Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wie en wanneer:
    Kaat2000: 30-04-2011
    Barleeus: 08-07-2011
    Jem1979: 12-07-2011
    norwegian-sky: 08-08-2011
    happymom: 09-08-2011
    Vlinder:
    09-08-2011
    Josjo: 14-08-2011 - verrassing
    Sloppyslayer:21-08-2011
    mmiiiiir:10-10-2011
    Liesben: 12-10-2011
    Zeehondje: 17-10-2011

Welke behandeling?
    Kaat2000: 2xIUI, 1e zwangerschap
    Barleeus:
    na 6xIUI, 1xIVF en 2xICSI

Jem1979: 2x iui, 1x ICSI
    norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm
    happymom: 2x IUI, 2x IVF
    Vlinder3:
    IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM
    Josjo: 6x iui, 1x IVF
    Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap
    mmiiiiir:IVF met 2 TP (vanwege eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF
    Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI
    Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui

Afspraken echo's:
    Kaat2000: 21-03 Controle VK, 01-04 verlof, 04-04 controle vk en een echo.
    Barleeus: 28-12 Controle VK
    Jem1979: 28-12 controle vk + echo
    norwegian-sky: 15-12 1ste echo
    Vlinder3:
    9-3 controlle VK, 25-03 9:30 uur 20weken echo, 21-03 13:00 uur intake kraamzorg

Josjo: 3 mei controle VK
    Sloppyslayer:24-2 echo en print gesprek VU amsterdam, 25-3 uitgebruide 20wkn echo en geslachtsbepaling
    mmiiiiir: 11-03 tweede echo 9wk+3dg
    Liesben: 25-03 eerste echo
    Zeehondje: 22-03 eerste echo 6wk.

2. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    de lijst stond helemaal op pagina 80! Ik heb iets toegevoegd, het geslacht, dus of je dat al weet. In mijn geval heb ik al mijn tekst groen gemaakt en er staat verrassing achter. De jongetjes kunnen we dan blauw maken en de meisjes roze.

Ik zag nog wel wat namen voorbij komen en vroeg me af, hoe zou het zijn met brabbel en marnat? en hoe met nikita? Hoop dat zij ook gauw mag starten met haar behandelingen....

3. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    @ Kaat: oeh de hele dag harde buiken, SPANNEND!!!
    @ SLoppy: wat FIJN dat je weer lekker uit eten kunt met je mannetje... En dat je het dan ook binnenhoudt (want daar ga ik dan maar vanuit!).
    @ Josjo: thanks voor het opduikelen van de lijst! Aangezien ik nog niet weet wat het gaat worden, heb ik niets te veranderen...

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @josjo: Nee hij heeft het weer even laten gaan ;) Nu ga ik toch niet werken.
    En ja rennies zijn heel erg vies!

@Mmiiiirr: Het is binnen gebleven hoor :)

@kaat: Dat klinkt als oefenweeën. Mijn bevalling begon ook met regelmatige hardebuiken.

Zo weer thuis achter mn compie. Helemaal onderzocht en gedaan. 7buisjes bloed afgegeven en over 3wkn weer terug komen.
    Hij heeft me ook kunnen geruststellen, want het word pas echt schadelijk voor de baby als hij in het 3de tremester nog steeds te langsaam werkt. Hij hoopt, en daar gaat hij vanuit, dat hij tegen die tijd weer beter gaat werken en we de medicijnen beter hebben ingesteld.
    Dus afwachten maar weer.

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoi! :D
    Lief van je dat je daar nog aan denkt, en naar vraag....

Ik zou met IVM gaan beginnen, ongi opgewekt met Primolut.
    Toen ik voor de uitgangsecho kwam zaten er 2 cystes, dus werd IVM afgelast.
    Een cyclus verder, weer Primolut, en ipv 2 cystes zaten er 3!
    Weer geen IVM dus........
    Besloten dat ik 2 pilstrippen Stederil ga slikken, en dan 29 April weer terug komen.
    Het is zo goed als zeker dat we dan geen IVM gaan doen, maar meteen IVF.

Voel me de laatste weken niet in mn hummetje, en voel me niet echt gezellig en fit.
    Voorheen kon ik een mislukte poging om te zetten naar positieve energie,en hoop voor de volgende behandeling.
    Nu naar 6 maanden verspilt te hebben, kan ik ff niet meer zo positief zijn.
    Komt vast wel weer naar een goede uitgangsecho, want dat is prioriteit nr 1, en daarna zien we wel weer verder.

Ik lees nog steeds elke dag mee, omdat ik het hier een geweldig leuk groepje vind.
    Iedereen succes met vrije dagen, kamertjes, controles, en pijnlijke buiken.
    En voor iedereen een dikke knuffel. :)

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Wie en wanneer:
    Kaat2000: 30-04-2011
    Vlinder:
    09-08-2011
    Liesben: 15-10-2011

Welke behandeling?
    Barleeus:

Vlinder3:

Afspraken echo's:
    Kaat2000: 21-03 Controle VK, 01-04 verlof, 04-04 controle vk en een echo.
    Vlinder3:

Sloppyslayer:24-2 echo en print gesprek VU amsterdam, 25-3 uitgebruide 20wkn echo en geslachtsbepaling
    Liesben: 29-04 verloskundige ; 27-05 20 weken echo

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @brabbel: jeetje, kan me voorstellen dat je de moed af en toe in je schoenen zakt! Steeds weer een teleurstelling en het duurt ook zo lang en vooral omdat je de onzekerheid hebt van; zou het lukken ooit? En wanneer dan? Ik kan het me nog zooo levendig herinneren! Tuurlijk laad je jezelf steeds weer op en tuurlijk doe je je best om positief te blijven, maar soms lukt dat gewoon even niet.

Misschien een kleine troost om te weten dat wij ook allemaal kort geleden in datzelfde schuitje van onzekerheid zaten en dat de kans eigenlijk toch best heel groot is dat het gewoon op een goede dag dan echt eindelijk gaat lukken... die rotcystes ook! ik zeg weg ermee!!

en IVM is dat een soort voorloper van IVF? Want op zich is het wel posi dat je nu dan IVF zou kunnen doen toch? Hou je ons op de hoogte van alles? Ik duim voor je dat je gauw je eerste poging mag starten!

8. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Meiden...

Lief dat er nog naar me gevraagd wordt...
    Had lang zitten twijfelen en een paar dagen geleden zelfs een berichtje hier geschreven...tijdens het posten kwam er een error...dus zag het als een teken er nog maar even mee te wachten...
    Maar nu wil ik toch wel even HALLO zeggen...;)

Lees hier toch ook nog wel bijna dagelijks mee hoor...en moet zeggen, soms vind ik het wel moeilijk...zeker als ik iets lees van Zeehondje of Liesben...want liep iets van 1 of 2 weken achter op ze...
    Maar ja...hoort er nu eenmaal bij, en ik gun iedereen hun zwangerschap hoor...;):D

De klap was deze keer op de een of andere manier minder hard als de eerste keer...en we proberen maar rustig de tijd af te tellen tot we weer door mogen...
    Hopelijk wordt dat ergens in Juni-Juli...
    Curettage was gister 2 weken geleden, en ik verlies nog altijd een beetje bloed...moet dus ook over 2 weken terug voor een laatste controle...dan is het wachten op mijn ongie...en dan eerst weer terug naar de FA...als dat goed is kunnen we een nieuwe TP beginnen te bekijken en te plannen...

♥♥♥

9. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Sloppy, Nu maar afwachten wel een fijne gedachte dat ze denken dat het dan onder controle is. Wat leuk dat jullie uit eten zijn geweest en dat jullie goed hebben kunnen praten soms is dat echt nodig.

Josjo, Ind die rennies zijn echt smerig. Ik weet wat het wordt, wij krijgen een meid:)

Brabbel, ik kan het me inderdaad goed voorstellen dat de moed gaat zakken. Het is ook niet niets allemaal. Ik blijf echt voor jullie hopen en duimen!

Nikita, Jeetje meid wat heb jij ook een ellendige tijd achter de rug zeg! Kan me heel goed voorstellen dat andere zwangeren nu pijnlijk voor je zijn. Ik wil je heel veel succes wensen en ik blijf ook voor jou hopen en duimen!

10. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Wie en wanneer:
    Kaat2000: 30-04-2011 Meisje
    Vlinder:
    09-08-2011

Welke behandeling?
    Barleeus:

Vlinder3:

Afspraken echo's:
    Kaat2000: elke week Controle VK,
    Vlinder3:

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ach Nikita, ik weet nog hoe pijnlijk ik zwangeren vond na mijn miskramen, zeker als ze "ongeveer" net zo ver zijn als ik zou zijn geweest... Niets menselijks is je vreemd dus.
    Ik hoop dat je ons snel volgt!

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Brabbel en Nikita, wat 'knap' van jullie dat jullie hier bijna dagelijks meelezen. Ik denk niet dat ik dat zou kunnen. Aan de andere kant put je er misschien weer hoop uit! Dat laatste moet je houden, ook al ben je die hoop soms even kwijt. Binnenkort wordt dit clubje gewoon weer een beetje groter met jullie erbij!

Sloppy; hopelijk heeft de arts gelijk en zijn de medicijnen snel weer goed ingesteld.

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Josjo, ooh maagzuur brrrr ik heb er ook veel last van.
    Soms loopt het nog net mijn mond niet in :(
    Vanille vla verlicht bij mij een beetje en ik kreeg de tip van de VK om een rauwe aardappel te raspen en 2 theelepeltjes daarvan door te slikken. In vanille vla zit zetmeel en aardappel ook heel veel en dat schijnt goed te zijn tegen maagzuur.
    Ik heb het nog niet geprobeerd hoor houd het voorlopig op mijn vanille vla, veel lekkerder dan rauwe aardappel :D

Nee joh het was een reactie op Mirr over 1 maand overtijd, als geintje. :)

@Hier, zo helemaal compleet!!
    Box besteld en die wordt met het kamertje en de kinderwagen meegeleverd over 4 weken :) :)
    Natuurlijk gelijk weer wat leuke pakjes gekocht, het is allemaal ook zoooo schattig!! :D

@Kaat, oeoeoeoeh spannend meis. Vandaag weer rustig met je harde buiken?? Misschien al oefenweeen, ooooh ik vind het zo spannend voor je. :)
    Ja echt een fijn idee, het kamertje wordt echt zooooo leuk.
    Zodra de kleine er is plaats ik natuurlijk een foto. NU nog even niet omdat er meelezers zijn en die niet weten wat het wordt. ;)

@Sloppy, fijn dat jullie zo'n goed gesprek gehad hebben gisteren.
    Pfoeh, zh in en zh uit jeetje meid na die hele mmm zou je toch hopen dat je dat gespaard zou blijven :( Maar zoals je zegt alles voor dat mooie wonder in je buik. :)

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wie en wanneer:
    Kaat2000: 30-04-2011 Meisje
    Vlinder:
    09-08-2011 J/M Tja....voor jullie een vraag en voor ons een weet:p

Welke behandeling?
    Barleeus:

Vlinder3:

Afspraken echo's:
    Kaat2000: elke week Controle VK,
    Vlinder3:
    2-5 controlle vk

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @nikita: ik hoop dat die rot ongi dan maar snel komt en dat je gauw een tp kan krijgen. Heb je nog emmy's in de vriezer dan? Dat scheelt natuurlijk ook al een hoop... we denken hier nog wel aan je hoor en we hopen dat je je heel gauw bij ons komt voegen, net als marnat en brabbel! :) dikke digiknuffel van hier in elk geval!

@vlinder: heerlijk he, dat shoppen? Bij noppies in dat panel zaten er meiden die aangaven dat ze maximaal 300 euro uitgeven aan zwangerschapskleding. Dat vind ik dus echt knap. Ik leef me helemaal uit nu het eenmaal zo ver is :D voor mezelf en voor uk haha. maarre, die rauwe aardappel is wel zo'n beetje de smerigste tip die ik heb gehoord haha grappige vk heb jij, dan liever rennies hoor haha

@kaat: ach dat wist ik natuurlijk al ja, jij had dat leuke kamertje met bruin en roze en leuke dingetjes op de muren enzo, kan m me nog wel herinneren... :) hihi

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Josjo, eerst kon ik de tegenslagen omzetten naar nieuwe moed, maar nu heb ik dat niet en dat doet pijn.
    Dat gaat me nu behoorlijk tegenvallen de laatste weken.
    Elke keer zie ik die pilstrip te liggen, en dan zie ik nog die enorme rij met pillen, zucht…
    Maar ik geloof zeker wel dat ik ook mama ga worden, ben ik van overtuigd.
    Alleen wanneer is een verrasing voor ons.
    IVM is een soort mini IVF.
    Bij deze behandeling hoef je weinig-tot geen hormonen te spuiten, worden de eitjes er onrijp uitgehaald.
    Ipv 20 mm zijn ze dan 10-12 mm, en worden ze uitgebroed in een broedstoof in het ziekenhuis.
    Progesteron, en Progynova horen er ook gewoon bij net als bij IVF, alleen moet je bij IVM ook elke echo bloed laten prikken, en moet je 2 of 3 keer een vragenlijst invullen.
    Voordeel is dan wel dat er 2 emmy’s terug geplaatst worden met IVM.
    La Femme Nikitia, wat bijzonder om te lezen dat je zo sterk bent nu naar deze mk.
    Ik hoop dat alles er goed uit zal zien bij de controle!
    Hoeveel emmy’s heb je nog?
    Meid, ik duim voor je, en wens je veel sterkte toe.
    Kaat dank je voor t duimen, LIEF!
    Zeehondje, knap dat ik steeds meelees?
    Je kan het ook nieuwsgierigheid noemen :D hahahaha.
    Nee ff zonder dollen, ik heb met meiden zoals jij, Dancer en BeHappy een hele tijd gekletst, en ik zou ook graag willen weten hoe het met jullie zwangerschap gaat.
    Ik snap wel dat jullie het moeilijk vinden om blij nieuws te vertellen terwijl wij voor de ICSI-IVF gaan.
    Maar ik vind t jammer dat er zo veel meiden ineens ’spoorloos' zijn. :(
    Zo klets je elke dag met elkaar, en zo is ons leuke gezellige clubje foetsie, en daarom achtervolg ik jullie!!
    Zwanger of niet, ik ben ook nog steeds geinteresseerd in jullie.

Knuffels voor iedereen hier!

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Daar heb je wel gelijk in ja! Ik lees en reageer ook nog weleens in jullie topics. Ookal vind ik dat soms lastig, omdat de banner dan zo opvalt. Maar iedereen weet dan gelijk dat het kán en dat is heel belangrijk denk ik.
    Altijd was het voor mij ook even slikken om zo'n zwangerschapsbanner voor de eerste keer bij iemand te zien. Maar daarna voel je alleen maar de blijdschap voor diegene en de hoop wordt ook weer meer (zo van "ik heb binnenkort ook zo'n banner").
    En de meiden van 'toen' worden gewoon de meiden van 'nu', alleen dan met z'n allen in dit topic!

Haha, leuke uitspraak in je onderschrift.

18. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    IDD meiden...hier meelezen geeft me gewoon hoop...uiteindelijk moet het ons toch ook lukken...
    Daar gaan we maar vanuit hé...anders kunnen we nu wel meteen stoppen...
    We hebben trouwens nog 4 cryo's...dus we hopen dat we zeker 1 TP hieruit kunnen krijgen...cryo's worden bij ons meteen de dag na de bevruchting ingevroren, dus je hebt er wel een paar meer...maar ze halen niet allemaal het ontdooien..ach ja...zo heeft iedere kliniek zijn eigen beleid denk ik...
    ♥♥

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Rijdende rechter. :D
    Eind April,begin Mei komt mn MMM onderschrift terug.
    Nu had ik zin in iets luchtigs, en zo te zien is t geslaagd. :D ;)

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @Brabbel: kan me goed voorstellen dat je het jammer vindt dat dat gezellige groepje uiteen is gevallen. Aan de ene kant misschien ook wel weer logisch en iedereen heeft zijn eigen redenen natuurlijk om ergens niet meer mee te willen kletsen. Maar zoals zeehondje al zegt, wij zijn gewoon diezelfde meiden (ook al zat ik niet in dat clubje). Bij mij bijvoorbeeld, ik heb heel lang op zp meegekletst, maar op een gegeven moment trok ik het een hele tijd niet om elke dag er zo mee bezig te zijn. Tijdens alle IUI's, samen een maand of 9 tot een jaar, heb je mij hier ook niet gezien. Pas bij de IVF was ik weer terug :). Maar, klets lekker hier mee hoor, banner of niet, die komt er vanzelf. En als jij dat gewoon trekt, lekker doen, welkom!! :D (en dat geldt natuurlijk ook voor marnat en nikita)

@nikita: spannend dus ja, 4 keer kans dat er gewoon een mooie bij zit dus! Wat een gaaf idee he, dat 1 van die cryo's gewoon misschien straks jouw kindje is.... ik blijf het fantastisch vinden dat dit bestaat tegenwoordig...:)

Deel Deze Pagina