Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wat een mooie groeiende buiken zag ik voor bij komen.

Sloppy@ Weet ik meis dat ik nu ook wel mag mee kletsen.
    Op moment kom ik niet elke dag meer of een hele dag.
    Josjo@ Idd ga ik hormonen spuiten zodra ongi er is , start ik drie dagen erna met de pil [ hyperstumulatie] en 7 mei tot 25 mei hormonen spuiten.
    Niet ziek worden meis knuf en beterschap.

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Super Zeehondje van je goede echo, ben blij voor je :) :)

Ben net weer terug van de yoga, was weer even lekker ontspannen.
    Hoewel....we doen veel buik ademhalingsoefeningen en mijn buik stond weer zo strak dat ik het bijna niet voor elkaar kreeg....;)
    Ik ga morgen voor de zekerheid even naar de VK bellen hierover.
    Ik heb al een week ongeveer dat mijn buik gespannen en hard aanvoelt je kunt er met je vinger bijna niet in duwen zeg maar.
    Van de week heb ik mijn urine laten testen omdat ik pijn onderin mijn buik heb maar dat is allemaal goed.
    Als ik een drukke dag heb dan doet soms heel mijn buik pijn en voelt niet prettig aan.
    Dus morgen even een telefoontje naar de VK hierover. ;)

Fijne avond lieverds en alvast slaap lekker.

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @zeehondje: wauw wat een mooie foto! Fijn dat alles goed was en dat ze zo veel hebben kunnen zien! Dat scheelt echt ja, met een inwendige echo komen ze nu eenmaal dichterbij... genieten meis!

@vlinder: zijn dat misschien harde buiken? Ik heb het wel af en toe maar dat zakt altijd weer weg en dan wordt het weer meer blubber (nou ja, bij wijze van dan he).

@marnat: spannende tijd nu dus aangebroken! Hoe is het dan met Brabbel (zo heet ze toch?), die begint toch ook nu ergens aan een nieuwe behandeling? Ik duim me gek de komende 6 weken en ga er dan vanuit dat je je definitief bij ons aansluit en ons bestookt met veel berichtjes elke dag :D

@sloppy: las in het andere forum dat je nog steeds zo weinig eet elke dag (maar gelukkig niet meer hoeft te overgeven nu...) maar jee, ik heb wel met je te doen hoor. Wat moet jij het zwaar hebben.... En zeker als je nagaat dat je juist tijdens een zwangerschap zooooo ontzettend veel honger kan hebben omdat die kleine zoveel energie van je verbruikt... mocht nog wel een keertje gezegd worden vond ik... sterkte!

@ego: voel me nog steeds niet 100, verkouden en het voelt echt als schuurpapier in mijn keel, bleeegh! Heb een rol stophoest van een collegaatje, dat smeert de keel wel een beetje maar pff zou liever gewoon thuis zijn.. maar toch niet echt ziek genoeg om thuis te blijven zeg maar. bah!:x

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Josjo, geen idee of dat harde buike zijn. Ik heb het eigenlijk continu en soms doet het ook een beetje pijn over heel mijn buik, dus ga zo eventjes bellen voor ik wegga.
    Het voelt iig niet prettig.

He nog steeds niet 100% :(
    Rot gevoel is dat he, als het niet helemaal doorzet? Hopelijk voel je je snel wat beter meid.

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb gebeld en moet om half 11 langskomen.
    Ben benieuwd.

6. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej lieve meiden,

kom weer even langs. buiten de moeheid en af en toe slecht slapen
    gaat hier alles prima. kleintje ook al tegen me hand voelen schoppen zo bijzonder. vandaag voor het eerst op me kleine nichtje van 2 maandjes gepast wat een moppie alleen maar lachen en brabbelen.
    over een paar weken komt ze 2 keer per week hele dagen kijk er al naar uit.

@ vlinder wat vervelend van je buik. kan me voorstellen dat je daar zorgen om maakt! hoop dat het niks ernstigs is.
    xx sky

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ooh leuk Sky, op zo'n kleintje passen Lekker genieten:)
    Fijn te lezen dat het goed gaat en je kleintje lekker aan het schoopen is :D

Nou, het zijn idd harde buiken. Ze vond mijn buik nog acceptabel qua hardheid toen ik daar was maar hij was wat aan de strakke kant. Toen ik ging staan spande het weer aan en toen ze toen weer voelde vond ze hem idd hard.
    Harde buiken dus en veel ook dus rustig aan doen en halve dagen werken....
    Zodra ik rust heb begint het, dan voelt mijn buik echt keihard lijkt wel een bowlingbal en mijn buik trekt dan ook. Prettig is anders.
    Nu ga ik even wat eten en dan lekker in de tuin zitten met mijn voetjes omhoog.
    Fijne dag lieverds en geniet van het mooie weer. :D

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Vlinder: Doe maar heel rustig aan meis!! Hardebuiken zijn een teken dat je te veel doet en je lichaam rust nodig heeft.

@N-Sky: Wat leuk op je nichtje passen :D

@Josjo: he bah dat je nog steeds loopt te kwakelen :( Ik hoop voor je dat het snel over is!

9. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Zeehondje, mooie echo!! Nu wordt het ind echt een klein mensje.

Marnat, voor jou dus ook een spannende tijd!! Ik duim voor je!

Vlinder. lastig die harde buiken, ik heb ze momenteel ook veel maar bij mij zijn het meer oefenweeën.

Josjo, veel beterschap meid, ik hoop dat je snel weer de oude bent.

Sky, Dus jij gaat vast op je nichtje passen? Lijkt me toch best zwaar in je zwangerschap. Wel leuk hoor!

Hier, Geniet er nog lekker van, vandaag mijn koffertje klaargezet. Ik merk wel dat mijn lichaam aan het voorbereiden is op de bevalling. Veel oefenweeen.

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vlinder; heel goed meid, rustig aan gaan doen nu en die halve dagen werken is daar een begin van.

Kaat; vind het zo spannend voor je! Je gaat in het ziekenhuis bevallen begrijp ik? Ik vraag me de laatste tijd steeds af wanneer je dan naar het ziekenhuis moet? Ik loop niet bij de vk maar bij de gyn en die komt denk ik niet langs om te kijken hoe het zit met de ontsluiting e.d., haha!
    Maar zal dat allemaal nog wel te horen krijgen.

Hier vandaag echt super verwend door parallelcollega's (allen groep 5 in een noodgebouwtje bij elkaar). Allemaal kleine cadeautjes hadden ze voor me gekocht.
    En toen ik net in de tuin zat kreeg ik nog een kaart en cadeautje van m'n buurmeisje. Zo lief allemaal!!!
    Gisteravond na verjaardag van m'n vader (had echo in lijstje gedaan) ook nog een cadeautje van m'n ouders.

11. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ kaat, ik pas al 2,5 jaar 2 dagen per week op me neefje dus ben het al gewend. straks komt me nichtje erbij. het leven loopt eenmaal zo. en als je zelf meerdere kindjes heb moet je het ook gewoon doen. dus dan valt 2 dagen nog best mee. het zal in het begin zwaar zijn. maar over een paar jaar is het prachtig voor die kleintjes dat ze een sterke band krijgen.

xxx sky

12. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Zeehondje, Ja ik wil wel in het ziekenhuis bevallen, lijkt me gewoon prettiger. Ik kan de verloskundige bellen als ik een uur lang elke 5 minuten weeën heb of als het vruchtwater groenig of bruinig is. Ik denk dat jij dat ook zo'n beetje kan aanhouden. Vaak heb je dan pas 1 of 2 cm ontsluiting.
    Wat lief van je collega's en je buurmeisje, zo voel je je echt bijzonder. Nog gefeliciteerd met je vader.

Sky, Het lijkt me inderdaad dat je dan een betere band krijgt met je neefjes en nichtje. Toch vind ik het knap van je hoor, ik moet eerlijk zeggen dat ik het waarschijnlijk niet zou doen.

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Kaat, ik begin het ook spannend te vinden hoor voor je maar jijzelf denk ik ook wel.
    Koffertje staat al klaar? Mooi. :)

@Zeehondje, ooh lief. Lekker verwend dus, heerlijk.

@Hier, lekker niks gedaan vanmiddag. Heb lekker met een boekje in de tuin gezeten.
    Toch tijdens het eten weer een harde pijnlijke buik....
    Morgen eventjes 3 uurtjes werken en dan 2 daagjes vrij, zondag moet ik ook eventjes 4 uurtjes werken en dan hoef ik woensdag pas weer :) Dus kan dan lekker even rusten.
    Van het weekend gaat mijn man zich uitleven met het behang, ooooh ik ben zo benieuwd als het behang tegen de muren zit, leuk :D
    Oh ja, we hebben de kaartjes ook al besproken trouwens.
    Volgende week vrijdag ga ik de proefdruk halen en als die goed is krijg ik gelijk de enveloppen al mee. Haha kan ik die al gaan schrijven.
    Pfoeh we zijn wel goed op tijd met alles maar wel fijn dat alles geregeld is hoor. :)

Morgenavond komen mijn schoonouders weer naar de camping ( 5 km hier vandaan en hebben een houten chalet waar ze van maart tot oktober ieder weekend naartoe komen) dus daar gaan we dan morgen wat drinken.

Fijna avond lieverds.

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat leuk Vlinder dat je al lekker allemaal dingen aan het regelen bent. En een chaletje in de buurt, heerlijk als het weer mooi weer wordt!

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1055 Vlinder3, 6 apr 2011
    Laatst bewerkt: 6 apr 2011
    Dat chaletje is niet van ons maar van mijn schoonouders, die staan hier 5 km vandaan op de camping. Ze wonen hier ongeveer een uurtje rijden vandaan.
    Als hun hier niet hadden gestaan had ik mijn man waarschijnlijk nooit leren kennen :D
    Komt van Rotterdam en ik uit een klein gat onderin NL aan de belgische grens;)
    Maar als het mooi weer is zijn wij ook veel daar te vinden hoor :D

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik snap 'm nu vlinder!
    Maar kunnen jullie er niet naar toe als zij er niet zijn? Dat zou helemaal lekker zijn. Oh nee, ze zijn er elk weekend lees ik nu net.
    Nou ja, geniet ervan!

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1057 Vlinder3, 7 apr 2011
    Laatst bewerkt: 7 apr 2011
    Ja haha ieder weekend, geeft niks meid. ;)

Zo lekker weer een rustig avondje, heerlijk.
    Zaterdagavond hebben we een verjaardag dus zien we heel de vriendenclub weer eens, altijd gezellig. :)

Ik ben nu heerlijk aan genieten van de schopjes tegen mijn hand :D

Hoe gaat het met jullie meiden??

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen dames!!

@Vlinder: lekker hoor zo dicht bij :D Al moet ik er zelf niet aan denken om zo dicht bij huis een huisje te hebben..........

hier vandaag weer naar de Gyn toe.
    Ben gister bezig geweest met mijn schildklier medicatie, pfff wat een rot dingen zijn dat die schildklieren..........hij wil niet mee werken en moet nu naar een internist toe.

Verder moet ik de boekhouding van ons bedrijf doen..........eerste kwataal cijfers.
    En heb ik enorme freubel drang :D Heb al een wrapper voor de maxi-cosi gemaakt voor als de klein mee mag uit het ziekenhuis en ben nu bezig met speeltjes voor in de maxi-cosi.
    En ik heb nog heel veel dingen die is nog wil maken..............dus druk druk druk ;)

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    haha nog een keer voor de duidelijkheid....Die chalet is niet van ons. Hij is van mijn schoonouders, die komen er van maart tot oktober ieder weekend naartoe. Ze vinden het heerlijk om de grote stad dan even uit te zijn. :) :)

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @vlinder: ja dat begreep ik........was alleen nog niet helemaal wakker toen ik mn tekst neer zette :) Voor je schoonouders is het dan wel lekker als ze de stad kunnen ontvluchten :D

Hier net weer terug van de gyn en het gaat iets minder goed als dat ik zelf dacht.........
    Mijn bloeddruk is aan de lage kant 105/50, niet ernstig maar kan verklaren dat ik me niet optimaal voel.
    Ik ben nog steeds niets aangekomen en dat vind ze niet zo heel goed.
    Mijn schildklier werkt niet goed en mijn bloedwaarden waren toch weer gedaald ondanks dat ik mijn medicatie verhoogd had dus ik moet naar de internist volgende week.
    De gegevens van mijn 20wkn echo waren niet bij mijn status en dus geen uitslag gehad daarvan :(
    Wel verteld dat ze dacht dat ze een 3de niersysteem zag en dus krijg ik met 30 weken een nieuwe GUO om dit nog even goed te bekijken (dat nooit erg een extra echo :))
    En ik moet nu om de 3wkn komen voor controle ipv tot 32wkn om de 4wkn. Ze maakt zich zorgen over mij en de baby ivm de schildklier.
    Ook geef ik weer over, heel weinig hoor......miss 1 a 2keer per dag.
    Dus was niet positief helaas.

En ik merk dat ik best aangeslagen ben en verdrietig, want dit betekend vaak naar het ziekenhuis toe.
    Wel fijn dat ze het serieus nemen hoor maar het is ook een bevestiging dat deze zwangerschap alles behalve zorgeloos is....

Deel Deze Pagina