Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @miiir: bij de gewone esprit hebben ze helaas meestal geen zwangerschapskleding hoor, bij de noppies winkels verkopen ze wel esprit, maken ze bij noppies voor esprit geloof ik.. en dat slapen pff dat is volgens mij gewoone en trucje van moeder natuur om je alvast te laten wennen aan onderbroken nachten en vroeg je bed uit moeten? mmmh dat is wel makkelijk met namen ja, dat je het altijd met jezelf eens bent haha. Ach, het heeft ook wel wat hoor om samen te bakkeleien over namen. :)

@zeehondje: die dromen herken ik ook! Volgens mij gewoon omdat er zoveel met je gebeurt emotioneel zeg maar. Maar goed, ik kon altijd al mijn dromen onthouden, dat wel.. mooie buikfoto hoor en wat cool, die woezel en pip!!

2. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej meiden wil even met jullie delen dat gisteravond zo bijzonder was:p

Me man legde zijn hand op mijn buik en ukkie begin spontaan te trappen en te bewegen. heb echt in een deuk gelegen. ze reageerd echt heel erg op der papa want als ik me hand op mijn buik leg is ze stil. wou wat is dit allemaal mooi en echt hihi

dikke knuffel sky

3. Loveangel

Loveangel Lid

22 apr 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben 27 oktober 2011 uitgerekend ben nu 12,5 weken zwanger. Dit wordt ons 1e kindje. Onwijs spannend! We zijn via IUI zwanger geworden. ------> ik heb even een vraagje klopt het dat als je via IUI ect zwanger wordt de kans groter is dat je een jongen krijgt? <---- wat zijn jullie ervaringen. Ik ben super benieuwd

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sky; wow, wat een mooie ervaring zeg! Die zal je altijd met je mee blijven dragen en nooit meer vergeten denk ik.

Loveangel; volgens mij zijn inderdaad de mannelijke spermacellen snel en de vrouwelijke spermacellen leven langer.
    Dan zou je zeggen dat je meer kans hebt op een jongen ja. Maar dan moet wel precies het eitje net voor of net na de iui gesprongen zijn. Als het toch iets langer heeft geduurd voordat het eitje sprong dan kan het alsnog een meisje worden denk ik.

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @N-sky: Wouw wat een mooi moment!

@Love angel: Gefeliciteerd met je zwangerschap!! En welkom hier :D

ff een up-date van mij.
    Ik heb uitslag gekregen van een dematoloog en ik heb het PUPPP syndroom.
    Dit komt bij een op de 300 zwangere vrouwen voor en is helaas heel ieritant maar niet schadelijk voor je kindje.
    Het is alleen zeldzaam als het voor komt in de 5de of 6de maand......en ik was 5mnd zwanger toen het begon dus ik wil weer ff wat anders zijn als een ander :)
    Verder heb ik een lotion gekregen en dat helpt wel gelukkig, en het kan zelfs af en toe helemaal weg gaan :D Joepie!
    Morgen krijg ik nog uitslagen van bloed en urine maar daar zal wel niks schokkends uitkomen.

Ik ben wel opgelucht dat het niet schadelijk is voor mijn kleintje! En ik kom er wel weer over heen. Het blijft tot maximaal 3mnd na de bevalling.........daar moest ik wel even voor slikken maar daar slaan we ons ook wel weer door heen!

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Goedemorgen :D
    Wordt ik niet wakker door het zuur maakt 1 van mijn katten me wakker. Normaal komen ze niet op de slaapkamers maar mijn man had de slaapkamerdeur niet goed dichtgedaan toen hij ging werken om 5 uur dus tja....
    Heb wel weer eens een nachtje doorgeslapen en zometeen ga ik eventjes werken van half 10 tot 1 en dan lekker vanmiddag de tuin in duiken.... Het is 1 grote zandbak nu maar dat weerhoud me er niet van om van het mooie weer te genieten hoor :D
    Over een weekje of 2 zijn hopelijk de nieuwe stenen binnen en heb ik weer een mooi achtertuintje. :)

@Sloppy, heb je al een pb gestuurd maar ben blij voor je dat ze nu weten wat het is en dat het geen kwaad kan voor je kindje. :)
    Ook dat jij nu een stukje onzekerheid kwijt bent, doet je hopelijk goed. :)

@Sky, gaaf is dat he? Hier ook zodra papa zijn hand op mijn buik legt voel ik ons ukkie er gewoon naartoe draaien om vervolgens contact te maken met papa, echt zo mooi. :)

@Love Angel, gefeliciteerd en welkom.

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @sky: mooi moment he? En vooral zo'n eerste keer, dat is echt zooo bijzonder! Genieten!

@loveangel: welkom hier en gefeliciteerd!! Het is zoals zeehondje zegt, en de percentage liggen wel heel dicht bij elkaar hoor, net iets boven de 50% en onder de 50% (ik vergeet alleen wat normaal gesproken het meest wordt geboren, jongetjes of meisjes? Maar goed, de kans op een jongen is in elk geval ook met IVF iets groter maar dan nog steeds is de kans op een meisje erg groot natuurlijk.. je zal moeten afwachten tot de 20 weken echo of geboorte :) Wil je weten wat het wordt van tevoren? En vertel eens verder iets over jullie verhaal/traject?

@sloppy: meid wat fijn! Had dat nou ook met stuwing vd lever te maken of is dit weer iets heel anders? En fijn vooral dat het niet schadelijk is EN dat ze iets hebben waarmee het beter wordt en je zelfs af en toe jeukvrij bent. Ik denk dat jeuk echt een van de meest gekmakende dingen is... :( dus, fijn! :)

@hier: Sjoerd is 3 dagen op cursus geweest met 2 overnachtingen en komt vandaag weer thuis gelukkig. Vind het normaal al ongezellig om alleen te slapen enzo maar nu had ik er toch wel iets meer last van. Had ook snachts de deur op slot want was ineens bang voor inbrekers ofzo :( nooit gehad hahaha stom he?

Fijne dag meiden!

8. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Sky, ja bijzonder he! Ik blijf het ook bijzonder vinden.

Zeehondje, dat hoor je ind wel vaker die dromen, ik heb vannacht ook aardig raar gedroomd.

Loveangel, Bij mij voelde ik de ei-sprong op de dag dat ik IUI had, het was zelfs in de auto van het ziekenhuis onderweg naar huis. Ik ben ik verwachting van een meisje dus dat kan ook.

Sloppy, fijn dat het niet schadelijk is voor je ukkie dat is toch het belangrijkste. Wel balen dat je dit hebt!

Vlinder, lekker hoor in de tuin, ik zit er nu ook elke middag:D

Josjo, ik me dat heel goed voorstellen, je voelt je op de een of andere manier toch kwetsbaarder als je zwanger bent. Gelukkig komt hij vandaag weer thuis.

Hier, gisteren nog naar de vk geweest, ze ligt heel heel erg diep ingedaald waar ze normaal het hoofdje zou voelen liggen nu haar schouders vandaar ook dat ik zoveel last heb van me kruis:D Voor de rest niets bijzonders.

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh Kaat, wat spannend. Is het dan ook zo dat de kans dat de bevalling eerder begint nu groter is?

Sloppy, fijn dat ze hebben gevonden wat het is.

Hier ook nog even in de zon gezeten vanmiddag. Nog een dagje werken en dan vakantie. Michel moet gewoon werken (behalve vrijdag en maandag). Ga daarna lekker naar ouders, zus, vriendinnen. Ik vermaak me wel.

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zo, nieuwe buikfoto geplaatst. Het lijkt op het ogenblik of buik 3 cm per dag wil groeien....hmpf :)

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Kaat, bij jou komt het nu wel erg dichtbij he? Spannend...
    Sloppy, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Ze zeggen dat zwangerschap een gezonde ziekte is, maar jeetje meid, jij krijgt het wel heel erg voor je kiezen.

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Sky, zo dan ligt het al flink diep ja.
    Ik ben gewoon met je mee aan het aftellen :D

@Josjo, ik heb er normaal ook geen last van als mijn man van huis is voor een paar dagen (gaat weleens een weekend met de vw-club weg) maar nu ik zwanger ben wel, heeft denk ik toch met de hormonen te maken ofzo....

(klaagmodus aan)
    @mijn nacht....Ik wil niet klagen maar heb weer zo'n rot middag en nacht achter de rug. Het was gisteren mega druk op het werk dus heb echt 4 uur aan een stuk gelopen (tja horeca he) en vanaf 4 uur smiddags was mijn buik keihard en kreeg het er zelf benauwd van, kon niet helemaal doorademen.
    Heb niks meer gedaan na het avondeten op de hoop dat het weg zou trekken maar helaas, vanacht veel wakker gelegen van dat vervelende strakke gevoel.
    Nu gaat het gelukkig weer hoewel mijn buik nog steeds aan de harde kant is.
    Vandaag ga ik dus niks doen en hopelijk trekt het dan weer weg.
    (klaagmodus uit)

Wat is het weer lekker weer he meiden??
    Vanmiddag weer lekker in de tuin zitten/liggen :D

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @vlinder: Ohh dat klinkt ook heel erg naar hoor! Je moet het echt rustiger aan gaan doen hoor. dikke digi knufffff voor jou!

@Liesben: Een echte gezonde ziekte is het bij mij inmiddels niet meer...
    Maar ik mag nu 2keer zwanger zijn en tijdens die twee zwangerschappen krijg ik werkelijk alle kwaaltjes die je maar kan verzinnen :D (op hoge bloeddruk na en dat wil ik wel zo houden hoor)
    Bij Megan heb ik zo vaak blaasontsteking gehad dat het genoeg was voor een 100 zwangerschappen! En dat heb ik nu ook nog niet gehad......joepie.

Zo nu weer snel aan het werk.

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1174 Vlinder3, 21 apr 2011
    Laatst bewerkt: 21 apr 2011
    Ooooh oeps foutje ik bedoel natuurlijk KAAT ipv Sky....Oepsie....

@Sloppy, heb je knuffel ontvangen. Thanx.:)

15. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hi meiden,

bedankt voor jullie reacties:p was een eenmalige actie van der haha. hoop dat ze het snel weer doet haha

hier gaat het even niet lekker. vreselijke nacht gehad.
    niet kunnen slapen en dan raar gaan dromen.

en sinds gister vreselijke hoofdpijn pff.. vandaag maar rustig aan doen. gelukkig hoef ik pas morgenavond te werken en ben ik het hele weekend vrij. begin het wel zwaarder te vinden. en maak me af en toe toch zorgen om ons meisje! hoop dat alles goed blijft gaan.

dikke knuffel sky

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @kaat: fijn dat je kleintje al zo ver ingedaald is! Ik hoop voor je dat het niet zo heel lang meer gaat duren voor je mag bevallen :D

@N-sky: Das niet fijn hoofdpijn, zeker niet met dit warme weer. Dat zorgen maken, hier ook wel hoor. Ben zo bang dat ik haar te vroeg zal krijgen of zo. Ik zal blij zijn als ik die 26wkn grens over ben.

Ik heb net gehoort dat mijn zwangerschapscursus door gaat :D Vorige keer ook gedaan maar toen niet in een groepje omdat er te weinig waren die rond mijn tijd uitgerekend waren. Nu gaat het wel door! ohh ik heb er nu al zin in. Het is een paar avonden, met een partner avond erbij, vanaf 30wkn.
    Ik doe het omdat ik zo bang ben dat ik een soort gelijke bevalling krijg als vorige keer en dan kan ik er over praten in groeps verband.

Verder net op het strand geweest............wat een belachelijk warm weer is het! Niet normaal toch? Het lijkt wel zomer.
    Iedereen in bikini, wel heel gaaf en van mij mag het zo blijven tot november :D

17. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ sloppy wat leuk dat je cursus doorgaat!
    ja ik ben ook zo bang dat je eerder komt;) komt dat ik 3 mensen in mijn omgeving heb met premature kindjes.

weet dat het niks voor mij zegt maar heb het allemaal van dichtbij meegemaakt. zou blij zijn als ik een week of 30 ben dan heeft ze tenminste een hele goede kans. maar dan nog liever tot 42weken blijven zitten

xxx sky

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik hoop voor jullie dat de kleintjes gewoon nog lekker lang bij jullie blijven zitten hoor. Eerst de 12 weken grens en nu dus (wist ik niet) de 26 weken grens. Het blijft gewoon spannend.

Hier vandaag heel lief een felicitatiekaartje gekregen van twee meiden uit m'n klas (8 jaar). Helemaal zelf betaald vertelden ze er bij. Ze waren helemaal trots, zo lief.
    Ook wat zwangerschapskleding gekregen. Weet nog niet of ik 't ga dragen. Is best vaak gedragen en is meer herfst kleding. Dus misschien alleen aan het einde van m'n zwangerschap. Heb wel steeds grotere problemen om eigen kleding aan te doen. Shirtjes vind ik gewoon te strak gaan zitten, staat niet mooi en broeken (ook korte broeken die ik vanmorgen aan wilde trekken) gaan niet of nauwelijks nog dicht. Maar snel op zoek naar positiekleding.

Gaan jullie nog wat leuks doen met Pasen?
    Wij morgen toekomstige babykamer leeghalen, verf kopen en schuren (eventueel gronden en/of alvast sausen). Zaterdag en zondag niks en maandag paasbrunch met familie en misschien kinderwagen kopen bij de babydump.

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    JIIHAAAAAAAAAA 9 mei komen de meubeltjes en kinderwagen!!!! :D
    Woensdag komen ze de vloer leggen en ik heb net spulletjes besteld om de bedankjes te maken :D
    Vanmiddag wordt hier heel de achtertuin leegehaald en een deel zand eruit geschept dan heb ik 1 grote zandbak....
    Maar nog even en ik heb een mooi straks tuintje, heerlijk. :)

@Sloppy, fijn dat je cursus doorgaat :)
    Ja lekker weer he, zalig!

@Zeehondje aah lief van de kaartjes en lief bedoeld van de kleren. :)

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    goedemorgen allemaal!

Oh wat heerlijk ja, dit weer! :cool: Gisteren met Sjoerd een bootje gehuurd in Giethoorn, had hem verrast met een dagje uit. Heerlijk 3,5 uur gevaren en gekletst over uk, de vakantie, vanalles, heerlijk! Is echt een aarader, alleen zou ik niet gauw in het weekend gaan of in de vakantie. Het was nu zo heerlijk rustig, we kwamen soms een uur lang niemand tegen :)

@zeehondje; wat schattig van die meiden. Weet het nog wel van mijn zus, die is ook juf en die kids vinden dat zo bijzonder als de juf zwanger is. leuk he? Had ik trouwens ook rond de 14/15 weken dat ik toch echt langzaam maar zeker aan de zwangerschapskleding moest... sommige dingen heb ik trouwens maar heel kort aan gehad. de lange leggings bijv, moet er nu niet meer aan denken! haha. Gisteren nog wel aardig geslaagd bij de H&M, maar moest wel maat 42 dus daar moet je niet op letten hoor, dat valt echt mega klein. Normaal heb ik 36/38 :$

@liesben: wordt al een echt zwanger buikje he? Mooi!!

@sloppy: oh fijn van je cursus! Dat wilde je al zo graag zei je een poosje geleden. Wij doen de samen bevallen prive cursus. 4 keer 2 uur bij ons thuis in juni in de avonduren. Ideaal. Heb er echt zin in! En dan ga ik ook nog wel naar een bv voorlichting, want wil echt graag dat dat slaagt.

@N-S en Vlinder: wat balen dat jullie nachten zo drama zijn zeg! Hebben jullie al geprobeerd om jezelf te omringen met kleine kussentjes die je overal tussen propt? Werkt bij mij echt super! Ik ben wel vaak wakker hoor, zeker met omdraaien, dat wil gewoon niet zo meer, maar als ik dan weer wat kussens overal tussen stop dan slaap ik weer als een baby haha

@tip: voor diegenen die twijfelen over bv en fv (sloppy?) ook omdat ze het leuk vinden als hun man kan voeden, wat normaal niet kan bij bv. Ik ben het boek van Gina Ford aan het lezen: de tevreden baby. Is een methode om je kind een dag-nachtritme te leren (dus niet voeden op verzoek, maar volgens redelijk vast schema). Vriendinnen van mij hebben die methode al geprobeerd en hun kids sliepen tussen de 5 en 10 weken snachts door :))) en de methode stelt dat je meteen start met kolven zodat je partner de late voeding kan geven met de fles. Jij kan dan lekker gaan slapen en hoeft er snachts (als alles goed verloopt) maar 1 keer uit. Klinkt goed he? Anyways, ik zie andere vriendinnen/buurvrouwen worstelen met snachts er vaak uit enzo en ik zie de vriendinnen die deze methode hebben gehanteerd. Licht belerend beschreven maar daar moet je doorheen prikken. Wie weet heeft iemand wat aan deze tip....

Deel Deze Pagina