Chybou, het scheelt in ieder geval al met staan. Heb nu niet gelijk zulke dove bovenbenen. Das zo'n vreselijk naar gevoel. Verder eergisteren ook besloten op advies van mijn vriendin (zij is vk in het zkh en was bij bevalling en opnames van onze 1e) die ook als het kan om haar diensten bij deze bevalling wil zijn een bed in de huiskamer te zetten laatste weken voor en 1e weken na bevalling. Is wel even confronterend, maar ze zei dat het beter was voor mijn rust (ivm bloeddruk) en bekken. Zo hoef ik dan niet zo vaak de trap op en neer en kan ik beneden even rusten.
@Lyanna: Plat moeten en rustig aan doen is heel vervelend, maar ik voel me op de momenten dat ik op ben wel een stuk beter. Ik kan dan gewoon veel meer. Wij wonen gelijkvloers en mijn slaapkamer grenst aan de woonkamer. Bed netjes opgemaakt, deuren open... Zo ben ik nog een beetje betrokken bij alles om me heen. Volgens Lieve wonen we nu al maanden in de slaapkamer Het is niet leuk, maar echt een ramp is het ook niet hoor. Ik ben soms echt moe en ik heb pijn. Dan is op bed hangen heel lekker. Ben inmiddels ook heel goed in het verzinnen van allerlei activiteiten die ik ook vanuit bed kan doen. Vind het advies om een bed in de huiskamer te zetten een heel goed idee. Ik hoop voor je dat jij ook zal merken dat je je na een paar dagen wat beter gaat voelen en dat je minder last hebt en meer kan.
Heb hier volgens mij ook ooit iets anders gelezrn, dacht iets met een C. Nsja dan maar ff spitten in de geschiedenis anders. Sterkte lyanna! Hoop dat de bekkenband iets gaat helpen!
@Chantal: Het is bijna een woordspelletje; maar mij schiet geen maagzuurremmend middel te binnen met een C. Gaap! Hier zijn ze vanaf half 8! (je zou maar vakantie hebben) bezig met het afbreken van de muur tussen de buren en ons. Die liet te veel geluid door (kon de buuf woordelijk verstaan als ze in de slaapkamer aan het bellen was. Met de komst van de kleine moest er iets aan gebeuren... Dus veel gebik, getimmer en gebeuk. Morgen en overmorgen zijn ze ook nog druk. Gelukkig komen morgen mijn (schoon)ouders. Zij sturen ons op vakantie en zorgen dat alles klaar is als we terug komen. Ben ze zo dankbaar! Schatjes! Dus wij vertrekken morgen richting, ik denk, Italië. We zijn dan over een kleine week of drie weer terug.
meiden, ik lees zo af en toe nog wel met jullie mee hoor, maar was een weekje weg...dus vanaf nu kom ik jullie weer ondersteunen...al zijn er idd. niet veel zwangere meer op het moment...jammer genoeg moet ik nog lang wachten voor we weer mogen...maar denk eerlijk gezegd dat ik er ook nog geen tijd voor zal hebben de komende tijd...
Hi Allemaal, Ik zal even mijn bevallingsverhaal neerzetten, eindelijk.. Zaterdagavond belde ik de vk omdat ik al 2 dagen wat minder leven voelde. De vk was bezig met een bevalling in het ziekenhuis en liet mij daarheen komen voor de ctg van de baby. Zo gezegd zo gedaan. Na 15 minuten aan de ctg dipte haar hartje erg en schoot niet snel genoeg weer omhoog, dus paniek.. Na een minuutje schoot hij wel weer omhoog, maar hierdoor moest ik wel blijven zodat ze later op de avond nog een filmpje konden maken. Het filmpje om 10 uur was perfect, maar doordat het eerdere filmpje dit niet was werd er besloten zondag in te leiden. Doordat het filmpje om 10 uur goed was, mocht ik gelukkig wel thuis slapen. De hele nacht af en toe weeen gehad, niet regelmatig en krachtig genoeg om te bellen maar toch. Zondagochtend om 9 uur weer naar het ziekenhuis, eerst even voelen en ik was in de nacht van 2 naar 4 cm gegaan, het begin was er. Daarna nog even aan de ctg gelegen, maar ze deed het heel goed daarbinnen. Om 10 uur hebben ze mij vliezen gebroken, alles groen dus ze had in het vruchtwater gepoept. Daarna hebben we 2 uurtjes afgewacht of de weeenactiviteit zo toenemen. Ze kwamen wel regelmatiger, maar om 12 uur had ik nog steeds 4 cm, daarom besloten mij aan de weeenopwekkers te leggen. Door de opwekkers ging het in ene wel heel erg snel. De weeen kwamen om de 2 minuten, de weeen op zich waren goed te doen, maar door de korte tijd er tussen was het erg vermoeiend. Na een half uur hebben ze de opwekkers weer uit gezet en om half 2 kwamen ze weer even voelen. Ik was al op 6 cm, jeeh. Ze vroegen of ik even wilde lopen of onder de douche. Ik besloot heerlijk even onder de douche te gaan. Toen ik uit de douche kwam was het half 4 en wilde ik toch wel graag wat pijnstilling. Ze gingen even voelen en ik zat al op de 9 cm, daarop besloten geen pijnstillers te nemen. Om 5 uur zat ik nog steeds op 9 cm, maar het ging wel de goede kant op. Maar doordat deze ene cm zolang duurde, wilde ze mij nog wel heel even aan de opwekkers hebben. Ik zij dat dit geen probleem was maar dat ik dan wel ook aan de pijnstiller wilde. Dit op deze manier gedaan. Ik kreeg het pompje. Ik vond het pompje niets doen tegen de pijn van de weeen, maar wel fijn dat ik tussen de weeen door meer kon ontspannen. Om half 6 mocht ik beginnen met meepersen, dus de opwekkers en de pijnstillers eraf. Na 20 minuutjes meepersen daalde haar hartslag weer erg en steeg niet snel genoeg terug, waarop besloten werd haar met de pomp te halen. Doormiddel van de pomp en het meepersen was er toen binnen 5 minuutjes. Eindelijk, ik heb haar zelf aangepakt en heerlijk een uurtje met haar op mij buik gekroeld. Mijn placenta volgde na 5 minuutjes heel soepel en ik werd daarna gehecht, waar ik niets van gevoeld heb. Ik vond alles best. Na een uurtje lkkr gaan douchen en de kleine bij papa. Doordat ze met de pomp was gehaald moesten we wel een nachtje blijven. De volgende ochtend kwam de kinderarts langs en vond dat alles er prima uit zag, maar doordat ze nog niet geplast had moesten we wel nog een extra nachtje blijven. Dit vonden we wel even heel erg teleurstellend ook omdat manlief dan dus nog een nachtje alleen moest slapen.. Maar deze dag en nacht kwam de borstvoeding goed op gang en ging ze steeds beter aan de borst, dus achteraf was het prima. Iedereen zegt zo ziekenhuis en pomp en inleiden heftig zeker? Maar ik heb het eigenlijk erg positief ervaren, natuurlijk had het van mij ook allemaal zonder de toeters en bellen gemogen, maar ik werd super begeleidt tijdens de bevalling en alles en zij heeft er lichamelijk geen last van gehad. De eerste dagen wel erg veel dromen en onrustig, dus ze zal er toch wel veel van mee hebben gekregen, maar gelukkig nu een stuk rustiger. Eenmaal thuis begon op dag 3 al heel erg de stuwing, waardoor ze niet kon aanhappen, de dagen daarna bleef ze hier ook wat moeite mee houden, waardoor ik wat onzekerder werd.. Maar dankzij onze super kwaamverzorgster is alles goed gekomen. Samen met de vk besloten dat ze 2 dagen extra kon krijgen bij ons, dus morgen pas voor het laatst en de borstvoeding loopt nu helemaal goed. 's nachts af en toe wel met het tepelhoedje, omdat ze dan te moe is lijkt wel om aan te happen, maar ze zat op dag 6 al boven haar geboortegewicht, dus ze krijgt zowieso niet te kort binnen en hoef haar dus ook niet meer wakker te maken, maar geef haar wanneer ze komt. (Overdag wel max 4 uur ertussen). Zo een heel verhaal en ws is er nog veel meer over te vertellen. Wel veel last van kraamtranen gehad van dag 3 tot dag 6 ongeveer, vond dit heel erg naar. Zo blij zijn met dit kleine wonder maar me zo vervelend voelen, gelukkig is dit nu een stuk minder en kan ik haar eigenlijk geen moment alleen laten. Alleen maar willen vasthouden en knuffelen en staren. Nog meer mama's erge last van kraamtranen gehad.? Kom morgen even reageren op de rest of woensdag..
Zwanger! Juni Mama's: 12 juni: Joekie: Jongen 20 juni: Brabbel1988: Jongen Juli Mama's: 4 juli: Kaaat: Meisje September Mama's: 24 september: Lyanna: Jongen Oktober Mama's: 1 oktober: Chybou Meisje November Mama's December Mama's 17 December: Katalaya: ???? Januari Mama's 18 januari: Josjo een brusje Welke behandeling? Brabbel1988: 10x IUI,1 IVF mislukt, ICSI>TP2, zwanger van 1! 4 cryo's over. 1e kindje, 1e zwangerschap. Chybou: 3e ICSI, 12 cryo's, 1e TP, 1e kindje Katalaya: 5xIUI, IVF1+cryo, IVF2: Zwanger (ma 6w), IVF2-cryo Zwanger, 1e kindje Lyanna: 4x IUI, 2e kindje, 5e zwangerschap! Josjo: tp cryo, 1e keer raak. Zwanger van nr 2! Afspraken, echo's: Chybou: 12-07: 30 weken echo en afspraak gynaecoloog Lyanna: 25-07: gynaecoloog en echo Josjo: 8-8: VK en 3-9 20 weken echo Bevallen! Josjo:18-07-2011 bevallen van DOCHTER Annelynn Liesben: 11-10-2011 bevallen van ZOON Eelco. Zeehondje: 13-10-2011 bevallen van DOCHTER Sophie Jasmijn. Mmiiiiir: 16-10-2011 is DOCHTER "Fee" geboren. Jessie80: 09-02-2012 bevallen van ZOON Tim. Char1983:10-02-2012 bevallen van ZOON Levi. Koolmees: 20-02-2012 bevallen van ZOON Lenn. La femme Nikita: 14-03-2012 bevallen van DOCHTER Nikita en ZOON Roman Loesie1982: 11-05-2012 bevallen van een DOCHTER Fiene. Kaaat: 10-06-2012 bevallen van een DOCHTER Brabbel: 18-06-2012 bevallen van een ZOON "Beer'' Joekie:
kaaat wat een mooi verhaal en ja die kraamtranen krijgen we volgens mij allemaal, zonder uitzondering. De een wat heftiger dan de ander. Je bent ook supermoe, hebt een geweldige prestatie geleverd, bent net moeder geworden, idd het is allemaal beurs en voelt naar etc en gewoon, alles bij elkaar is best emotioneel ja.. conclusie: je bent volkomen normaal . Alleen als het nare gevoel blijft en blijft overheersen moet je aan de bel trekken.. Ik heb het lijstje voor zover even bijgewerkt. Kaaat, ik wist de naam zo niet en heb zelf geteld, ook bij brabbel dus ik hoop dat ik de juiste data heb neergezet? Alleen van Joekie moest ik nog opzoeken... @hier: voel me fantastisch, begin van een schetig klein buikje is er en ben 1 kilo aangekomen... en morgen wordt Annelynn alweer 1 djeeez... vandaag dus trakteren op het kdv...
@Kaaat, wat een mooi verhaal, heftig maar mooi. En ook hier kraamtranen. De 3e of 4e nacht wilde Tim maar niet slapen, hij bleef maar huilen, maar wilde/kon ook niet aan de borst en elke keer het oppakken uit zijn wieg en bij me leggen (was als de dood dat ik in slaap zou vallen met hem bij me dus als hij dan in slaap viel legde ik hem in zijn wiegje naast ons bed) zorgde ervoor dat mijn rug enorm veel pijn deed. En toen was hij midden in de nacht eindelijk in diepe rust, en toen begon ik te huilen.. en toen de kraam de volgende ochtend kwam en vroeg hoe de nacht was geweest weer.. en toen mam belde hoe het ging weer.. ach schijnt er bij te horen.. Nu lekker genieten!
Kat, Thanx Josje, alvast gefeliciteerd met de kleine en wat ga je hard.! Al een klein buikje leuk.! Mijn kleine is 8 juli geboren en de naam wil ik niet openbaar dus moet nog even wat leuks verzinnen.. En ja kraamtranen ik weet t hoor ik voel me nu ook al zoveel beter e n geniet 150% Jessie ja heftig zo een nacht onze eerste nacht na t ziekenhuis was net zo.. Ik vette stuwing dus zij kon niet aanhappen dus huilen Oow verschrikkelijk wordt je zo onzeker van, maar nu loopt t allemaal gewoon..
Jeee hoe kom iknou bij 10 juni??? Typefoutje? Maar dus sowieso zat ik er twee dagen naast. Sorry, ben zo dement als m'n oma sinds ik zwanger ben haha dat had ik de eerste keer niet hoor Ik zit de komende dagen weer achter de iPad dus vrees dat ikt niet vandaag of morgen aanpas, maar doe mn best morgen ..
Hoi meiden, Sorry voor mijn lange afwezigheid maar de kleine houdt ons goed bezig (en wakker ) Twee weken terug naar de huisarts geweest omdat ie zo spuugt en slikt. Echt reflux waar hij veel last van heeft. Werd naar huis gestuurd met de mededeling "hoort erbij". Een week later liep het de spuigaten uit. Hij was wakker van 10:00 uur 's morgens tot 02 uur 's nachts Af en toe een kwartier slapen om even genoeg kracht te verzamelen om verder te huilen. Weer huisarts gebeld en kon gelijk langs komen. Gaf aan dat ik nu echt iets wilde hebben anders ging ik door naar het ziekenhuis. Hij belde met de kinderarts in het zh en gaf me Losec 5 mg per dag. Vond ik zelf alweer te weinig maar toch blij dat ik in elk geval iets had gekregen. Ontertussen de osteopaat gezien maar dat hielp maar twee dagen wat. Vandaag naar het cb geweest en ze zag dat J erg oncomfortabel was. Ze gaf aan dat we toch maar weer naar de huisarts moesten gaan. Gelijk gebeld en kon direct terecht. Begon die arts weer te zeuren dat het erbij hoort en dat het vanzelf over gaat Wat een gel*l zeg!! Heb aangegeven dat haar voorganger de kinderarts gebeld had en dat ik het op prijs zou stellen als zij dat nu ook zou doen. Gelukkig deed ze dat en die arts zei gelijk "oh geef maar Nexium 5 mg 's morgens en 5 mg 's avonds." Erg blij!! Nu hopen dat het beter wordt! Woensdag hebben we nog wel een afspraak bij een chiropractor. Werd ons aangeraden door een kennis die er goede ervaringen mee had. Dat is een beetje het verhaal... Ik had het lijstje al eens bijgewerkt, zal hem eens opzoeken....
Zwanger! September Mama's: 24 september: Lyanna: Jongen Oktober Mama's: 1 oktober: Chybou Meisje November Mama's December Mama's 17 December: Katalaya: ???? Januari Mama's 18 januari: Josjo een brusje Welke behandeling? Chybou: 3e ICSI, 12 cryo's, 1e TP, 1e kindje Katalaya: 5xIUI, IVF1+cryo, IVF2: Zwanger (ma 6w), IVF2-cryo Zwanger, 1e kindje Lyanna: 4x IUI, 2e kindje, 5e zwangerschap! Josjo: tp cryo, 1e keer raak. Zwanger van nr 2! Afspraken, echo's: Chybou: 12-07: 30 weken echo en afspraak gynaecoloog Lyanna: 25-07: gynaecoloog en echo Josjo: 8-8: VK en 3-9 20 weken echo Bevallen! Josjo:18-07-2011 bevallen van DOCHTER Annelynn Liesben: 11-10-2011 bevallen van ZOON Eelco. Zeehondje: 13-10-2011 bevallen van DOCHTER Sophie Jasmijn. Mmiiiiir: 16-10-2011 is DOCHTER "Fee" geboren. Jessie80: 09-02-2012 bevallen van ZOON Tim. Char1983:10-02-2012 bevallen van ZOON Levi. Koolmees: 20-02-2012 bevallen van ZOON Lenn. La femme Nikita: 14-03-2012 bevallen van DOCHTER Nikita en ZOON Roman Loesie1982: 11-05-2012 bevallen van een DOCHTER Fiene. Brabbel: 18-06-2012 bevallen van een ZOON "Beer'' Joekie: 21-6-2012 bevallen van een ZOON Kaaat: 08-07-2012 bevallen van een DOCHTER
Nog gefeliciteerd met Annelynn! Hopelijk was het een leuke dag! Wat fijn dat je je zo goed voelt! Geniet er lekker van!
Ha meiden, Ben ik ook weer eens!!!! Kaat, wat een mooi verhaal! Fijn dat je het allemaal als positief ervaren hebt! Lekker genieten dus! En die kraamtranen, zo herkenbaar...dat zijn echt rare dingen! Je bent zo gelukkig en toch kun je je zo rot voelen...gewoon laten gaan! Hoop dat ze nu een stuk minder zijn! Komt er nog een foto op fb?! Joekie, jeetje wat een gedoe zeg, bij de ha! Goed dat je hebt aangedrongen! S.iem heeft ook hele erge reflux gehad. Wij kregen zantac en motilium. Het ging gelijk stukken beter, maar hij had er natuurlijk koemelkallergie bij, dus pas toen we overgestapt waren op pepti was het over! Mooie naam voor jullie zoontje, hoorde hem van Alexandra hier van het forum. (zo heet onze hond ook!) Hier gaat het goed! Met beide kids! Ze groeien als kool! F.iene slaapt al sinds 7 weken door en gister moest ik haar zelfs wakker maken tegen 9.00! Wat een slaapkop! Want ze moet nog wel 5 voedingen, want ze drinkt nog niet de flessen leeg, dus anders krijgt ze te weinig. Maar die laatste fles drinkt ze altijd maar 85cc, dus die gaat er denk ik toch een keer af... Ze slaapt op zich wel goed overdag, vooral het slaapje na de 1e fles 's ochtends, maar de laatste dagen begint ze wat te rommelen. Misschien weer door de warmte...ik weet het niet... Geniet van het mooie weer! Voor we het weten regent het weer! SMAK
Oh Josjo, nog gefeliciteerd!!!!! Hebben jullie een mooie dag gehad?! En is jullie grote meid goed verwend met mooi cadeautjes!?
Loesie fijn dat het zo goed gaat! Hier ging en gaat het slapen na de ochtendfles ook heel goed. Die hebben we dus erin gehouden, nu nog steeds. Rond 8.00 uur een fles bij ons op bed en dan rond 9.00 uur d'r bedje weer in. Wat is het verder rustig hier. Iedereen vakantie en aan het genieten van het mooie weer natuurlijk.
Hi Even snel.. Staan wat foto's in mijn prive album, ik wil haar niet op facebook vandaar even op deze manier, kunnen jullie toch meegenieten Kraamtranen waren er echt 3 dagen ja, nu eigenlijk helemaal weg, maar vond dat vervelender als de hele bevalling hoor.. Maar ze gaan weer over dat weet ik nu ook weer, dus das fijn.. Hier prinsesje ineens erg veel afgevallen, ik mocht haar bv geven wanneer ze kwam, maar op deze manier kwam ze dus toch te kort.. Dus nu elke 3 uur wakker maken en dan de ene keer de borst andere keer fles en heb een weegschaal gehuurd dus ik weet al dat ze in ieder geval weer groeit, zo even naar het cb en dan kijken hoe we het verder aan gaan pakken.. Mijn schoonouders zijn hier dus lees wel mee, maar niet veel tijd om te reageren, ze zijn er nog 2 weken dus beloof het daarna meer dan goed te maken.. Hoe gaat het met alle zwangere dames.?