Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Lieve Sloppy, ik hoop dat de ha je kan helpen. Anders sleep je hem maar achter zijn bureau vandaan en eist dat hij iets voor je kan doen. :)
    Nee meis, ik hoop het echt want dit lijkt me echt niet fijn om he zo rot te voelen terwijl je eigenlijk moet genieten nu.

@NS, ooooh een meisje!!!! Ik ben jaloers....Ik wil het ook zo graag weten maar mijn man wil liever wachten tot de 20weken echo....

Hier gisteren even vanalles uitgerekend. We krijgen het kamertje tot een bepaald bedrag van mijn schoonouders en we hebben nog een bedrag over en daar kunnen we mooi het behang en het vloertje van halen, dan is het kamertje helemaal compleet. :)
    Dan nog even afmaken.

We moeten heel de bovenverdieping nog doen maar zo weinig tijd iedere keer en we hebben gisteren besproken dat iig de hal boven en het kamertje zsm klaar is, zodat dat zeker af is en we op het gemak de rest kunnen doen. Anders redden we het niet joh, pffff.
    Ook financieel moeten we het een beetje rustig aan doen, heb jammer genoeg geen geldboom in de tuin staan. :(

Morgen naar een feest en dan kan ik lekker mijn nieuwe kleertjes aan. :)
    Ik heb een zwart rokje gekocht en een knalroze topje en een donkergrijs kort vestje van sweaterstof, en dan een grijzelegging eronder mijn zwarte laarzen en klaar is kees. :)
    Heb er wel zin in, zien we mijn schoonfamilie ook weer een keer.
    We wonen allemaal best bij elkaar vandaan en zien elkaar alleen maar op verjaardagen 2-3 x per jaar.
    Zijn familie is zo groot, als je alles bij elkaar hebt dan heb je ongeveer 50-60 man.
    Wat ik ook zo leuk vind bij hun is dat oma kleinkinderen heeft van 7 tot 38 en achterkleinkinderen van 4 tot 35. Er zit aardig wat leeftijdverschil tussen haar kinderen, ze zijn met 8 broers en zussen maar echt een onwijs gezellige familie. :)
    Heb er dus zin in.:)

Fijne dag meiden en mocht ik niet meer komen een heel fijn weekend.

2. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ kaat ja ik heb gezien dat je je buik kan laten beschilderen
    en een paar keer op de foto kunt met je buik.

en je kan een 3d/4d echo laten maken voor 75 euro.
    ik vond de beurs nu groter dan 2 jaar geleden dat ik geweest was.

3. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ohh dat is super leuk, heb er nu al zin in:D

4. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hé Vlinder, je zult wel veel aandacht trekken met je zwangere buikje, op het familiefeest? Een limburgse familie toevallig (ik heb er ook zo-één: mijn oma heeft ZESTIEN kinderen gebaard....! :D)

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Vlinder: Leuk is dat he nieuwe kleren aan met je mooie buikje!! Zo heb ik een jurkje met stippen die ik heel leuk vind staan. Jeans legging en mn hoge laarsen aan en ik voel me helemaal top!

Zo net terug van de HA.
    Ik heb andere pilletjes gekregen, primperan, en een verwijzing naar een dietiste.
    Hij vond het helemaal niet goed!
    Ik had al lang wat moeten aankomen.
    Helaas is hij ook van mening, gezien mijn vorige zwangerschap, dat dit wel eens niet meer overgaat tot na de bevalling.............nou daar zijn we lekker me!

Ik ben benieuwd wat de dietiste nog voor me kan doen. Hopelijk kan ze nutrilon drankjes voorschrijven! Want nu is het inmiddels zo erg dat ik nog geen boterham kan eten zonder over te geven...
    Ik wilde steeds niet klagen en ik heb ook echt dgn dat het een stuk beter gaat maar de dagen dat het slechter gaat dan gaat het ook direct heel erg slecht.
    Ook krijg ik afasie tegen eten en dat is niet goed.
    Mijn eten door de dag heen is dit:
    -1sinasappel of appel
    -2sneetjes brood
    -2 opscheplepels warm eten
    -1koekje
    -tussen door een klein handje met snoepjes voor de smaak
    Verder drink ik vruchten limonade of roosvice voor extra vitamientjes.
    Maar dit is nog niet eens voldoende voor Megan laatstaan voor mij.
    Ik ben moe en luste loos en ik kan echt de hele dag wel janken............en dan denk ik aan dat wonder in mn buikje en zelf daar kan ik geen kracht meer vinden :(
    Dat maakt me zo verdrietig.
    Ik moet nog even volhouden en dan hopen dat deze pillen helpen en dat ik snel weer kan eten!

6. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Meid, ik hoop dat deze nieuwe pilletjes helpen!!

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje zeg Sloppy, klinkt wel erg. Ook omdat je je geestelijk steeds slechter gaat voelen. Hopelijk werken deze pillen een stuk beter.
    Ik heb de ziekte van crohn en voordat dat was vastgesteld at ik ook bijna niks meer. Was 10 kg afgevallen en woog nog maar 54 kilo (1,73 lang). Gelukkig ging het na alle onderzoeken en het uitzoeken van de goede medicijnen (heb ook prednisolon geslikt) snel beter. Maar als je dan ook nog nieuw leven in je buik hebt lijkt me het verschrikkelijk om het idee te hebben dat je daar niet genoeg voor kan zorgen. Sterkte meid.

9-maandenbeurs; wij gaan helaas niet. Wel jammer dat het precies in deze tijd valt en niet een maandje later ofzo. Nu net voor de echo durf ik eigenlijk ook nog niet. Nou ja, misschien bij de tweede. Haha, positief denken!

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Zeehondje: Ik heb mijn hele leven 54kilo gewogen met 1.73........ik ben op een punt zelfs 50kilo geweest door een gebrokenkaak waardoor ik niet kon eten.
    Bij mij heeft eten altijd een negatief gevoel gehad, maar na mijn kaakbreuk was ik er helemaal van af.........voedsel was mijn vriend ;)
    Ik wil nu liever niet eten en dat maakt me bang en onzeker.
    Maar het komt wel goed hoor!

Jammer dat jullie niet naar de 9mnd beurs gaan.
    Bij Megan was ik ook pas 6wkn zwanger en hadden we ook nog geen positieve echo gehad. Toch zijn we gegaan en hebben ons als heel zwanger gedragen :D Ik kijk nog steeds heel fijn terug aan die dag.
    Maar ik snap heel goed dat jullie niet durfen te gaan hoor! En ja je kan altijd bij de tweede gaan ;) Of volgens jaar!

9. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen dames!

Fijn dat het weekend is, he?

Sloppy, ik hoop dat je vandaag weer wat zin in eten hebt? Misschien kun je bijv. Olvarit proberen: daar zit niet zo veel smaak aan, misschien dat dat je minder tegenstaat. Ik eet dat altijd als ik ziek ben.... Ik heb hetzelfde "lijntje" als dat jij hebt, en met tijden ook moeite gehad om op gewicht te blijven.
    Tegenwoordig ontbijt ik met Cracottes met bijv. Hüttekäse. Soms helpt het om dergelijk lichtverteerbaar voedsel te eten, zodat je daarna, als dat goed gaat, alsnog wat calorierijker voedsel kunt nemen...

Zeehondje: ik ga ook niet naar de 9-maandenbeurs. Maar dat is vooral omdat ik niet zo van mensenmassa's houd. Ook vind ik het te vroeg om al babyspullen te kopen.

Ik begin een beetje te wennen aan het idee dat ik zwanger ben... De eerste klachten zijn er: af en toe een beetje licht in mijn hoofd, een weeïg gevoel. Ik was de afgelopen week ook vaak erg moe. Ook vandaag had ik de neiging om anderhalf uur nadat ik uit mijn bed gekropen ben, alweer op de bank te gaan liggen met een dekentje!
    Komende donderdag heb ik mijn eerste echo. Als alles goed is, ga ik mezelf echt zwanger noemen en dan is het ook tijd om echt vanalles te gaan regelen. Kinderopvang bijvoorbeeld! Echt raar om dat nu al te regelen, maar aangezien ik BAM ben én zelfstandig ondernemer, kan ik het me echt niet permitteren om dat niet geregeld te hebben.

16 weken verlof zit er voor mij waarschijnlijk sowieso niet in... ;) Maar ach, dat is niet zo erg hoor, vind ik...

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Wij gaan ook niet naar de 9-maanden beurs hoor...als hij later was geweest (en ik dus langer zwanger) dan had het me wel leuk geleken. Nu vind ik het te vroeg...

Sloppy, wat verdrietig dat je je zo ellendig voelt. Ik hoop dat je snel opknapt. Zo zie je maar weer, soms is de roze wolk iets minder roze..

Hier alles goed. Moe, draaierig, zere borsten/tepels en soms heel plotseling een BLRGH-maag. Over iets meer dan drie weken gaan we heerlijk op vakantie naar Curaçao, en bij terugkomst de eerste echo. Ik hoop zo dat ik nu eindelijk een keer een mooie echo heb, ik wil de woorden: sorry mevrouw...niet meer horen! Zo. Geluk dwing je af, toch? ;)

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier vanmorgen heel verdrietig en bang. Test was gewoon nog mooi positief, maar viel me al een paar dagen minder zwanger. Lijkt wel of de symptomen weggaan, vooral de gevoelige borsten. Ze voelen bijna weer normaal, misschien alleen nog een beetje groter. Was best een Bertje in paniek en moest ook huilen. Man was heel lief en zei dat het deze Kerr gewoon goed zit en maandag zien we een kloppend hartje! En misschien wel twee. Het deed me goed, maar de twijfel blijft helaas. Ik wil zo graag super blij zijn, maar dat lukt gewoon (nog) niet. Ook nog stress bang om bijv. bloed op wcpapier te zien of dan denk ik dat ik bloed verlies. Snel naar de wc, niks aan de hand. Hoop dat dit gevoel wel snel over gaat en in blijdschap verandert.
    Sorry voor de ego, moest het even van me afschrijven.

12. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden

sloppy, ik hoop echt voor je dat je nieuwe medicijnen werken en dat je straks ook een beetje meer kan genieten.

zeehondje, vervelend hè dat die onzekerheid maar niet weg gaat. Hopelijk komt het straks na de echo helemaal goed. Wat je borsten betreft kan ik je misschien gerust stellen. Bij mij was het zo dat mijn borsten ontzettend gevoelig waren van de pregnyl en de utrogestan. Dat werd ook minder na de test, pas later zijn ze weer heel gevoelig geworden naarmate mijn lichaam zelf de hormonen aan maakten. Je hoort het wel meer dat ze niet alle dagen even gevoelig zijn. Probeer je vast te houden aan je super positieve testen. En verder sterkte met wachten op de echo!

Hier, wij zijn wel naar de 9 maanden beurs geweest! Het was super! Ik wil hier al zo lang naar toe en nu was het een perfecte timing. We hebben veel leuke spullen gekocht. Heerlijk!! Er was ook een stand met van die mooie tektsten op linnen doek. Ik heb al een tijd een tekst in mijn hoofd voor de baby kamer en die hing daar ook. Even aan mijn man laten lezen en die vond het ook een mooie tekst, maar hij zag nog een andere tektst en zegt tegen mij, kijk dat is ook mooi. Ik lezen en het was zo'n mooie tekst dat ik er gewoon onwijs van moest huilen! :) Toen heeft mijn moeder die voor ons gekocht, ben er heel blij mee.
    Nu ga ik weer gauw verder hier, de zolder is zo goed als af, binnenkort kunnen we echt aan de babykamer beginnen. Zal van de week wel foto's neerzetten van hoe de zolder geworden is.

Liefs

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Barl; gaaf dat je dingen hebt kunnen kopen die je al graag wilde!
    Ben wel benieuwd naar de tekst en het kamertje!

Hier gelukkig een volle dag gehad en voel me ook beter dan vanmorgen. Kan er toch niks aan veranderen!

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Zeehondje: Fijn dat je toch nog een lekkere dag gehad hebt!

@Barleeus: Ik ben heel benieuwd naar de foto's!

Hier naar de 9mnd beurs geweest.
    We zijn er weer achter dat het niks voor ons is met zo'n massa mensen ;)
    Wel leuke dingen gekocht.
    Handig tafel blad voor onze stokke kinders stoel
    Eten voor Megan
    Schoenen voor Megan
    En een leuke broek voor mij
    Daarna hebben we onze nieuwe wagen opgehaald! Hij is heel mooi:D
    We hebben er ook nog extra adapters bij gekregen voor nog een maxi-cosi..............vrouwtje dacht dat we een tweeling kregen, we hebben haar niet ge corriceerd :)
    Het paste allemaal maar net in onze seat leon.

Megan is gelukkig al weer aardig opgeknapt maar slaapt op het moment erg slecht.........das een beetje jammer

Ik heb gister redelijk kunnen eten. Ook heb ik gister de dieetiste gesproken en ik hoef, voorlopig, niet te letten op gezond eten als ik maar eet. Dus als een zakje chips blijft zitten en een boterham niet dat eet ik dus gewoon chips!
    Alles wat ik bij Megan deed wat hielp help nu niet en we moeten wat, ik mag niet meer afvallen!
    Ik ben nog wel misselijk geweest maar niet overgegeven!

Vandaag komt mijn zus en dan gaan we pannekoeken eten! Zo leuk.
    Ik heb er helemaal zin in :D
    Oke nu ga ik weer even proberen te slapen!

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sloppy, hoop dat je iddniet nog meer afvalt. En dat eten wat je binnen kan houden helpt!

Fijne zondag allemaal!

16. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Hoi Allemaal,

Hier een raar weekend gehad. De oma van mijn man is gisteren overleden dus dat is heel raar.

Vandaag bij de 9maandenbeurs geweest, was heel leuk. Ik heb ook een bellypaint laten maken. Dat was wel grappig want ze was toen heel erg beweeglijk. Ik ben nu wel echt moe zeg! Hier een foto van me buik:)

Bekijk bijlage 131699

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    #577 sloppyslayer, 20 feb 2011
    Laatst bewerkt: 20 feb 2011
    @kaat: Heel leuk geworden zeg!!

Vandaag wel weer heel erg misselijk maar gelukkig weer niet overgegeven....nog
    Die medicijen die ik nu heb die kan je innemen als je het voelt opkomen en ze werken dan binnen 30min. Dat is wel heel fijn.
    Wel merk ik dat het weer niet slechter had moeten gaan want ik plas amper vandaag, tewijl ik wel gewoon drink.
    Ik vind het wel stress vol allemaal hoor.

Correctie:
    Net toch weer heelijk overgeven............pfff

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wow Kaat, wat mooi en gaaf!

Sloppy; fijn dat het ietsje beter gaat. Hopelijk gaat het nu alleen nog maar beter!

19. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Mooi hoor, Kaat, jouw buik! Echt super....!!!
    @Zeehondje: laat je niet uit het veld slaan hoor!
    @Sloppy: als het niet over gaat, zou ik gewoon weer terug gaan naar de dokter... Er moet toch iets aan te doen zijn? Of misschien acupunctuur of zo? (niet dat ik daar ervaring mee heb...)
    @barleeus: ik ben wel erg benieuwd naar die tekst! Kijk uit naar de foto's..

Ik heb het hele weekend geslapen! Echt: van het bed naar de bank en weer terug naar bed... Ben benieuwd hoe dat morgen zal gaan: hele dag werken en 's avonds vrijwilligerswerk van half zeven tot tien...

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wow Kaat wat mooi je buik :)

@Sloppy, jeetje meis het houd echt niet op he? :(
    Ik wou dat ik iets voor je kon doen....

@Hier, een super gezellig feest gehad zaterdag. Lekker gedanst en daar heb ik gisteren wel weer last van gehad maar ik heb het onwijs naar mijn zin gehad en dat telt. :)
    Deze week gaan we voor behang en het vloertje voor in de babykamer, zodat ik zeker weet dat het kamerjte af is. Geeft me toch meer rust als het af is. :)
    Nu ben ik aan het wachten op onze nieuwe eetkamer stoelen, ze komen tussen 8 en 1 dus ben benieuwd hoelaat ze er zijn....

Fijne dag meiden.

Deel Deze Pagina