Ik kan me dat ook wel voorstellen hoor, dat je dan wat terughoudend bent. Gelukkig weten je ouders het wel, zodat je wel steun hebt mocht het mis gaan. Maar dat gaat het natuurlijk niet
Ja indd, maar onze spruit blijft gewoon lekker zitten. Bah, ik heb me toch een vieze smaak in mijn mond, bleh. Ooh ik heb zo'n medelijden met de nicht van mijn man. Ze hebben sinds een maand een 2e dochter en die licht al voor de 2e keer in het ziekenhuis. Ze heeft een luchtweg infectie en een darm infectie en nu kunnen ze geen onderzoeken doen, dit doen ze pas als ze weer wat opgeknapt is.... Ik hoop zo dat ze snel opknapt en dat ze snel weten wat het is zodat ze haar kunnen helpen. Ze had al een tijdje een rare ademhaling maar met die infectie's kunnen ze niks doen dan afwachten tot dat beter gaat en dan de onderzoeken. Ik brand dus een kaarsje voor hun. De 1e kwam heel snel bij hun maar voor de 2e hebben ze in de MMM gezeten en dmv IUI zwanger geraakt. Ze is 36. Dat moest ik even kwijt. Een druk weekend voor de boeg hier. Vanavond verjaardag van een vriendin, morgen komen eerst schoonouders langs dan om 3 uur bowlen (ik ga niet bowlen maar wel mee) en daarna steengrillen met de VW club (hebben zelf een kever en een Spijlbusje) en zondag komen er mensen voor onderdelen en blijven dan s'middags wat eten. Pfoeh, lekker druk maar dan gaat het wel lekker snel totaan de 1e echo.
Barleeus; moest bijna huilen toen ik dit laatste zinnetje van jou las (Wat is het bijzonder hè. Dit jaar kunnen we met oud en nieuw eindelijk een goed jaar inluiden! Ik heb er nu al zin in!) Vlinder; wat gaaf dat je gelijk met je schoonzusje zwanger bent! Spannend, bijna de echo! En terughoudendheid van je man is wel voor te stellen ja. Maar het komt goed meis! Jem; Super dat de echo weer goed was! Geen zorgen meer maken nu, gewoon lekker genieten (ja, makkelijker gezegd dan gedaan!). Volgens mij heeft m'n zus zo'n anglesound, dus die gaan we over een tijdje maar even lenen, lijkt me zo gaaf! Hier geen cryo's meer. En? Is het gelukt met de taarten gisteren? Elif; niet thuis bevallen dus? Wij ook niet hoor. En het geloven, je moet wel met positieve testen (voor het eerst in 3,5 jaar). Maar toch nog niet echt bewust ervan zeg maar. Ook omdat ik eigenlijk geen verschijnselen heb. Maar ze zeggen dat dit vaak ook pas rond de 6 á 7 weken komt, dus we wachten nog even af, haha. Josjo; jaaaaaaa, gezellig dat je hier ook mee komt kletsen. All; Hier weten ook al aardig wat mensen het. Sommige mensen wisten dat we bezig waren en vroegen hoe het ging, en tja, dan vertel je natuurlijk de waarheid. Anderen (collega's) bewaren een beetje afstand en zeggen ook dat als ik er over wil praten ze graag willen luisteren. Maar dat ze snappen dat als zij steeds van alles vragen het soms best lastig kan zijn voor mij. Die weten dus van niks. Eigenlijk vertellen we het vooral aan de mensen die er om vragen, haha. En directe familie natuurlijk. Ego; en dan nu mijn verhaal (die de meeste wel kennen denk ik); 3,5 jaar geleden gestopt met de pil. Na bijna een jaar naar de huisarts gegaan en deze heeft ons gelijk doorgestuurd naar de gyn (vanwege een niet ingedaalde zaadbal bij m'n man - operationeel op 7 jarige leeftijd pas). Bij de gyn beide allerlei onderzoeken gehad, maar niks gevonden wat een eventuele zwangerschap in de weg zou kunnen staan. Wel is er nog een hsg uitgevoerd (eileider onderzoek), ook niks vreemds op te zien. Dus moesten we het nog maar een half jaartje zelf proberen (aug. 2008). Na een half jaar (jan. 2009) terug naar de gyn en heb ik een kijkoperatie gehad. Ook niks aan te zien. Daarna hebben we vier keer een o.i. (ovulatie inductie - hormonen spuiten en daarna zelf gemeenschap hebben) en zes keer iui gehad. Helaas heeft dit allemaal niet mogen baten en dus zijn we doorgestuurd naar een ander ziekenhuis voor IVF. Daar konden we gelukkig snel terecht (mei 2010). Na nog wat kleine onderzoekjes zijn we toen eind juli (vanwege vakantie naar Italë) begonnen met de eerste IVF poging. Alles ging heel voorspoedig. 19 eiblaasjes, 12 eicellen, 7 bevruchtingen. Eentje is er teruggeplaatst en uiteindelijk zijn er nog drie ingevroren (8-cellig). Helaas ongesteld geworden en na de eerste cryo tp ook weer ongesteld geworden. Toen hadden we dus nog twee cryootjes over. We mochten ze alle twee laten terugplaatsen als we dat wilden. En dat wilden we. Ze kwamen beide 7-cellig uit de vriezer. Helaas was er eentje die de volgende dag nog maar 5-cellig was. De andere was al een mooie blastocyst! En ja, daar zijn wij nu zwanger van!!! Sorry voor het lange verhaal. Ik vind het erg fijn om hier mee te schrijven, want bij het aug. 2011 mama's topic is het veels te druk.
Zeehondje gefeliciteerd en welkom hier ik heb hetzelfde hoor, wou ook niet meeschrijven bij de juli2011 meiden. Daar is het zo druk, dat vind ik niet zo heel prettig. Toen zag ik dit topic! Jeetje jullie hebben ook een lange weg ondergaan, maar wat een geluk dat de laatste cryo is blijven plakken! Heerlijk hoor! Dat je het gaat geloven duurt nog wel even hoor, ik doe het nog steeds niet en ben dan ook weer erg zenuwachtig voor de echo straks. O ja, je hoeft geen sorry te zeggen voor lange verhalen hoor! Je kan hier lekker alles kwijt wat je wilt. pfff... nog een uurtje tot de echo.. het is dat is ik dit jaar eindelijk het nagelbijten ben afgeleerd.. anders waren ze nu allemaal gesneuveld. Helaas heb ik vanavond geen tijd meer om verslag te doen dus jullie horen het morgen pas. Liefs Saskia
Ooh ben zo benieuwd hoe je echo was ......... Maar dat lees ik morgen. Net even gedouched en zometeen lekker belse frietjes halen. Woon in een grensdorpje en af en toe is die friet van de grensbuurtjes zo lekker. Lieverds, fijne avond.
even snel: het was FANTASTISCH!! wat een mooi gezicht. Het was druk aan het bewegen! Morgen de details, we moeten nu weg! Liefs Sas
Zeehondje zal je dan wat geruststellen ik heb helemaal geen symptomen gehad!! Tot nu toe nog niks haha. Alleen dat ik wat sneller vol zat qua eten en dan echt niet verder moest proberen te eten Maar de rest. Zowiezo aangezien wij in België wonen is een thuisbevalling niet aan de orde. Al had ik het wel graag gehad , manlief helemaal niet Die vind het maar allemaal akelig hihi. Geniet nog maar van jullie roze wolkje
Joepie, wat gaaf lijkt mij zo'n echo zeg! Fijn dat alles goed was! Elif; zulke verhalen doen mij goed. Je leest het vaker, maar het blijft moeilijk om het te geloven. Na 3,5 jaar ging ik er denk ik onbewust vanuit dat ik gewoon niet zwanger kon raken. Maar het tegendeel is bewezen!
Ik herken het meid. Nu weten we bij ons waar het aan lag en was het ons samen ook nooit gelukt. Maar we krijgen een pracht van een zoon! EN jullie ook een pracht van een zoon of dochter
Goede morgen, Ik ga de stoute schoenen maar aan trekken en ik kom mij ok hier aanmelden. Na het aantal testen wat ik gedaan heb,moet ikwel geloven dat ik zwanger ben Voor digenen die mijn nog niet kennen: Wij zijn in januari 2001 (25jr) gestopt met de Pil. Ik was op mijn 17de gestart met de pil omdat ik altijd rond de eisprong helse pijnen had. Deze kwamen direct terug. Na 6mnd toch maar even naar de HA en deze stuurde mij door naar de Gyn. Mijn linker eilijder bleek gedraaid te zijn en zat verstopt en vol vocht, waarschijnlijk al sinds mijn 17de. In dec dat jaar werd ik geopereerd en hebben ze een deel verwijderd, het overgebleven deel zou nog functioneel zijn. We moesten het een jaar zelf proberen en mochten in jan 2003 starten met de IUI. Inmiddels waren de pijnen terug maar hier werd niets mee gedaan. In begin 2003 4keer IUI gedaan, en ondanks mijn klagen van pijn werd er niks gedaan. Eind 2003 werd er door een echoscopist een cycte gevonden te grote van een tennisbal en ik moest met spoed geopereerd worden... Mijn eilijder zat weer verstopt en vol met vocht (dit was de pijn!) Verkleving verholpen en ik mocht weer naar huis, met de meededeling dat ik nu toch echt wel een keer zwanger moest kunnen worden. We waren toe aan pauze, en omdat het toch spontaan moest kunnen waarom nog langer in het ziekenhuis. De pijn bleef al die jaren aanhouden. Mei 2007 zag ik het niet meer zitten ik was inmiddels 33 en ik werd niet jonger en de kansen werden nu toch elk jaar minder. We gingen naar de HA waar toevallig die dag een gyn uit het VU-a'dam was en die heeft ons door verwezen naar de beste IVF arts die er was. In aug hadden we een afspraak en binnen 15min werd de conclusie gesteld: 100% onvruchtbaar door linker eilijder. Nog wat onderzoeken gehad om het te bevestigen en ik werd in januari 2008 geopereerd. Daarna nog 3keer IUI zonder succes en toen gingen we eindelijk voor de IVF. Ik was zo blij, dit was de laatste halte, als het nu niet lukt is het pech maar zijn we eindelijk klaar. In december 2008 gestart en in januari 2009 onze aller eerste positieve test! Op 9-10-2009 is onze dochter Megan Lyza geboren We hadden bij de punctie (from hel! ze zijn 40min aan het prikken geweest) 17 eicellen! 15 bevrucht, 1TP en nog 13 ingevroren. Nu 2010 hebben we een prachtige blastocyste TP gekregen en op 12DPO had ik al een knal posi test en een digi zwanger 1-2 Megan word dus grote zus!! Verder voel ik buiten mn boobs om nog helemaal niks, maar dat zal niet lang meer duren
Wie en wanneer: Vlinder: 08-08-2011 uitgerekend. Barleeus: 08-07-2011 uitgerekend. Jem1979: 12-07-2011 uitgerekend Josjo: 14-08-2011 uitgerekend Sloppyslayer:21-08-2011 Welke behandeling? Vlinder3: IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM Barleeus: na 6xIUI, 1xIVF en 2xICSI Jem1979: 2x iui, 1x ICSI Josjo: 6x iui, 1x IVF Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap Afspraken echo's: Jem1979: 07-12 echo UMC Vlinder3: 14-12 1e echo lokale VK (6wk) Barleeus: 28-12 Controle VK Jem1979: 28-12 controle vk + echo Vlinder3: 04-01 echo EZ Tilburg Josjo: 27-12 1e echo Rijnstate Arnhem
@Barleeus, wat super dat echo zo mooi was. @Sloppy, heeeeee lieverd, overtuigd genoeg om hier mee te kletsen? Super!!
@vlinder: ja op welk moment van de dat ik ook een test doe, de test streep staat er voor de controle streep Als dat niet genoeg zegt...hihi Wij gaan vandaag het huis versieren voor de kerst
Oooh gezellig, hier is alles klaar en het ziet er nu zo gezellig uit, i het donker, al die lichtjes en mooi kerstboom. Hihi ik heb gisteren nog een test gedaan (heb nog dipsticks in huis) en gelijk toen hij ging lopen kwam de streep al en is donkerder dan de controlle streep. Zometeen naar de bakker, lekker broodjes halen en appelflappen. Aanstaande opa&oma komen straks. Daarna gaan we bowlen en uit eten maar daar heb ik eerlijk gezegt niet zo'n zin in....Maar goed daar moet ik me even overheen zetten. De club waar we mee gaan is altijd wel gezellig, daar zijn we ook mee naar en groot VW-festijn geweest een heel weekend en hebben veel gelachen dus als ik er eenmaal ben komt dat wel goed. Fijne dag lieverds.
Ik denk dat het bij ons niet goed zit. Vanmorgen nog een sensitest dipstick gedaan, een heeeeeeel licht streepje. Net als afgelopen zondag. Twee uur later, ja ik weet het, met dus waterige urine digitale van cb gedaan 'niet 'zwanger''. Terwijl afgelopen donderdag, 2 dagen gelden, hij nog 'zwanger' aangaf. Kan je hcg zo snel dalen??? Ik weet het niet meer. Geen bloedverlies, misschien wel een beetje buikpijn, nog niet echt krampen.
Getsie zeehondje wat een onzekerheid zeg.. Ik heb geen idee hoe snel je hcg kan dalen, heb wel 2x een miskraam gehad maar daar werd het pas duidelijk na de echo.. Ik hoop dat het komt doordat je lichte urine had dat hij daardoor niet zwanger aangaf.. Had gehoopt je een heel mooi antwoord te kunnen geven dat er niks aan de hand ik maar ik weet het gewoon niet... Sterkte meid! Het is met de taarten allemaal gelukt, zal er zo even 1 plaatsen die ik donderdag had gemaakt. Verder hier erg moe en net dus even heerlijk geslapen, de misselijkheid lijkt soms wel wat minder te worden gelukkig. Vandaag zouden we ook nog de kerstboom neer gaan zetten maar dat is nog niet gelukt, misschien vanavond maar even doen en anders morgenochtend maar. Groetjes, Jolanda
@Zeehondje: Ik denk dat het lag aan je urine hoor.......Ik duim voor je dat het goed zit hoor! @Jem: Mooi taart hoor! Hier klaar met de kamer versieren en ik vind het leuk geworden. Sloppyman heeft ewrtensoep gemaakt en dat gaan we straks eten. Mijn schoonouders komen ook mee eten. Ze gaan op Megan passen omdat wij vannavond een fesstje hebben van het koor waar ik zing. Ik heb er erg veel zin in. Maar ik merk wel dat ik al steeds sneller moe word hoor
sloppyslayer, welkom hier en gefeliciteerd natuurlijk zeehondje, jeetje wat een onzekerheid zeg! Ik heb geen idee of je hcg zo snel kan dalen. Ik hoop dat het aan de urine lag en dat er niets aan de hand is. Mijn duimen draaien! Jolanda, wat een mooie taart is het geworden. Als je jarige daar niet blij mee is! Ik zal nog even de foto's van de echo hier plakken. Het was echt geweldig, we waren doodnerveus maar gelukkig kwam ons kleine wondertje al snel in beeld en de echoscopiste zei snel dat hij het heel goed deed. Ze vond het een gezellig kindje. We mogen 28 december nog een keer terug komen. We zeiden zelf dat we het over 2 weken graag nog een keer wilde maar dat we dan wel naar een pret echo bureau zouden gaan omdat de termijn echo natuurlijk maar één keer wordt vergoed Toen zei ze dan het ook nog wel bij haar mocht. Ze begreep heel goed dat het omdat het een icsi kindje was en onze laatste poging dat het extra spannend is. We willen gewoon graag de 12 weken afsluiten met een mooie echo. Ze zei dat het inprincipe niet nodig was, dat dit echt wel een blijvertje was omdat hij het gewoon hartstikke goed doet. Mooie hartslag en lekker bewegelijk. Heerlijk om te horen! We zijn stralend weer naar huis gegaan met een dvd op zak om het nog 100 keer te bekijken. Mijn man gaat hem even bewerken en dan zal ik het filmpje hier wel neerzetten. Nu alleen nog even de foto. Liefs Saskia
Wow, wat gaaf die echo! Hier nog niks, geen krampen, geen bloed. Als het niet goed zit wil ik duidelijkheid. Mijn man wil morgen niet testen en maandag de gyn om advies vragen. Heb alleen wel weer een beetje gevoelige borsten. Aaaaahhhhh, ik weet het ook niet meer! Ga lekker tv kijken.