Kaat, echt super nieuws dat jullie die vervelende ziektegeschiedenis van je man nu achter jullie kunnen laten en je volledig kunnen richten op de toekomst. Die gaat veel mooier zijn! Nikita, oh dat onzekere blijft helaas nog wel even meid. Heb nu twee echo's gehad en toch blijft er ergens een stemmetje me vertellen dat het ook nog mis kan gaan. Maar gelukkig is dat stemmetje heel ver weg en ben ik steeds positiever! Mijn gyn zei dat als het hartje klopt bij zo'n vroege echo (6 weken) dan is er 90% kans op een goede afloop dus daar gaan we gewoon vanuit. En omdat bij ons een week later het kleintje zo ontzettend was gegroeid (opeens waren we drie dagen langer zwanger) komt het denk ik wel goed. Ga ook steeds meer vooruit denken en mezelf voor me zien met een dikke buik enzo. Dus op een gegeven moment komt die omslag meid, komt goed! Heb vertrouwen, meer kan je niet doen!
Jeetje Josjo...wat een waslijst aan eten zeg...dat haal ik nooit denk ik... Zeehondje...als het klopt wat je gyn. zegt is dat idd. wel een geruststelling...het loopt in ieder geval super bij jouw nu hé...
@nikita: nee joh, daar moet je dan ook niet teveel naar kijken, maar ik kan je zeggen dat de hoeveelheid steeds dichter in de buurt van de werkelijkheid komt haha. nee maar ik haal het ook niet hoor. En sommige dingen, zoals fruit, die eet ik juist meer. Grappig, meestal hou ik wel van 'slecht' eten, maar nu ben ik juist van de gezonde dingen. Al had ik van de week wel ineens zoooo'n zin in een frietje met? Dat eet ik echt nooit! haha Vandaag bij de vk was alles goed. hartje voor het eerst bij hen gehoord, dat klinkt toch wel echt anders dan via de angel sound, erg gaaf! en verder was alles goed. Ze had nog een tip voor mijn obstipatie waar ik nu sinds 2 weken onwijs 'last' van heb. Pro biotica, kan je kopen bij de natuurwinkel. Heb dat eerder weleens gebruikt en wordt ook bv gebruikt na een antibiotica kuur om de darmflora weer op gang te krijgen. En anders vifit of yakult achtige drankjes waren ook goed zei ze. dus voor wie er last van heeft; misschien helpt dit... Bijna weekend!! joehoe! Vandaag worden de laatste plankjes boven gelegd, de vloer wordt echt zo gaaf! We hadden een hele lichte laminaat en nu echt best donker in vergelijking maar het is echt zo top. Ben helemaal blij! Nu kunnen we de rest vd meubeltjes laten komen en nadenken over de muur en gordijnen enzo. Wat is dit leuk om te doen he, dat inrichten! Ik denk dat ik over een paar weken al fotootjes kan showen hier Fijne dag meiden! X
Mmiiir, ja het gaat zeker hard, echt een raar idee dat het al zo dichtbij is. Zeehond, wat fijn dat je er nu veel vertrouwen in hebt. De tijd gaat zo snel voor je het weet loop je met een dikke buik Josjo, Leuk dat je het hartje hebt gehoord! En fijn dat alles goed is, dat is weer een geruststelling. Ik ben benieuwd naar je foto´s, het is super leuk om er zo mee bezig te zijn. Ik vind het jammer dat ik nu helemaal klaar ben Ik ben gisteren naar een borstvoedingscurcus geweest, pfffff twee uur lang! Wel heel veel informatie maar ik verveelde me dood.
Josjo....gister belde mijn moeder op met een hele lieve tip...zij had ook problemen met naar het toilet gaan in haar zwangerschap, en ze wilde ma alvast de tip geven die zij toendertijd kreeg...'s avonds voor het slapen gaan als laatste een sinaasappel te eten... nou ik heb het nog niet nodig...maar misschien heb jij er iets aan... Zeker foto's showen van de kamer hoor...alleen maar meer inspiratie voor ons...heb nog helemaal geen idee van de kinderkamer bij ons... Wat moet dat trouwens gaaf zijn het hartje te horen... Jeetje...Kaat2000...2 uur lang informatie over borstvoeding...
Josjo, wat fijn dat alles goed gaat en ook nog eens druk bezig met het kamertje, leuk hoor! Heb er ook al zin in. Maar we wachten nog even een paar weekjes voordat we echt gaan kijken wat we willen. En hier dus juist helemaal geen last van obstipatie, juist bijna het omgekeerde (zal het niet beschrijven, haha). Maar misschien heeft dat ook wel iets te maken met de ziekte van Crohn (chronische darmontsteking). Daar krijg ik medicijnen voor en misschien reageren m'n darmen anders dan normaal op een zwangerschap? Borstvoedingscursus, wist niet eens dat dat bestond. Maar helaas P) hoef ik daar ook niet heen, mag geen borstvoeding geven met mijn medicijnen.
Jeetje, heb zojuist met het KDV van mijn voorkeur gebeld... Wat blijkt: ze hebben een wachttijd van ANDERHALF jaar!!! :x Gelukkig zijn er nog meer KDV's, maar dit is toch niet normaal?? Ben echt boos en was daarnet ook echt effe in paniek. Dat kun je toch niet maken? Moet ik soms mijn bedrijf maar opdoeken of zo?! (sorry voor de ego, ben echt even overstuur hiervan...)
Wow 1,5 jaar! Hopelijk vind je snel een kdv waar de wachtlijst niet zo lang is. Succes! Wij zijn er nog niet helemaal over uit of we wel een kdv gaan inschakelen. Mijn ouders willen één dag oppassen en m'n schoonouders ook. Maar zij willen eventueel ook twee dagen oppassen. Maar aan de andere kant zou ik m'n kind ook willen leren omgaan met andere kinderen, dus een dag naar het kdv. Maar dan hoor je ook weer verhalen dat kinderen niet goed wennen als ze maar één dag naar kdv gaan. Dus we weten het nog niet.
meiden...even een onzeker berichtje... heb sinds gister rugpijn...en de rugpijn lijkt helemaal niet op menstuatiepijn, maar onderin mijn rug doet het echt soms zeer...een soort van steekjes... sinds vandaag lijkt het er ook op alsof mijn buik anders aanvoelt en ligt zeurt...maar het lijkt ook niet echt op menstruatiepijn... (heb ook gecheckt hoe mijn afscheiding eruit ziet...en die ziet er raar uit door de bollen die ik neem...maar nog geen bloed ofzo gezien) omdat ik dus hoop dat het niet verkeerd gaat...ben ik eens gaan googlen, en nu lees ik dat je al heel vroeg in de zwangerschap last van bandenpijn en rugpijn kunt krijgen... zo het dat echt al kunnen zijn bij mij??
@Nikita: Ik heb dit bij Megan ook gehad. Het leek zelfs op bekkeninstabiliteit maar dat kan helemaal niet met 5 a 6wkn Bij mij was het echt bandenpijn, en ik hoop dat dit bij jou ook zo is hoor! Maar ik snap dat je je nu zorgen maakt hoor! Dikke digi knuff voor jou. @Kdv: hier in de regio is de wachtijd ook zolang hoor. Wij hadden met Megan heel veel geluk maar dat kwam ook omdat ze al wat ouder was. voor baby's is er gewoon heel weinig plek. Vandaag weer een wat betere dag. De dietiste is langs geweest en die vertelde me dat het heel normaal is dat je goede dgn en hele slechte dgn kan hebben. Maar als het weer zo erg is als deze week moet ik direct het ziekenhuis bellen. Ik heb het ziekenhuis ook ingelicht en die gaan dan ook actie ondernemen......uitgedroogd of niet. Ik hoop dat dit mijn laatste slechte week was.
Mmiiirr, ik wil je echt afraden om naar zo'n cursus te gaan, je leert alles ook als de kraamhulp er is. Wat balen van zo'n lange wachttijd! Bij mij is het ook nog steeds onzeker, ik krijg het drie weken van te voren te horen of er plek is. Nikita, ik kan me voorstellen dat je er helemaal onzeker van wordt, ik heb zelf geen ervaring met bandenpijn ofzo. Hoe gaat het vandaag? Zeehondje, lijkt me ook lastig als je darmen zo opspelen Sloppy, ben blij dat je nu een goede dag hebt hopelijk gaan er meer volgen. Hier, Vandaag hebben we de kinderwagen mogen ophalen en het autostoeltje. Nu zijn we echt helemaal compleet. Fijn weekend allemaal!
@BVcursus: ik ga wel heel veel lezen dit keer omdat ik echt wil dat het gaat lukken, maar ik denk dat ik die cursus ook oversla. Ik heb bij Megan al een live cursus gehad en ik weet nu zelfs nog veel meer als wat ik toen allemaal geleerd heb @zeehondje: dat scheeld weer een keuze maken Alleen als je het heel graag wilde is het wel ff balen. Megan heeft ook KV gehad op 10dgn na en die is eigenlijk nooit ziek dus ik geloof dat het verschil niet meer zo groot is al 15jr geleden hoor. @mmiiiiir: Ik zou ook zeggen, lees veel over de BV koop een boek maar geen cursus hoor. Dat ben je tegen de tijd van de bevalling weer vergeten. De kraamhulp kan je ook helpen en als het echt niet gaat heb je toch een lactatiedescundige nodig. Als het nu niet goed zou lopen zal ik die het eerste bellen. Ik ben niet zo van de hulp vragen en wacht echt altijd net ff te lang maar dat doe ik nu echt niet meer. @kaat: lekker hoor helemaal compleet! Geeft toch wel rust denk ik? @Nikita: Hoe gaat het nu? Voor jou (en iedereen hier) mogen die eerste 12wkn wel heel rap voorbij gaan! Wanneer heb je nu weer een echo? De bandenpijn, zou echt wel kunnen hoor! Ik had dit bij Megan ook. Bij mij was het, denk ik zelf, doordat ik me enorm druk maakte toen. Ze hadden in het ziekenhuis gezegt dat ik rekening moest houden met een miskraam en dat ze dachten dat het echt niet goed was... @josjo: gaaaaff dat je het hartje hebt kunnen horen! Dat lukte bij ons de vorige keer niet. Wij hebben wat dingen voor onze nieuwe kleine meid gekocht. Dekentje, lakentje, borstel & kam, nagelsetje. Alles knal roze Bij de babyzaak en als het toch een jongen blijkt te zijn dan kan het geruild worden. Ik voel me vandaag redelijk goed. Wat slap nog maar niet misselijk. Ik hoop dat het mijn laatste down was en dat ik eindelijk kan gaan genieten van mijn zwangerschap
mmiiir...jeetje zeg...een wachtlijst van 1,5 jaar voor een kvd...hoe doen mensen dat...zich al inschrijven als ze nog niet eens zwanger zijn ofzo... kaat2000...klinkt goed hoor...alles af en in huis...dus nu lekker genieten van de laatste weken... Sloppy...wat leuk zo'n roze-setje...en een leuek service dat je het toch om mag ruilen... gelukkig dat je je langzaam beter voelt...jeetje meid...gun het je zo dat je eindelijk mag gaan genieten... de rare pijntjes lijken weer weg...sinds gister lijkt de misselijkheid ook wat minder te worden...maar ik heb zo'n honger nu... en ben moe moe moe...heb zojuist ook nog bijna 2 uur geslapen en dat doe ik 's middags nooit... nog 1,5 week tot de officiele echo bij de FA, maar mag bij mijn gyn. hier in de stad ook altijd komen als ik onzeker ben, hij is al op de hoogte van de zwangerschap...
Sloppy, fijn dat je je steeds beter gaat voelen. Hopelijk blijft het nu in een stijgende lijn beter gaan! Nikita, ik had heel erg last van pijn links of rechts (bij m'n liezen) als ik me plotseling omdraaide in bed of moest niezen. Dat is nu ook zo Gied als weg. En fijn dat je niet meer zo misselijk bent!
Hoi meiden, Mag ik ook met jullie meeschrijven? Ik ben nu 21 weken zwanger van ons tweede kindje. Onze eerste dochter is geboren na een eerste iui behandeling en dit meisje is gekomen na een 1e icsi behandeling. Groetjes, Jolanda
Hoi Jem: van mij mag je je aansluiten hoor! Welkom!! Over de BV-cursus: bedankt voor alle goede adviezen, ik ga dat dus niet doen! (scheelt me een saai middagje zo te lezen hahaha!!) Sloppy: wat ontzéttend fijn dat je niet misselijk bent!! Ik hoop echt voor je dat dit het begin van de rest van je zwangerschap gaat worden. Nikita: maak je géén zorgen: ik heb de afgelopen weken al regelmatig een dagje gehad met klachten die jij beschrijft. Je baarmoeder is aan het groeien meis! Over kinderopvang: inmiddels heb ik met een heel grote organisatie gebeld met een stuk of 20 KDV's die daar aangesloten zijn. Heb me meteen ingeschreven en ze plannen daar een half jaar vantevoren. Ook bij mijn voorkeurs-KDV ga ik me inschrijven: dan maar een overstap over anderhalf jaar... Overigens heeft mijn geweldig lieve moeder ook al aangeboden om 1 of 2 dagen te komen babysitten en ik weet zeker dat als ik een beroep op mijn zus doe, zij ook komt...!! Ik verwacht dat ik al snel na de bevalling weer aan de slag zal moeten, bijvoorbeeld één ochtend of twee ochtenden in de week. Het geeft me toch wel veel rust als ik weet dat dat kan!! Dat jij pas drie weken vantevoren weet of er plek is voor je puk, Kaat... Dat vind ik echt van de gekke!!! Ik heb overigens ook een boze email gestuurd naar de wethouder van mijn stad.. Zal de hormonen wel geweest zijn...
Ik blijf alle zwangeren MMM mamas hier volgen! Ik hoop ook binnenkort aan te kunnen sluiten! Iedereen een dikke knuffel!
Sloppy, Ja dat geeft echt een hoop rust ja. Wat leuk dat je roze spulletjes hebt gekocht. Achh ze zullen er heus niet naast zitten Fijn dat je je beter voelt! Nikita, Wel fijn dat je gewoon langs mag komen als je onzeker bent dat geeft denk ik toch een beetje rust. Dta van dat moe zijn herken ik wel, de eerste drie maanden was ik ook heel erg moe, dat lijkt mij alleen maar een goed teken. Jem, Welkom! en gefeliciteerd! Mmiiirr, Hahaha ik heb zelden zoiets saais meegemaakt Het is inderdaad echt slecht geregeld met de kdv. Kan me wel voorstellen dat je daar een mail over hebt gestuurd, ben erg benieuwd of je een reactie krijgt. Brabbel, Heel veel succes meid en ik hoop dat je heel snel zwanger bent!
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf in utrecht en toen ik zwanger was van onze eerste was er een wachttijd van 4 jaar!! Ook echt niet normaal. Nu is de wachtlijst wel korter al weet ik niet hoelang. Ik mag onze kids meenemen naar het werk en krijg voorrang op de wachtlijst. (wel normale uurprijs betalen hoor). Als ik geen plekje heb kan ik ook niet werken haha..