Nou zeg, inderdaad opeens allemaal misselijke meiden! Gelukkig helpen de pillen bij jou Sloppy en wordt het bij de rest niet zo erg. Hier niet echt misselijk, maar krijg wel een beetje wee gevoel en als ik dan wat eet gaat dat weg. Even een egoberichtje hier, ben super blij; Joehoe, hier ook een goede echo! Ik was weer super zenuwachtig en was zooooooo bang dat het niet goed zat. We kwamen aan in het ziekenhuis en waren tien minuten te vroeg, maar we mochten gelijk naar binnen. Deze gyn (eigen ziekenhuis nu) feliciteerde ons dat het toch was gelukt dmv iui ipv met ivf! En dat na al die iui behandelingen bij hun, haha. Toen de echo. Lag op het bed met een opgerolde handdoek onder m'n kont. Ze zijn aan het verbouwen en het is niet echt modern allemaal wat er nu staat, maar ja. Ik zag op het scherm gelijk onze kleine zitten, maar kon niet goed zien of het hartje nog klopte. Zij zei niks en zat maar een beetje te bewegen met die inwendige 'staaf'. Werd er bang van. Toen zei ze gelukkig (leek wel een eeuwigheid te duren) dat het hartje klopte, maar niet heel goed te zien was. Nou, dat maakte mij niks uit, als het maar klopt!!! Na opmeten kwam ze op 12 mm (lekker gegroeid hoor in een week van 4,5 mm naar 12 mm) en de lengte van de zwangerschap komt daarbij op 7wk4dg! Drie dagen langer dan ik uitgerekend had via internet. Maar de gyn had mbv de iui datum ook de datum uitgerekend en zij kwam toen op 15 oktober uit ipv 17 oktober, twee dagen verschil dus. Nou ja, wat maakt het ook uit. Het gaat allemaal hartstikke goed en daar zijn we super blij mee! Ik moet wel bij de gyn blijven lopen ivm de ziekte van crohn. Krijg volgende week alweer een echo, joepie. Ook moeten we dan doorgeven of we de combinatietest willen laten uitvoeren. Maar eigenlijk zijn we daar al over uit, nee. Thuis ingeschreven bij een kraamzorgburo en doorgegeven aan de verzekering. Ook een vervroegde afspraak gemaakt bij de internist voor de Crohn. Nu lekker genieten! Al zal het volgende week dinsdag wel wéér spannend zijn.
wow zeehondje helemaal super meid! wat zal je stralen! op naar de volgende echo! ziet er allemaal super voor jullie uit! dikke knuffel sky
Fijn zeehondje, weer een stapje verder! Hier valt de misselijkheid vandaag erg mee, meer een wee gevoel. En honger. Ach, ik neem alles voor lief.
Zeehondje, nu gaan genieten he? Wat fijn dat alles goed is Ik ga zo weer een paar uurtjes werken en vanavond lees ik weer eventjes bij. Tot vanavond.
Sky, Fijn dat het zwemmen zo leuk was, lijkt me ook heel leuk om te doen. Zeehondje, nogmaals van harte meid!! Echt fantastisch
@zeehondje: wat heerlijk meis! oh die zenuwen steeds, stom he? Waarom blijft dat toch steeds? Ik moet wel zeggen dat ik het fijn vind dat ik de angelsound heb en af en toe zelf even kan luisteren maar je blijft toch een beetje angstig dat het mis zal gaan he. Hopelijk is dat weg als ik uk elke dag voel, nog een paar weekjes waarschijnlijk @sky: klinkt heerlijk, dat zwemmen! En yoga vanaf week 27 is ook wel lekker, ik hoor altijd dat die dingen vanaf week 20 zijn maar dat lijkt dan zo lang. Ik ga toch maar eens informeren. Zwemmen kan bij ons ook in de buurt, maar altijd smorgens, beetje jammer dat dat niet smorgen kan.. Hier ook zo'n hoooooonger!! (en net 4 boterhammen op?)
@la femme nikita: nog wat gehoord of al een echo gehad? Je zit nu toch in je 7e week? Oh spannend.......! Hopelijk tot gauw! X
Oh zeehondje, wat een gezellig en fijn berichtje van je! Fijn dat alles goed gaat!! Toen ik voor mijn echo moest, heb ik een uur en een kwartier moeten wachten. Gelukkig was ik er niet zo zenuwachtig voor, want ik kan me voorstellen dat jij er helemaal door zou flippen!! Mijn misselijkheid van gister, is nu weer weg, als sneeuw voor de zon! Nou, prima hoor, was niks aan gisteren... Ook geen hoofdpijn en moeheid meer... Hm als ik zie van die afspraken van jou, Zeehondje, dan denk ik: shit moet nog afspraak maken bij een KDV... Maar vind dat toch een beetje raar als je pas 8 weken bent....
Oh ja, Miiirrr, wij hebben ook nog geen contact gelegd met een kdv eigenlijk. Moet dat ook al zo vroeg? Weet nog helemaal niet welke dagen ik ga werken?
Tja ik weet dat ook allemaal nog niet, zeehondje...! Wil gewoon eerst een afspraak om daar eens rond te kijken... Misschien dat je in eerste instantie gewoon kunt aangeven dat je ongeveer zoveel dagdelen kdv wilt, zodat je dat nog later nog kunt specificeren? Zo lief: mijn moeder liet me weten dat ze het prima zou vinden om het eerste jaar bijvoorbeeld twee dagen in de week (mét overnachting) te babysitten bij mij.... Echt superlief...! (weet nog niet of ik er gebruik van maak trouwens...)
Zo meiden....wat lief dat er hier naar me gevraagd wordt... Heb vandaag de echo gehad...met 5+1 weken, en alles was deze keer al te zien...vruchtzakje, dooierzakje (met een mooie lichte rand) en en en ....... één wormpje... Ze heeft goed gekeken maar een tweede was echt niet te vinden, en gelukkig ook niks te zien in de eierstokken. Ze was erg tevreden, en moet nog 1x de lange reis naar haar op me nemen, omdat ze zelf graag het hartje wil zien..die afspraak staat op 17 maart... Maak dus gewoon erg snel en erg veel HCG aan denk ik... Dus vanaf vandaag een banner, en lekker hier mee schrijven... Al blijft het spannend hoor...maar ja...dat snappen jullie wel natuurlijk...zeker ook het broekjegluren, gaat gewoon verder... Zeehondje...wij krijgen dus een Halloweenspookje... Jeetje...dat je je in NL al zo vroeg aan moet melden bij van alles... Hier in Duitsland (of tenminste in mijn klein stadje) is dat niet het geval. En trouwens...MvM kennen ze hier volgens mij ook niet...ga deze week bij mijn gyn. hier in de stad eens vragen of ze zoiets kennen...wil deze keer wel graag meedoen... N-Sky...dat zwemmen klinkt leuk...ben ook een echte waterrat, en wil straks met ons kleintje ook gaan puppyzwemmen...kijk er nu al naar uit... Sloppy, hoe gaat het met je...nog altijd zo misselijk, of ben je langzaam aan het bijkomen?? Alle andere meiden zal ik langzaam wel leren kennen denk ik... Hier de laatste dagen ook misselijk hoor...maar nog niet overgegeven...zaker 's ochtends voor, en 's avonds na het eten... eergister werd ik ook ziek in de auto...en dat heb ik nooit...
Nikita, hier ook nog gefeliciteerd meid! Het blijft spannend idd, maar met net zulke mooie testen als ik gaan we het allebei redden!!! Hier zou vandaag de eerste keer zijn dat de kratten van MvM werden opgehaald en omgeruild. Om drie stonden ze er nog. Ja, dat kon ze komen tot zes uur. Half zeven nog niks, dus ik weer bellen. Oh, dan zijn ze je vergeten. We gaan een klacht indienen bij het vervoersbedrijf en dan komen ze volgende week dinsdag wel. Nou lekker zeg, een week niks kunnen opvangen, daar doe ik het niet voor, wil zo graag helpen! Heb ik ook tegen ze gezegd. Belden ze een kwartier later terug dat het vervoersbedrijf dan maar alsnog morgen of donderdag de kratten moest komen wisselen. Het was immers hun fout. Hier was ik erg blij mee.
Nikita, wat goed!! Zo net terug, ben even bij mijn zus geweest, gezellig. Nu even lekker op de bank hangen en lekker naar bed. Ik vind het koud buiten meiden, brrrr. Onze uk is vandaag goed aanwezig, voel veel beweging. LEUK
Spannend allemaal Nikita! En happymom, wat leuk dat je zo veel beweging voelt! Ik kan niet wachten... Hier gister-avond weer goed misselijk geweest. Ieuw. Ben benieuwd wat vandaag brengt! Maar gelukkig kan ik tnt wel alles eten, dus ik hoop dat dat zo blijft!
@nikita: jaaa welkom en dan nu echt proficiat!! Het blijft spannend ja, gaat misschien ook niet meer over, maar ja, je bent gewoon zwanger van een klein ukkepukje die hard aan het groeien is en straks gewoon een minimensje is! Ik vind het trouwens nog steeds onwerkelijk hoor. Zeker na zo lang wachten dat het nu echt zo is... @miiir en zeehondje: wij waren ook redelijk vroeg met het kdv, denk dat we de aanmeldingsformulieren rond de 12e week uiteindelijk hebben verstuurd. Eerst natuurlijk gekeken of we het wat vonden. Ik hoor wel eens van mensen die 5 dagen opgeven en er bv maar 2 nodig hebben. Ik heb dat nagevraagd bij het kdv en ze vonden dat geen probleem! Het is toch pas definitief als het contract is getekend... maar goed, was bij ons uiteindelijk niet nodig omdat wij de dag wel wisten. Bij een vriendin van mij is het nog onzeker of het kdv gaat lukken op de dag die zij wil, bij ons was het meteen geregeld. Ligt aan de woonplaats of je er vroeg bij moet zijn of niet... @zeehondje: stom zeg van mvm, dat hoor je toch vaker. Nou kreeg ik die 2 kratten met 8 flessen niet vol in 1 week hoor, dus ik kon altijd nog wel een week vooruit (of had je maar 1 krat gekregen voor de 1e week?). Voor zover ik het begreep kan je het wel een week langer bewaren als het maar koel staat want er zit een of ander goedje in die het goed houdt. @happymom: brrr vind het ook koud! Was vandaag op de fiets omdat ik een beetje weinig sport tegenwoordig en uiteindelijk krijg je het dan wel warm, maar jeee wat een kou zeg! Fijne dag allemaal! X
Mmiiirr, wat lief van je moeder, dat kan heel handig zijn. Ik heb de kdv ook met 8 weken geregeld, en wij weten pas 3 weken van te voren of het ook kan Nikita, Nu echt welkom Van harte meid! Ik vind het super leuk voor je en nu lekker genieten. Zeehondje, wat slordig van ze zeg, wel goed dat je erachteraan bent gegaan. Happymom, fijn he die bewegingen Liesben, ik hoop dat je misselijkheid minder wordt vandaag. Ik besef steeds meer en meer dat ik nog maar twee maandjes moet, ik vind het steeds spannender worden. Ik kijk er echt enorm naar uit maar ik denk ook dat ik de gezelligheid in mij buik ga missen. Ik zie wel een beetje tegen de bevalling op, wil het liefst zonder pijnbestrijding, we zien wel hoe het loopt.
Ja Kaat voor jou komt het dichtbij nu he? Spannend hoor. Zo ik schiet weer naar mijn werk, tot vanavond meiden.
Zeehondje...goed gedaan hoor zo voor jezelf opkomen... Happymom...bij ons is het ook nog koud...weer al een dag -1...even voor de duidelijkheid...ik woon dus wel niet in NL...maar in Duitsland... leuk dat jullie kleintje zo actief is...wanneer voelde je hem-haar voor het eerst?? Kan niet wachten tot ik het ook voel... Liesben...hier ook veel misselijk...zo'n raar soort van kater-gevoel vind ik het (hihi niet dat ik een zuiplap ben hoor, maar zo van als je 2 glaasje wijn op hebt i.p.v. 1, dan voel je dat de volgende ochtend...en zo voelt het bij mij)...heb honger, maar weet niet waar ik zin in heb...als ik dan eet zit ik na 2 happen vol, en niks smaakt me echt... Jsojo...vind het ook nog onwerkelijk hoor...heb gister een rijstkorreltje voor mijn buik gehouden...zo groot is het ongeveer nu...en vind het al vrij groot hoor...maar dat het ooit een mens gaat worden is onvoorstelbaar... Kaat2000...goh, jij bent al ver zeg...spannend hoor...
@kaat: ja dat gaat inderdaad al snel zeg, wauw! Superspannend allemaal! Wil je thuis of in het zkh bevallen? Ik zou ook zonder pijnbestrijding willen in eerste instantie, maar ja, sommige bevallingen duren bijna 2 keer de klok rond en dan komt er vast een keer een moment dat je er om smeekt , geen idee hoor, je moet toch afwachten hoe het gaat he? maar oh jij hebt die kleine uk al gauw in je armen zeg! heerlijk! @nikita; zoooo leuk, kluun noemde zijn 'zoon' in zijn boek toch ook lassie? Vernoemd naar de rijstkorrel haha. En het gaat echt megasnel naar verhouding, zeker op het begin, leuk! @liesben: naar he, die misselijkheid? Betekent wel dat de hcg machine het goed doet en da's allemaal maar fijn he! Bij de meesten gaat het inderdaad wel weer over ja en iets eten helpt dan ook meestal wel snel. Bij mij was het zo dat als ik dat negeerde of juist geen behoefte had aan eten, ik dan juist moest overgeven. Soms denk ik weleens dat ik de hele dag eet maar ja. Ze zeggen 6 boterhammen per dag en dat hele lijstje wat je moet eten, dat is echt veel voor mij, wel echt 2 keer zo veel als normaal. Maar ja, geloof wel dat ik het haal elke dag haha Hier weer zwaar vermoeid in de middagen, dat fulltime werken is toch nog steeds een beetje zwaar. Vrijdag naar de vk weer, ben benieuwd naar mijn bloeddruk... maar vooral naar het hartje luisteren natuurlijk, jammer dat we nu geen echo krijgen.... X
@josjo: wat vervelend voor die vriendin van je! Wel fijn dat je zelf een relaxete KDV gevonden hebt... Ik heb inmiddels via email contact opgenomen met een KDV bij mij om de hoek, maar geen reactie... Vandaag of morgen maar eens bellen dan.... @Nikita: heel herkenbaar! Ik merk wel dat de misselijkheid wel minder wordt als je er "gewoon" niet zo erg mee bezig bent... Kan natuurlijk maar tot een bepaalde hoogte (ik denk effe aan Sloppy...). Ik heb ook echt van die "ik heb zin in...." momenten: opeens snoep ik heel veel. En dan een paar uur later dan wil ik alleen maar een crackertje.... @Kaat: nog twee maandjes, jeetje die vliegen natuurlijk om! Kan me voorstellen dat je je af en toe een beetje benauwd voelt bij het idee dat er ook nog effe een bevalling moet uitgevoerd worden... ik denk daar voorlopig nog helemaal niet aan hahaha! Nog tijd genoeg...