als het nodig is, zal ik wel de projectleidster moeten inlichten. Ik zie daar wel tegenop omdat het een trainingsprogramma van 1,5 jaar is, door de baas betaald. (20.000 euro) Hoe zullen ze het ontvangen als ik ermee aankom dat ik door zwangerschapsverlof de interne training van januari 2013 ga missen... Ach, wie dan leeft, wie dan zorgt..
Bekijk bijlage 240200 Wilde deze even met jullie delen, ze hebben pakjes aan die ik gebreid heb...straks meer...