Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hoi meiden,

Weer terug van vakantie. Ietsje eerder dan gepland. Gelukkig alles goed hoor! Lekker zwanger, helemaal in orde dus.
    Lieve werd wat nerveus van de gedachte dat ze met een 30 weken zwangere op een berg zat en ik kreeg een acute aanval van heimwee en wilde nú! naar huis. Gelukkig is de boel als je met een tentje op vakantie bent zo ingepakt. Alles in de auto gegooid en lekker naar huis gereden.
    We hebben het wel heel fijn gehad. Lekker in het zonnetje gezeten, veel gelezen en vooral veel helemaal niets gedaan! :D
    Nu weer thuis. We kunnen eindelijk aan de slaapkamers beginnen. We zijn nu net klaar met schilderen. Zo fijn om eindelijk aan haar slaapkamertje in te richten. Lieve is nog een weekje vrij dus we zijn lekker samen in huis aan het rommelen.

@Kaaat: Wat een verhaal! Fijn dat je het positief ervaren hebt en als ik het zo lees heb je echt een top ziekenhuis.
    Kraamtranen ken ik nog niet, maar momenteel begin ik alleen maar uit puur geluk te huilen dat we een prachtig kindje verwachten, hoe bijzonder dat is, hoe veel ik nu al van haar hou... Nou ja, een paar van die gedachten en de tranen rollen al over mijn wangen.
    Laat zien dat hormonen rare dingen zijn. Dus ik kan me wel iets voorstellen bij kraamtranen.
    Fijn dat je je nu helemaal goed voelt.
    @Loesie: Fijn dat het allemaal zo goed gaat in 'huize Loesie'!
    @Zeehondje: Lijkt me ideaal die ochtendfles. (Hoopt ook op zo'n slaapmutsje!)
    @Josjo: Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochtertje! Al een beetje een buikje? Leuk! Ik weet inmiddels dat dat alleen maar 'erger' wordt :p
    @Brabbel: Hoe is het met Beer? Lees op FB dat jullie het heel goed doen!

2. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    heee chybou, welcome back! tja, er wordt hier niet zoveel geschreven, zijn natuurlijk ook nog maar met een paar over he... Voel je je verder goed? 31 weken alweer, gaat hard he! Ben je er al helemaal klaar voor? Alles al aangeschaft enzo, voorbereiding op de bevalling, doe je eigenlijk een cursus ofzo? Praat me ff bij wil je :):D

Ik voel me prima, heb eigenlijk niks te zeuren (saai he :)) en begin nu een buikje te krijgen... een klein lief vetkwabbeltje zeg maar haha. Met een zwangerschapsbroek wil het nog wel wat lijken, maar anders....;)

Hoe is het met de rest?

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Welkom terug Chybou. Klinkt als een heerlijke vakantie. En ook onze laatste vakantie met z'n tweetjes hebben we iets ingekort. We wilden beide gewoon lekker thuis zijn toen.

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    941
    113
    Vrouw
    Chybou welkom terug.. Klinkt als een heerlijke relaxe vakantie, fijn.! En huilen van geluk doe ik ook vaak genoeg..:)

Even een updateje van mij, kopietje uit het andere topic..
    Hier weer allemaal ontwikkelingen.. Baby is weer goed aangekomen, maar met kolven komt er bij mij echt veels te weinig uit, waardoor ze ws zoveel is afgevallen, dus besloten vandaag en morgen nog af en toe te kolven om het af te bouwen en dit krijgt ze dan met de fles en het dan te laten voor wat het is.. Ben blij het toch 4 weken te hebben kunnen geven, maar ik zie het niet zitten om te blijven kolven en flesjes en en en.. CB stond helemaal achter me gelukkig..
    Even iets anders, baby poept niet goed.. eerst 8 tot 9 dagen niet gepoept ze zeiden dat dat door de borstvoeding kon komen maar dat het wel raar is bij een kleintje van 1 a 2 weken.. Nu heeft ze sinds vorige week wel 2x zelf gepoept, maar over het algemeen veel krampjes 's avonds en als ik haar dan help met een thermometer dan komt er erg veel.. Is toch niet goed dat ze dit niet uit zichzelf doet.?
    Zometeen inloopuur bij het cb dus het daar ook even vragen..
    Voor de rest wel een heel vrolijk sterk en temperamentvol meisje gelukkig..:)

5. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Josjo: Een zwangerschap waarbij je je helemaal prima voelt? Niets te zeuren? Heel saai ja!
    Heerlijk!
    Ik ben ook niet veel te klagen. Het gaat allemaal heel erg goed. Mocht met 28 weken weer nog een keer vier weken weg blijven. Laat wel zien dat het allemaal (boven verwachting) goed gaat.
    Heb inmiddels de uitslag van het bloedonderzoek binnen. Onze dochter heeft een positieve bloedgroep. Grappig om dat nu al van haar te weten.
    Het gaat zo snel en hard. Binnenkort is ze er. Momenteel bekruipt me een beetje het gevoel dat de zwangerschap er heel snel op zit en dat een nieuw leven begint. Letterlijk en figuurlijk.
    We zijn nu met het kamertje bezig. Ik heb de meeste dingen, maar heb nog niet alles. Binnenkort eens het lijstje langsgaan en de laatste dingen in huis halen.
    Ik doe een cursus zwangerschapsyoga. Het is echt een hele 'milde' vorm van yoga. Dus geen zonnegroet of je benen in je nek. Vooral veel ademhalings- en ontspanningsoefeningen. Ik vind het prettig en de kleine vermaakt zich ook prima tijdens dat uurtje. Die is meestal heel erg druk aan het bewegen tijdens de oefeningen.
    Gelukkig hoef ik me verder niet voor te bereiden op een bevalling. Als ik voortijdig 'af ga' (volgens de dokter) moeten we meteen naar het ziekenhuis komen. Hopelijk blijft ze gewoon nog acht weekjes lief zitten.

@Kaaat: Fijn dat het CB achter deze keuze staat. Als ik het zo lees is het ook een goede beslissing. Goed dat je het glas als 'half vol' beschouwd en je bedenkt dat je 4 weken BV hebt kunnen geven. Dat is mooi meegenomen en fijn dat het kon.

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    ja heel saai he, nou, het maagzuur begint wel weer gezellig mee te doen.. helaas!

Jij al 31 wkn chybou, wat gaat dat hard he! Lekker laten zitten inderdaad. Nu nog genieten van met zijn tweetjes zijn, dat is straks niet meer. Niet dat ik dat mis hoor maar het is wel fijn om nu nog lekker van elkaar te genieten :)

Kaaat had al bij de mmmamas gereageerd, maar wat zei het cb eigenlijk? Misschien heb ik het al gelezen maar die dementie... (zei, toch een kwaaltje)

En hier dan ook maar ff mijn buikje showen bij 16 weken precies vandaag :D

Bijgevoegde bestanden:

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Josjo: Dat is een heel lief en duidelijk 16 weken buikje (zie hier geen vetribbel aan... haha)
    Zal binnenkort eens een foto maken van mijn 32 weken buikje. Had me voorgenomen elke week een foto te maken, maar dat is er aardig bij ingeschoten. Laatste is van 28 weken.

8. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, hoe gaat het met iedereen?

Woensdag ben ik weer voor controle geweest bij de gyn.
    Bloeddruk hartstikke mooi, ook al is ie iets aan het oplopen vergeleken met vorige keer. Nu 125/85 en dus nog steeds 2x per dag medicatie blijven nemen.
    Toen echo en ik vertelde al aan de gyn dat de kleine man nog steeds voor mijn gevoel dwars ligt. Dus hij maakt echo en in 1e instantie dacht die dat de kleine in stuit lag. Maar wat blijkt, onze "grote" knul ligt met zijn hoofdje rechts onder mijn ribben en billen links en de beentjes onder. Vandaar ook regelmatig die harde trappen van onderen wat niet prettig is.
    Ik vertelde hem al dat die kleine minstens al 4 weken dwars ligt en nu wil de gyn als hij over 2 weken nog dwars ligt proberen een klein duwtje te geven. Het wordt geen grote draaipoging, dit ivm eerdere keizersnede en de grote van de baby en dat brengt risico's met zich mee. Maar omdat het dwars ligt hoeft het natuurlijk niet zover te draaien dan vanuit een stuit. Maar is nog even afwachten dus, maar mocht het niet lukken wordt het bij een dwarsligging en stuitligging ten alle tijde een geplande keizersnede.
    Verder is de consequentie wel dat als nu mijn vliezen breken ik een probleem heb. Ik moet gelijk gaan liggen, dit ivm gevaar voor de kleine omdat die niet goed ligt. Want de kleine kan nooit en te nimmer vanuit dwarsligging geboren worden.
    De kleine groeit ook geweldig goed, wat ik 2 weken geleden al vertelde dat de kleine al een stevige zou worden met metingen 75% (gemiddeld gewicht zit op 50%), was nu de meting 80% en weegt de kleine nu al rond de 5 pond. Dit is normaal het gewicht bij 35 weken en ligt die van ons dus een 2 weken voor op schema.

Dus is het nu afwachten, over 2 weken weer controle en dan zullen we weten hoe en wat of het natuurlijk bevallen wordt of toch keizersnede. Maar ik kon er alvast wel rekening mee houden dat grote kans ks wordt.

9. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Lyanna, spannend hoor...Hier was Romi ook een dwarsligger...klopt idd. zo komen ze er nooit uit...;)

Josjo, wat een klein en schattig buikje met 16 weken...:D

10. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hier gisteren controle bij de gynaecoloog gehad. Het was echt een flits bezoekje, na 5 minuten stonden we al weer buiten. Kan je nagaan dat hij zelfs in die tijd nog even een echotje heeft weten te maken...

Bloedwaardes en zo waren helemaal in orde. HB was gelukkig ten opzichte van de vorige keer niet verslechterd.
    Mijn bloeddruk is minder mooi. 120/90, terwijl ik aan het begin van de zwangerschap met 120/60 begon. Nog geen paniek maar wel even in de gaten houden. Als ik last van hoofdpijn en/of duizeligheid krijg moeten we meteen bellen.
    Verder ligt onze kleine meid prachtig in stuit. Hoofdje rechts, deels onder, mijn ribben en voetjes onder in mijn buik.
    De kans dat ze nog om gaat draaien is volgens de gynaecoloog erg klein.
    Gelukkig maakt het niet veel uit het werd toch al een KS.
    Over twee weekjes mogen we weer terug.

@Lyanna: Fijn dat je bloeddruk goed was. Hoe gaat het met het rust nemen? Jammer dat je 'kleine' man dwars ligt (beloofd wat...) Hopen dat hij zelf nog gaat draaien en dat anders de draaipoging gaat lukken.
    Zou je het erg vinden als het (weer) een KS wordt?

@Nikita: Hoe is het met jou, Nikita-man en met Romi en Niki?

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat een dwarse kindjes hierzo :)
    Sterkte meiden, nog even en jullie hebben jullie wondertjes in je armen!

Josjo wat een mooi buikje!

Bij mij begint het ook weer helemaal te kriebelen en ons zoontje is nog maar twee maanden oud :)
    Het liefst zou ik nu weer beginnen.
    Met vrienlief overlegt en het doel is nu met een maand of zes weer een startgesprek te hebben.
    Voorwaarde is wel dat ik weer lichamelijk helemaal de oude ben.
    Dat betekent dat er nog 8 kg minimaal af moet en ik wil weer minimaal 5 km gemakkelijk hard kunnen lopen.
    Heb ik gelijk een goede reden om niet te snoepen:)
    Lijnen mag niet ivm borstvoeding.

De kleine doet het redelijk. Hij heeft zijn betere en mindere dagen.
    Na de voeding is hij altijd op zijn best :) Enorm lachen en kraaien, zó schattig!!

Trouwens, voor het terug plaatsen van cryo's moet je toch een cyclus hebben? Dat wordt wel effe spannend dan...

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Houden jullie het een beetje vol met deze hitte zwangere meiden???

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Nee.

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Joekie: Je hoeft voor cryo's niet een cyclus te hebben. Ze kunnen ook terugplaatsen in een kunstmatige cyclus, dat noemen ze ook wel een 'cryo cyclus'. Als het mogelijk is heeft een eigen cyclus natuurlijk wel de voorkeur.
    Het kriebelt al weer? Goed dat jullie dat overlegd hebben en (jij vooral... afvallen, hardlopen) een doel hebben waar je naar toe kan werken.
    @Kat: Warm hé?
    @Warm: Ik heb eregisteren even aan de CTG gelegen en bloed en urine is gecontroleerd op zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig alles goed hoor. Maar ik voelde me al een paar dagen niet zo goed. Toen ik er hoofdpijn, vlekjes begon te zien en tintelende vingers bij kreeg was Lieve het zat en heeft het ziekenhuis gebeld. Ik wilde nog steeds niet langs de arts, want ik wil geen zeur zijn. Maar ik was er eigenlijk wel blij mee, want die hoge bloeddruk zat mij ook niet helemaal lekker.
    Eenmaal in het ziekenhuis was ik even helemaal overstuur. Ik dacht dat ze alleen maar even de bloeddruk gingen meten maar ik kreeg het hele 'all inn' pakket. Daar schrok ik een beetje van en vermoeidheid, niet lekker voelen en spanning... Pfff... Was even helemaal van mijn padje.
    Gelukkig weer helemaal in orde.
    Hebben we dat ook weer meegemaakt.

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ja.

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ach Katalaya toch (en de rest), leef met je mee. Niet eens de puf om lang te antwoorden, haha (sorry).

En Chybou, pppffff even schrikken dus. Gelukkig alles goed.

Hier een kleine meid die wat sneller zeurt en meer slaapt (op een kamertje van 28/29 graden).

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    :) ....

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nou, we zijn eruit!
    Eind september gaan we voor een intake gesprek (moet morgen het ziekenhuis effe bellen hiervoor) en dan willen we in nov/dec starten met de eerste cryoterugplaatsing!
    Spannend zeg!
    Heb een mail van het ziekenhuis gekregen dat de twee cryo's apart ingevroren zijn dus daar ben ik erg blij mee!

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Even ego:
    Ik lig in het ziekenhuis. Ik had al een aantal dagen wat roze afscheiding. Nu heb ik dat wel vaker gehad en dat ging ook vanzelf weer weg, dus niets aan de hand.
    Nu had ik gisteren helder rood bloedverlies met stolsels. Dus de gynaecoloog gebeld en we konden om 02.00 naar het ziekenhuis. Daar weer aan de CTG, echo gemaakt, inwendige echo, inwendig onderzoek. Ze konden niet goed zien waar het vandaan kwam maar omdat ik tijdens de onderzoeken nog steeds bloedverlies had moest ik blijven.
    Met het kindje is alles helemaal in orde. Die is zo druk dat er amper een CTG te maken valt, zo hard schopt en beweegt ze.

Dus nu lig ik hier, me stierlijk te vervelen... gelukkig heeft Lieve mijn laptop even gebracht...

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Joekie, spannend!!!

Jemig Chybou, da's balen. Wel heel fijn dat met de kleine alles goed is. Wat zijn de verdere plannen nu dan?

Deel Deze Pagina