Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    .... bizar... vier jaar.....

Heb hier echt geen woorden voor!!! Vind het ongelóóflijk dat het zo slecht geregeld is!

Ik ga lekker naar buiten, van de zon genieten... Het wordt tijd voor het derde dutje van de dag ;)

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    4jaar!! wow dat is wel heel erg lang

3. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Ja erg he, als je een idee hebt wanneer je wil stoppen met de pil kun je je zo'n beetje gelijk gaan inschrijven he....

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @jem: hahahaha ja zo gaat het wel worden! als je ook wil blijven werken zeker :D

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hallo allemaal!

@nikita; oh meis, die onzekerheid, zeker met alle krampjes in de buik en lage rugstreek, dat is zoooooo killing, maar herkenbaar! Was het alweer vergeten ofzo maar vanaf week 5 of 6 tot week 10 ofzo, onwijs veel last van mijn bekken gehad en ook veel krampjes. Last met niezen las ik, had ik ook. Oh en zo onzeker van al die pijntjes. Vooral als je een dag of twee dagen even geen kwaaltjes had....! Maar, je klinkt verder zo zwanger, vreselijk moe, misselijk enzo. tja, deze eerste weken zijn het allerergste, volhouden meis, ook deze week gaat voorbij en dan krijg je al bijna je echo... ik blijf positief! :)

jeetje ja, 1,5 jaar! Ik had weleens gehoord dat het erg was en bij ons in Arnhem is het ook op bepaalde plaatsen erg lang, maar bij ons was het kijken, aanmelden en meteen geaccepteerd. Super. Heb wel gehoord dat het bij Skar vaak drama is, maar wij zitten bij Allio, ook zo'n overkoepelende organisatie. Miir, wel fijn dat je hulp krijgt van je fam, zeker met een eigen bedrijf! (je hebt trouwens nog niet verteld wat voor bedrijfje, ben wel benieuwd..)

@sloppy: fijn dat je je wat beter voelt zeg, hopelijk is dit nu het begin van een fijnere periode voor jou ....

@jem, welkom! proficiat met je zwangerschap. 20 weken echo al gehad? Gaat alles goed verder?

@brabbel: hopelijk kom je je gauw aansluiten, het wordt een gezellig druk groepje :). maarre, misschien een domme vraag, wat is IVM?

@kaat: heerlijk dat alles nu klaar is zeg! Wanneer ga je met verlof? Dat zal wel bijna zijn nu! Lijkt me echt heerlijk! Ik ga echt met 6 weken stoppen hoor, ga zo genieten van niks hoeven, zeker nu die kleine uk er nog niet is, lijkt me heerlijk!! (vooral in de zomer :D)

Weet iedereen al hoe jullie dat willen?

Fijne dag allemaal!!
    X

6. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Jem, tja dat is echt lang vier jaar!! Wel beter dat je voorrang hebt!

Josjo, Ik ga vier weken van te voren met verlof, dus ik moet nog vier weekjes werken. Het schiet nu wel op.

Ik heb sinds gisteren heel erg last van maagzuur, heel irritant zeg! Ik blijf slikken maar dat help niet. Ik voel haar ook helemaal hoog zitten, dan probeer haar naar beneden te duwen maar volgens mij ziet ze dat als een spelletje:)

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen!

@josjo: Ik werk thuis dus waarschijnlijk niet echt veel verlof ;) Ik heb samen met mijn vriend een eigen bedrijfje en daar help ik af en toe mee. Sloppyman doet het meeste hoor.

@Brabbel: Ik hoop ook dat je hier snel kan komen kletsen hoor!

Uit eten was erg lekker gister en ik heb het binnen kunnen houden :D
    Wel met veel moeite maar het ging.
    We hebben gister avond de naam bedacht voor onze kleine meid........hahah je had ons moeten zien.
    alle twee met een iphone door de lijst met namen aan het snuffelen.
    We houden het nog wel geheim hoor, moeten jullie nog even een paar mnd op wachten.
    Wel kan ik zeggen dat de naam vorig jaar niet gegeven is en dat vind ik leuk. En de 2de naam hebben we een beetje vernoemt naar mijn moeder.
    Megan heeft een soort vernoeming naar mijn schoonmoeder die heet Elizabeth en daar hebben we Lyza van gemaakt. En nu dus net zo iets van de naam van mijn moeder....Johanna
    Ben benieuwd wat jullie denken wat we daar van gemaakt hebben...........hihihihi
    Als het nu dus een jongen word dan hebben we een probleem ;)

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ben verpleegkundige, dus ik stop echt 6 weken voor de uitgerekende datum. langer doorwerken is in mijn beroep niet haalbaar ben ik bang. Maar het klinkt nog zo ver weg :)

9. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    .. ik kan me inderdaad voorstellen dat het heel zwaar is om te werken als je hoogzwanger bent, als verpleegkundige...

(ik zit gewoon een beetje achter mijn bureautje, fysiek totaal niet zwaar...!)

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Het is al zwaar als je niet zwanger bent ;)

Hier trouwens alles goed. Misselijkheid komt en gaat, wat soms weer tot zenuwen leidt bij mij...maar ja, na twee MA's ben ik zo gefocussed op alles wat ik voel.
    Gelukkig heb ik nog zat andere kwalen, Zere borsten, obstiptatie, moe, rugpijn.
    Vandaag over een week gaan we op vakantie naar Curaçao! En als we terugkomen mag ik eindelijk eens gaan bekijken wat er in mijn buik zit. Ik zie er heel erg tegenop, maar kan aan de andere kant niet wachten! Gek he?

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @kaat: oh ja, dat schiet op ja, lekker vooruitzicht wel he? Dat maagzuur, heel stom, ik heb dat nu al ? Gisteren heel erg. Had gegoogled en tips waren: droog brood, geen koolzuur drinken, niet te vet en te gekruid eten en je mag bijna alle middeltjes zoals rennies tijdens de zwangerschap. Hopelijk kan je er iets mee. Oh ja, en niet te plat liggen extra kussen in bed ofzo....

@sloppy: ben benieuwd! Wij hadden dit weekend ook ineens de jongensnaam, god wat is dat moeilijk zeg! Is ongeveer 100 keer gegeven, prima! op 17 miljoen nederlanders :D ach en een top 10 naam zou me ook niet uitmaken als we die het allermooiste vinden hoor ..;) Ben wel benieuwd. Je bedoelt dan denk ik net als bij Megan als tweede naam? Hannah? haha we raden het toch vast niet, dus zal geduldig wachten ;)

@liesben: wat gaat de tijd dan ineens snel, over een weekje op vakantie, heerlijk!! Ben niet jaloers hoor :). Snap best dat het zo dubbel voelt maar je moet er toch vanuit proberen te gaan dat alles goed is. Zeker met al je kwaaltjes die je ervaart... maar dat het mega spannend is snap ik hoor! Ik vind het al knap dat je niet toch een afspraak wil voor je vakantie want je kan nu natuurlijk wel zien dat er een kloppend hartje is enzo, maar gezien jouw historie... tja, sterkte met nog een paar weekjes wachten. En op curacao wachten is vast een stuk aangenamer! :)

12. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Liesben wat een heerlijk vooruitzicht zeg die vakantie!! Daarna dus je eerste echo?? dat is inderdaad wel spannend ja vooral met je verleden van 2 miskramen..

Sloppyslayer, ik wacht de naam maar af haha.. Het kunnen natuurlijk zoveel namen zijn maar dat je hem niet veel hoort is wel leuk natuurlijk!

Kaat bij mij hielp rennie wel tegen het maagzuur, voor nu heb ik er nog niet heel veel last van gelukkig. Het is wel een vervelend gevoel he..

Josjo, we hebben 2 weken geleden de 20 weken echo gehad en alles was helemaal goed! Over 2 weken mogen we weer even kijken want dan hebben we een pretecho.
    Qua kwalen heb ik om het moment veel last van mijn stuitje, schaambot, geen idee of het bekkenklachten zijn maar kan zelfs niet een stuk fietsen dan willen mijn benen gewoon niet meer na 10 minuten. Heb volgende week een afspraak staan bij de fysio dus even afwachten.

Vandaag heb ik lekker een dagje vrij, ze hebben carnaval op de opvang en als ik iets verschrikkelijk vind haha.. Heb dus lekker een dag vrij genomen!

Groetjes,

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Jem, daarna indd mijn eerste echo. Gezien de voorgeschiedenis wilde ik niet eerder. Maar we gaan er gewoon van uit dat het nu een keer wel goed gaat hoor....dat moet gewoon!

Ik zal straks aan jullie denken als ik met mijn zwangere derrière in de Caribische zee dobber ;)
    En wat je zegt josjo, dat maakt het wachten vast wat makkelijker ;)

14. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Liesben, ik heb voor Myrthe ook 2 miskramen gehad en wilde ook niet vroeg een echo omdat de vorige 2 keren we het hartje hadden zien kloppen en het daarna dus fout ging. Bij Myrthe de eerste echo bij 8 weken gehad en deze keer met 9 weken. Bij mij klopte wel mijn gevoel, de keren dat het niet goed ging had ik zoiets van eerst de echo afwachten en de keer bij Myrthe en deze keer had ik iets van het zit wel goed dus we wachten wel...

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik weet niet zo goed wat mijn gevoel zegt. Wel weet ik dat de keuze om pas laat een echo te maken goed voelt. Zowiezo kan ik er niks aan veranderen, en ook een echo geeft geen garantie.
    Maar we wilden niet vlak voor de vakantie een echo, maar dat heeft meer te maken met het feit dat we ons niet voor kunnen stellen hoe het is om een goede echo te hebben. Wij kennen alleen de woorden: sorry, maar..
    Maar nogmaals, het voelt nu wel goed hoor. Ik voel me anders. Maar een heel klein stemmetje in me zegt dat ik dat de vorige keer ook had. Dus ik word nogal heen en weer geslingerd.

16. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Liesben... Lastig hoor! Kan me goed voorstellen dat je, als je al twee keer zo'n nare ervaring hebt gehad tijdens een echo, dit niet nóg een keertje wilt..

Aan de andere kant lijkt het me ook wel vervelend om zo lang in twijfel te zitten. Aan de andere kant...: Ik dacht vóór mijn eerste echo (bij 7+4 wk): laten we eerst die echo maar afwachten. En twee dagen ná die echo dacht ik: zul je zien dat het nú mis gaat... Die zorgen gaan denk ik niet zo snel over...
    En dan heb ik nog nooit een MK gehad. Alleen maar anderhalf jaar iedere maand opnieuw slecht nieuws want niet zwanger. Ook dán ga je blijkbaar al geloven dat het niet voor jou bestemd is om moeder te worden....

Ik heb die zorgen nog steeds. Ook van die gedachten als "zul je zien dat ik een kindje met Down in mijn buik heb...".

Vervelend is dat, dat gepieker...! Gelukkig heb ik ook veel hele positieve dagen waarin ik er alle vertrouwen in heb dat het helemaal goed gaat komen met die zwangerschap. Ik hoop dat jij die ook hebt / krijgt!!

17. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    zo meiden...daar ben ik ook weer een keer...;)
    heb een fijn week-end gehad...zonder eigenlijk kwaaltjes, behalve moe moe moe...zaterdag en zondag 's middags lekker bijna 2 uur geslapen...
    vandaag is weer een moeilijke dag...werd wakker met buik en rugpijn...en daar zijn ze weer hoor...de zenuwen...
    ben al naar het toilet geweest, maar het lijkt niet minder te worden...
    heb al zorgvuldig alles gecheckt, en nog geen bloed gezien...dus maar hopen dat het zoals jullie zeggen...erbij hoort...:(

jem1979...wow, je bent al over de helft...geweldig hoor...
    maar jeetje...4 jaar...wat lang zeg...echt niet normaal...

mmiiir...wat lief van je moeder....gelukkig hebben mijn moeder en mijn schoonmoeder dat ook al aangeboden...

brabbel...hoop het ook voor je...succes verder...

sloppy...gaat het nog altijd langzaam beter met je??
    ow ja...lees nu van wel...gelukkig maar...;)
    ow....ben wel benieuwd naar de naam hoor...zeker als hij vorig jaar niet vergeven is....

Liesben...volgens mij zitten wij een beetje in hetzelfde schuitje...akelig hé, deze eerste weken. ben ook zo gefocusseerd op wat ik wel en niet voel...zou ook het liefst dagelijks even in mijn buik kijken hoe het kleintje het doet...
    geniet maar lekker van je vakantie...en voor je het weet heb je dan je echo...
    zeker nu in je laatste berichtje met de woorden van: 'sorry, maar...' en dat je niet zeker bent of je je deze keer anders voelt als de vorige keer, herken ik veel....wij weten ook niet hoe het is een goede echo te krijgen...en de volgende echo moet ik jammer genoeg alleen, omdat manlief weg is voor zijn werk, en de FA niet op een andere dag kan...:(

Josjo....ow...wij waten dit week-end ook over jongensnamen aan het denken...we hebben al 2 meisjesnamen...maar jongensnamen zijn toch moeilijker vind ik...ben benieuwd naar de jouwe hoor...

tot later meiden...ga nog maar eens een beetje op de bank liggen...

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Iedereen bedankt voor de lieve woorden, hoop idd dat ik binnenkort mee mag komen kletsen!

Josjo, kort uitgelegd is IVM een soort 'mini IVF' waarbij heel weinig(tot geen) hormonen worden gespoten, en de eicel er onrijp uit word gehaald met de punctie.
    Bij IVF zijn de follikels 20 mm, en bij IVM maar 8 mm,en ze worden verder uitgebroed in een broedstoof.
    En bij IVM worden er per keer 2 terug geplaatst, ipv 1.

Misschien kan je hier eens kijken dit is nog iets uitgebreider uitgelegd.
    Dit is een link naar mijn topic, IVM

Voor de andere dames: Geniet er van!
    Knuffels!

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Liesben: Een hele fijne vakantie! Ik wil ook wel ff naar een warm land toe :D Mijn ouders komen zaterdag terug uit Californië en daar is het heerlijk geweest......IK WIL OOL hhahahahahah
    Heel begrijpelijk dat je nu heen en weer geslingerd word door je emoties! Ik duim voor je dat je na je vakantie een pracht echo hebt hoor xxx

@nikita: lig je lekker op de bank? Zorg maa rheel goed voor jezelf hoor :D

@Josjo: Hannah was zeker ook heel leuk geweest.....maar nee!
    Een naam die maar 100keer gegeven is, is heel niet slecht hoor. Megan was in 2009 106 keer gegeven en er was een tweeling bij mij op de zwangerschapskursus en die hete Megan en Lisanne en Megan heet Megan Lyza...........hoe krijg je het voor elkaar :D

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ach ja, die befaamde eerste weken voor de echo...Ik merk wel dat ik afleiding nodig heb. Als ik teveel tijd heb ga ik piekeren, en zodra ik ga piekeren weet ik over het algemeen zeker dat al mijn kwaaltjes in een keer weg zijn en dat het vast niet goed is..
    De vakantie is dus een welkome afleiding. Gelukkig ben ik ondanks mijn geschiedenis toch een redelijk nuchter en positief ingesteld iemand.
    Het komt wel goed schatje ;)
    *schenkt nog een glaasje roosvicee in*

Deel Deze Pagina