Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    sloppy, gelukkig gaat het iets beter met de nieuwe medicijnen. Helaas toch weer overgegeven, maar je hebt wel iets meer binnen kunnen houden dan anders. Dus toch een béétje positief. Sterkte

Kaat, wat een mooie buik! daar was die van mij toch echt nog te klein voor hoor. Geconduleerd met de oma van je man. Kan me voorstellen dat het een beetje vreemd is in één weekend. Van een vertrietige sfeer naar zoveel blije mensen. Dat is wel even een omschakeling.

mir, wat heerlijk dat je even zo hebt kunnen toegeven aan je moeheid, hopelijk heeft het geholpen en ben je een beetje bijgeslapen voor deze week weer.

Vlinder, wat leuk dat jullie gaan kijken voor de vloer en het behang. Tuurlijk geeft het rust als het af is. Ik ben ook heel blij dat we nu eindelijk kunnen gaan beginnen.

Hier, de foto's komen vanmiddag denk ik. maar ze zijn van de zolder hè, niet van de baby kamer, daar kunnen we nu aan gaan beginnen nu de zolder af is.
    Dit is de tekst die we op doek hebben voor de babykamer.

Sterk en stoer maar
    ook lief en zacht...
    Je bent zoveel meer
    dan we hadden verwacht
    Als een wonder

ben je bij ons gekomen,
    nog mooier dan
    in onze stoutste dromen

Nu lig je in onze armen
    zo warm en fijn...
    Nooit gedacht dat iets kleins
    zo groot kan zijn

2. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Thanx Meiden!

Sloppy, Jeetje wat balen meid, daar wordt je echt moedeloos van. Ik hoop dat die pillen alsnog aanslaan.

Zeehondje, En hoe was je weekend? nog een beetje doorheen gekomen? Ik ben heel erg benieuwd naar je echo!

Mmiiir, Heerlijk dat je zoveel hebt geslapen, dan had je dat echt nodig.

Vlinder, Leuk dat jullie voor het babykamertje gaan kijken. Weet je al een beetje wat voor behang en vloer je wilt?

Barleeus, Het is heel erg tegenstrijdig ind, ik voelde me ook bijna schuldig gisteren omdat ik een dagje weg ben gegaan.
    Dinsdagavond moeten we eerst naar de verloskundige en daarna gaan we condoleren dat is ook zo tegenstrijdig.

Ik vind het een hele mooie test! Super mooi:) Ik ben benieuwd naar je foto's!

3. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Wat een schitterende tekst, Barleeus!! Echt heel mooi...
    Net iets te lang voor op een kaartje, maar uhm.. ik hou het toch maar even in mijn achterhoofd, als je het niet erg vind...
    Ik ben benieuwd naar de foto's van jullie zolder, maar kijk vooral uit naar foto's van babykamers ;)!

Kaat: ik kan me voorstellen dat het heel tegenstrijdig is... Leven en dood liggen soms zó dicht bij elkaar. Toen mijn oma overleed, was mijn zusje 39 weken... Heel raar was dat ook...

Sloppy: hoe gaat het vandaag met jou?

Ik ben nog steeds heeel erg moe! Ook een beetje prikkelbaar... :) Ach, zal er allemaal wel bij horen.... Gelukkig heb ik het niet gillend druk op mijn werk, dat zou echt niet fijn zijn nu!

Zeehondje: vandaag de echo toch?? Ik duim mijn duimen blauw voor je!!

4. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou hier de foto's. Het was dus nog niets, gewoon een rommelzolder. Maar om op de een kamer vrij te kunnen maken moesten we ergens anders heen met de comuter en mijn hobby spullen.

zo was het: (zoals rechts op de foto, links zitten de eerste gipsplaten al)

5. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    andere kant.

6. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    en nu zitten we er zo bij :D
    de computer hoek

7. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Whauw!!! Echt opgeknapt hoor! Dat voelt wel goed of niet? Handig zo'n zolderkamer!

8. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    en de andere kant met een lekker groot bureau voor mijn hobby spullen. :D

9. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Kaat, ja het voelt super goed. Ben er zo blij mee.
    maar ben ook heel blij dat we nu beneden verder kunnen en eindelijk aan de baby kamer kunnen beginnen. Mijn handen jeuken...

Zeehondje, ik duim voor je hoor vandaag!

10. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    *nik breekt in*

Hallo lieve meiden, ik lees al een tijdje stiekem met jullie mee, en een paar van jullie ken ik ook nog uit andere topics...
    Hoop me binnenkort officieel bij jullie aan te kunnen melden, maar aangezien mijn ervaringen tot nu toe probeer ik nog een beetje rustig en voorzichtig te blijven.
    Krijg donderdag avond de bloedwaardes te horen, maar teste gister al positief.En heb even 2 vraagjes aan jullie...

Donderdag is 14 dagen na TP, en de emmies waren 3 dagen oud...
    Gister, 10 dagen na TP teste ik al positief.
    Vanaf wanneer bereken je eigenlijk de zwangerschap, vanaf de TP, of vanaf de punctie...

Verder weet ik nu dus waar de buik-maagpijn vandaan komt die ik sinds vorige week heb.
    Heb maagpijn (een brandend gevoel), maar ben niet echt misselijk.
    Ik heb heel snel een vol gevoel na het eten, en kan ook slecht uitgestrekt op mijn rug liggen.
    Bovendien heb ik gevoelige darmen, en moest ik de laatste 2 avonden na het avondeten met buik en darmkrampen naar het toilet rennen...(bespaar de verdere details;))

Tijdens de eerste zwangerschap had ik overstimulatie, en weet dus eigenlijk niks van de eerste symptomen, maar deze keer heb ik dus geen punctie gehad, maar vind dat de symptomen toch een beetje op overstimulatie lijken...

Herkennen jullie deze symptomen??
    En hebben jullie misschien tips ofzo??
    Moet dus nog een paar dagen op de bloedwaardes wachten, en ben echt zenuwachtig...

*nik breekt weer uit*

11. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Haai Nikita,

Je hoeft niet meer uit te breken hoor, je bent gewoon zwanger als je positief test! Dus toch al stiekem een gefeliciteerd :D
    Je rekent normaal je zwangerschap vanaf je eisprong + 2 weken. Dus dat is je punctie + 2 weken. Dat zou dan normaal de eerste dag van je laatse menstruatie zijn, maar omdat het stimuleren soms langer duurt gaat dat bij ons niet alstijd op. Daarom tel je 2 weken bij je punctie dag op. Als je op donderdag de tp hebt gehad met emmies van 3 dagen oud dan heb je denk ik die maandag ervoor je eisprong gehad of die zaterdag ervoor je pregnyl moeten spuiten. Dat betekend dan weer dat je vandaag 14 dagen na je eisprong zit en dat is de dag dat de meeste mensen testen (ik ook) en als je nu positief test ben je gewoon zwanger. Tuurlijk is het fijn om straks de bevestiging te krijgen maar je mag wel al voorzichtig blij zijn hoor! :D

Het is wel een ingewikkeld verhaal geworden geloof ik, maar ik hoop dat je me begrijpt. :)

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hee Nikita. :)
    Je zwangerschap bereken je eigenlijk zo: De datum vd punctie is je eisprong dag en daarvan moet je 2 weken aftellen, dat is dan zogenaamd je 1e dag van je laatste ongie. Die 2 weken krijg je dus eigenlijk cadeau. ;)

Ik moet eerlijk zeggen, het klinkt goed....Ik had hetzelfde voor ik de posi test had. IK had echt pijnlijke darmkrampen en na een paar minuten ineens heel snel naar de wc. :)

Lieffie, breek maar weer gewoon terug in want je bent gewoon zwanger hoor.;)

13. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    THX meiden...
    Ja, ik dacht dus idd. dat je het vanaf de punctie berekende, maar was niet zeker omdat de bloedtest dus pas 14 dagen na TP is...
    Waarom wachten ze dan zolang met een bloedtest??
    Meiden...ben echt blij, maar ja...ook scared shitless...;)

14. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Welkom Nikita,

Gefeliciteerd! Kan me zo goed voorstellen dat je nog voorzichtig wil zijn.
    De klachten die jij nu noemt heb ik nu, snel vol zitten en slecht op mijn rug slapen.
    Geniet ervan meid!!

15. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Nikita, wij hebben geen bloedtest hoeven doen, alleen een thuistest. dat mocht ook pas 14 dagen na de punctie. Omdat er dan zeker genoeg hormonen in je bloed moeten zitten om positief te testen. Dat je al eerder positief test is dus alleen maar een goed teken!
    Volgens mij is er niemand die kan wachten tot de echte testdat. Ik heb het nog weinig gehoord iniedergeval.

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik denk dat dit overal verschillend is.
    Ik mocht ook pas zelf testen 14 dagen na de TP en had pas 17 dagen na de TP de bloedtest.
    Ik teste op dag 10 en 11 na de TP dik positief.

Lieverd ik geef je toch een felicitatie knuffel hoor. :)

17. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Nikita, ik snap heel goed dat je zenuwachtig bent en "scared shitless" (wat nog altijd beter is dan "shitty scared"...). Zeker omdat ik in je onderschrift zie staan dat je bekend bent met MA....

Ik duim voor je dat het goed gaat / goed blijft gaan!!!

Bloedtest... zit je in België?

@ barleeus: ziet er goed uit meid, die zolder!
    Ik mis alleen nog een poster of zo, aan de muur? Kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt om nu met de babykamer te beginnen!!! (nesteldrang? ;) )

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Barleeus: Wat is die kamer mooi geworden!!

@Nikita: je hoeft niet in en uit te breken hoor :D Je mag gewoon kletsen hier!
    De berekening is al beantwoord, daar sluit ik me bij aan.
    En die kwaaltjes die komen bekend voor hoor :D Klinkt heel goed allemaal.

Ik probeer van alles te eten vandaag, en kijken wat blijft zitten.
    Chips niet dat hoef ik niet meer te proberen.
    Een bountie, wel misselijk makend maar hij zit er nog in.
    2 broodjes met eiersalade..........ging redelijk en het zit er nog in.
    dropjes die vallen nog het beste.....mag je daar nou net geen hele zakken van eten ;)
    Muslie reep ging ook wel goed
    Ik ben echt mega misselijk nu maar ik hoef nog niet te rennen.
    Wil echt mijn best doen om aan te komen....
    Gister zag ik het echt ff niet meer zitten toen ik na de 4de keer rennen van het toilet af kwam. Zegt man lief: je hoeft er toch niet om te huilen...........pfffff
    Wil hem wel eens zien na 8wkn overgeven! Toen ik hem uitlegde dat ik er verdrietig en bang van werd aan daarom moets huilen snapte hij toen gelukkig.

19. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    @ Sloppy: klinkt best hoopvol. Goed ook dat je experimenteert met wat blijft zitten en wat niet...! Heb je daarover nog tips gekregen van je huisarts?
    Tja, op dropjes kun je inderdaad niet leven, dus fijn dat die broodjes er ook in zijn blijven zitten ook al was het niet echt fijn.
    Wat dacht je van rijstwafels en dat soort spul? Fruit?

20. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Bedankt lieve meiden voor jullie woorden...
    Houd me nog een beetje op de achtergrond met schrijven, maar blijf wel meelezen...;)

Barleeus, zag een prachtige zolderkamer voorbij komen...leuk hoor...

Mmiiiir, ik loop in Duitsland...daar woon ik ook...alles gaat hier een beetje anders, en krijg ook standaard een bloedtest...

Sloppy...lieverd...nog altijd zo misselijk...
    Meid...hoop dat het snel voorbij is hoor, en dat je snel ook een beetje aankomt...
    Tsja...dropjes...daar heb ik ook zo'n zin in...;)
    Zout en hartig moet het zijn...
    Rijstwafels klonk wel goed....en kopjes bouillon of tomatensap misschien???
    Sterkte hoor...♥

Deel Deze Pagina