Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Josjo, Ik wil wel in het zk bevallen, lijkt me gewoon prettiger. Ja ik heb hetzelfde als jou, als het niet te houden is wil ik zeker wel wat hebben:D

Kan me goed voorstellen dat fultime werken nu zwaar is, pffff petje af hoor!

Mmiiirr, kan me voorstellen dat je daar nog niet mee bezig bent, je gaat nu nog zo veel leuke dingen beleven:)

Ik zat vorige week nog te zeuren over de babydump maar nu heb ik weer wat positiefs. Ik zag dat ze een nieuwe actie hadden met een textielcheque van 50 euro. Ik heb gevraagt of ik daar ook gebruik van mocht maken, nu sturen ze dat per post op:D

Morgenochtend ga ik met m'n man naar het zk, naar de longarts. Er wordt gekeken of hij nog iets aan zijn legionella heeft over gehouden. Pfff wel spannend.

2. happymom

happymom Lid

24 feb 2011
    90
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo lekker klaar met werken. :)

Ik weet even niet meer wie het vroeg maar ik voelde onze gup rond de 15 weken voor het eerst. :)

Ooh Kaat, ik wilde ook een mail sturen naar de babydump voor die textiel-actie. Ons kamertje is dan nog niet geleverd maar al wel besteld....Misschien mag ik er dan ook gebruik van maken :D
    Phoei, zeker spannend voor jullie morgen maar hopelijk is alles goed met je man en heeft hij er niks aan over gehouden.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hee lieffies :)

Hier even snel een bericht van mij....
    Ik ben er niet zo vaak meer, druk met een hoop andere dingen.

Wat ik eigenlijk wilde komen zeggen was dat ik voorlopig helemaal niet meer kom omdat we zo druk zijn met vanalles en niet vaak tijd zal hebben om te kletsen met jullie....Sorrrrrrrrrryyyyyyyyyy

Ik zal af en toe nog wel komen spieken maar voorlopig even niet.

Heel veel succes lieverds en ik denk aan jullie hoor. ;)

4. happymom

happymom Lid

24 feb 2011
    90
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vlinder3, ik ken je wel niet maar veel succes met je drukke dingen!
    Ik zie trouwens dat we gelijk lopen :D :D

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vlinder, lekker je eigen dingen doen meid! Geniet van al die dingen!

Hier ga ik denk ik toch ook maar rondkijken naar een kdv, als ik de verhalen zo hoor. Woon in de randstad, dus zal wel druk zijn!
    En ook wij bevallen in het ziekenhuis, medische indicatie. Vind het wel geruststellend eigenlijk.
    Vandaag met vriendin naar de bios geweest (the chalet girl) en ben doodop nu. Begin deze week pas echt de vermoeidheid te merken eigenlijk.

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @vlinder: jammer ik zal je missen! Maar denk maar ff aan jezelf hoor, veel belangrijker!

@Nikita: WOEHOOOEEE wat een geweldig nieuw zeg!

ff een snel berichtje van mij.

Het is hier helemaal mis weer :(
    Waarschijnlijk een griepje maar ik hou weer helemaal niks binnen en ik kan bijna niet meer op mn benen staan.
    Sloppyman blijft morgen thuis van z'n werk (kan gelukkig) om voor Megan te zorgen en voor mij.
    Ik hoop dat het morgen over is want ik hou nu geen slokje water meer binnen.

Ik hou jullie wel op de hoogte.

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje meid, wat heb jij veel te verduren zeg de laatste tijd! Lief dat je mannetje morgen voor jullie gaat zorgen. Beterschap lieverd.

8. happymom

happymom Lid

24 feb 2011
    90
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jeetje Sloppy, wat moet jij je beroerd en zwak voelen. :(
    Heel lief van je man dat hij morgen thuisblijft. :)

Doe maar goed rustig aan hoor en hopelijk is het een griepje en komt het niet omdat de medicijnen niet helpen....
    Denk aan je hoor en knuffel!

9. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    @ Vlinder: ik snap het best dat je andere prio's hebt.... Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe!

@ Sloppy: jeetje, ik zou er echt helemaal gék van worden me steeds zo beroerd te voelen.... Zwangerschap zou toch eigenlijk alleen maar leuk moeten zijn... Nou weten we allemaal: realistisch is dat niet helemaal (niets is altijd leuk) maar voor jou wordt het nu toch wel heel zwaar allemaal! Ik hoop dat je na je griep echt helemaal opknapt en weer eens kan stralen!!!

Over bevallen: ook ik ga in het ziekenhuis bevallen. Geen medische indicatie, maar omdat ik een BAM-moeder ga worden, vind ik het toch prettig om meer mensen om me heen te hebben dan alleen die éne VK die pas echt komt als je al x centimeter ontsluiting hebt... Daarom overweeg ik ook om een Doula in te schakelen...

10. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Happymom, gewoon die mail sturen, volgens mij doen ze daar niet moeilijk over.

Vlinder, maakt niet uit hoor:) Veel succes met je drukke dingen.

Sloppy, veel beterschap meid!

Mmiiir. kan me dat in jou geval goed indenken ja, wil je ook dat er een vriendin ofzo aanwezig is?

Vanochtend naar de longarts geweest en het dossier is eindelijk helemaal gesloten. Hij is volledig hersteld wat wel wonderbaarlijk is. Ook moeten we niet bang zijn om naar zwembaden, sauna's enz te gaan want de kans dat hij het nog een keer krijgt is zeer klein.

11. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Fijn dat je goed nieuws hebt Kaat!! Kun je die nare ziekte-periode helemaal afsluiten....

Ik overweeg om mijn zus bij de bevalling te laten zijn, maar weet het nog niet allemaal... Ach: tijd genoeg!

12. happymom

happymom Lid

24 feb 2011
    90
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kaat wat fijn dat het dossier afgesloten kan worden. Super!!

Mir, ja nog tijd zat maar zou je de bevalling echt in je eentje willen doen?? Ik zou denk ik toch echt wel iemand erbij willen hebben als ik een bam zou zijn. Dan kun je het toch met iemand delen die eicht bij je staat.

13. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Josjo...die lijst met wat je moet eten waar jij het over hebt...is die ook online te vinden??
    Zo ja...zou je me de link eens kunnen sturen?
    Succes morgen voor bij de VK...blijft spannend denk ik hé...

Kaat2000...ken je nog wel niet zo goed...maar gelukkig dat alles goed is met je man..kan me voorstellen dat dat even schrikken was...

Happymom...ik was dat die het vroeg...ben er erg benieuwd naar...omdat ik niet kan wachten tot ik het ook voel...;)

Vlinder3...ben jij maar lekker druk bezig hoor...volgens mij ken ik je nog uit IVF topics...fijn om te lezen dat je al zo ver bent...

Zeehondje...doe maar lekker rustig aan dus...

Sloppy....hehe...leuk je hier te zien...maar lieverd...wat vervelend dat het nog altijd niet echt beter gaat....
    meid...volhouden hoor...♥

Mmiiir...ik woon in Duitsland en heb geen idee waar je het over hebt...;):(
    Wat is een bammoeder, en wat is een doula?

Zo meiden...hier gaan de moodswings vrolijk door hoor...
    Soms ben ik erg positief...bijvoorbeeld vanochtend...merkte dat ik echt nog maar in 2 BH's pas...alle anderen zijn al te klein...en de misselijkheid is er echt nog altijd 's ochtens en 's avonds...
    Maar als ik dan weer in iemand zijn handtekening VMK bij 6,5 wk zie staan, gieren de zenuwen door mijn keel, gaat het broekje gluren weer vrolijk door...en besef ik dat we er echt nog lang niet zijn...maar ja...hoort erbij, toch...
    Zit nu gewoon op het verlengde wachtbankje...en het blijft spannend tot de 12 weken...

Tot later meiden...

14. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #714 mmiiiiir, 3 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2011
    BAM: Bewust Alleenstaande Moeder.
    Doula: een soort "bevallingscoach"...

Ik herken je verhaal hoor, Nikita! 't Blijft onzeker... Maar: na zichtbare hartactie mogen we er best vanuit gaan dat het goed blijft gaan vind ik...! :)

Ik heb één hele misselijke dag gehad (dat was afgelopen maandag): echt de hele dag. Verder heb ik vooral tussen 6 en 9 een blech gevoel, begin van de avond dus... Na 9 uur zakt het weer.
    Gevolg is dat ik niet echt veel zin heb om te koken en te eten. Maar tot nu toe toch maar gedaan, af en toe heel simpel wat aardappeltjes bakken en wat erwtjes uit blik erbij. Of van die soepmie.
    Vandaag ben ik eigenlijk in de loop van de dag een beetje "blech" geworden: vanmorgen was er niets aan de hand. Tussen de middag VIJF boterhammen gegeten. Maar nu, een uurtje later, hmmmm. blech... Thee valt niet zo goed. :)

De vorige keer hielp het erg om een blikje cola te drinken... Maar cola is ook niet zo gezond voor de beeb, dus om dat nou de hele tijd te doen?!
    Ik denk dat ik maar effe een kleine pauze inlas om buiten een rondje te lopen. Het is lekker weer immers...!!

15. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    mmiiir...hihi...kwartje was al gezakt bij me i.v.m. BAM.
    Lag zojuist op de bank een beetje na te denken en opeens snapte ik hem...;)
    Heb nu ook een blèh gevoel...zojuist gegeten, maar heb eigenlijk weer honger, alleen weet ik niet goed waar ik zin in heb.
    Ga nu ook nog een rondje naar buiten...zwangerschapsvitaminen kopen, en een kopje thee met een vriendin drinken...hmm...misschien een lekker stukje taart ebij ofzo...;)

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @kaat: heerlijk zeg, dat je man weer helemaal gezond is en er niets aan over heeft gehouden! Fijn om te horen zeker?

@sloppy: tjonge, heftig hoor..... ik blijf voor je duimen dat het toch een griepje ofzo was. Tijdens de zwangerschap zijn griepjes wel heftiger vind ik, of in elk geval lijkt het herstel langer te duren. Beterschap in elk geval!!

@vlinder: begrijpelijk meis, gewoon aan jezelf denken en hopelijk kom je nog eens langs om te laten weten hoe het gaat :)

@nikita: Dat lijstje is niet heilig hoor, ik denk dat het wel uitmaakt of je groot of klein, dun of stevig bent, maar hieronder een lijstje die ik heb gegoogled vanaf artsennet. Overigens staan die ook in allerlei 9 maanden tijdschriften e.d., ze komen meestal wel ongeveer op hetzelfde neer:

8-12 glazen (1½ liter) vocht, zoals water, koffie, thee, vruchtensap en frisdrank, waarvan 2 tot 3 glazen melk(-producten) (300 - 450 ml);
    5-7 sneden brood, bij voorkeur bruin of volkoren, dun besmeerd met (dieet)halvarine;

3-5 aardappelen (150-250 gram) of 2 opscheplepels gekookte rijst (125-175 gram) of 3 opscheplepels pasta (zoals macaroni en spaghetti) of peulvruchten (125-175 gram);

3-4 grote lepels groente (150-200 gram); kies gevarieerd;

2 porties fruit (200 gram);

1-2 plakjes kaas (20-40 gram), bij voorkeur de minder vette soorten;

1 stukje vlees (100 gram), of vervang dit door vis, gevogelte, ei of een plantaardig product zoals tahoe en tempeh;

1-2 plakjes vleeswaren (15-30 gram), bij voorkeur de minder vette soorten;

1 eetlepel (15 gram) (dieet)margarine, olie of vloeibaar bak- en braadvet ter bereiding van de warme maaltijd.

Wees matig met koekjes, snoepjes en snacks. Als u veel honger heeft, kunt u het best een extra boterham of een extra stuk fruit nemen.

Fijne dag nog meiden!

17. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Mmiiirr, Ja je hebt inderdaad nog tijd genoeg. Kan me ook voorstellen dat je niet zomaar iemand erbij wil.

Happymom, heb je al wat gehoord van de babydump?

Nikita, Dank je wel:), ik ken je ook nog niet zo goed maar dat komt vanzelf:D Ik kan me voorstellen dat het nog allemaal heel erg spannnend is. Ik vond ook de eerste 12 weken het sloomst gaan, daarna gaat het heel erg snel. De misselijkheid is wel een goed teken.

18. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Josjo, ja het was heel fijn om te horen, je bent toch nog steeds een beetje bang vooral voor zwembaden enz.

19. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Wie en wanneer:
    Kaat2000: 30-04-2011
    Barleeus: 08-07-2011
    Jem1979: 12-07-2011
    norwegian-sky: 08-08-2011
    Vlinder:
    09-08-2011
    Josjo: 14-08-2011
    Sloppyslayer:21-08-2011
    mmiiiiir:10-10-2011
    Liesben: 12-10-2011
    Zeehondje: 17-10-2011

Welke behandeling?
    Kaat2000: 2xIUI, 1e zwangerschap
    Barleeus:
    na 6xIUI, 1xIVF en 2xICSI

Jem1979: 2x iui, 1x ICSI
    norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm
    Vlinder3:
    IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM
    Josjo: 6x iui, 1x IVF
    Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap
    mmiiiiir:IVF met 2 TP (vanwege eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF
    Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI
    Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui

Afspraken echo's:
    Kaat2000: 09-03 Controle VK, 01-04 verlof.
    Barleeus: 28-12 Controle VK
    Jem1979: 28-12 controle vk + echo
    norwegian-sky: 15-12 1ste echo
    Vlinder3:
    9-3 controlle VK, 21-03 9:30 uur 20weken echo, 21-03 13:00 uur intake kraamzorg

Josjo: 27-12 1e echo Rijnstate Arnhem
    Sloppyslayer:24-2 echo en print gesprek VU amsterdam, 25-3 uitgebruide 20wkn echo en geslachtsbepaling
    mmiiiiir: 24-02 eerste echo 7wk+2dg
    Liesben: 25-03 eerste echo
    Zeehondje: 22-03 eerste echo 6wk.

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Wie en wanneer:
    Kaat2000: 30-04-2011
    Barleeus: 08-07-2011
    Jem1979: 12-07-2011
    norwegian-sky: 08-08-2011
    Vlinder:
    09-08-2011
    Josjo: 14-08-2011
    Sloppyslayer:21-08-2011
    mmiiiiir:10-10-2011
    Liesben: 12-10-2011
    Zeehondje: 17-10-2011

Welke behandeling?
    Kaat2000: 2xIUI, 1e zwangerschap
    Barleeus:
    na 6xIUI, 1xIVF en 2xICSI

Jem1979: 2x iui, 1x ICSI
    norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm
    Vlinder3:
    IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM
    Josjo: 6x iui, 1x IVF
    Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap
    mmiiiiir:IVF met 2 TP (vanwege eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF
    Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI
    Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui

Afspraken echo's:
    Kaat2000: 09-03 Controle VK, 01-04 verlof.
    Barleeus: 28-12 Controle VK
    Jem1979: 28-12 controle vk + echo
    norwegian-sky: 15-12 1ste echo
    Vlinder3:
    9-3 controlle VK, 21-03 9:30 uur 20weken echo, 21-03 13:00 uur intake kraamzorg

Josjo: 27-12 1e echo Rijnstate Arnhem
    Sloppyslayer:24-2 echo en print gesprek VU amsterdam, 25-3 uitgebruide 20wkn echo en geslachtsbepaling
    mmiiiiir: 11-03 tweede echo 9wk+3dg
    Liesben: 25-03 eerste echo
    Zeehondje: 22-03 eerste echo 6wk.

Jeetje Kaat, het is al maart en in april ben je uitgerekend... Dat is al snel zeg!!!! (hihi natuurlijk wel de laatste dag van april)

Deel Deze Pagina