Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Brabbel en Joekie: Nog steeds niets? Tja, het is wel waar dat de hele MMM langer duurt. Lekker relativerend weer ;)
    @Loesie: Gek hé hoe enorm diep moedergevoel zit. Ook al doe je jezelf enorm zeer dat doe je onbewust allemaal om je kindje te beschermen. Mooi hoe de natuur dat regelt.

Ego: Wij zijn een weekendje naar CenterParks geweest. Was hardstikke leuk met mijn zusje, zwager, Lieve en kleine nichtje van twee. Helaas nu ziek weer thuis. Ben zó misselijk en ik wordt gék van het brandende maagzuur.
    Controle was vrijdag helemaal goed. Helemaal geen bijzonderheden, we mogen nog een keer 4 weekjes weg blijven. Ze vond alleen het kindje alleen een 'enthousiaste groeier' omdat mijn baarmoeder 3 vingers boven mijn navel zit. Geen idee wat ik met die info moet. Voor eind week 28 staat de 30 weken echo gepland.
    Vrijdag is ook de datum voor de keizersnede al geprikt. We mochten zelf een datum kiezen. Ik weet ook hoe laat ongeveer. Omdat ik een latex allergie heb moet ik om 8.00 als eerste. Gek idee hoor! Als de kleine zich ook aan de planning houd weet ik nu gewoon wanneer ze geboren wordt.
    Daarna mocht ik meteen door naar de anesthesist. Omdat mijn rug anders is dan die van de gemiddelde Nederlander is het was het even de vraag of een ruggenprik wel kon. Door de pijnbehandelingen aan mijn rug kent de anesthesist mijn rug als geen ander. Er zijn ook in die tijd heel veel foto's van gemaakt. Dat kwam nu goed uit.
    Gelukkig is dat allemaal mogelijk, ik krijg alleen een andere, diepere, ruggenprik. Ik vind het helemaal prima, als ik maar niet onder volledige narcose hoef als ze ons kindje halen.
    We hadden het nog even over normaal bevallen. De arts vroeg of de gynaecoloog wel eens de foto's van mijn rug heeft bekeken. Nee, niet zo ver ik weet. Hij is geen gynaecoloog, maar hem leek het geen goed idee. Naast dat mijn rug onderin een aardige puinzooi is en je normaal bevallen niet zou moeten willen loopt mijn staartbotje in een soort haak naar binnen. Daar kan met waarschijnlijkheid geen kindje langs. Grote kans dat het kindje daar blijft steken of dat de boel afbreekt.
    AUW! :$
    Kan je nagaan dat één van de gynaecologen voor heeft gesteld om het kindje het laatste stukje met de pomp te halen. Ik heb me echt een tijdje afgevraagd of ik het niet moest proberen en ik voelde me een bangerik, kleinzerig en lui omdat ik dat niet wilde.
    De anesthesist trok bij het horen van dit verhaal echt zijn wenkbrauwen op.
    'Ik vind het heel erg om te zeggen, maar als mijn collega nog eens over normaal bevallen begint moet je haar maar eens vragen of ze eens naar je foto's wil kijken.'
    Nu kan ik het normaal bevallen verhaal ook helemaal loslaten. Het kan gewoon écht niet! Klaar!

Zo, ik ga eens kijken of ik een soepje naar binnen krijg.

Liefs voor iedereen!

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Loesie wat schrikken zeg!! Kan me voorstellen dat je effe heel hard gehuild hebt!! Gelukkig heeft de kleine niets!!
    Fijn dat alles goed gaat met jullie kleine!!

Chybou, Jeetje, aan de ene kant leuk om te weten wanneer je bevalt, maar toch ook apart om te horen dat het op de natuurlijke manier echt niet zal gaan!
    Fijn dat alles goed was met de kleine!

Brabbel, hoe is het met jou? Is de kleine er al? ;)

Hier alles nog steeds rustig. Vandaag de 41 weken wave, al zie ik het niet meer als een feestje :)
    Vind het wachten niet super erg hoor maar waven...nee ;)

3. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Goeiemorgen.. Even man uit bed geholpen ;)

Joekie jij was vroeg of laat vannacht..:) en alweer de 41 weken grens, hoop dat is zich nu toch snel laat zien..navraag je belangrijke gesprek toch.?

Loesie geef je groot gelijk dat je niet naar het cb bent geweest hoor.. En waterspuwer eng om zo met gaar te vallen is echt 1 van mijn grootte angsten, maar je hebt hartstikke goed gehandeld en het kan iedereen gebeuren helaas en daarna hard huilen mag, moet zelf de schrik moet eruit.. Dikke knuffel voor dat..

Chybou, raar om te weten idd dat als ze zelf lekke blijft zitten wanneer ze komt, maar kan ook rust geven lijkt mij.. Ik zou t nu wel willen weten hoor..:) En wat dijn dat die anesthesist zou duidelijk was over waarom en dat natuurlijk bevallen niet mogelijk is, misschien wel comfronterend. Maar wel duidelijk lijkt mij en das wel fijn toch.?

Nou hier alles rustig, nu nog even lkkr slapen en me straks uitleven op de ramen en echt te laatste dingen ophangen en zal dan ook fotootjes plaatsen van haar kamertje..:)

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat eng om zo te vallen Loesie. Bijzonder vind ik dat dat je in een reflex je kind zo beschermt!
    Fijn dat alles goed is met haar. Met jou helaas wat minder. Hopelijk knapt dat ook snel weer op.

5. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Joekie: Ik ga niet met je meewaven. Vorige week was de laatste keer... Maar, complimenten meid, je bent wel een aanhouder als het om zwanger zijn gaat :p
    @Kaaat: Je hebt helemaal gelijk. Het geeft rust om nu te weten (dat als ze lekker zelf braaf blijft zitten) wanneer ze komt.
    Het is jammer dat normaal bevallen echt niet kan, maar ik weet nu wel wanneer we haar in onze armen mogen sluiten. Dat is ook heel wat waard.

Ik had vanavond mijn eerste zwangerschapsyoga les. Vond het best ontspannend en zo'n groepje met zwangere vrouwen is ook wel leuk.
    De kleine vond het ook gezellig. Die was toch aan het rondzwemmen tijdens de ontspanningsoefeningen. Ik was helemaal afgeleid... Haha!
    Doen/hebben jullie ook iets zwangerschapscursusachtigs gedaan?

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee, ik heb niets gedaan.
    Zag er het nut niet zo van in ;)
    Na de bevalling zal ik melden of het dom was van me om het niet te doen :)

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het is trouwens wel erg stil rond brabbel :)

8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Nou idd dat dacht ik ook net, brabbel meld je.. Ik zie er ook niet op facebook..

Ik heb wel een cursus gedaan en of ik er echt iets aan ga hebben laat ik je nog weten, maar het was bij mij ook zo, als ik me eenmaal echt moest ontspannen met de oefeningen en ademhaling ze actiever werd..:D En ik deed het vooral omdat ik het wel gezellig vind met alle meiden.. We gaan vanavond ook met z'n allen naar de bioscoop, cursus is allang voorbij, maar is wel leuk om zo contact te houden..:D

Hier zo naar de vk, dus zal straks wel even posten.. Mag ook de proefdruk halen, dus helemaal blij en als het me lukt zal ik straks fotos van het kamertje in me fotoalbum zetten, heb ze wel al gemaakt gister..:D

Fijne dag!

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Vond het ook al stil rond Brabbel. Zo eens even kijken wanneer ze het laatst online is geweest :p

Ik doe de cursus ook omdat het me wel gezellig leek. Wie weet houd ik er nog wat leuke contacten aan over.

@Kaaat: Succes bij de VK.

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Zo daar ben ik weer na een lang weekend met verjaardagen, papa dag, en een geboorte.......

Dames ons beertje is geboren!
    Hij weegt 2815 gram en is 46 cm, heel wat anders dan de voorspellingen!
    De foto's komen in een mapje die de vrienden kunnen zien hier op t forum, daar zet ik ook z'n naam bij.

kOrt verslag; 4.00 regelmatige weeën, 13.00 & 4 cm en naar het ziekenhuis, middag geen ontsluiting erbij, maar wel heftigere weeën, 18.00 ruggen prik en om 21.20 is hij na 5 minuten persen ter wereld gelanceerd.

We maken t alle 3 erg goed, en genieten volop van ons gezinnetje.

Al kijkend naar zijn kleine handje, krijgt ons geluk een gouden randje!

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    JAAAAH, gefeliciteeerd!!!!

Ben erg benieuwd naar foto's!

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh, gefeliciteerd meid!!! Wat goed zeg!!

Geniet ervan meid!!! Ben erg benieuwd naar de foto's!!!

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Brabbel gefeliciteerd geniet van jullie gezinnetje!
    En tot snel bij de mmmama's!

Voor de andere bijna mama's geniet nog even van jullie zwangerschap!

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Brabbel!!!!!!!!!!!!

VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOONTJE!!!!
    Wat fijn dat alles zo goed is gegaan!!! Lekker genieten dus en een hele mooie naam!!!!

(meiden, als jullie nieuwsgierig zijn, doe me even een pbtje, dan krijg je de naam van mij!)

SMAK

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb de naam al gelezen op facebook :)

Nou wil ik ook wel eens bevallen hoor!! haha :D

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Gefeliciteerd Brabbel!!
    Geniet er lekker van.

En dan ga ik nu op zoek naar foto's en de naam ;)

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Met dank aan Loesie :) ... Leuke naam Brabbel!

Ennuh, Joekie, het wordt inderdaad tijd dat jij gaat bevallen.. :p

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jaaaaaaaaaa Brabbel, gefeliciteerd met Beer. Tja, die bijnaam klopt idd niet helemaal meer, haha.
    Zijn echte naam is mooi, past goed bij jullie namen.
    Genieten nu meid!!!

19. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Jaaaaaaaaaa, daar is hij dan!!!
    Super gefeliciteerd met de geboorte van jullie beertje.
    Zal snel is gaan spieken.

Geniet ervan meis

20. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Brabbel, ook hier, super gefeliciteerd met jullie kleine beer, prachtige naam.. Wacht in spanning op foto's.. Liefsss

Deel Deze Pagina