Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1021 Vlinder3, 4 apr 2011
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
    Goed zo Sloppy!! :D Zo blij te lezen dat het beter gaat.
    Laat die kilootjes en dat buikie maar komen.:p

Mensen die aan mijn buik zitten?? Schij uit:x:x
    Ik werk in de horeca en bijna bij iedere tafel die ik kom willen ze aan mijn buik zitten, maar tegenwoordig ben ik ze sneller af en houd een dienblad of menukaart op de hoogte van mijn buik zodat ze er niet aan kunnen zitten of ik draai me snel om:D
    Ook kennissen willen het weleens doen maar daartegen zeg ik gewoon dat ik het niet wil hebben....Het zit goed hoor, hoe zouden ze het vinden als ik bij hun iedere keer over hun buik zou aaien;)
    Nog even en ik doe een t-shirt aan met groot DON'T TOUCHE erop:p

2. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Hallo meiden,

Leuk weekend allemaal gehad? Ik wel heerlijk.
    Vanochtend heb ik een echo gehad, de laatste. Het is helemaal goed, ze wordt nu geschat op bijna 6 pond en ze zeiden dat ze met de geboorte zo rond de 7 a 7,5 pond zit. Iets boven gemiddeld maar heel goed. Ze is nu echt compleet ingedaald.
    Ik zelf ben tot nu toe 14 kilo aangekomen, ahh ja het kan erger:D

Dus nu echt wachten tot de weeën, brrrrr best spannend.

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Buik zitten: ik vind dat dus helemaal niet erg :)

@Liesben: fijn dat je misselijkheid afneemt! Ik ben toch wel nieuwsgierig naar jou buikje hoor............als je straks verder bent krijg je echt wel een mooi zwanger buikje.

@kaat: ik was bij Megan uiteindelijk 15kilo aangekomen dus ik vind dat je het netjes doet hoor!

Ik heb ff een foto van mn buikje gemaakt:
    Bekijk bijlage 141823

Ik heb gewoon een normale broek aan! Ik heb verder alleen maar spijkerbroeken en positie broeken die veel te groot zijn dus ik dacht laat ik het gewoon eens proberen.......
    Ik was het zat elke dag een te grote broek aan. En het pas gewoon :D

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hier mijn buikje, deze is gisteren genomen.

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Vlinder: Wat heb jij al een mooie buik zeg!! Dan heb ik echt nog een mini buikje :)

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Haha dank je, daar staat wel tegenover dat ik 8 kilo ben aangekomen....van 67 naar 75 kilo maar vind het helemaal niet erg. ;)
    (Voor al die hormonen van de overgang en IVF woog ik 63 kilo)
    Bij jou gaat hij nu ook lekker groeien hoor nu je weer redelijk kan eten :D

Ik kwam er van de week wel achter dat ik ineens cellulitus op mijn bovenbenen heb, boven mijn knieen zeg maar en dat vind ik wel wat minder.... Hopelijk trekt het na de zwangerschap weer weg....

@Liesben, ja ik ben ook wel nieuwschierig naar jou buikje nu :)

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Sorry dames, maar deze buik blijft nog even privé. Als er een echte zwangerschapsbuik ontstaat dan plaats ik hem. Nu vind ik hem voornamelijk dik ;)

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Geeft niks meis, we wachten je buikie af. :)

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Liesben: geeft niks hoor wij hebben wel geduld :D

@Vlinder: Ik was bij Megan door de hormonen ook al direct 5kilo aangekomen en ik woog met 20wkn 73kilo dus niet veel meer of minder als jou hoor :D
    En die cellutitus gaat was wel weer weg.

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    mooie buikjes dames! Zal deze week ook weer een fotootje komen spammen :D. ik zit ongeveer hetzelfde als jij vlinder. Woog vorig jaar mei ongeveer 63/64. Door hormonen e.d. zat ik al weer gauw rond de 68/69 en ik moet vrijdag weer naar de vk en ik denk eerlijk gezegd ook rond de 75. Ik vind het dubbel. Aan de ene kant boeit het me niet, alles voor uk zeg maar, en aan de andere kant is het toch ook wel een psychische grens ofzo, dat ik nu richting de 80 ga... haha ik voel me wel een doos als ik het zo teruglees :):)

@kaat; netjes hoor, 14 kilo, niks mis mee! Ligt ook aan het startgewicht toch? Hoe minder je weegt van tevoren, hoe meer je aan hoort te komen ofzo? Maar wel lekker dat alles goed gaat. En dat gewicht zegt niet alles hoor, bij mijn collegaatje die vorige week is bevallen zeiden ze steeds dat haar zoontje voor liep en groot zou zijn maar op het eind stond het een beetje stil en haar zoontje was vorige week bij geboorte 6 pond, valt mee he!

@liesben: gets de hele dag wagenziek, moet er niet aan denken... maar gaat wel over hoor. Ze hebben het steeds over 1e trimester, maar bij mij liep het 1e trimester tot 14/15 weken, dus nog ff volhouden... en dat buikje komt wel hoor haha

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    La Femme Nikita, veel sterkte met deze tegenslag, dikke knuffel! :(

Fijn om te lezen dat het hier nog goed gaat t met de rest.
    Mooie buikjes inmiddels!
    Marnat al gereserveerd zie ik, --> GOED ZO!

Iedereen een dikke knuffel, en tot over een poosje! ;)

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Josjo: Het is ook dubbel dat aankomen. Wij vrouwen zijn gewend op ons gewicht te letten en dan in ene mogen we 12kilo aankomen :D
    En je bent echt geen doos hoor als je die 80kilo grens liever niet ziet naderen hoor.

@Gewicht: ik heb tot mijn 26ste 54kilo gewogen en doordat ik een trag werkende schildklier kreeg ging ik heel snel naar de 70kilo.
    Voor Megan was ik 67kilo en na Megan ben ik op de 69kilo beland. En ja daar zit ik nu nog steeds op.
    Ik heb me wel voorgenomen, nu mijn schildkier goed is ingesteld, na de bevalling mijn best te gaan doen om rond de 62kilo te komen.
    Maar nu wil ik best wat aan komen hoor :)

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #1033 zeehondje, 4 apr 2011
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
    Hebben gister ook de eerste buikfoto gemaakt. Zegt m'n lief, hou je buik eens in, haha!
    Wel inderdaad ook wat zwaarder geworden door de ivf hormonen. Nu nog helemaal niks erbij trouwens. Rond de 70 kg.
    Morgen de 12 weken echo en de afsluitende echo bij de ivf afdeling in Voorburg. Leuk en toch weer spannend.
    Vanmorgen controle bij internist. Alles is rustig qua ziekte van crohn, fijn om te horen.

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Oooow wat een leuk buikje krijg je al zeehondje. echt leuk:D
    Fijn dat de ziekte van Crohn rustig is meis.
    Morgen de 12 wk echo spannend en de afsluitende echo??
    Blij te lezen dat het goed met je gaat. :)

Morgenmiddag gaan mijn man en ik even naar de drukker en als we terugkomen weer eventjes in het kamertje verder :)

Weltrusten meiden, ik ga mijn bedje al opzoeken.
    Slaap de laatste tijd slecht en probeer ieder momentje rust te pakken....

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @zeehondje: mooi buikje! Op een gegeven moment kan je hem niet eens meer inhouden hoor haha. Maar ziet er goed uit! Dat tabelletje kende ik en inderdaad in het eerste trimester kom je amper aan, maar daarna vond ik het hard gaan. Maar misschien klopt het dus wel met 0,6 kg per week... vrijdag zal ik het zien bij de vk!

Superspannend weer, een nieuwe echo maar alles is vast ok, je voelt je goed toch en je groeit lekker ;) of beebje dan he haha

@sloppy: fijn dat je schildklier weer onder controle is, kan me voorstellen dat je dan graag weer richting de 62 wil... las gisteren een tip voor na de bevalling (niet meteen hoor, maar na een x aantal weken). De corrigerende hemdjes van de hema 3 weken dragen. Er stond non-stop, maar of ze dan ook bedoelden 's-nachts? :( haha maar scheen echt te helpen om je buik weer strak te krijgen (voor zover die strak was voor je zwangerschap dan he hahaha). En nu zal ik ophouden met zeuren over die gewichtstoename... het zij zo...

@ego: beetje ziekjes aan het worden geloof ik. Hier heerst het echt, zwaar verkouden, slijm, hoofpijn etc. Niet zo fijn... misschien ga ik vanmiddag maar thuis werken..

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Eh bah Josjo, niet ziek worden :(
    Beterschap hoor.

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zo, ik heb heul stoer een (aangeklede) buikfoto in mijn album gezet, alleen zichtbaar voor vriendjes en sterke magen ;)

Ik heb trouwens sinds vandaag een soort deuk in mijn buik. Hoog, aan de zijkant, net onder de ribbenboog. Nu ziet buik er helemaal raar uit :D

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Josjo, hoop dat je inderdaad niet écht ziek gaat worden. Misschien ligt het aan de veranderingen in het weer/temperatuur de laatste dagen. Vandaag vond ik het echt weer koud, bbbrrrr....

Vlinder, komt goed met je gewicht meid! Niet meer over inzitten inderdaad.

Liesben, dat ziet er toch heel netjes uit! Daar ga je echt wel een zwangerschapsbuikje in herkennen binnenkort hoor!

Ego, alles was goed, super goed zelfs!
    Het was de laatste echo, dus aflsuitende echo bij de ivf afdeling van het ziekenhuis in Voorburg. We lopen nu in Zoetermeer, eigen ziekenhuis. Daar hebben we volgende week maandag weer een echo.
    Alhoewel de vorige echo met 10,4 weken uitwendig was, wilden ze hier liever een inwendige doen. Geen probleem. Ik denk dat je het ook wel beter kan zien dan.
    En wat is ie gegroeid zeg in die laatste twee weken, drie centimeter erbij. Nu 66,7 mm. Dat lag precies in het gemiddelde van hun ivf groeigrafiek. Verder zag alles er perfect uit. Schedelomtrek ook gemiddeld. Twee hersenhelften met hersenvlies. Maagje, armen en benen goed op lengte, navelstrend en placenta. De placenta ligt aan de voorkant. Hierdoor ga ik de kleine waarschijnlijk pas wat later voelen. Denk dat ik dus ook nog maar niet de doppler ga gebruiken om het hartje te horen, dat is waarschijnlijk ook lastiger.
    Uuuhhh, ben ik nog iets vergeten? Ja, het hartje klopte en voor het eerst hebben we het ook gehoord, zo snel, heel speciaal. En de kleine was aan het begin heel rustig, daarna echt super druk. Deed al mee met het liedje "handjes in de hoogte, op je boze bolletje" haha. Aan het einde was ie weer wat rustiger.
    We hebben genoten en een mooie echofoto meegekregen. Die ga ik zo scannen en in m'n album zetten. Ook gaat er eentje in een lijstje en die krijgt m'n vader vanavond voor z'n verjaardag!
    Nou meiden, heel verhaal, maar voel me heerlijk! De hele wijde wereld mag het nu weten, nu heb ik er echt 100% vertrouwen in.

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
  20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Super zeehondje, gefeliciteerd! Mooi he, die foto's. Als ik dan het verschil zie tussen mijn echo (bij 10+6) en de jouwe, dan is het al weer zo meer een echt mensje....prachtig!

Deel Deze Pagina