@nikita: kon nu pas komen lezen maar wat ontzettend balen zeg!! Wanneer volgende week mag je terug komen? Ik mag toch hopen voor je begin volgende week ofzo? Ik ben het met miiir eens dat die meting er best iets of wat naast kan zitten. Tuurlijk zijn ze er ervaren in maar het is in dit stadium echt nog een vlek, dat vond ik toen met onze uk ook, dat 1 a 2 mm er naast al gauw een paar dagen tot een week verschil kan uitmaken... toch maar tellen dan vanaf tp? Als zij dat allebei roepen dan zal dat toch wel kloppen in jouw situatie hoor? gossie, maar nu dus weer afwachten... zucht... ik kan me voorstellen dat je het hele internet nu afstruint maar met 6,5 week is nog heeel eventjes geduld hebben vrees ik toch het enige wat je kan doen.. Maar god, ik zou ook tegen de muren omhoog kruipen hoor! @sloppy: wat balen dat deze man zo slecht heeft nagedacht over een hond zeg! En wat sneu voor jou dat je hier zo veel stress van ervaart... ik hoop voor je dat jullie gauw een fijn baasje voor jullie hond vinden! @sky: oh leuk, zal eens google-en naar die stoel. Ik denk dat wij voor een fauteuil gaan, maar een schommelstoel is ook erg leuk...! @kaat: hoe voel je je nu? Al wat opgeknapt?
Lieve Nikira, wat balen dat jullie nu nog steeds in onzekerheid zitten zeg! En tja, kan mijn verhaal wel vertellen, maar zoals je al meerdere malen hebt gelezen is het bij iedereen anders. Ik ging voor de eerste echo ook op zoek op het net of er dan altijd al een kloppend hartje te zien is. En ik kwam genoeg, bijna veel, verhalen tegen waarbij het hartje pas later te zien was. Bij ons eerste echo - 6 weken - 4,5 mm Tweede echo - 12 mm - en 7,4 weken zwanger ipv 7 weken. Ook bij het opmeten van het bms zag je bij ons elke keer veel verschil. Dan was hij een paar dagen kater opeens weer dunner! Probeer je niet teveel zorgen te maken. Ik weet dat dat lastig is, dus sterkte daarmee meid!!!
@ Nikita Om nog even wat moed in te praten ook bij mij zagen ze met 7 wk geen hart acti 4 dg later klopte het op het scherm en zie hier lig nu in bed met onze mooie man in zijn wiegje. @ alle dames bedankt voor alle felicitaties en het hele verhaal ga ik niet vertellen maar om een lang verhaal kort te maken om 01.00 uur zaterdag op zondag waren er daar spontaan weeën om 3 uur vk in zh gebeld omdat ik al om de 4 min zat nou daar heen ja hoor er gebeurde echt iets. Hoera! Om 5 uur 1cm ontsluiting 9 uur weeopwekkers erbij om 20.30uur 4cm ontsluiting en pers drang :S infuus eruit ok team opgeroepen en om 20.44uur kwam hij eruit. Ik heb alles als heel mooi en rustig ervaren alles is steeds goed in overleg gegaan omdat ik zo graag "normaal"wilde bevallen hebben ze zo lang gewacht en omdat klein het tot aan 18.30uur heel normaal bleef doen en toen nadat ik verhoging kreeg wat ging schommelen met de hartslag. Nu zijn we al weer sinds woensdag thuis en moeten wij ons mannetje wekken om te eten we gaan dan ook vanacht proberen of hij 4 a 5 uur door blijft slapen wat we wel denken Nou meiden ik hoop voor jullie allemaal dat jullie niet zo lang moeten werken voor het geweldige resultaat dat je echt alles doet vergeten. Groetjes Joos
@joos: klinkt als een goede bevalling!! fijn om te lezen dat het goed gaat. Hier hebben we een pokkenkind Megan heeft de waterpokken. Ach het staat haar wel schattig
J00S: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Wat eens schatje zeg (gezien op je avatar). Nikita; jeetje meid wat een spanning. Maar ik hoop dat je bij de volgende echo gewoon een mooi kloppend hartje ziet. Geef de moed nog niet op. sloppy: suc6 met de pokken ik heb afgelopen donderdag nog een echo gehad en alles ziet er goed uit. 29 mrt de volgende echo, de combinatie test, dan mogen we weer even naar ons kleintje kijken.
Nikita, ik blijf er steeds maar aan denken in wat voor spanning je moet zitten, ik leef echt met je mee! Sloppy, Balen dat je misselijkheid weer terug is en succes met je 'pokkenkind' Josjo, ik voel me vandaag weer wat beter, ik hoef iig niet meer naar de wc J00S, Nogmaals gefeliciteerd en wat een schattige foto! Dancer4fun, fijn dat je echo goed is!
hoi meiden... hoe meer ik erover nadenk en hoe meer ik google, hoe meer ik ook vind dat de FA me toch wel iets beter op slecht nieuws had kunnen voorbereiden. maar ja, wat doe je eraan...maar weer verder afwachten... gister had ik de hele dag ontzettend pijnlijke borsten, zelfs als ik ze niet aanraakte, en vandaag paste ze niet meer in een BH die 3 dagen geleden nog wel paste... bovendien voel ik me vandaag zo beroerd, jeetje zeg, moet niet overgeven, maar ben me toch misselijk en duizelig... ok. heb wel een beetje keelpijn en moet hoesten, maar daar ben ik normaal gezien nooit misselijk bij.... misschien toch een nieuwe golf van HCG.....hoop het zo.... Sloppy...hoe voel jij je nu?? is de stress en de misselijkheid weer een beetje weggetrokken...ik hoop het wel... beterschap met Megan... N-Sky...schommelstoel lijkt me idd. ook wel leuk en praktisch in de babykamer....tip ga ik zeker onthouden... mmiiiir....ja, ik ben tot nu toe een super fan van ZP, vind het zo fijn hoe we hier elkaar proberen te helpen... ow echt Joos...was het bij jouw ook zo...en zat jij in de zorgen?? wat heb jij een fijn mannetje zeg, als hij nu al zo lang doorslaapt...heerlijk... zo meiden...ga maar weer op de bank hangen...en moet dringend iets eten, maar heb geen idee wat...woon in Duitsland en heb zin in dingen die ze alleen in NL verkopen...zoals Sandwichspread, bitterballen en broodje kroket... bovendien zijn we vandaag stiekem gaan kijken in een babywinkel...we waren ons aan het vervelen, en hadden zoiets van: nog zijn we zwanger, dus mogen we gaan kijken...
@nikinta: Pffff het is wel heel vel stress voor jullie hoor! Hier heb ik een griepje te pakken. Keelpijn, oorpijn, overgeven, hoofdpijn en koorts..........dus had niet zo zeer met stress te maken ik werd gewoon ziek @Dancer4Fun: Fijn dat de echo goed was! En dan de 29ste al weer kijken Leuk hoor! Hier komt de 20wkn echo steeds dichter bij..........niet dat ik me zorgen maak hoor maar ik vind het wel spannend. En dan is het gelijk ook de laatste echo die we krijgen tot aan de bevalling. Dat vind ik een raar idee. Megan heeft tot 33wkn in stuit gelegen en viel het bij het voelen niet op dat ze niet goed lag.......... Maar goed we lopen nu niet bij zomaar een gyn maar bij een professor, die zullen het vast wel weten
Hier alles goed. Ga alleen weer zitten googelen op 'zwangerschapssymptomen weg bij week 9'. Kom natuurlijk alleen maar antwoorden tegen die ik zelf ook wel weet. Dat elke vrouw en elke zwangerschap anders is, maar toch. Aan de andere kant heb ik al van drie collega's al gehoord dat je het een beetje gaat zien. Ik weet niet zo goed waar je dat dan ziet? Onder of boven m'n navel? Misschien dat ik morgen naar de gyn bel en vraag of ik vrijdag extra mag komen. Anders moeten we nog drie weken (was vijf) wachten. Vind ik eigenlijk een beetje onmenselijk, zeker voor mmm meiden, toch?! Jullie horen het morgen van me.
@ zeehondje. Ik werd al heel snel dikker. Mijn buik is inmiddels alles bij elkaar al ongeveer 12-14 cm in omtrek toegenomen. Dat geldt voor de gehele buik: de darmen verplaatsen zich naar boven en mijn hele buik houdt vocht vast. 's Avonds ben ik dikker dan 's morgens. Ik vind het echt heel apart om dat mee te maken, steeds als ik "naar beneden" kijk, ben ik vol verbazing en soms loop ik op een avond wel 5 keer naar de spiegel om te kijken. Ook in de spiegel is het duidelijk te zien! Mijn boobs zijn juist amper gegroeid. Vind ik niet zo erg hoor, voor mijn figuur waren ze al behoorlijk aanwezig, dus vind het wel prima zo. Voorlopig hoeven ze nog niet als melkfabriek te dienen toch? Ik heb vanmorgen de combinatietest inclusief echo voor de nekplooimeting. Ik kijk ernaar uit maar toch is het ook weer spannend, zoals altijd eigenlijk...! @Sloppy: vervelend dat je ziek bent! Jeetje is die misselijkheid weg, krijg je dit weer... Ik hoop dat je toch een beetje van het mooie zonnige weer kunt genieten...! @Nikita: eerlijk gezegd vind ik het klinken alsof je HCG behoorlijk aan het stijgen is! En dat is natuurlijk een supergoed teken... Sorry dat ik het vergeten ben, maar wanneer mocht je nu ook alweer terugkomen?? @Dancer: vind het wel echt leuk dat jij en ik met een paar dagen verschil gelijk lopen! Ik heb de combitest dus één week eerder terwijl ik iets minder lang zwanger ben... In mijn stad doen ze het blijkbaar in week 11... @Joos: prachtig mannetje zo te zien! Een keizersnee is niet niks, ik hoop dat je snel herstelt zodat je echt kunt genieten van je mannetje!
@nikita: je hebt groot gelijk! En die bh die ineens niet meer past en die misselijkheid is toch ook wel weer een teken toch? Ik denk ook weleens: moeten we dat allemaal al kopen, kamertje in orde maken, straks gaat er iets niet goed maar dat wuif ik dan ook meteen wel weer weg hoor. Gewoon van genieten en er lekker mee bezig zijn. Kwaad kan het niet hoor! enne, ik weet ook niet wanneer je terug mag komen....? @dancer: fijn, zo'n goede echo! Dat is dan weer ons geluk he, dat we op het begin wat meer echo's krijgen @zeehondje: ik kreeg met 7, 10 en e 12 weken een echo. Ik vind 5 weken wachten ook echt te lang hoor, je mag best vragen of ze nog een keertje extra tussendoor kunnen plannen! Ik hoop het voor je dat het kan. Lijkt me niet dat ze daar heel moeiljik over doen toch? Een vriendin van mij die gewoon zwanger is (geen mmm), de tweede en beide keren 1 of 2 keer schieten raak, die maakte zich veel zorgen op het begin en zij heeft zelfs al 5 echo's gehad voor de 20 weken. @sloppy; bah, griep, niet leuk! Beterschap... ik vind het ook erug spannend hoor, de 20 weken echo. Nog een week... pff gelukkig voel ik ukkie wel regelmatig. @miiir: spannend vandaag combitest, succes! En leuk om weer even naar die kleine te gluren! Gaaf he, die buik die ineens begint te groeien!
Nikita, je verschijnselen klinken goed allemaal. Waarom zou je niet kijken in een babywinkel je bent tenslotte toch zwanger. Sloppy, Ja sppannend hoor die 20 weken echo, wat raar dat jij geen echo meer krijgt. Volgens mij is sinds dit jaar een extra echo in het pakket. Ik krijg die met 36 weken om te zien hoe ze ligt. Zeehondje, ja dat wachten is altijd spannend. Ik zou het gewoon vragen, nee heb je ja kun je krijgen. Mmiirr, spannend je echo! Het blijft leuk om je buik te zien groeien Ik heb gisteren een foto gemaakt van me buik, volgens mij is het nog bescheiden. Bekijk bijlage 138897
ow meiden...ten eerste voor alle die het vroegen....heb komende donderdag DE echo...ben dan volgens de berekeningen hier 8 weken...nou, dan moet het wel te zien zijn hé... ben in mijn hoofd al vragenlijstes aan het maken voor als het goed nieuws is en eentje voor als het slecht nieuws is... schrijf ze woensdag op papier... heb de echo pas om 18.15, en ben de laatste van de dag, dus hopelijk neemt de gyn. lekker de tijd voor me... misschien schrijf ik jullie dan ook pas vrijdag...even kijken... Sloppy...echt, krijg je na de 20 weken echo geen echo maar...dat vind ik vreemd...maar ja...heb er dan ook geen verstand van... hopelijk weet de professor idd. waar hij mee bezig is... is de griep alweer een beetje minder geworden?? aiai Zeehondje...zie dat jij ondanks je prachtige echo's toch ook nog erg onzeker bent... heb je ondertussen al gebeld?? Josjo...soms denk ik idd. dat het behoorlijk eng moet zijn echt spullen te gaan kopen...want wat als...maar ja...daar moeten we idd. maar niet teveel aan denken... mmiiir, spannend zeg die test...hoe doen ze dat precies?? wow kaaat...wat een prachtige buik...
Hi meiden, Nou het is gelukt. Heeft wel even wat voeten in de aarde gehad hoor. Ze gaan volgende week verhuizen naar het nieuwe gedeelte van het ziekenhuis. Daar zijn ze nu dus al mee bezig, inpakken enzo. Hierdoor zijn er minder spreekuren en zijn ze maandag heel de dag gesloten. De assistentie leefde heel erg met me mee en zei ook dat het normaal gesproken geen probleem zou zijn. Maar nu zat ze zo in de knoop met waar ze iedereen moest plaatsen dat het eigenlijk niet ging lukken. Ik ben nog met de optie gekomen om dan misschien naar de vk te bellen die de nazorg doet. Zij zei dat ze niet wist hoe die er tegenover staan en dat niet alle bureaus zelf echo's kunnen maken (?). En toen zag ze opeens een afbeller in de computer. Ik zag de bui al hangen en dat zou dan natuurlijk precies op een dag en tijd zijn dat ik niet kan (oudergespekken/rapportgesprekken). Maar gelukkig is het a.s. woensdag geworden om 16.20 uur!!! Ik ben helemaal blij en ook wel trots op mezelf. Normaal ben ik niet zo assertief, ja alleen achteraf, haha. Dan denk ik aan wat ik had moeten doen. Maar nu is het denk ik ook wel een andere situatie. Miirrr, hoe was de combitest en echo??? Kaat, mooi buikje toch?!
Goedemorgenallen! @zeehondje: goed gedaan! Daar mag je zeker trots op zijn hoor, en fijn dat je extra mag komen. Hier echt de dgn aan het afstrepen voor de 20wkn echo! Dan zien we nog een keer het geslacht en gaan we los op het kopen! We hebben veel oude spullen via mp verkocht waaronder ook een iPhone dus we hebben lekker wat te besteden. Ook heeft de Friso een hele leuke actie met de peuter groeimelk en een bulbby rugzakje met naam er op...... Die hebben we voor megan al besteld maar we willen er nog een voor deze kleine hebben. Het gaat goed met megan d'r watterpokken die zijn goed aan het indrogen en ze heeft geen nieuwe meer gekregen Verder weinig te melden hier.
@kaat: mooie buik hoor! Die van mij begint ook nu aardig te groeien @nikita: oehh dat is wel heeel laat! Sterkte nog met de komende dgn. Ik duim heel hard dat je goed nieuws krijgt!
@zeehondje: good for you!! Echt fijn dat je nu een extra echo krijgt. Alhoewel nogmaals, bij mij was dat dus normaal deze extra echo, die hoorde er gewoon bij dus goed gedaan hoor dat je om een extra echo hebt gevraagd! Ben erg benieuwd hoe het morgen is voor je, in vergelijking met de vorige echo vond ik het echt zooo bijzonder dat het ineens al een echt mensje was waar je alles zo goed kan onderscheiden: hoofdje, armpjes, beentjes, leuk leuk! @kaat: mooi buikje zeg! Ik hoop dat ik er ook nog zo uit zie als ik zo ver ben... Ben al 7 kilo aangekomen is dat niet een beetje veel? ik voelde me vandaag echt een dikke pad haha heb me wel 4 keer omgekleed voor ik tevreden genoeg was om naar mijn werk te gaan. Was gewoon een half uur later dan normaal... Ben ook niks afgevallen op het begin door misselijkheid ofzo maar ben bang dat ik de gemiddelde 12-14 kilo niet ga halen zo... eerder 16-18 ofzo, neeeee ik wil niet!! Deze week al wel voor de 2e keer op de fiets naar mijn werk, misschien dat dat helpt? Hoe is dat bij jullie allemaal? @sloppy: wanneer heb jij je 20 weken echo? Ook ergens volgende week? kan ook niet wachten... X
@Josjo: Ik heb hem vrijdag En 7kilo tja zegt niks over hoeveel je nog gaat aankomen hoor. Soms gaat het in het begin gewoon heel snel en sta je straks weer ff stil. Had ik bij Megan ook en ik was uiteindelijk 15kilo aangekomen en 6wkn na de bevalling alles al weer kwijt. Dus niet te druk maken hoor
Nikita, nog een paar daagjes spannend hoor!! Zeehondje, Goed zo!! Wat fijn dat je een echo heb weten te regelen, heel veel succes vanmiddag! Sloppy, kan me voorstellen dat je er zin in hebt. Fijn dat het beter gaat met Megan. Josjo, Volgens mij is dat niet zo erg hoor, ik ben tot nu toe 13 kilo aangekomen en moet nog 6 weken dus ik blijf ook niet op die 12/13 kilo. Hier, Gisteren naar de vk geweest en het hartritme was nu 140, beter dus. Ik heb besloten dat dit mijn laatste week is. Ik ben onwijs moe dus vrijdag is mijn laatste werkdag!!! Pffffff spannend zeg, nu begint alles op te schieten.
@dikkiedik (ikke): heb net 3 nieuwe outfits gekocht: van queen mum een heel leuk linnen rokje met paars hemdje en leuk bolero'tje, een zwart heeel mooi jurkje van love2wait en een mooi vest van sugarlips (nooit van gehoord?). maar in elk geval voelde ik me er wel mooi van weer haha @kaat: wat goed, dus dan stop je met 5 weken? Groot gelijk meis! Op een dag is het gewoon klaar. Wat gaaf ja dat het nu allemaal zo dichtbij komt he? Daar heb je al die tijd naar toe geleefd. Voor ons duurt dat nog een eeuwigheid haha @sloppy: had de lijst weer even opgezocht en zag dat je vrijdag mag inderdaad. Mazzelaar, nog lekker voor het weekend . Kunnen we die lijst niet op een makkelijkere plek opslaan ergens zodat je niet alle pagina's hoeft af te zoeken naar die lijst? Zou handig zijn als je met een linkje ofzo direct zo'n lijst kan oproepen.. kan me voorstellen dat we nog wel meer lijstjes gaan krijgen nl... De zon is hier alweer vertrokken maar oh wat een heerlijk lente weer he!