Trouwens, diegene die nog geen vriendjes zijn en wel foto's willen bekijken kunnen me even vriendschapsverzoek sturen. Ik zet foto's nml in privé-album. Ook omdat ik er nog even foto bij doe van zoon zijn verjaardagsfeestje op school (hij is trouwens as zaterdag de 19e jarig). Ik zal nu zo foto's plaatsen!!
Katalaya...wat super zeg meid...je kunt het niet geloven hé als je eerst een keer slecht niews hebt gehad... Lyanna, een super 20 weken echo dus...ook leuk... Chybou...hoe was het bij jouw?? Ohoho...tot morgen....Niki is alweer wakker...
Katalaya gefeliciteerd met je goede echo meid! Nu kun je echt lekker gaan genieten!! Fijn dat de termijn ook helemaal klopte!! Lyanna, jij ook gefeliciteerd! Erg leuk dat je zoon een broertje krijgt! Een hele geruststelling dat de kleine helemaal goed bevonden is hé! Ik vond het toch een soort APK haha! Over de lijst: ik zag inderdaad dat ik bovenaan sta Spannend hoor! Het mag van mij best eerder komen dan de uitgerekende datum maar het zou wel mooi zijn als ik minimaal 37 weken ben. Dan hebben we nog even een week de tijd om het huis op orde te maken en weer in te richten..
Even snel: Heb de halve avond liggen slapen. Ben nu lekker wakker. Ach, het maakt ook niet uit, hoef maar tot 12 uur te werken morgen. Pak 's middags nog wel even een uurtje. Echo was helemaal super. Onze dochter (nog steeds een meisje ) maakte er een hele show van. Ze was koppeltje aan het duikelen, lekker aan het boksen en aan het schoppen, ze kreeg de hik en uiteindelijk ging ze rustig liggen met haar duimpje in haar mond. Alles weer helemaal nagelopen. Gelukkig geen enkele bijzonderheid te zien. Wij zijn super blij! Katalaya en Lyanna: Bij jullie waren de echo's ook helemaal goed. Super goed nieuws!
Kat, begin je t nu te geloven dat je ECHT zwanger ben? En hoe voel jij je verder? Lyanna Een tweede zoon wat leuk! Dat word volgens mij echt drukke bedoeling de aankomende jaren met zo een mannen-huishouden! En alvast gefeliciteerd met de grote broer. Maak er een leuke dag van. Joekie, idd jij staat bovenaan de lijst! En .SCHRIK! Ik sta er meteen onder, whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! En vanaf 37 weken is een mooi termijn om te bevallen, dan doen de beebjes t goed,en heb jij nog ff de tijd. Chybou, wat mooi om te horen *SMELT* en t belangrijkste is dat t nog steeds een meisje is (vond ik bij onze kleine man ook altijd een fijne bevestiging) en dat er niks verontrustends is gevonden. Hele opluchting . Eneuh over het BH-verhaal-van-Lieve moest ik ook wel ff lachen. Hoe handig is dat (op zo een moment) wel niet zeg om met een vrouw samen te zijn Mirr, zwaai!!!!!! ====================================== Hier lekker aan t genieten van mn verlof. Beetje koffiedrinken in de stad, fotos bewerken, alles thuis bijhouden, afspreken met oud-collegas en vriendinnen. Heerlijk! Maar dat moet ook wel anders verveel ik me te pletter thuis, en loop ik tegen de muren omhoog... Hahahaha. Sommige van jullie zullen de fotos al wel hebben gezien op FB, voor de anderen heb ik fotos geupload in mijn prive-album. Heb vorige week een fotoshoot gehad. Morgen buikschildering,volgende week gipsbuik maken samen met mn mama,en zo blijven de laatste weken gevuld met leuke dingen! Iedereen een dikke knuffel en tot de volgende keer!
Brabbel: Jij bent echt lekker en leuk bezig. Ik krijg er spontaan zin van om zelf met verlof te gaan. Gelukkig hoef ik niet lang te wachten (mazzelaar) ik het over negen weekjes zomervakantie en mijn eerste verlofdag valt op de eerste maandag na de zomervakantie. Dus ik mag 16 juli (voor mij is dat week 29) leuke dingen gaan doen. Je hebt me al op wat ideeën gebracht. Soms is het getrouwd zijn met een vrouw heel handig! Ik wacht nog op het moment dat Lieve mopperend door het huis loopt op zoek naar die ene bh die ik net aan heb getrokken. Had ze een paar maanden geleden geen last van. Verder hebben (euhum hadden, hoop in de toekomst weer hebben) we zo'n beetje dezelfde maten. Wij hebben één enorme kledingkast en daar trekken we allebei elke dag wat uit. @Mirrr: Ben gek op jouw vreugdedansjes. Heel stom, maar ik ben ook blij dat het nog steeds een meisje is. (Terwijl het me, uiteindelijk, echt niet uit maakt... Cliché, maar zó waar... Als het maar gezond is!) Ik heb me er inmiddels op ingesteld dat we een dochter krijgen. Ik was er naast alle andere zenuwen gisteren een klein beetje nerveus over. Heel apart! We hebben al zo veel meisjesdingen van onze familie cadeau gekregen. Ik heb echt alle kleertjes die mijn nichtje niet meer passen gekregen. We hoeven nog heel weinig zelf te kopen. Ik ben inmiddels een beetje 'broeds' aan het worden. Heb alle kleertjes op maat, op soort en op A- en B- keus uitgezocht en opgeruimd. Ik vind het zo heerlijk om al die kleine kleertjes door mijn handen te laten gaan. Van de gedachte dat er over een aantal maanden iemand is die dit aan past wordt ik helemaal gelukkig. Ik had vorige week onze krijgertjes al een keer door de wasmachine gegooid. Gisteren moest Lieve een kraamcadeautje kopen voor een collega. Ik was tussen de speeltjes aan het neuzen. Toen ik een enorm zacht, wit knuffel konijn vastpakte met hele lange oren, kreeg ik toch een schop! Ik heb het konijn maar geadopteerd en mee naar huis genomen.
Goedenavond meiden. Hoe is het hier met iedereen? Ik ga het even kort houden vandaag. Vandaag de hele dag bij de boerderij geweest met ons zoontje die zich kostelijk vermaakt heeft. Opa, zijn oom, nog een werknemer en zijn papa waren aan het terras maken met kraantje en heftruck en hij was niet naar huis of de kinderboerderij (wat wij zouden doen) te krijgen. Tot overmaat van ramp word ik rond 14.45 gebeten door mijn oude huiskat (die nu 3 jaar op de boerderij vertoeft) die bij mij op schoot zat in mijn hand gebeten. Hij schrok van ons zoontje en toen ik die wilde beschermen greep hij mij. Dus met zo'n 5 bijtwonden zat deze dame dus om 16.30 bij de huisartsenpost. Ze wilden dat ik gelijk langs kwam en dit ook ivm zwangerschap. Nu dus 1 tetanusinjectie en een antibioticakuur van 7 dagen rijker thuis met een ietwat pijnlijke hand en typen is dus geen pretje op dit moment. Verder onverwacht morgen begrafenis vanaf 11.15 tot zo'n 14.00 ongeveer. Van onze vriendenkring is iemands vader overleden op 60 jarige leeftijd. Ook moet ik morgen alle boodschappen nog doen ivm de verjaardag van ons manneke zaterdag en weet dus niet of ik 1 dezer dagen nog tijd heb om te reageren. Maar zal wel proberen om aankomende dagen wat bij te blijven en wat mee te lezen, desnoods op bed met mijn tablet. In ieder geval iedereen fijn weekend en denk dan tot zondag!!!
Ja, ik kan nu écht genieten. Ik heb het filmpje van de echo al wel veertig keer bekeken of zo, en ik kan elke keer zo weer volschieten als ik de hartslag hoor..! (Voor zolang het duurt, maar ik heb al geleerd dat het belangrijk is om het leven in het NU te leven. Want mocht er iets misgaan, is het doodzonde dat ik het niet optimaal beleefd heb.) Ondertussen valt het met de klachten erg mee. Wat minder energie, en vandaag een hormoon-buitje. Niet meer écht misselijk geweest, hooguit een beetje weeïg. En verder een 'vol' gevoel in mijn onderbuik, en vooral 's avonds gaat de knoop van mijn broek open. Nu heb ik al genoeg vetjes van mezelf, dus ik hoop dat ik snel één buik mag hebben, in plaats van twee. (Als je begrijpt wat ik bedoel...) Ook bij KatMan begint het 'echt' te worden. Hij had van zijn baas een pluche Woezel & Pip-kubus gekregen. Toen ik hem daar nonchalant mee zag 'spelen', overviel me echt zo'n gevoel van: Eindelijk, EINDELIJK mag ik hem papa maken! *sjucht*
Ha meiden!! Daar was ik ook weer eens! Heb niet echt alles terug gelezen, want het is behoorlijk druk hier in huize K.! Maar ook heerlijk genieten! Kat, wat super dat je zo kan genieten van je zwangerschap! En je hebt ook helemaal gelijk, zo deed ik het ook altijd...genieten van de momenten die je hebt! Alles kan je afgepakt worden, maar je kan ook morgen onder een auto komen (bij wijze van dan he, niet doen hoor!!!!!) Dus leef lekker bij de dag! Wat super dat je dat gevoel had dat je je man papa mocht maken! Speciaal is dat he?! Chybou, haha, ik heb dat ook gehad met ons meisje! Vond het elke keer weer spannend of het wel een meisje was. We hadden al zoveel gekocht en soms dacht ik echt...zul je zien dat... Maar gelukkig, het was toch echt een meisje! Goed geregeld met je verlof! Dat is toch wel het voordeel van het onderwijs he?! Ik heb ook 9 weken verlof voor de zomervakantie en omdat er 1 week in de vakantie valt (die 10e week dus) krijg ik na de vakantie nog 3 (!) compensatieweken!!!! Dus in totaal 18 weken verlof na die tijd! Dat betekent dat Fiene alweer 4 maand is voordat ik weer aan het werk moet! Haha, ik zie Lieve al zo mopperen over dat ze al haar spul weer kwijt is!!! Lyanna, bah wat vervelend dat je gebeten bent!!! Wel goed dat ze je meteen hebben laten komen en dat je nu antibiotica hebben gegeven! En je zoontje alweer bijna 3, wow! Wat zal dat hard gaan he!? Brabbel, ik heb de foto's gezien, echt prachtig hoor! En je hebt groot gelijk dat je al die leuke dingen allemaal doet! Heerlijk genieten van je verlof, want straks krijg je het lekker druk!! Joekie idd de volgende die aan de beurt is! Spannend hoor!!!!! Ben heel benieuwd naar jullie baby's en namen!!!!! Rest, een dikke knuffel! Hier gaat alles goed! Druk druk druk, helemaal met al een kindje erbij, maar zo leuk! Siem is echt superlief voor zijn zusje en geeft haar de hele tijd kusjes! Gelukkig is R. ook thuis, dus hij trekt veel met hem op en ik hou me meer bezig met Fiene! De kraamhulp is er ook nog tot en met zondag, dus dat is ook wel lekker! Fiene is een heel lief rustig meisje en ze huilt alleen als ze honger heeft. Tussen 18.00 en 21.00 slaapt ze iets minder, omdat ze dan het meest last van krampjes heeft, maar ook dan blijft ze redelijk rustig! Ik hou haar dan lekker bij me. Ze slaapt ook al in haar eigen bedje op haar eigen kamertje, want ze maakte in het begin heeeeel veel lawaai, dus ik sliep zelf nauwelijks. Sinds ze op haar eigen kamertje slaapt, slapen we allemaal heel goed! Het enige is dat ze nog niet echt aankomt...ik geef flesvoeding, omdat ik een borstverkleining heb gehad, maar ze bleef al 3 dagen op hetzelfde gewicht (-7% van geboortegewicht) en gister was het zelfs 20 gram minder...en dat is wel gek aangezien ze al best wel aardig wat krijgt... Ze wordt tussen 10.00 en 11.00 gewogen, dus ik hoop echt dat ze nu is aangekomen. Ook komen ze dinsdag nog even weer voor het rechter oortje, want die is nog niet geslaagd voor de hoortest...volgens iedereen (vk, kraamhulp en cb) heel normaal dat het een keer over moet! Dus we maken ons nog maar geen zorgen! Met mij gaat het ook wel aardig goed. Voel me prima, heb alleen nog wel pijn...dus de bekkeninstabiliteit is niet meteen weggegaan zoals bij Siem. Ik hoop dat het wel snel verdwijnt, want heb er geen tijd voor!! Zo, dit was een update-je! Ik ga even met Siem een toren bouwen!! SMAK
@Loesie: Fijn te horen dat het allemaal zo goed gaat. Heb je berichtje met een brede grijns gelezen. Fijn dat je zo lang verlof hebt en dat je ook nog compensatieweken krijgt. Dat is echt heel tof van je werk. Je krijgt nu echt de tijd om goed te herstellen en te genieten van je zoon en dochter. Ik hoop dat ze snel een beetje aan gaat komen. Het zou, als het goed is, niet aan de flesvoeding moeten liggen. Maar dat komt vast goed. Ik ben wel benieuwd hoe een meisje van een week 's nachts zó veel lawaai kan maken dat ze haar ouders uit hun slaap houd. Maar daar kom ik vast nog wel achter. Geniet er van en nogmaals van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Echo: Ik had vandaag een controle. Alles helemaal dik in orde. Bloeddruk goed en met het kindje ook alles goed. We kregen zelfs even een 'flits-echo'. Dat was echo nummer 7 Fijn om als extratje even je kindje te zien. Dat is toch wel het voordeel van in het ziekenhuis onder controle zijn. Gelukkig deed ze het weer helemaal prima. Ik mag weer 4 weekjes wegblijven.
Chybou, leuk hè al die echo's. Fijn dat alles nog steeds goed is. Loesie, klinkt als een hele lieve meid! Geweldig. Geniet lekker verder. Gehoortest komt vast goed. En aankomen zal ze binnenkort toch ook wel? Drinkt ze d'r flesjes gewoon goed?
Loesie wat fijn dat alles goed gaat en wat heerlijk dat je zo lang verlof hebt zeg! Dat is luxe! Aan de ene kant hoop ik dat de kleine nog even blijft zitten maar aan de andere kant ben ik wel heel nieuwsgierig hoor!
Brabbel, klinkt alsof je echt lekker aan het genieten bent van je verlof....houden zo meid... Chybou....klinkt idd gezellig zo getrouwd zijn met een vrouw...de enorme klerenkast bijvoorbeeld... Haha, jullie kleine meid heeft dus al haar eerste knuffel uitgezocht... Lyanna, klinkt pijnlijk zeg die beet...en idd. goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan, bijtwonden zijn gemeen... Katalaya, bijzonder zijn die momenten hé, waarop je realiseerd dat het nu eindelijk echt gebeurd...geniet daar maar van...en wat attent zeg van de baas van je man, hem een kadootje te geven... Loesie...heb idd. ook gehoord dat je je over die gehoortest geen zorgen moet maken hoor als die een keer over moet...en is ze odnertussen aangekomen?? Zo, dat was het even snel...nu gaan we lekker een stukje lopen,er is hier een havenfeest...hopelijk blijft het droog want de was hangt buiten...
Even snel want ik ben druk druk...... Hier veel aan t opruimen, strijken enz enz. Mijn ouders zijn een weekendje weg geweest en had m'n broer te logeren dit weekend. Morgen een collega op visite, dinsdag VK, woensdag 36! Weken zwanger en dan gaan m'n mams en ik een gipsafdruk van m'n buik maken. Vluchtkoffer moet ik deze week ook al wel in gaan pakken denk ik. Kortom ik verveel me niet hoor....... Geen klachtenerbij gelukkig, alleen soms met omdraaien in de ochtend een zwaar gevoel onder op m'n fluit..... Nu naar de Mac n flurry snickers halen. Ik kom van de week weer ff langs. Knuffel voor iedereen! Xxx