Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Zeehondje, wat leuk dat jullie bezig zijn met de kamer. Ik ben wel benieuwd als het af is!

Vlinder, balen dat je zo slecht slaapt! Ik ga me vanmiddag ook even in de tuin installeren:D Ik moet wel onder een parasol anders hou ik het niet uit. Veel plezier vanmiddag.

Mmiiir, Ik heb ook een periode gehad dat ik per week een kilo aankwam toen dacht ik ook pfff nou als dit doorgaat ben ik op het laatst zeker 20 kilo aangekomen. Ik denk dat het bij jou ook vocht is. Op een gegeven moment kom je niet meer zoveel aan bij mij is het ook gestopt.

Ik vind het een super raar idee dat ik straks niet meer zwanger ben, het is zo dichtbij nu maar toch lijkt het nog ver weg. En dat je straks die kleine echt in je armen hebt dat is ook raar.
    Ik geniet zeker nog deze laatste weekjes, ik kan niet alles meer maar dat geeft niet. Ik slaap ook nog best wel goed dus ik heb echt niets te klagen.

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Wat betreft het aankomen, ik ben ten opzichte van een week geleden 3 ons afgevallen :(
    Ik ben dus sowieso nog niets aangekomen. Maar ik ben van mezelf wel fors, dus dat ligt iets anders.

3. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Aankomen is natuurlijk bij iedereen anders. Mijn BMI ligt (lag...) net iets onder de 20, dus ik mag ook wel veel aankomen, vind het ook niet zo erg allemaal. Volgens het lijstje dat ik hier ergens vond, 0,6 kg per week in het tweede trimester. Dan is 2 kg wel heel veel! Ik houd het er maar op dat het veel vocht is inderdaad, want ik ben echt niet zo heel veel meer gaan eten! Misschien één boterham tussen de middag meer. En misschien dat ik 's avonds ook iets grotere porties neem...

Ach, het zal wel nodig zijn! En misschien dat ik inderdaad over een maand weer een paar weekjes stabiel ben qua gewicht...

Vind het wel apart dat ik nu opeens meer dan 60kg ben in plaats van "ergens tussen de 55 en 58"..!! Beetje dezelfde verwondering die ik nog steeds heb als ik geplast heb en geen "rood" heb bij het afvegen. Ook heb ik nog steeds tampons in mijn handtas, "voor het geval dat"!
    Wat dat betreft is zwanger zijn één groot wonder!

4. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    hallo allemaal!

Alles goed hier zo te horen!

@JOOS: wat heerlijk hoe het met de kleine gaat! Klinkt als een droombaby :D. Geniet er lekker van meis!

@zeehondje: heel begrijpelijk dat je steeds kijkt of je geen bloed hebt, dat heb ik denk ik tot een week of 16/17 gedaan. Of misschien wel tot de 20-weken echo... wel grappig, ik dacht er dit weekend ineens aan dat ik dat niet meer doe :). leuk he, met het kamertje bezig zijn! Wij moeten nog 1 muur behangen en we wilden dat afgelopen donderdag doen maar omdat ik ziek was ging dat niet. Hopelijk aankomend weekend... en dan wachten op de matrasjes en dan zijn wij klaar, jippie! Ik denk rond de 30 weken dat ik fotootjes kom spammen :)

@vlinder: balen, dat slecht slapen zeg. Ik slaap goed en kan het ook overal. Wel wordt het inderdaad steeds lekkerder om overal kussentjes te proppen: onder je buik, tussen je knieen, in je rug. En ligt heel gezellig zo tussen de kussens hoor!. Beker warme melk met honing voor het slapen gaan schijnt ook te helpen...?

@miiir: heb ook zo'n heerlijke 2-persoons hangmat, van fatboy. Kan je trouwens prima met zijn 2-en in, maar ook heerlijk alleen. De kids gebruiken hem als piratenschip haha. Is meer ook een soort matras, ligt goddelijk! Zal m weer eens tevoorschijn toveren ja... :cool:

ach en die kilo's, ik heb me er bij neergelegd. Ik ga gewoon als ik zo door ga rond de 15/16 kilo aankomen in totaal, swah. Eerst over de magische 70 grens heen en straks over de 80... nou ja, het is voor ukkie, dus ach...

@liesben: kan zeker wel hoor! Ik voelde het ook voor het eerst met 14 weken en ik heb gelezen dat in extreme gevallen 12 weken kan. En gewicht maakt juist niet uit voor het aan de binnenkant voelen volgens mij. Aan de buitenkant duurt meestal juist langer dan dacht ik? Heerlijk hoor. En waarschijnlijk voel je nu weer een week niks en denk je; was vast niks. Maar ook dat zegt niks. Het is wel een ander soort gevoel dan darmen uiteindelijk en achteraf kan je wel zeggen of dit het nou was waarschijnlijk.. :)

Dan nog iets heel anders: ik heb meegedaan aan het noppies consumentenpanel. Is een ochtend in Lelystad (maar reiskosten worden vergoed). Met allemaal zwangere meiden discussieren over zwangerschapskleding en over het merk noppies (je hoeft geen ervaring met hun merk te hebben). Afsluiting met een lunch EN ik kreeg als bedankje een mooie nieuwe spijkerbroek (je mocht wat uitkiezen). Echt cool. Organiseren ze eens per maand dus als jullie daar een keer aan mee willen doen, kan je je opgeven bji Froniek.Tesselaar@noppies.com . Ze gaf aan dat ze nog genoeg mensen zoeken :)

Fijne dag meiden, kaatje zit lekker in het zonnetje waarschijnlijk..... oh meid, wat zal jij genieten!!!

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Even snel een berichtje, zal vanavond of morgen eventjes bijlezen ;)

Alles was goed bij de vk, ze voelde ons kleintje schoppen haha.
    Nog steeds is mijn buik aan de harde kant en de harde buiken zijn ook nog steeds aanwezig, dus rust pakken wanneer ik pakken kan is de enige oplossing.
    De pijn in mijn heupen en benen s'nachts komt doordat ik toch teveel gedaan heb qua trappen lopen oid dus ook dat proberen te beperken.
    Ik slaap juist slecht door die pijnen, verder geen probleem met slapen....
    Ik slaap al met een voedingskussen maar dat helpt helaas ook niet tegen de pijn.

Fijne dag nog meiden.

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Had de vk geen tips voor je tegen de pijn?

Fijn dat het met iedereen verder zo goed gaat.

Hier vanmorgen naar mijn eigen gyn (was 5 weken geleden). Tussendoor wel echo bij haar vervanger gehad en bij het IVF centrum. Nu verwachtte we ook een echo, maar ze heeft alleen met de doppler het hartje geluisterd. 139 slagen per minuut. Vervolg controle afspraak gemaakt en ook de 20 weken echo staat gepland!

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen dames!

@Gewicht: Goed nieuws van mij ik zit op mn start gewicht!! :D:D

@Mmiiiirr: Oeh een BMI van onder de 20 das niet veel dan. Een beetje mag er dan wel aan blijven zitten na de bevalling ;)

@Vlinder: Balen meis dat je zo'n pijn ook hebt! Ik hoop dat het met rust snel over is hoor en je weer beter kan slapen. Dikke digi knuffff voor jou!

@kaat: Ja gek idee he dat je straks een kleintje hebt en geen dikke buik meer. Ik vond dat ook zo raar in het begin! Ik wilde ook niks liever als gelijk weer zwanger zijn, en dat voelde ook bijna ondank baar. Dat blijkt heel normaal te zijn gelukkig ;)
    Als ik filmpjes van mezelf terug zie in die eerste dgn dan sta ik echt op een afstandje te kijken hoe de kraamhulp Megan staat te verschonen.......ik had echt nog steeds het gevoel dat het een droom was en niet echt.

@JOOS: wat heerlijk om te lezen dat alles zo goed gaat!

@kamertje: Hier zijn we bijna zover dat we voldoende ruimte in de slaapkamer hebben voor alle baby spullen :D Dan is het alleen straks nog in ruimen en de nieuwe kleertjes en spulletjes wassen.
    Stokke stoel in elkaar zetten, wiegje in elkaar zetten en de kinderwagen ombouwen naar duo wagen en we zijn klaar :D

@zeehondje: Raar is dat he in ene geen echo meer als je voor controle komt......
    Als die 20wkn echo geplant staan dan word het zo echt hé?!
    En luisteren naar het hartje is ook heel fijn :)

@liesben: Grappig toch dat je ook kan afvallen als je zwanger bent?!

Hier gaan jullie me echt niet meer geloven en zullen denken dat ik sterke verhalen aan het vertellen ben over mijn zwangerschap....
    Ik ben sinds vorige week zondag alergies voor body lotion en mijn buikbalsam! Gister bij de ha geweest om mijn bultjes te laten zien omdat het er steeds meer werden en het jeuken een beetje vervelend werd.
    Ik zal straks even een foto maken anders geloven jullie me echt niet.
    Heb ik weer hoor ;)
    Ondanks de jeuk kan ik er wel om lachen hoor! Ik ben wel echt op en top zwanger krijg allerlei dingen die ik normaal nooit heb :D Als het na de zwnagerschap maar weer weg is!

vandaag met Megan naar het consultatie buro (CB) voor de algehele keuring. Als het mee zit dan is sloppyman optijd met de auto en gaat hij mee anders moet ik lopend, hij zou het kinderzitje voor Megan op mn fiets zetten......natuurlijk niet gedaan, en het is 30min lopen dus ik hoop dat hij optijd thuis is :D

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Heee Sloppy wat goed, nu mogen er nog meer kilootjes bijkomen :D :D
    Dank je voor je digi knuffel!

@Zeehondje, ooh fijn de 20w echo gepland :)
    Ja nu bij iedere controlle gaan ze naar het hartje luisteren maar ik heb toch liever iedere controlle een echo hoor :D

@Kaat, ja meis voor jou begint het spannend te worden nu.
    Leuk leuk leuk leuk, geniet nu nog even van je buik maar straks kun je gaan genieten van het wonder wat er al die tijd in heeft gezeten. :)

@kamertje, jaja vandaag begonnen met behangen. Tegen 1 wand komt gekleurd behang en die wand is bijna klaar en het is zooooooooooooo leuk :D
    Deze week het behang afmaken (man behangt en staat deze week in de late dienst dus alleen s'ochtends behangen) en dan van het weekend de vloerbedekking halen en dan is het nog 3a4 weekjes tot de meubeltjes komen.
    Het word nu echt echt zeg maar, nu het kamertje bijna klaar is. :)
    Morgen ga ik eventjes de bestelde spulletjes ophalen zoals badje, matrasje voor ledikant, matrasje voor de box en nog wat kleine dingetjes en dan is het wachten tot ze het kamertje komen leveren want dan komt alles in 1x binnen...Kamertje, kinderwagen enz. Dan hebben we ineens alles en hoeven niks meer aan te schaffen.

Vanacht helaas weer slecht geslapen door de pijn in heupen en bovenbenen, ben al blij dat ik er overdag geen last van heb.

Ons kleintje is wel lekker druk in mijn buik:D
    Gisteren zette ik een schaaltje chips op mijn buik net onder mijn navel en ja hoor ons kleintje schopte er lekker tegenaan:)
    Je zag het schaaltje flink tekeer gaan.
    Manlief haalde het schaaltje weg en legde snel zijn hand op die plek en hij kreeg flink wat schoppen. :D
    Nu iedere keer als ik iets op mijn buik leg begint het snel te schoppen daartegen haha echt zo leuk.

9. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    hihi grappig! Dat wordt een karatekid, vlinder!!
    Of voetballer....
    Offfuh... gewoon een beetje opgewonden standje... :D

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Haha ja wie weet ;)
    Misschien wilde hij/zij ook wel een chipje :D

Mijn man zei gisteren "Nou die gaat echt eerder geboren worden, het wil eruit joh zo druk is het en hard schopt het."
    Haha we zullen zien wanneer het naar buiten wil komen. :)

11. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    hahahah het kan ook júist eentje zijn die zó gezellig aan het feesten is in die gezellige baarmoeder, dat hij/zij gewoon nog even een maandje extra wil blijven zitten!!

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Haha nou 1 maand overtijd....Mwah hoeft niet hoor :D :D

13. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej meiden, hebben jullie ook zo van het weer genoten van het weekend? was hier echt heerlijk!

nu samen met me mannetje een paar dagen vrij. even flink bijkomen van het afgelopen jaar. gaat nu echt snel!

xx sky

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sloppy toch, jij hebt ook altijd wat hè, haha. Niet lullig bedoeld hoor.
    Was je man nog op tijd?

Vlinder; oh wat leuk, ook lekker met de kinderkamer bezig. En zo schattig hoe jij vertelt over het schoppen van je kleine, kan niet wachten om ook wat te voelen.

Sky; zeker lekker genoten van het weekend, fijn dat je even wat tijd samen hebt nu je allebei vrij zijn.

Hier vandaag een prijsopgave gehad voor een schildering in de babykamer. En de prijs viel ons echt reuze mee, dus we laten het doen. Op de volgende site zie je welke we willen laten maken;
    www.kunstvoorschatjes.nl (woezel en pip uit scheur met gedicht).
    Of had ik dat al een keer verteld?
    Verder lekker weekje (morgen grote rekendag = alleen maar rekenspelletjes met de kids doen en donderdag heel de dag sportdag buiten = georganiseerd door de gymleerkrachten en genoeg hulpouders). Hoef dus zelf niet heel hard te werken.
    Vrijdag met vriendin naar een vriendin in Eindhoven en zondag een bingo-marathon (heel de dag bingo spelen in de wijkvereniging waar mijn schoonouders vrijwilligers zijn). Leuke dingen in het vooruitzicht dus!

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Oooh die is echt heel leuk!!!!
    Ik vind Woezel en Pip ook heel leuk maar Nijntje staat nog steeds op nummer 1 voor mij hihi:D
    Nee geen Nijntje behang maar wel het boxkleed, boxmobiel en van schoonouders hebben we een muzieknijntje gekregen en dat allemaal in de grijs witte tinten.
    Ik zou de Nijntje lamp nog heel graag willen hebben maar die is me eigenlijk een beetje te duur....:)

Joh meis nog even en jullie kunnen het ook gaan voelen, bij gaat ondertussen mijn buik weer aardig tekeer.
    Het schopt zo duidelijk dat ik er niks op hoef te leggen want je ziet het zo met het blote oog.:)
    Wat me wel opvalt is dat ik het het meeste aan de rechtkant voel of bij mijn navel.
    Dat de voetjes daar dan blijven zitten...Dan gaat het straks niet tegen mijn maag an trappen;):)

@NS, ook hier lekker genoten van het zonnetje. Heb al een aardig kleurtje weer in mijn gezicht op borst en armen ondanks de factor 30. (smeer normaal nooit)
    Tot nu toe geen teken van een zwangerschapsmasker dus die factor 30 blijf ik lekker smeren in het zonnetje.:D

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @zeehondje: leuke website zeg!! Ik vind die schilderijen van schaapjes enzo ook erg leuk! Heb m meteen even opgeslagen :). Nog eventjes geduld en dan voel jij je ukkie ook hoor, je hebt er lang genoeg op moeten wachten he? Nou ja, iedereen hier wel natuurlijk, maar het is echt zoooo heerlijk! Ik zie het nu ook bewegen, vooral savonds als ik een beetje languit op de bank lig, echt grappig!

@ns: lekker een paar daagjes vrij samen! Ga je nog leuke dingen doen? Shoppen, kamertje in orde maken enzo? :D of gewoon genieten van het weer :cool: ook lekker!

@vlinder: nee een maand over tijd is wel ernstig haha volgens mij doen ze dan nooit toch? Meestal maximaal 2 weken toch? Misschien ietsje langer tegenwoordig..? Maar ik hoop ook niet dat het echt veel te laat komt hoor, dan moet er alleen maar een grotere uk uit, ieks hahaha

@sloppy: gets, wat een pech heb jij zeg!! Ik geloof je zonder foto ook wel hoor ;) haha. Nou, hopelijk trekt het gauw weg! Die jeuk kan soms echt te irritant zijn.... heb het nu op mijn onderbenen, aaaargh :$

@maagzuur: daar word ik momenteel gek van! Het lijkt wel of uk mijn maag door mijn slokdarm probeert te proppen ofzo? rennies helpen normaal heel goed en nu ook wel redelijk, maar helaas steeds maar kort... en vies dat ik die krengen vind!! 1 of 2 gaat nog wel maar de hele dag van die flauwe pepermunt, zo smaakt het, vind het maar niks! Iemand nog andere tips behalve rennies?

Fijne dag allemaal!!

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Vanillevla schijnt te helpen josjo..of melk?
    Goedemorgen trouwens :D

18. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Zeehondje, wat fijn dat de 20 weken echo gepland staat, kun je daar weer naar uit kijken. Gave muurschildering zeg!! Heel leuk!

Vlinder, Nou dat wordt dan een pittige:D en houd van chips haha.
    Fijne gedachte dat jullie kamertje nu echt bijna af is he!
    Sky, geniet ervan!!

Josjo, ik herken het probleem helaas dat wordt op het eind alleen nog maar erger:)

Sloppy, gaat het al wat beter met je allergie?

Hier, ik dacht gisteren even van, whaw:$ het gaat beginnen ofzo. De hele dag heel veel harde buiken achter elkaar. Maar vandaag is het weer rustig dus ik wacht braaf af:)

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @zeehondje: hahaha begrijp je wel hoor ;) ik geloof mezelf soms ook niet meer.

@josjo: vanillevla! echt dat werkt het beste, en anders toch een rennie of malox.
    Niet met maagzuur blijven lopen hoor want het kan dat het alleen maar erger word.

@vlinder: dat word een voetballer of een karatakid die kleine in je buik! Hahahaha
    En geen maand overtijd lopen hoor! Tegen woordig laten ze je tot max43 weken doorlopen maardat gun ik echt niemand!

@kaat: nu ik niks meer gebruikt word de jeuk gelukkig wel minder.

Ik zit nu in de wachtruimte van de internist.
    Net een heel lichamelijk onderzoek gehad en het hempt van mijn lijf gevraagt en nu zijn ze aan het overleggen en mag ik zo bloed laten prikken.
    Het neemt wel weer heel veel tijd in beslag maar goed ik wil graag dat mn kindje veilig is!
    Veder gister heerlijk uit eten geweest en over veel dingen gesproken.
    Ook over mijn vorige bevalling en de slechte start van megan. Wist eigenlijk niet eens dat sloppyman hier toch nog wel eens bij stil stond. Dus was wel ff fijn dat we even konden praten samen.

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    jaaa goedemorgen, sorry! Met jou ook alles goed liesben? vanillevla ja, ga dat toch maar weer even in huis halen ja. Bij maagpijn hielp het bij mij ook EN het is veel lekkerder dan die smerige rennies bleeegh

@sloppy: wat een gedoe steeds in het ziekenhuis, onderzoeken e.d... maar wel fijn dat je zo fijn hebt gepraat met sloppyman zeg! Zegt hij nog steeds dat je moet werken? Nee toch he?

@kaat; hoop voor jou dat ukkie er gewoon ergens rond de uitgerekende datum is en niet veel later nee. Mag nu toch ook nog wel eventjes blijven zitten toch? Ben je zenuwachtig voor de bevalling? Lijkt me echt zooooo mega spannend allemaal! Jij wist niet wat het is he? Zal ons lijstje hier weer eens opsnorren en in een berichtje plakken....

Deel Deze Pagina