Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Vlinder, fijn dat je echo goed was, leuk dat je het voelt bewegen dat blijft leuk om te voelen.

Sloppy, wat leuk dat je een extra echo hebt gehad, en fijn dat je je alweer wat beter voelt.

Josjo, fijn dat jou echo ook goed was, jullie lopen allemaal wel een beetje gelijk.

Liesben, ik kan me het helemaal voorstellen:D

Nou mijn verlof bevalt me uitstekend:D:D Ik doe lekker rustig aan. Nu zit de eerste lading kinderkleding in de wasmachine. Het is super lekker weer dus ik ga vanmiddag even de tuin bezoeken:)
    Maandag heb ik een echo om te kijken hoe ze ervoor ligt.

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Sloppy, niet teveel aan denken en niet googelen!!
    Het enige wat je nu kunt doen is proberen goed te eten en zorgen dat er toch wat bijkomt. ;)
    Komt vast goed!!

@Kaat, ooh heerlijk verlof :) Genieten!!!!

@Hier, pfoeh ik vraag mezelf af waar ik aan begonnen ben....
    Ik ben onze plavuizen creme vloer op mijn knieen aan het schrobben met een tandenborstel voor de voegen en een schuursponsje....Pffffffffffffffffffffff
    Ik moet wel zeggen dat het een heel verschil is, met een gewone schuurborstel kreeg ik het niet meer schoon dus dan maar zo.
    Je denkt dat je vloer schoon is maar ondertussen, ik zie precies waar ik gebleven ben.
    Vandaag krijg ik het iig niet klaar maar dan gaan we morgenmiddag gewoon verder.

Fijne dag lieverds met dit heerlijke zonnetje :D
    Ik ga weer even verder schrobben....:~

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @liesben: oh heerlijk meis, het is je zo gegund!! Ben je nu lekker aan het genieten?

@sloppy: Ik kan het me best voorstellen dat je je zorgen maakt maar als de vk en huisarts zich nog geen zorgen maken... anders kan je misschien van die speciale pakjes drinken vragen die krijg je van het zkh om wat aan te kunnen zetten? Ik weet even niet meer hoe het heet. Mijn collegaatje heeft dat ook gehad. Overigens zeiden ze tegen haar ook dat ze zich eerder zorgen om haar maakten. Met de baby ging alles prima ondanks dat ze de hele zwangerschap moest overgeven en ook bijna niks is aangekomen (nu 38 weken zit ze op +4 ofzo). Maar goed, bij zorgen over je zwangerschap altijd even de vk bellen. Heb ik ook al 2 keer gedaan, echt doen hoor!

@kaat: wat heeeeeerlijk meis! Genieten van je verlof, alle laatste dingetjes doen; tasje pakken, kleertjes wassen, boodschapje doen, alles in de relax stand haha heerlijk!

@vlinder: my god, wat een klus! Ik weet niet hoe groot die vloer is, maar kijk je wel een beetje uit? Ik heb dit weekend een commode geschuurd en heb echt rugpijn nu een paar dagen later, was dus toch niet zo slim... soms moeilijk te snappen dat we echt minder kunnen als voorheen... maar klinkt dus in elk geval als een heel heftig klusje. Wat zal je blij zijn als je klaar bent zeg :D

@miir: hoe is het met jou? Ik zie je niet zo vaak meer..

Wat een heerlijke dag weer he? Ik ben weer lekker op de fiets vandaag (is ook de enige sport die ik doe haha) maar wat een lekker dagje zeg, zonde om te werken eigenlijk....

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

gatsie Sloppy, daar zat je net niet op te wachten. gelukkig maakt de HA zich nog niet echt zorgen. Voel je je nu weer beter?

Kaat, lekker met verlof! Ik ga donderdag mijn verlof regelen, heb de zwangerschpasverklaring gekregen :D

Vlinder: de vloer met tandenborstel en sponsje...? Hm. Dapper. Succes ermee ;)

Inderdaad heerlijk weer! Ik had vanmorgen een ochtendje bijscholing, en nu nog even lekker vrij.
    Maar ik roep nooit meer dat ik niet misselijk meer ben. Liep net de de AH tot kokhalzen toe. Ben maar weggegaan met de helft van wat ik wilde halen, de rest mag mn vriend van de week doen :)
    Verder nog helemaal in de gloria van echo en hartje horen...dus ik zweef nog even door!

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Haha de vloer is klaar en weer mooi als nieuw met lichte voegen.
    Hij was echt zooo vies, kreeg hem met de schuurborstel niet schoon en met dweilen was mijn dweil iedere eer smerig.
    Dit is de 1e keer dat ik dit gedaan heb en ook de laatste keer denk ik hoor :D
    Hoewel je het wel echt goed ziet een lekker fris creme vloertje.

Het is superweer vandaag :D
    Wordt er helemaal vrolijk van :)

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nou Sloppy, ik geef je geen ongelijk hoor!
    Maar zou je kúnnen werken nu weer dan, lichamelijk gezien? Zo niet, dan hoef je je helemaal nergens druk om te maken. Zo ja, dan is het toch een leugentje om bestwil, haha.;)
    En qua gewicht, je hebt nu een mooi gewicht. Ik ben ook rond de 1,74 en week nu 69/70 kilo. Maar ja, ik ben nog maar op de helft van jou aantal weken zwangerschap. Ben trouwens ook nog helemaal niks aangekomen en niet eens moeten spugen zoals jij. Misschien nu even de komende paar weken afwachten of je gewicht wat sneller toeneemt (nu je je qua eten weer beter voelt).

Kaat, fijn dat je verlof zo goed bevalt!

Vlinder, niet te hard werken hè?!
    Is wel altijd fijn om te zien dat er verschil in zit van voor en na.

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @liesben; gats die misselijkheid is echt vervelend.... groot gelijk dat je manlief verder de boodschappen laat doen :) en anders appie laten bezorgen? Echt een uitkomst haha

@sloppy: ben je al weer wat opgeknapt eigenlijk?

@vlinder; wauw, respect! inderdaad fijn dat je verschil ziet ja hahaha

@zeehondje: mooi gewicht hoor. Bij mij begon het aankomen volgens mij ook pas rond de 13/14 weken, alleen bij mij ging het wel hard... durf niet meer op de weegschaal te staan, maar was bij 19 weken al 6 kilo aangekomen :) haha.

Ik heb vandaag geen ziiiiin hahaha

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

Het gekke was, de misselijkheid is even weggeweest. Maar de laatste week was ik het bij vlagen weer af en toe, had met name geen zin in eten. Ik at omdat het moest. Gisteren toch weer echt misselijk. Vandaag heeft mn maag er ook niet echt zin in. Ach, we zien wel, ik hoop dat het met 14 weken af gaat nemen.

9. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hallo meiden!

Ben niet meer zo vaak actief hier, maar lees nog steeds mee!

@Liesben: tja misselijkheid komt en misselijkheid gaat. Maarrrr, je zwangerschap BESTAAT!!

@aankomen: ik zit nu op +anderhalve kg. En maarliefst buikomtrek +15 cm...

@Vlinder: lekker bezig ben jij!! Klinkt alsof je heerlijk in je vel zit...

@ Josjo: hoe gaat het met jou? Jij reageert altijd zo lief op iedereen, maar hoe is het met Josjo??

@Sloppy: jij hebt ook wel pech zeg, is het geen zwangerschapskwaal of griep, dan is het weer een voedselvergiftiging... Ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt?

Met mij gaat het PRIMA! Week 12: combinatietest achter de rug. Ik heb de uitslag nog niet binnen, maar de nekplooi was lekker dun. Het kleintje was druk aan het rekken, strekken en spartelen, dat was echt mooi om te zien....
    Week 12 is toch wel een mijlpaal vind ik: ik ga me vanaf nu geen zorgen meer maken over dat het misschien mis gaat...
    Heb aan het begin van de week op Facebook het grote nieuws bekend gemaakt, echt leuke reacties gehad! Ook van mensen waarvan ik het niet verwachtte, heel erg leuk!! Ook heb ik inmiddels mijn medewerkers ingelicht. Ik was bang voor paniek (het is mijn bedrjif en ik ben vanwege mijn veel grotere ervaring redelijk onmisbaar) maar dat viel gelukkig heeeeel erg mee.

Ik hoef vanaf nu geen buikje meer te verbergen, heerlijk!! :D

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mir, HIIIIIIIIHAAAAAAAAAA je 1e mijlpaal :D :D
    Fijn gevoel is dat he?
    Ja ik zit zeker lekker in mijn vel, ik zing fluit en lach de hele dag :D
    Iedereen zegt ook "Meid, je straalt helemaal" hihi.

Liesben, bah misselijk :( Het hoort erbij zeggen ze mar ik hoop dat het snel minder wordt.

Hier, ooooh we hebben gisteren echt supergave vloerbedekking gevonden voor in het kamertje :D We hebben het nog niet besteld maar die gaat het zeker worden!!!!

Oh het wordt zaterdag echt superlekker weer, balen dat ik moet werken :(
    Ach ja straks in mijn verlof heb ik vast en zeker meer mooie dagen en kan ik er wel van genieten :D

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @miir: fijn te horen dat alles goed gaat en dat je zulke leuke reacties hebt gekregen! Je voelt je dan heel speciaal he, als je van die leuke reacties krijgt? Ik had dat wel in elk geval...en 12 weken, jaaaa dat is idd een mooie mijlpaal!

ehm, hoe is het met mij? Ja heel goed eigenlijk! Heb de eerste maanden veel klachtjes gehad maar ben al een week of 5 ofzo redelijk klachtenvrij. De vermoeidheid is nu sinds een week of 2 ook echt beter dus ik heb eigenlijk niks te klagen :). Wel had ik vorige week na het schuren en verven van de commode weer rugpijn haha of vooral na een half uur op mijn rug liggen bij de 20 weken echo pff ik kwam bijna niet overeind! Maar nee, verder gaat het dus goed.

Kamertje is bijna af. Nou ja, de details gaan nog wel een week of 6 duren want dan zijn de matrasjes pas klaar en kan ik ook het bedje opmaken. Uiteindelijk zijn we toch rond de 30 weken klaar verwacht ik hoor...

Bijna weekend meiden! Gaan jullie nog wat leuks doen? Vlnder, balen dat je moet werken zeg!! Ik heb een vol program: vanavond uit eten en stappen in Utrecht. Morgen shoppen voor een stoel in babykamer in omg Nunspeet (want Sjoerd gaat golfen en dan ga ik lekker naar wat brocante winkeltjes) en zondag is mama jarig, dus naar Almelo! Leuk met mijn neefje en nichtje van 3 en 5 spelen, zin in!

En ik heb voor de verandering weer geen zin in werken :( wat erg, ik moet echt ergens mijn motivatie eens op zien te snorren want dit wordt echt te erg! haha

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Morgen heb ik ook die mijlpaal...alhoewel ik hem vlgs mij al gehad heb. Mooie echo, hartje gehoord..Na de echo heb ik het ook bekend gemaakt op Hyves!

Wat betreft die misselijkheid, ik blijf het gek vinden dat ik ruim een week nergens last van had. Maar ja, so be it. Ik heb het met name 's middags en 's avonds. Niet 's morgens. Maar ik klaag niet hoor. Ook die zere borsten neem ik op de koop toe. Ik hoop alleen wel dat het binnenkort af gaat nemen :)

Gisteren ook mijn verlof aangevraagd. Jeetje, het lijkt allemaal net echt zo!

MMIIRRR, spannend die combinatietest. Wij doen hem heel bewust niet.
    Vlinder, wat leuk om zo met het kamertje bezig te zijn. Ik bekijk af en toe wel eens wat op internet, maar daar houdt het mee op :)

Vraagje aan jullie. Heeft een van jullie een angelsound? Ik niet, en de vk raadt het ook af. Ik geloof dat ik volledig in de stress zou raken als ik het kindje ineens een keer niet hoor, of niet kan vinden..

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Josjo, al bijna klachtenvrij, super :)
    En ook al zo ver met het kamertje. Leuk, leuk leuk. Druk weekend voor de boeg zo te lezen. Ik mag gewoon werken, en dat kost me momenteel al energie genoeg. Gisteren eerste officiële werkdag sinds vakantie, en mennn wat was ik moe gisteren!

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja ik heb een Angelsound :) gekregen voor mijn verjaardag.
    Ik had er direct het hartje mee gevonden en luisterde er vaak mee naar het hartje.
    De vk's raden het af omdat er dan vaak zwangere dames bellen omdat ze het hartje niet kunnen vinden, het apparaat bij de vk is veel gevoeliger dan de angelsound namelijk.

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @liesben: ik heb ook de angelsound, werd me ook afgeraden door de vk maar toen ik al die gezellige verhalen hier hoorde van meiden die hem wel hadden en tussendoor even konden luisteren wilde ik hem toch :) en je moet soms een beetje zoeken en je moet een beetje drukken met het apparaat en vooral niet te hoog zoeken op het begin, maar echt rond je schaamstreek zeg maar, tja, ik heb m altijd kunnen vinden... bij mij was het juist een geruststelling als ik een paar dagen geen klachten had en me onzeker voelde... maar nu ik de kleine gewoon dagelijks voel gebruik ik m niet meer hoor.. Ik heb m via www.vosmedisch.nl (30 euro)

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik gebruik hem nu ook niet meer, voel genoeg en wordt genoeg geschopt :)

17. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Mmiirr, ja die 12 weken is echt een mijlpaal, wat fijn dat je zulke leuke reacties hebt gekregen.

Vlinder, jij krijgt waarschijnlijk midden in de zomer verlof of niet? Dan zul je ind nog heeeeeeel veel lekkere dagen krijgen.

Josjo, fijn dat je zo'n beetje klachtvrij bent. Ik heb ook best een druk weekend. Mijn schoonvader is jarig en een vriend van ons dus dat wordt een gezellig weekend.

Liesben, balen dat je zo misselijk weer bent. De angelsound heb ik nooit gekocht, tegen die tijd dat ik wist van voor ding dat was voelde ik haar al elke dag bewegen.

Ik heb eigenlijk niet zo veel te melden, ja ik geniet volop van me verlof. Ik heb nog nooit zoveel gestreken als de laatste tijd:D

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb gelukkig wel van de verloskundige gehoord dat ik als ik dat wil elke week mag bellen om even langs te komen zodat zij even kan luisteren. Dat is al een hele geruststelling.

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dat is heel fijn Liesben :)

Kaat, jaaaa verlof in de zomer :D
    Vanaf eind juni want wil 6 weken van te voren stoppen. ;)
    Heeeeerlijk genieten dan hoor :)
    In het zwembadje op de camping bij mijn schoonouders :D

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Liesben, we lopen trouwens precies gelijk!
    wij krijgen dinsdag de 12 weken echo, toch weer spannend.

En de angelsound leen ik straks van m'n zus. Maar ga denk ik pas rond de 14/15 weken voor het eerst proberen.
    Wat fijn dat je elke week even langs mag komen, super toch!

Verder niet veel nieuws hier. De mensen die het weten zeggen wel tegen me dat je 't al gaat zien! Ik heb helemaal niet gemeten of foto's gemaakt, dus kan niet goed het verschil zien. Ga vanaf morgen de buikfoto's maken.
    Ben nu ook druk bezig met het regelen van zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof en hoeveel dagen ik wil/kan gaan werken. Is nog wel een gepuzzel hoor. We houden van een redelijk luxe leventje, maar wil niet fulltime blijven werken. Dus eens even kijken wat het gaat worden.
    En een beetje rond aan het kijken naar kamertjes, wandelwagens, enz. Maar het echt kopen gaat pas na de 12 weken echo gebeuren. Wel een beetje jammer dat het nu mama mazzel dagen zijn bij de prenatal. Maar ja, als je bijvoorbeeld bij de babydump kijkt dan krijg je bij een wandelwagen bijvoorbeeld een gratis autostoeltje. Dan kom je nog goedkoper uit denk ik.
    Zo, nu even een afspraak maken bij de tandarts en bloed laten prikken. Geen zin in, met lichte hoofdpijn wakker geworden en is nog niet weg. Wel lekker weer een dagje vrij vandaag. Kan dus rustig aan doen.

Deel Deze Pagina