Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dancer; na 16 weken moet je ook stoppen met MvM, dus dan is de hcg inderdaad (bijna) weg.

Sloppy; ik hoop ook voor je dat het smeerseltje snel werkt. Zeker voordat je het open gaat krabben.

Maagzuur; ik heb er nu minder last van dan aan het begin. En inderdaad wel duidelijk na het eten van vette dingen.

Eten; ik ben eigenlijk niet echt meer aan het eten, eerder minder. Vroeger altijd 's avonds lekker een paar koekjes, chipjes, snoepje. Nu is het nog maar één van die dingen. Maar het kan nog komen natuurlijk;)
    Wij hebben net biefstuk met brood gegeten (had ik vroeger echt nog nooit van gehoord, totdat ik mijn man leerde kennen). Biefstukje bakken in flink wat boter. Daarna je biefstukje eten met een lekker koud sausje en witbrood dopen in de jus en/of saus. Tja, deze keer mocht ik helaas geen biefstukje. Maar het brood vind ik toch het lekkerste!!!
    Hier leuk druk weekend. Morgen met collega/vriendin naar Eindhoven (nieuwe huisje bekijken van andere vriending), 's avonds verjaardag van m'n beste vriendinnetje en zondag die bingo-marathon (had ik al eens verteld toch?).
    Fijn weekend dus allemaal! Volgens mij wordt het weer lekker weer, dus geniet ervan.

2. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    even een algemeen vraagje aan iedereen. Wat hebben jullie gedaan met de overgebleven mmm medicatie? Ik heb best nog wat liggen maar wil het eigenlijk niet zomaar weggooien.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb het gegeven aan het ziekenhuis waar wij de ivf hebben gehad.
    Hun gebruiken het voor mensen in ...... (weet niet meer welk land) die zelf de medicatie niet kunnen betalen.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook aan de IVF kliniek gegeven. Zij gebruiken het als reserve.

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen allemaal!

Ik heb even besloten om afstand te nemen van ZP.
    Het gaat hier gewoon echt niet lekker met mij en ik wil eigenlijk gewoon ff rust nemen.
    Mijn uitslag is inmiddels zo erg dat ik echt gek word van de jeuk. En ik doe nu bijna niks anders meer als huilen.
    Dit kindje is zo gewens maar deze zwangerschap is echt zo zwaar!
    Het lijkt allemaal nog zo verweg.
    Op het moment word er vaak gevraagt aan me "hoe lang" ik nog moet en als ik dan zeg nog ongeveer 18wkn dan raak ik volledig in paniek. Want ik weet op het moment ff niet hoe ik me moet herpakken.
    Ik geef ook weer over, voornamelijk 's nachts en ook dat breekt behoorlijk op.
    Ik maak me echt continu zorgen om mijn meisje dat ik haar met al mijn problemen in mijn lijf schade aan doe!
    Net weer de HA gebeld en ik kan morgen pas langs komen, en dan zit ik alweer heel hard te huilen.

Sorry meiden ik wil niet negatief zijn, ik ben zo blij dat ik nog een kindje mag krijgen maar ik ben gewoon op.
    Ik ga ook de gyn bellen in de hoop dat hun wat kunnen doen.

xxx tot snel!

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Lieve Sloppy, neem je tijd lieverd!!
    Heel begrijpelijk, je hebt het niet makkelijk en het lijkt wel of alles tegenzit terwijl dit mooie wonder zo gewenst is.

Een hele dikke knuffel voor je lieverd en hopelijk kom je een beetje tot rust.

Liefs

7. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    sloppy helemaal begrijpelijk. Denk nu maar aan jezelf en je meisje dat is het allerbelangrijkst. Ik hoop dat ze zsm wat voor je kunnen doen en dat je je weer snel beter gaat voelen.
    hele dikke digiknuf van mij

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    jeetje sloppy, het klonk ook steeds al zo zwaar dus heel begrijpelijk dat je die jeuk erbij en nu ook weer overgeven gewoon niet meer trekt. Jeuk kan al zo gekmakend zijn weet ik maar als je het zo erg hebt en met alles erbij wat jij al hebt en hebt gehad, zeer begrijpelijk! Ik hoop voor je dat je tot rust kan komen op de een of andere manier, dat die jeuk gauw minder wordt. (Ik kan wel zeggen niet krabben maar oh wat moeilijk, snap het!) maar goed, zodra dat wat beter wordt, zal je je misschien ook wat sterker voelen weer. Hopelijk gauw dus!

Dikke digiknuffel voor jou!

Hier weer een nieuwe week in gegaan, week 24 alweer, wat gaat dat snel! Ik kan me nog herinneren dat kaat zoiets was en nu ben je gewoon al bijna moeder, kaatje, wauw!

Behang is zooooo leuk geworden! Echt heel gaaf! Wordt het kamertje ook iets meer babykamer van aangezien we de kleurtjes tot nu toe zo neutraal hadden. Nu een behangetje met poesjes, vogeltjes, hartjes, sterretjes, klinkt druk maar is heeel cute geworden :)

Gisteren bij mijn zus geweest, is er aan de overkant een jongetje geboren met de naam die wij hebben bedacht! En die naam komt wel steeds iets meer voor, maar nog steeds niet supervaak. Mijn zus zat allemaal: oh ik vind het zo'n leuke naam! Ja, ik vind het echt een leuke naam en jij? Ik zei hmmhm en liep gauw naar het koffiezetapparaat om een bakkie te zetten :D

Hoe is het hier met iedereen? Goed weekend gehad?

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ooh leuk het behangen klaar :)

Hier is het helaas wat anders geworden, althans ik had bij het patroon behang gelet op de kleurcode (ivm kleurverschil van verfbad) maar bij de effen kleur niet en ja daar zat dus kleurverschil in.... Vanmiddag gaat mijn man vanuit zijn werk nieuw behang halen om daarna weer aan de slag te gaan.
    Maarrrr, het patroon behang wat al tegen 1 wand zit is zooooooooooo leuk!! :D
    Ik kan niet wachten om straks alles in te richten, maar ja dat is nog 3 weken wachten tot het kamertje geleverd word. :)

Ons weekend: zaterdag gewerkt en s'avonds wat gedronken bij vrienden.
    Gisteren is mijn man de hele dag bezig geweest in de tuin, hij heeft de oude straatstenen eruit gehaald en deze achter onze garage bestraat. Aankomend weekend wordt er een lading zand uit de tuin geschept zodat er zand/cement in kan voor onze nieuw bestrating. Dit wordt natuursteen van 60x60 in het grijs/blauw. Even een heel weekend niet in huis klussen dus volgend weekend maar de tuin moet ook gedaan worden en dat is op 1a2 weekenden gebeurd. ;)
    Gisterenavond lekker niks gedaan, heeeerlijk :D

Het gaat super hier, voel me goed en geniet!
    Wel nog steeds de harde buiken maar de krampen die ik s'nachts in mijn heupen/benen heb zijn minder dus slaap soms weer een nachtje door, heerlijk.

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ach, arme Sloppy... Doe maar even rustig aan meis. Sterkte en knuffel!

Leuk, werken aan de kamertjes. Ik ben er nog (lang) niet uit wat ik wil :D
    Ik zit te denken aan effen muren en dan met sjablonen iets doen..iemand ervaring mee?
    Gelukkig heb ik nog heel even de tijd :)

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ooh ja:
    KAAT hoe is het met jou????

12. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Sloppy, Heel veel sterkte meid!! Schaam je nergens voor hoor en neem de tijd!

Josjo, ja de tijd gaat echt super hard, echt een raar idee. Ik ben benieuwd naar je babykamer, het klinkt echt super leuk! Wat toevallig dat je overburen dezelfde naam hebben.

Vlinder, ik ben ook erg benieuwd naar jullie kamer, en wat zijn jullie druk in de tuin zeg! Lief dat je naar me vraagt:)

Het gaat nog steeds goed, ben van het weekend nog naar de bios geweest en ik heb gisteren geschoffeld in de tuin, dat had ik beter niet kunnen doen wat ik kreeg 's avonds hele harde buiken.
    Ik heb nu wel sinds een paar dagen dat binnen in me kruis laat maar zeggen de boel pijn doet. Als ik op een stoel heb gezeten dat kom ik bijna niet meer overeind:) Nog steeds afwachten.

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    *Breekt in*

Sloppy, veel beterschap, en ik hoop dat er een oplossing mag komen, zodat jij een beetje beter in je vel komt te zitten!
    Dikke knuffel!

Kaat, t komt kort aan voor jullie zo te zien.
    Succes!!!

Liesben, misschien een soort stickers voor op de muur?
    Ook erg leuk!
    Misschien HIER eens kijken?

Vlinder succes met de tuin!

Knuffel voor iedereen!!!!!

*Breekt uit*

14. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ach lieve Sloppy... Wat een pech heb jij toch!
    Ik hoop dat de HA iets voor je kan doen... Snap best dat je even afstand wil nemen van ZP. Maar mocht je dingen van je willen afschrijven, dan weet je waar je moet zijn he??

@ Kaat: Blijft spannend, die laatste weekjes!

@ Vlinder: ben erg benieuwd naar je foto's.

Ikzelf heb besloten om een muur uit te laten breken in mijn huis waardoor twee mini-kamertjes één grotere kamer worden. Op den duur heb ik een hele grote verbouwing in de planning, maar nadat ik een aannemer op bezoek gehad heb, heb ik besloten dat maar even op de lange baan te schuiven. VERBOUWEN IS DUUR!! :$

Kijk er wel naar uit om de kinderkamer in te gaan richten. Maar goed, ik heb nog even de tijd he??! Net als Liesben en Zeehondje... Wel heb ik afgelopen weekend wat schattige kleertjes gekocht!! Echt leuk om al wat voorpret te hebben!

@ Josjo: zul je altijd zien, dat de naam die jij bedacht hebt, nu populair wordt. Maar zo lang het geen neefje of nichtje is, moet het kunnen toch??

Vanmorgen had ik toch wel een probleem om goede kleding te vinden! Ik heb een vrij commerciele baan waardoor ik regelmatig in pak moet. En tja, mijn pakken passen écht niet meer! Positierokje heb ik nu al best vaak aan, maar JEETJE ik pas ook geeneen net overhemd meer. En die positie-bloesjes zijn echt vééls te tentachtig nog... Jasje kan nog wel zo lang ik het open laat hangen (dichtdoen is trouwens ook echt geen optie meer...).
    Heb er vanmorgen 20 minuten over gedaan om een acceptabele outfit bij elkaar te zoeken! :D

15. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej meiden,

heb een heerlijke vakantie gehad! even in me zwangere hoofd graven wat we allemaal gedaan hebben...

De gordijnen hangen in de babykamer. ben er niet super tevreden mee maar mannetje wou graag deze gordijnen en soms moet je een beetje water bij de wijn doen:p

vrijdag hebben we nog geholpen met het verjaardagspartijtje van me nichtje die 7 is geworden. allemaal gillende meiden. het waren er 9 en toen vroeg me man of we er nog een jongen van konden maken hihi. :p

we hebben ook nog geshopt en een terrasje gepakt. en zaterdag zijn we nog naar de film geweest en we hebben nog flink opgeruimd.
    en elke dag heerlijk uit geslapen:D

over 6 weken weer vakantie en dan gaan we ook echt even weg een weekje centerparcs!

@ sloppy had al gereageerd bij het aug mama topic. heel veel sterkte meid!!

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @miiir: hier hetzelfde euvel, moet voor mijn werk ook redelijk netjes. Ik red me goed met het merk noppies en esprit, maar moet je niet online kopen als je nog niet goed weet welke maat. kan je wel al in een vroeger stadium omdat veel kleding ook meerekt (en ook nog best goed zit met weinig buik). Ze hebben ook wat jasjes en nette zwarte broek met plooi. Is wel wat duurder maar ja.. je moet wat he?

@ns: klinkt gezellig 9 gillende meiden haha. Vinden jullie die kinderfeestjes ook nog veel leuker nu je zelf mama gaat worden? Ik wel, echt leuk al dat kleine grut :D

Die naam van de overburen, is overburen van mijn zus, niet eens van ons dus ach. En nee, naam wordt er niet minder leuk om hoor en het is inmiddels al een top 40 naam zag ik dus ach ja.. en wie weet wordt het bij ons een meisje, dan is het al helemaal niet aan de orde. De meisjesnaam komt wel echt weinig voor dus die verwacht ik niet te horen eigenlijk... een van mijn vriendinnen is 3 weken voor mij uitgerekend en we hebben al gezegd; als een van ons eerder bevalt en die heeft toevallig de naam die we hebben gekozen, dan laten we het ook zo hoor. Kans is sowieso erg klein maar buiten dat, dit is ook de naam die we graag willen voor ons kindje, staat echt vast :).

Zijn jullie daar al mee bezig of zijn jullie er al uit?

Zo, de dag zit er weer op, ga lekker eten met vriendinnen. Sjoerd is 3 dagen op cursus met overnachting :( ongezellig....

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sloppy; jij en je kleine meid zijn nu even veel belangrijker dan wij (de ZP-meiden). Denk vooral even aan jezelf en hopelijk komt er toch snel een oplossing.

Verder lees ik allemaal leuke dingen. Met iedereen gaat het zo lekker z'n gangetje. Kamertjes, namen, enz.
    Met namen zijn we nog niet echt bezig, wel met het kamertje. Ook hebben we te horen gekregen dat we de kinderwagen van m'n ouders krijgen (mochten ons geen zorgen maken om de prijs :p).
    In het kamertje komt dus die muurschildering van Woezel en Pip, gister van een vriendin van schoonmoeder een lakentje gekregen. Daar heeft zij zelf met een borduurmachine woezel en pip op gemaakt. Echt heel gaaf. Zal zo even een foto in album zetten.
    Ook weer een nieuwe buikfoto zal ik plaatsen.

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/13520-albums6631-picture35800.jpg

http://www.zwangerschapspagina.nl/members/13520-albums6703-picture35801.jpg

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hier even snel een vroeg berichtje, weer wakker door mega het maagzuur :(

@Ons kamertje, tja meiden de foto's volgens pas na de geboorte.
    Meelezers hier en we houden het voor onze omgeving voor ons wat het wordt. :D

@Kaat, hou je rustig he meid :)
    Pijn in je kruis, misschien indalen?
    Ooh spannend hoor je kunt echt gaan aftellen.

@Zeehondje, wat schattig. :)
    Fijn dat je de kinderwagen krijgt, hebben wij ook gehad en hoefde net als jij niet naar de prijs te kijken. Toch wel fijn hoor.

Gisteren de vloer besteld en die komen ze volgende week leggen, dan is het kamertje klaar!!!! :D

Zo ik ga even rustig op de bank liggen, wie weet val ik nog eventjes in slaap en houd het zuur zich rustig....

19. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Goed buikje heb je al, zeehondje!! :D Die is groter dan die van mij!

@Josjo: ik zal komend weekend eens naar de Esprit-winkel gaan in de stad...

Ik ben wel al met namen bezig, maar nog niets definitiefs... Wel een lijstje gemaakt, maar dat kan nog veranderen en er komt zo af en toe weer een naam bij... Overigens is een voordeel van single zijn, dat je het altijd eens bent met je zelf wat betreft namen hahaha, dat scheelt weer!

@Vlinder: vervelend om van het zuur wakker te worden zeg! En ik snap goed dat je de foto's niet plaatst, als je meelezers hebt hier.

Ik slaap de laatste twee weken steeds erg onrustig. Veel dromen waarin mensen dood gaan, niet leuk! En dat terwijl ik altijd zo'n goede slaper was! Ach ja, het zal nog wel even duren voordat ik weer hele nachten lekker kan slapen....

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Over dat slapen; ik slaap wel goed, heb alleen hele erge levendige dromen die ik ook nog onthoud. Normaal wist ik nooit waar ik over gedroomd had.

Deel Deze Pagina