Oooh haha geeft niks meis He jeetje ik had gehoopt wat meer posi te lezen maar jee dat is niet niks allemaal. Ook weer overgeven....Houd dat dan nooit op?? Lieverd ik weet niet zo goed wat ik erop moet zeggen maar geef je een dikke knuffel....
@Vlinder: van een knuffel word ik weer blij hoor zou zelf ook niet weten wat ik er op moet zeggen. Heb net even heel hard gehuild maar dat maakte het ook niet beter. Komt wel goed hoor Nog 20wkn te gaan en dan heb ik een mooi klein meisje waar ik het allemaal voor gedaan heb
Het gatsie Sloppy, hoopte je eindelijk eens normaal te kunnen gaan genieten... Indd fijn dat ze je serieus nemen, en goed in de gaten houden. Maar al die extra controles geven ook extra lading aan je zwangerschap. Knuffel!
hallo allemaal, Ben weer een beetje op deze aarde geloof ik.. al voel ik me meteen een stuk minder zielig als ik jouw verhaal lees, sloppy, gets meis, wat balen! En wat een lage bloeddruk! Ik dacht dat ik met 62 aan de lage kant zat, maar 50 zeg jee... en een 3e niersysteem bij uk bedoel je? Is dat iets ergs? Ik bedoel, normaal is 2 en minder snap ik sowieso dat dat ernstig is, maar wat als je 3 nieren hebt? Nooit eerder gehoord, hoop dat het niet al te ernstig is in elk geval! En weer overgeven, bleegh!! Beterschap meis en sterkte. Huilen nee helpt misschien niet maar mag wel af en toe even hoor, kan toch even een beetje opluchten? tja dit is dan blijkbaar de last die jij moet dragen voor dit kleintje en daar moet je op de een of andere manier mee zien te dealen, maar ja, hoe je dat doet? en je kan wel zeggen nog maar 20 weken maar 20 weken is best nog lang dan hoor... knuffel ook van mij!! En vanavond maar door sloppyman laten knuffelen? Dat helpt vast een klein beetje..... @vlinder: veel plezier bij je schoonouders, toch dichtbij huis en toch een beetje vakantiegevoel, heerlijk hoor! Wij krijgen dit weekend de 2 draakjes van mijn zus op bezoek, gezellig! Gaan naar een pretparkje voor kleintjes en daarna pannenkoeken eten. Zij dan want zoals ik me nu voel moet ik er nog niet aan denken... zondag naar Zeeland, paps en mams ophalen want die gaan van Heusden naar Zeeland varen om de boot daarheen te brengen. Druk weekendje (vanavond nog naar de film...) en eigenlijk dus te druk omdat ik nog half ziek ben maar ach... ik krijg altijd een hoop commentaar dat ik weer te veel doe en ik probeer ook echt de weekenden wat rustiger in te delen maar het lukt me steeds niet Jullie nog gezellige plannen?
@Josjo: Ik heb zelf een 3de nier. Het is redelijk zeldzaam en hoeft niet ernstig te zijn. Maar het kan wel. Het kan namelijk dat aan de kant waar er 2 zitten de urinelijders niet goed zijn aangelegt en dat kan er weer voor zorgen dat ons kleintje niet kan plassen en dat de blaas te veel belast word. Hier was op de 20wkn echo nog geen duidelijk bewijs van, het leek er op dat alles normaal scheen te functioneren. Ik ga er voorals nog van uit dat het allemaal in orde is, ik heb er ook geen last van Je weekend klinkt inderdaad erg druk maar wel super leuk! Morgen komt mijn beste vriendin met haar man en 2kids..........ik heb er echt heel veel zin in Gaan we lekker naar het strand en ook pannekoeken eten of wat anders, maakt niet uit wat gezellig word het toch wel.
Oké, met het gevaar dat ik voor gek verklaard wordt... Ik zat/lag vanmiddag heel rustig een boekje te lezen, in het zonnetje. En heel even voelde ik iets, alsof er iets langs de binnenkant van mijn buik schuurde. Héél even. Nu is de kans dat dit gewoon mijn darmen zijn die bewogen vele malen groter, maar toch vroeg ik me heel even af... Nee, kan niet. Ik hou het maar op darmen. Toch?
Sloppy, wat een narigheid allemaal zeg meid. Ook van mij nog een extra knuffel! Josjo, veel plezier met de kids dit weekend. Liesben, zou het? Denk toch ook eerder aan je darmen ja. Hier een placenta aan de voorkant, dus bij mij kan het nog wel even duren.
Jeetje meiden wat is er hier veel gebeurt en dat in maar 3 weken @ zeehondje jammer dat je placenta voor ligt duurt zo veellanger voor dat je je kleintje voelt vlinderen. @ Liesben het kan wel hoor als je heel lekker ontspannen was dat je je eerste vlinder kriebel heb gevoelt zeker als je heel slank bent voel je het vaak sneller. @ Sloppy was het erg schrikken of had je er wel een beetje aan gedacht dat omdat jij er 3 heb je kindje er ook 3 kon hebben? Het is wel fijn dat ze je zo goed in de gate houden zeker met je schildklier zorgenloos is een zwangerschap voor nimand maar idd met deze problemen erbij is het helemaal niet fijn. Onze kleine man is inmiddels al weer bijna 4 weken en is gegroeit als kool was hij ongeveer 50cm bij geboorte is hij nu 56 cm en hij woog 3560gram bij geboorte nu alweer 4350gram en dan was hij nog wel bijna 10% afgevallen in de eerste 4 dagen. Het is een lot uit de loterij wat rust betreft hij huilt als hij eten of een schone broek wil verder ligt hij lekker te slapen of om zich heen te turen voor zo ver hij wat ziet dan. vanacht konden wij zomaar echt doorslapen :d van 23.00uur tot 6.15uur heerlijk ben vandaag weer eens niet die halve zombie. Ik kolf mijn kleine beetje borstvoeding af en dat kost toch al gauw een half uur en hem de fles geven ook dus als hij om de 4 uur gevoed moest worden had ik steeds net wat minder dan 3 uur slaap midden in de nacht omdat ik mijn man wil laten slapen omdat hij werken moet, wel slapen we dan overdag wat vaker hoor nu het nog kan profiteer ik er maar van. De genezing na de keizersnee gaat ook lekker ben sinds deze week weer mobiel kan na al die weken weer auto rijden :d
Joos, wat dijn dat alles goed gaat met jullie kleine man en met jou! Wat lief dat je je man wil laten slapen. Straks als je weer gaat werken is hij aan de beurt (?) En qua vielen van de kleine; heb geen vergelijkingsmsteriaal van mezelf, dus wacht gewoon rustig af.
Sloppy@ Jeetje dat is schrikken! Weet even weinig te zeggen! ik huil nu al dus[komt door de steunende woorden van mijn dinnetjes in mijn topic] meis huil lekker met je mee en geef je een hele dikke knuffel. Helaas kan ik niet meer doen dan dat. Joos@ Wat fijn dat alles goed gaat met jou en de kleine dikke knuf.
Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden! Doet me heel erg goed. Nu een dag later zie ik het gelukkig weer wat positiever en kan ik wel wat rust vinden in het feit dat ze me goed in de gaten houden. En er zijn altijd nog ergere dingen.......ze denken bij mij wat te hebben gezien waar bij anderen iets gezien is! @Liesben: het kan volgens mij wel hoor, vlinder voelde haar kleintje ook al heel snel. Hier bij 15wkn of zo iets voor het eerst echt duidelijk de kleine gevoeld Fijne dag allemaal!
Liesben ja het kan zeker hoor, ik voelde het al bij 13/14 weken en de vk voelde het bij 16 weken bij mij. Het kan zeker De eerste beweging die ik voelde was een kriebel aan de binnenkant van mijn buik. Sloppy, lieverd wat goed dat je weer wat positiever bent. Moelijk lijkt me maar goed hoor!!
Ja, maar je hoort vaak dat je de bewegingen eerder voelt als je slank ben...en daar zit nu juist mijn probleem. Dat ben ik niet (maatje 46)
Sloppy, Jeetje meid het zit jou ook niet altijd mee zeg, veel sterkte!! Liesben, ik voelde de kleine voor het eerst met 14 weken dus het zou kunnen. J00S, Fijn dat alles goed met jullie gaat, en fijn dat hij zo hard groeit! Het is voor jou nu wel lekker dit mooie weer dan kun je lekker wandelen en je kleine showen
Vandaag naar babypark in Gouda geweest. Mooi kamertje uitgezocht en wandelwagen. Thuis op internet gekeken of het ergens nog goedkoper kon. Manlief gaat volgende week beginnen in de babykamer met kozijn schuren en verven en de wanden nog een keer sausen (al een keer gedaan bij de koop van het huis). Ook nog een prijs opvragen voor een muurschildering. Zie site: muurschildering, wandschildering, tuinschildering, kraamkado En dan waarschijnlijk de woezel en pip uit muur met tekst. Zo leuk dat we er nu echt mee bezig zijn! Heb soms nog het gevoel of het nou allemaal wel echt is. Ook bij afvegen na plassen altijd even kijken of ik geen bloed zie, zo stom. Herkennen jullie dit?
@Zeehondje: Leuk he de eerste stappen naar een baby kamer En ja ik kijk nog elke dag of ik niet toevallig bloedverlies heb...........lees ongesteld geworden ben
Lekker rustig hier. Lekker van 't weer aan het genieten denk ik. Wij straks ook (verjaardag neefje 1 jaar). Maar manlief is nu nog even formule 1 aan het kijken. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen lieverds, nou ja goed.... Ik heb weer zo slecht geslapen. Ben weer veel wakker geworden van de pijn in mijn heupen en bovenbenen.... Om half 1 naar de VK en dan kijken wat zij ervan zegt, prettig is het iig niet. Het word vandaag weer lekker weer dus vanmiddag ga ik daar weer even lekker van genieten door in mijn tuin neer te planten met een boek.
Goedemorgen dames! Wat was het toch een lekker weertje, afgelopen weekend! Héérlijk in de tuin gezeten en (af en toe maar niet te veel) beetje getuinierd. Het groeit hard nu! Ik trouwens ook, ik ben in één week tijd 2 kilo aangekomen. Dat is toch niet normaal!! Ik kan het in principe wel hebben, maar als ik zo nog 26 weken doorgroei dan ga ik toch echt dik over de 100 kg heen... En dan is mijn buikomtrek geen centimeter toegenomen, waar zijn die twee kilo's dan gebleven??! Lijkt me niet de bedoeling dat ik zo hard blijf aankomen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het van het eten komt maar tja, het komt ergens vandaan.... Toch maar eens wat meer op gaan letten. @Liesben: jeetje zou het echt je kindje geweest zijn??! Ik voel nog niets hierzo, behalve wat wild gedoe van mijn darmen. Ik kijk er wel heeeel erg naar uit om wat te gaan voelen.. Aangezien dit mijn eerste zwangerschap is, ga ik ervan uit dat dat nog wel een paar weekjes gaat duren. @Zeehondje: leuk dat jullie met de kinderkamer aan de slag gaan! Ik moet nog steeds eens een mij bekende aannemer naar mijn huis laten kijken om een muurtje weg te halen. Pas als dat gebeurd is, kan ik ook aan de slag met de kinderkamer. Maar ik heb nog even de tijd, dus no worries! @Kaat: over een paar weken ben jij niet meer zwanger. Lijkt je dat geen raar idee?? Ik hoop dat je er nog van geniet, die laatste weekjes! @Sloppy: Nou het blijft wel kwakkelen bij jou! Ik vind het echt heel knap dat je er niet van in een dip raakt! Natuurlijk word je er af en toe verdrietig van, ik begrijp dat heel goed. Maar een dag later dan ben je alweer hardstikke positief. Inderdaad is het alleen maar heel prettig als je goed in de gaten gehouden worden, en laten we eerlijk zijn: het is inderdaad geen gemakkelijke zwangerschap die je doormaakt. Toch klink je (meestal) helemaal niet teneergeslagen. Knap hoor!!! Jouw meiden hebben een sterke mama!! @J00s: klinkt alsof je een geweldig jochie hebt! Nu al een nachtje doorslapen, wat voorbééldig! Ik ken iemand wiens zoontje na driekwart jaar nog steeds nooit doorsliep. Nou kreeg ik ook wel de indruk dat dat ook een beetje (erg) aan haar lag, maar toch! HEt zal je maar gebeuren... @Josjo: hoe was je draakjes-uitje? Klinkt best uhm... vermoeiend... Zéker als je net ziek geweest ben. Nu weer helemaal beter of nog steeds kwakkelig? @Vlinder: vervelend hoor, dat je zo slecht slaapt... Ikzelf heb afgelopen twee dagen in mijn hangmat gehangen in de tuin. Dat ligt echt superlekker omdat de doek je lichaam goed volgt. Je ligt niet recht, maar wel op een natuurlijk manier een beetje gekruld. Ik kan het je aanraden, maar dan moet het wel een goede hangmat zijn. Die van mij is tweepersoons (kan me niet voorstellen dat je er met zijn tweeën lekker in ligt..) en komt van de Intratuin...