Heb je weblog gelezen... Jeetje wat heftig Veel sterkte meid en ik hoop VAN HARTE dat je héél snel weer zwanger zult zijn en dan 9 maand later mag genieten van je kleintje! Nogmaals sterkte!
Loesie, hoezo max 4,5 week? Kan toch ook nog tot 42 weken? Of leiden ze jou evt al eerder in? Zou fijn zijn.. Heel gek idee ja, dat je straks een klein ukje in je armen hebt, is nu nog heel onwerkelijk maar het is zooooo mooi. Dinsdag tussen 10-12 word ik gebeld hoe laat de tp is. Heb woensdag de pregnyl gespoten en precies 40 uur later voelde ik de eisprong, mannn hoe grappig dat dat ook precies 40 uur later gebeurde zoals ook in de bijsluiter stond
Chantal wederom met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen. Ik hoop dat je snel weer 2 prachtige strepen op die test ziet staan. Ik vraag me wel af wat nu het behandelplan ook voor je is, maar dat is misschien te vroeg om aan te denken. Of gaan jullie meteen verder? Heel veel sterkte, nogmaals...knuff
.... Wat een verdriet toch lieve Chantal.... Loesie: Pff vervelend, weer zo'n test... Dus je kindje is aan de grote kant? En... Wat is dan groot? Het is trouwens helemaal niet erg toch, dat je al weet dat je niet tot 42 weken rond hoeft te blijven lopen? Ik was nog nèt geen 41 weken, en die laatste dagen was ik zó nieuwsgierig naar haar, ik vond er echt helemaal niets meer aan, die dikke buik... En dan had ik nog niet eens klachten maar een heel voorspoedige zwangerschap...!
Haha, daarboven staat dat we er vanuit kunnen gaan dat ons kleintje tussen de 39 en 40 weken gehaald gaat worden. Spannend weer een tp!!!! Weer die wachtweken!We houden je vast!!! Miiiirrr, idd helemaal niet erg dat hij/zij eerder gehaald gaat worden! Moet zeggen dat ik vanmorgen echt in huilen uit ben gebarsten! Mijn hoofd wil nog zoveel, maar mijn lichaam nie meer! Beetje frustrerend soms! Maar...mag nie klagen he! Zo, even met Siem spelen, papa is even boodschapjes doen, waren nog wat vergeten en hij vindt het zo erg als één van ons wegloopt...beetje overstuur nu! Fijne dag! SMAK
Loesie, wat spannend zeg...het is gewoon bijna zo ver...geniet nog maar van de laatste weekjes zwanger zijn...ik mis het nog soms...
Hoi meiden even snel, want ik ben net terug van een weekendje weg. Dus ik kom ff voldoen aan mn meldplicht, Zag Loesie op de lijst, Chantal en hun vlindertje (ik ga je blog ff lezen) Mirr weer langshoppen, een bijna TP, vraag dopen ja/nee, enz enz. Veel te veel voor ff snel op te reageren, sorry! Ik heb bijgelezen maar moet morgen ofzo ff goed er voor gaan zitten. Maar alles gaat goed gelukkig, geen klachten geen gekkigheid, dus we hobbelen stiekem de laatste weekjes in.... BRRRRR....... ENG!!! EDIT: Oh ja, laatste werkweek!!!!!!!!!!!!!!!!! WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Knuffels voor allemaal.
Loesie oh haha slecht gelezen van mij dus... En voor jou en ook brabbel, ja het is eng. En spannend. En heftig, maar vooral zo fantastisch gaaf! Geweldig genieten nu nog van de laatste weken verlof, weekje werken etc, voor je het weet, lig je in je bed met een klein ukkepukje in je armen! (en voor je het weet gaat ze staan, stapjes zetten,papa zeggen (de volgende leer ik eerst mama haha) en is het baby er al weer af en wil je een tweede ) Fijne koninginnedag morgen allemaal! En loesie, doe als ik: ga de ochtend je huis opruimen, dan een groot rondje in de stad lopen en ga dan de kroeg in (overdag nog hè ), en wie weet breken spontaan je vliezen hihi. Doei!!!
Zwanger! Mei Mama's: 11 mei: Cashewnoot: verrassing! 29 mei: Loesie1982: geheim! Juni Mama's: 12 juni: Joekie: jongen 20 juni: Brabbel1988: jongen Juli Mama's: 4 juli: Kaaat: meisje September Mama's: 24 september: Lyanna: ???? Oktober Mama's: 1 oktober: Chybou Meisje 4 oktober: Murphy: ???? November Mama's 14 November: Zonnestraal77: ???? 18 November: Sween4: ???? 18 November: Ploon: ???? Welke behandeling? Brabbel1988: 10x IUI, 1 IVF mislukt, ICSI> TP2, zwanger van 1! 4 cryo's over. 1e kindje, 1e zwangerschap. Cashewnoot: 1e ICSI,1e kindje, 1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje Doortje25: ICSI, 1e zwangerschap Joekie: 6x IUI, 2e ICSI, 1e tp Kaaat: 2e ICSI, 1e tp Koolmees: 4x clomid, 3 x o.i., 1e zwangerschap La femme Nikita: 3e IVF Loesie1982: 1e cryopoging uit ICSI 3 Lyanna: 5e zwangerschap (1x MA&2x VMK), 4e IUI Mistery: 2 x icsi Sportmama: 2e IVF, 2e kindje Murphy: 10x o.i. (clomid, fostimon, puregon), 5x iui Chybou: 3e ICSI, 12 cryo's, 1e TP, 1e kindje Zonnestraal77: 7x IUI, 1e ICSI-D --> 1e zwangerschap Sween 4: 3 x clomid, geen effect, Puregon, 50,75,100,125 1e x RAAK -> 1e kindje Ploon: Puregon 75/100 (geen IUI) -> zwanger van 1e kindje Afspraken, echo's: 1-5: Joekie controle vk 1-5: Loesie OGTT (test bloedsuikerspiegel) 4-5: Loesie Controle gyn 14-5: Lyanna: 20 weken echo 14-5: Chybou: 20 weken echo (GUO) 18-5: Chybou: Controle obstetrist Bevallen! Kaat2000: 07-05-2011 bevallen van DOCHTER Lotte. Josjo:18-07-2011 bevallen van DOCHTER Annelynn Sloppyslayer:04-08-2011 bevallen van DOCHTER Suzannah Joann. Norwegian-sky: 14-08-2011 bevallen van DOCHTER Senna Vlinder: 17-08-2011 bevallen van DOCHTER Stacey. Liesben: 11-10-2011 bevallen van ZOON Eelco. Zeehondje: 13-10-2011 bevallen van DOCHTER Sophie Jasmijn. Mmiiiiir: 16-10-2011 is DOCHTER "Fee" geboren. Doortje25: 25-01-2012 bevallen van DOCHTER Naomi. Jessie80: 09-02-2012 bevallen van ZOON Tim. Char1983:10-02-2012 bevallen van ZOON Levi. Koolmees: 20-02-2012 bevallen van ZOON Lenn. La femme Nikita: 14-03-2012 bevallen van DOCHTER Nikita en ZOON Roman Sportmama: ..-04-2012 bevallen van DOCHTER Femke en DOCHTER Puck Heel snel, want ben kapot en zie een avondje bankhangen wel zitten, maar zag bij de tweelingmama's dat sportmama is bevallen van 2 meiden! Weet alleen de datum niet! Kom snel weer reageren! Liefs Loesie
Zwanger! Mei Mama's: 11 mei: Cashewnoot: verrassing! 29 mei: Loesie1982: geheim! Juni Mama's: 12 juni: Joekie: jongen 20 juni: Brabbel1988: jongen Juli Mama's: 4 juli: Kaaat: meisje September Mama's: 24 september: Lyanna: ???? Oktober Mama's: 1 oktober: Chybou Meisje 4 oktober: Murphy: ???? November Mama's 14 November: Zonnestraal77: ???? 18 November: Sween4: ???? 18 November: Ploon: ???? Welke behandeling? Brabbel1988: 10x IUI, 1 IVF mislukt, ICSI> TP2, zwanger van 1! 4 cryo's over. 1e kindje, 1e zwangerschap. Cashewnoot: 1e ICSI,1e kindje, 1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje Joekie: 6x IUI, 2e ICSI, 1e tp Kaaat: 2e ICSI, 1e tp Loesie1982: 1e cryopoging uit ICSI 3 Lyanna: 5e zwangerschap (1x MA&2x VMK), 4e IUI Murphy: 10x o.i. (clomid, fostimon, puregon), 5x iui Chybou: 3e ICSI, 12 cryo's, 1e TP, 1e kindje Zonnestraal77: 7x IUI, 1e ICSI-D --> 1e zwangerschap Sween 4: 3 x clomid, geen effect, Puregon, 50,75,100,125 1e x RAAK -> 1e kindje Ploon: Puregon 75/100 (geen IUI) -> zwanger van 1e kindje Afspraken, echo's: 1-5: Joekie controle vk 1-5: Loesie OGTT (test bloedsuikerspiegel) 4-5: Loesie Controle gyn 14-5: Lyanna: 20 weken echo 14-5: Chybou: 20 weken echo (GUO) 18-5: Chybou: Controle obstetrist Bevallen! Kaat2000: 07-05-2011 bevallen van DOCHTER Lotte. Josjo:18-07-2011 bevallen van DOCHTER Annelynn Sloppyslayer:04-08-2011 bevallen van DOCHTER Suzannah Joann. Norwegian-sky: 14-08-2011 bevallen van DOCHTER Senna Vlinder: 17-08-2011 bevallen van DOCHTER Stacey. Liesben: 11-10-2011 bevallen van ZOON Eelco. Zeehondje: 13-10-2011 bevallen van DOCHTER Sophie Jasmijn. Mmiiiiir: 16-10-2011 is DOCHTER "Fee" geboren. Doortje25: 25-01-2012 bevallen van DOCHTER Naomi. Jessie80: 09-02-2012 bevallen van ZOON Tim. Char1983:10-02-2012 bevallen van ZOON Levi. Koolmees: 20-02-2012 bevallen van ZOON Lenn. La femme Nikita: 14-03-2012 bevallen van DOCHTER Nikita en ZOON Roman Sportmama: ..-04-2012 bevallen van DOCHTER Femke en DOCHTER Puck Ik heb ook een kleine opschoonactie gedaan, namelijk de behandelingen van de aanstaande mama's die uiteindelijk mmmama's zijn geworden... Wat leuk Loesie, dat je Sportmama terug gevonden hebt!! Sween en Ploon al een tijdje niet meer actief hier... Misschien moeten we afspreken dat als iemand al een x periode niet meer actief is, van de lijst af kan? Wat vinden jullie daarvan? Jullie zijn trouwens ook van harte welkom om mee te lezen of te schrijven in het vervolgtopic, http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/317256-mmmamas.html (maar de meesten weten ons daar volgens mij al te vinden...!)
Balen Brabbel Fijn dat het verder wel allemaal goed gaat! Hier was de afspraak bij de vk goed. Bloeddruk prima, gewicht netjes en de kleine heeft een start gemaakt met indalen. Hij ligt keurig met het koppie naar beneden. Over twee weken weer een controle en dan liggings/groeiecho. Ook worden dan de belafspraken gemaakt omtrent bevallen.
Hee Joekie!! Fijn dat alles goed gaat zeg! Ben je veel aangekomen of valt t mee? Ik ben in t begin echt veel aangekomen, en nu sta ik al een aantal weken stil. Totaal nog geen 12 kilo erbij, dus dat is nog wel redelijk. Toch?? Liggingsecho, en bevallingsgesprek heb ik allemaal al gehad, een enkele weken geleden. Hmmm, was ik daar dan zo vroeg mee?? Ego: Gisteren avond was ik echt zo beroerd door t maagzuur. Man! Dat is naar zeg. Lees ik gisteren een week berichtje op de app van mn man, wat staat er?: "Je baby ligt nu tegen de ribbenboog, en daardoor kan je meer last krijgen van maagzuur en oprispingen. Goh, echt?! Gelukkig had ik gisteren nog snel een drankje bij de apotheek gehaald, want ik zag de bui al hangen. Maar goed, ik wil niet klagen, want ik heb toch zo een ENORM goede zwangerschap gehad tot nu toe, dat ik andere er jaloers mee maak. Maar lastig is t wel. En net mn proefdruk van t geboortekaartje binnen gekregen!!! Whahahahaaha, helemaal te gek. Onze baby, onze namen, onze bevallingsdatum..... Emo momentje! Aftellen is begonnen, ik zit nu in mn laatste werkweek. Vandaag 1-20.00,en dan alleen nog morgen en zaterdag 10 tot 1. Yeey!
brabbel haha moest lachen om jouw dialoog met jouw brandzuur... heb het ook heel erg gehad. Naast dat drankje of rennies, gele vla of lauwe melk helpt wel (had ik liters van in huis). Als Rennie destijds in betalingsproblemen had gezeten, heb ik ze eruit getrokken (samen met mmiiir geloof ik ). Tijdens de bevalling had ik ook een rennie nodig: last van zuur die ik de laatste 2/3 weken bijna niet had. Daardoor kotsmisselijk en niet kunnen persen. Tot ik een rennie nam, een boer liet en hoppa, daar was mijn meisje (sorry voor dit charmante verhaal ). Joekie gaat ook al opschieten he? Gaan jullie 6 weken van tevoren met verlof? enne, 12 kilo is supernetjes, al komt er de laatste weken nog wel iets bij. Niks te klagen dus (behalve over maagzuur, buurp hahaha)
Fijn dat alles goed gaat Joekie! En Brabbbel, hier nog iemand met onwijs veel last van maagzuur tijdens de zwangerschap. Eigenlijk al vanaf het begin. Wat ik echt grappig vond is dat je er gelijk na de bevalling geen last meer hebt. Voelde me zo opgelucht daardoor. Was steeds verbaasd dat ik geen maagzuur kreeg na iets te hebben gegeten ofzo. Gelukkig mag je gewoon rennies e.d. gebruiken en is het niet schadelijk.
Meiden...hier ben ik weer...Heb ik veel gemist?? Was gezellig met mijn zusje...leuke dingen gedaan en het weer was super...dus een beetje vakantie gevoel... Vanaf nu lees ik weer mee, zal later proberen even bij te lezen...maar de kleintjes worden langzaam wakker en het zal dadelijk wel weer tijd zijn voor de borst...
Hallo meiden, Was ik weer!!!! Ach lieve Brabbel, dat kl*ten brandend maagzuur!!!! Gek word je ervan he?!? Hier ook een groot afnemer van Rennies!!!! Vooral s nachts kan ik nie zonder! Zo irritant! Wat heerlijk dat je bijna met verlof bent!!!! Zoooooo fijn is dat, helemaal met een eerste! Lekker nestelen en doen waar je zin in hebt! Geniet ervan!!!! Proefdruk helemaal naar je zin!?!? Weer een ding wat van het lijstje af kan!! Ik ben tot nu toe 7,5kg aangekomen! Bij Siem was dat in totaal 16kg, dus ik dacht, oh jeetje, bij een tweede gaat het nog harder...nou niet dus...Hou nu ook verschrikkelijk veel vocht vast, dus klinisch vk zei dat het ook nog vooral vocht was! Je hoort mij niet klagen! Joekie, wat fijn dat jullie kindje al goed ligt en inderdaad rond deze tijd zal ook wel het indalen beginnen!!!! Ik heb dat bij Siem en nu ook best goed gevoeld...had dan echt van die menstruatiekrampen, alsof het helemaal samen trok! Zijn niet heel pijnlijk, maar je voelt ze wel! Fijn dat verdere controles ook weer goed zijn!!!!! Lafemme, heerlijk genoten met je zus! Groot gelijk! Miirrr...tja, ik kom net kijken bij jullie, dus ik heb niet echt een mening over meiden eruit gooien, maar kan het me wel voorstellen hoor! Ego: Vandaag voor controle geweest bij klinisch vk. Om 9.20 had ik de afspraak. Moest afgelopen dinsdag voor een suikertest en de laatste waarde was wat gestoord (zo noemen ze dat, haha!) Dat kan wijzen op zwangerschapsdiabetes en dus ook de reden waarom het buikje wat voorloopt. Echo gemaakt, zag er goed uit, kindje had het naar zijn/haar zin. Gelukkig. Maar ook de bloeddruk was weer aan de hoge kant en er was wat eiwit in mijn urine gevonden...reden om dus eerst cito toxlab te prikken. Dan krijg je met een uur de uitslag...Dus, rond 9.40 bloed geprikt en daarna weer naar boven... Om 10.35 werd ik weer binnen geroepen...bloed was goed verder, (nier en leverfuncties) maar omdat ze wilden weten hoeveel eiwit moet ik nu dus 24uur urine gaan sparen...begin zondagochtend tot maandagochtend... Maandag inleveren en ook gelijk weer een controleafspraak voor de bloeddruk... Ook mocht ik daarna meteen door naar de dietiste, (was ondertussen al 11.00) die met mijn ging bespreken hoe ik mijn koolhydraten (dat is de glucose zeg maar) het beste over de dag kon verdelen... Kom ik daar zegt ze: de diabetesverpl. heeft gebeld of je om 11.30 daar kon zijn, dus we gaan er een beetje snel doorheen... Dus zij vraagt mij wat ik eet enz en we kijken samen hoe we het beter kunnen verdelen...prima...eetschema enz mee gekregen... Moest ik naar diabetesvpk...zit ik daar in de wachtkamer om 11.30...(dietiste wees me die wachtkamer) kon me nergens melden ofzo...dus ik wacht en wacht en wacht...om 11.50 dacht ik, ik ga eens bij de receptie vragen bij de hoofdingang.... Ja mevrouw daar zit wel een balie....nou, nee hoor...want ik zit daar in de wachtkamer...ja dan moet u route 87 hebben...ik: maar dat is die kant op? Zij: ja... Dus ik met mijn waggelpas die hele gang door, maar alles wat ik tegenkom...dus ik weer terug: ja, er zit echt geen balie hoor... Zij: ja, maar dan moet u hier omheen lopen en dan meteen rechtsaf! (ik dacht: ZEG DAT DAN EERDER EN STUUR ME NIET EERST DE VERKEERDE KANT OP!:x) Ik: ja, maar net zei u dat ik die kant op moest... Zij: nee, mevrouw, je moet hier omheen...:x:x:x:x:x:x:x:x:x Nou, chagrijniger kon niet op dat moment...dus ik erom heen lopen, kom ik bij de balie, die vrouw belt door dat ik er ben (was toen al 11.55)...komt die diabetesvpk eraan, 1000x excuses...hadden ze met de dietiste afgesproken dat de dietiste zou bellen als ik die kant op was...zucht.... Dus...daar uitleg gekregen hoe ik mijn eigen waardes kan prikken en nu moet ik voor elke maaltijd prikken en dan weer 1,5 uur na de maaltijd...Als de waardes dan te hoog zijn (boven de 6.7) dan heb ik op dat moment teveel koolhydraten gehad en moet ik dat dus aanpassen... Het was allemaal onder invloed van zwangerschapshormonen, dus als ik bevallen ben, dan ben ik er ook meteen weer vanaf... Lang verhaal, maar maandag moet ik er dus weer heen en dan gaan ze weer kijken hoe of wat... Denk dus niet dat ze me nog heel lang door gaan laten lopen! Zo...sorry voor lange ego!!!! Hoe is het met de andere meiden?!!? Ik ga plat! SMAK
Zwanger! Mei Mama's: 11 mei: Cashewnoot: verrassing! 29 mei: Loesie1982: geheim! Juni Mama's: 12 juni: Joekie: jongen 20 juni: Brabbel1988: jongen Juli Mama's: 4 juli: Kaaat: meisje September Mama's: 24 september: Lyanna: ???? Oktober Mama's: 1 oktober: Chybou Meisje 4 oktober: Murphy: ???? November Mama's 14 November: Zonnestraal77: ???? 18 November: Sween4: ???? 18 November: Ploon: ???? Welke behandeling? Brabbel1988: 10x IUI, 1 IVF mislukt, ICSI> TP2, zwanger van 1! 4 cryo's over. 1e kindje, 1e zwangerschap. Cashewnoot: 1e ICSI,1e kindje, 1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje Joekie: 6x IUI, 2e ICSI, 1e tp Kaaat: 2e ICSI, 1e tp Loesie1982: 1e cryopoging uit ICSI 3 Lyanna: 5e zwangerschap (1x MA&2x VMK), 4e IUI Murphy: 10x o.i. (clomid, fostimon, puregon), 5x iui Chybou: 3e ICSI, 12 cryo's, 1e TP, 1e kindje Zonnestraal77: 7x IUI, 1e ICSI-D --> 1e zwangerschap Sween 4: 3 x clomid, geen effect, Puregon, 50,75,100,125 1e x RAAK -> 1e kindje Ploon: Puregon 75/100 (geen IUI) -> zwanger van 1e kindje Afspraken, echo's: 07-5: Loesie Controle gyn 14-5: Lyanna: 20 weken echo 14-5: Chybou: 20 weken echo (GUO) 18-5: Chybou: Controle obstetrist Bevallen! Kaat2000: 07-05-2011 bevallen van DOCHTER Lotte. Josjo:18-07-2011 bevallen van DOCHTER Annelynn Sloppyslayer:04-08-2011 bevallen van DOCHTER Suzannah Joann. Norwegian-sky: 14-08-2011 bevallen van DOCHTER Senna Vlinder: 17-08-2011 bevallen van DOCHTER Stacey. Liesben: 11-10-2011 bevallen van ZOON Eelco. Zeehondje: 13-10-2011 bevallen van DOCHTER Sophie Jasmijn. Mmiiiiir: 16-10-2011 is DOCHTER "Fee" geboren. Doortje25: 25-01-2012 bevallen van DOCHTER Naomi. Jessie80: 09-02-2012 bevallen van ZOON Tim. Char1983:10-02-2012 bevallen van ZOON Levi. Koolmees: 20-02-2012 bevallen van ZOON Lenn. La femme Nikita: 14-03-2012 bevallen van DOCHTER Nikita en ZOON Roman Sportmama: ..-04-2012 bevallen van DOCHTER Femke en DOCHTER Puck