Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Vlinder, je maakt ons wel nieuwsgierig nu ;)

Wat betreft werk..iedereen zegt altijd dat ik het rustig aan moet doen. Nu ben ik verpleegkundige en werk 32 uur per week....verdomd lastig om het in mijn werk rustig aan te doen :). Het is gewoon de hele dag rennen en vliegen. IK probeer niet meer te tillen, en hou me afzijdig van de omgang met bepaalde middelen (chemotherapie). Maar verder? Verder draai ik nog gewoon mee, en dat gaat best aardig. Maar aan het eind van een dag, zoals vandaag, ben ik wel "op".

2. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #1222 mmiiiiir, 27 apr 2011
    Laatst bewerkt: 27 apr 2011
    Pfew...

Verpleegkundige is ook zo'n beroep waarvan ik denk: "Combi met zwanger zijn, petje af!!" :$ Heb je ook nog onregelmatige diensten??

Ik zit wel goed hoor, achter de computer, in de auto, gezellig aan tafel bij klanten!! Vind mijn werk ook echt leuk: lekker afwisselend, uitdagend, leuke medewerkers, leuke klanten. Dus dat maakt het natuurlijk wel een stuk makkelijker ;)

(Vandaar dat ik die harde buiken gewoon niet herken hahaha! Ik kom meestal geen fysieke uitdagingen tegen, in ieder geval niet in mijn werk!!)

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1223 Vlinder3, 27 apr 2011
    Haha, heb prive-album gemaakt en jullie als contact toegevoegd dus als het goed is kunnen jullie het zien.
    Niet schrikken hoor enne.....SSSSSSSTTTT over de kleur he;)
    Met straks de witte meubeltjes erin wordt het echt super denk ik:D

Mir, ooh vind je, dank je wel :)
    Ja ik vind het leuk om het zelf te doen de bedankjes enzo.
    Ik heb tijdens de IVF behandelingen ook zelf een mini kastje geschilderd voor de spuiten en hormoonflesjes.
    Wacht volgens mij heb ik daar nog een foto van....
    Nu is het een sleutelkastje;)

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh ja, Vlinder, dat herinner ik me volgens mij nog!

Over werk, veel 'loop' werk is denk ik best zwaar ja. Ik zit in het basisonderwijs (gelukkig niet bij de kleuters) en sta ook best veel. Maar ik kan ook heel makkelijk wat meer gaan zitten. Dan ga ik m'n kruk zitten of bureaustoel en komt het wel goed.
    Nog 8 weken voor de klas en na de zomervakantie (dan écht met dikke buik) drie weken invalwerk en ondersteunende taken. Dus dan kan ik het helemaal rustig aan doen.
    En na jullie antwoorden ben ik zeker gerustgesteld. Dacht ook dat m'n buik niet meer zo groeide, maar man zegt net dat je 'm echt duidelijk dikker ziet worden. Pppffff....gerustgesteld dus!

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1225 Vlinder3, 27 apr 2011
    Ja klopt zeehondje, jij vond hem toen al leuk :D
    Blij te lezen dat je gerustgesteld bent meis.

Ooh en de kleur van het kamertje enzo komt niet van mijn kant :D
    Ik heb het behang uitgekozen en de rest heeft de aanstaande papa gekozen hihi :D
    Ik heb wel de bedankjes enzo gekozen maar kleur vd de kamer heeft toch echt papa besloten ;)

O, ja en nu is het in het kleinste kamertje, maar veel ruimte heeft het niet nodig. Zodra het in een groter bed mag of er eventueel een 2e uk komt gaat het naar de grotere slaapkamer. ;)

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Echt heeeeeeeeel gaaf allemaal meid. Zal er niks specifieks hier over schrijven. Maar in één woord geweldig!!!

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1227 Vlinder3, 27 apr 2011
    Blij te lezen dat je het leuk vind.
    Ik moest er zelf goed over nadenken maar het eindresultaat vind ik toch wel heeeeel erg gaaf :D
    Dat heeft die aanstaande papa maar eens goed bedacht met die kleur. ;)
    En die bedankjes ben ik natuurlijk trots op:p
    Van de week moet papa in spe even het geboortebord voor in de tuin uitzagen. Deze heb ik al op een houten plaat getekend en als hij uitgezaagd is kan ik die gaan schilderen en natuurlijk wordt dat eindresultaat ook mijn prive-album geplaatst.;)

Net nog een tijdje in het kamertje gestaan met de tranen in mijn ogen....Ik had me echt nooit kunnen bedenken dat ook wij dit mogen doen en meemaken. Het is allemaal zo mooi en na al die jaren ook zo onwerkelijk.
    Ook omdat ik het er even moeilijk mee had dat mijn papa dit allemaal niet mee mag maken, het wordt in september alweer 10 jaar dat we hem moeten missen. :(
    Ook gelijk weer even gekeken hoe en wat we de meubeltjes neer gaan zetten maar ja dat kunnen we toch echt pas zien als die binnen zijn.;)

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wauw vlinder, echt fantastisch! Wat leuk als je het al weet dan kan je echt met kleur aan de slag! Ben ook benieuwd naar t resultaat met de meubeltjes er in maar zie nu al hoe gaaf het is... Echt mooooi! :)

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je :)

Meiden, zijn jullie ook zo benieuwd hoe het met Kaat is??

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    #1230 josjo, 28 apr 2011
    Laatst bewerkt: 28 apr 2011
    good morning ladies!!

ja kaat, ben benieuwd, maar kan me goed voorstellen dat ze sowieso niet meer elke dag op zp zit, dus hoeft niks te zeggen he ;). Wel superbenieuwd naar hoe ze er uit ziet (de kleine uk) en naar haar naam, etc, zo spannend! Wij zitten straks met zijn drietjes bij elkaar he? Sloppy, Vlinder, moi. Ben ook wel benieuwd hoe t met Sloppy is, ook al een paar dagen niet gezien hier...

@Liesben: wauw, zwaar beroep ja, verpleegkundige! Dit trimester is vaak nog wel erg goed te doen als je niet al last had van je rug/bekken enzo met een staand/lopend beroep maar verderop in de zwangerschap zal het wel steeds zwaarder worden denk ik... en ik las vorige week ofzo dat we eigenlijk niet meer dan 5 kilo mogen tillen, da's best weinig dus dat zal misschien wel gauw lastig zijn in jouw vak? Petje af hoor, respect ook hier voor iedereen met zo'n zwaar beroep (Dancer, Vlinder, Liesben). En Miiir en ik maar lekker zitten haha.

@vlinder: ik zal ook een dezer dagen wat fotootjes komen showen. Het is nog niet af maar bij jou dus wel gezien dat je dan toch een heel goed beeld kan krijgen :). Ik wilde perse dat ik het bedje opgemaakt had en dat de gordijnen zouden hangen maar ach, wat maakt het eigenlijk uit he? En er hangen al wel gordijnen, alleen de overgordijnen niet haha, lekker belangrijk :).

Ik ga maar eens wat doen, werk ze meiden!!

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Werkse Josjo.

Wij moeten alleen nog gordijnen scoren voor in het kamertje.
    We hebben we een rolluik maar gordijnen kleed het toch wat meer aan, een kaal raam vind ik niks.
    Zodra het kamertje staat zal ik er waarschijnlijk gelijk invliegen om het aan te kleden en de kast in te ruimen enzo. Ik heb een lakentje besteld met de naam dus dat zal ook superschattig staan. :)
    Maar ja nog 1,5 week geduld....

Ja indd Jij, Sloppy en ik liggen straks misschien samen te puffen hihi. Ben zo benieuwd.
    Ik ben heel de benieuwd naar alle kindjes van ons clubje :D

Sloppy heeft nog even rust nodig denk ik, maar zal binnenkort vast weer even wat van zich laten horen. ;)

Ik ga me opfrissen en zometeen richting het kdv, ben benieuwd.

12. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Vlinder, ik vind je behang echt SUPER!!!
    Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet met alle meubeltjes (én het kindje) erin!

Zeehondje: fijn dat je er weer gerust op bent!

13. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Vlinder, ik heb je kamertje gezien, in een woord geweldig!!!!!! Ik vind het echt super! Daar mag je wel trots op wezen.

Meiden wat lief dat jullie aan me denken! Er is hier nog niets, ik heb vandaag wel vage ongesteldheidspijntjes. En ze beweegt heel erg veel. Ik heb zelf het gevoel dat het zaterdag zo ver is, mijn man denk morgen. Ik vind het heel heel erg spannend, ik ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet en hoe het is om haar vast te houden.

14. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    aaaah Kaat je weet t wel spannend te houden!!

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh Kaat, zaterdag zou precies op de uitgerekende datum zijn, leuk!
    Ik denk ook weleens vooruit naar de bevalling en vooral de uren en dagen erna. Zo bijzonder dat wij dit mee mogen gaan maken.
    Nou, rustig aan nog maar even en goed uitgeslapen straks de bevalling in!

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Kaat fijn nog iets van je horen :) Spannend!!!!
    Moet je voorstellen, volgende week heb je misschien je wondertje in je armen!!

Bedankt allemaal op de leuke reactie's op het kamertje! :)

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @kaat: inderdaad, ik zie je banner en je bent gewoon zaterdag al uitgerekend, whoehoehoe! Nou, ik hoop ook voor je dat het niet nog lang op zich laat wachten. Gewoon morgen of zaterdag zou super zijn toch? Je bent er klaar voor zo te horen, wat gaaf dat je straks haar gezichtje ziet, haar oogjes, alles, wauw, zo bijzonder he? zucht...

@vlinder: veel plezier bij het kdv!

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Oh haha ben er al geweest, was een korte rondleiding.
    Straks nog eventjes met mijn man bespreken want het is niet zo flexibel als ik gehoopt had....;)
    Ik had gehoopt dat mijn man het kon brengen of halen als hij naar zijn werk gaat of terugkomt, zodat ons ukkie er maar een paar uurtjes naartoe hoeft maar dat kan dus niet....
    Straks dus even over babbelen en anders toch gebruik maken van het aanbod van mijn moeder, dat zij naar ons huis komt om op te passen als ik moet werken en als mijn man thuis is dat ze weg kan/mag.
    Ze wilt het heel graag, toen ik vertelde van het kdv was ze een beetje teleurgesteld nl.
    Komt vast goed :)

Heb ook gelijk even 2 jurkjes en een shirt gescoord bij de Hema, die jurkjes rekken zo goed mee en als het straks weer warmer wordt is een jurkje wel prettig, waait lekker door:p

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vlinder, ik denk dat ze inderdaad met alle kinderen die naar het kdv gaan een ritme willen opbouwen. En dat kan niet als elk kind op een ander tijdstip gebracht wordt.
    Wel jammer, want dan zouden de kosten wat minder hoog zijn voor jullie. Ik zou toch maar ingaan op het aanbod van je moeder. Als de kleine dan ziek is bijvoorbeeld hoef je je daar ook geen zorgen om te maken.
    Bij ons gaat de kleine straks op maandag en woensdag naar schoonouders en dinsdag naar mijn ouders. Vind het wel een beetje 'rommelig', maar goedkoper dan de creche. Schoonouders zouden eerst alleen de maandag doen, maar hebben werktijden opgegooid en nu passen ze straks dus ook woensdag op, zo lief!

Weten jullie of je voor oppas opa's en oma's een vergoeding kan krijgen ofzo? Of dat ze dat zelf kunnen aanvragen?

20. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.299
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Dag lieve aanstaande mama's uit de MMM,

Ik vind het heel erg fijn om te lezen dat jullie zo genieten van jullie zwangerschap en dat alles goed met jullie gaat, het is jullie allemaal heel erg gegund!!!!!!!

Ik ben al ruim 2 jaar een MMM mama van een prachtige zoon (zwanger na 2,5 jaar met de 4e IUI) en nu bezig voor een brusje (lukt alleen niet zo goed, lees mijn onderschift maar).

Maar goed, ik weet dus precies hoe jullie je voelen en hoe jullie je zullen voelen als je voor het eerst je kindje in je armen houd straks. Ik kan kan jullie het advies geven, schrijf alles op en maak veel foto's en filmpjes ook nu van de zwangerschap en straks na de geboorte. Je wilt niet weten hoe snel je iets weer vergeten bent.

Zorg ervoor dat je goed uitgerust bent want veel slapen is er de eerste weken na de geboorte niet bij en dat kan je nog wel eens opbreken en het 'genieten' in de weg staan. Dus pak alle uurtjes slaap die je pakken kunt en denk aan jezelf, de rest (familie, vrienden, kennissen) is er later ook nog.

@zeehondje, volgens mij kunnen opa's en oma's zich aannmelden als gastouder en dan krijgen ze een vergoeding voor het oppassen. Ik weet het niet precies maar overal in Nederland zitten gastouderbureaus waar je kostenloos informatie kunt krijgen en hoor je aan welke voorwaarden ze moeten voldoen.

Geniet er nog maar lekker van met z'n allen en straks ook als de kleine er is.

Veel liefs
    Nataly

Deel Deze Pagina