@brabbel: oh wat spannend meis! Hopelijk breekt die ongi gauw door (en nog nooit was je zo blij dat de red devils zijn gearriveerd haha). Superspannend. Ik duim me gek voor je!! @kaat: ook zo spannend bij jou..! Maar koninginnedag heeft m dus niet gedaan voor je hihi. of alhoewel, kan nog steeds alleen dat je daarna niet heel snel achter een pc kruipt is wel ook erg begrijpelijk hihi. Ben ook benieuwd naar de naam en een fotootje! En hoe de bevalling was. @miiir: ja he, echt herkenbaar ook wat jij zegt. Beetje de kleinere klusjes doen tot je die ene klus echt niet meer kan uitstellen... deadlines werken toch altijd wel he . heerlijk een weekje op vakantie, was toch iets van italie ofzo? heerlijk! @vlinder: fijn dat je lekker hebt geslapen! Hier is het maagzuur ook wat minder, fijn hoor. Is echt een rotgevoel! Al heb ik er snachts niet veel last van. Heb je al Graviscon gebruikt? Ben benieuwd, ik heb nog steeds dat rennie-drankje bleeegh @zeehondje: zooo leuk als het gaat groeien he! maar no worries, je krijgt nog genoeg momenten dat je denkt: nu kan het echt niet meer groeien hoor, dit moet het dan maar zijn. Maar het groeit en het groeit vrolijk verder haha @sky: groot gelijk dat je je voor 50% ziek meldt. Lijkt me ook megazwaar, jouw beroep! Ik zit hier lekker op mijn bureaustoel met een speciale voetensteun met beugel waar ik mijn voetjes lekker op omhoog kan leggen... maar de hele dag lopen en actief zijn, dat houden er maar weinig vol tot het eind denk ik? @vakantie: het is de dominicaanse republiek geworden oh zooooo veel zin in! Eerst nog een dag of 5 lekker thuis, dan gaan we beneden nog wat schilderen (de muren moeten ECHT nodig) en dan 9 dagen witte stranden, palmbomen, (alcoholvrije) cocktails, genieten! heerlijk! @nesteldrang: ik las laatst ergens dat dit echt komt door bepaalde hormonen en dus niet net zoals een bakerpraatje is, maar echt veroorzaakt door een stofje in je hersenen en dat dit ergens na 30 weken komt. Weet niet precies meer wanneer hoor.. nou ja, heb nu al wel de drang om alles in orde te maken, maar dat voelt ook niet als nesteldrang, dus ben erg benieuwd naar dat gevoel haha. Mijn doel is om dan alles al aan de kant te hebben zodat ik niet met mijn dikke buik nog ineens vanalles wil hihi. Mijn verlof is mijn vakantie vind ik hoor. haha Werk ze / geniet van jullie dag!!
@Sky, gaat het alweer wat beter met je? @Kaat, oeh spannend hoe gaat het met jou???? @Hier, vanmiddag weer naar de VK. Dan gaan we denk ik gelijk de afspraak maken voor de 30w echo (die ze gaat doen omdat bij de 20w echo de beentjes en het buikje 3 dagen achter liepen) en de spuit die ik nodig heb met 30w omdat ik 0-negatief ben. Verder heb ik nog geen idee wat ik ga doen eigenlijk, ach ik zie wel en anders een lekker relax dagje. Heb gisteren gewerkt dus mag mijn zondag even inhalen dan
Hoi Meiden, Hier nog steeds niets te bekennen Ze vind het wel leuk in mijn baarmoeder denk ik. Ik kan nu echt alleen maar wachten, wachten en wachten.
Berichtje voor Kaat haar meisje: Lief klein meisje in mama's buik.... Kom je vandaag of kom je morgen?? Papa en mama zijn nieuwschierig en willen lekker met je kroelen. (ook wij zijn nieuwschierig natuurlijk ) Kaat ik hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten hoor meis, duurt heel lang volgens mij. Knuffel en succes. @Josjo, ik heb de Graviscon nog maar 1 gebruikt en dat was de dag na die akelige nacht met veel zuur. Het werkt wel. Verder drink ik nu na het eten een glas melk en sindsdien geen maagzuur meer gehad, toeval???? Geen idee maar heb er geen last van gehad. @Sky, rechtop slapen lukt mij ook niet hoor maar ik was rechtop gaan zitten in bed op de hoop dat het zuur zou zakken. Helaas werkte die nacht helemaal niks, ik denk ook als ik het zijn gang had laten gaan ik boven de pot had gehangen zo er was het. Maar nu mag ik weer even een paar daagjes afkloppen, gelukkig.
@kaat: och meis, dat wachten lijkt me wel ellendig zeg! Kan je nu niks meer of lukt het je nog wel om op pad te gaan alleen? Mijn vriendinnetje is vorig jaar tot het eind (2 weken te laat bevallen) nog naar de stad, naar vriendinnen etc gegaan. Nooit te ver weg natuurlijk... maar goed, dan kom je wel je tijd wat beter door misschien? Sterkte met de laatste loodjes in elk geval! @vlinder: toeval of niet, fijn is het wel! geniet van je zondag
Vlinder, hihihi ik hoop dat ze luistert naar je Ja dat wachten duurt echt heeeeeel lang. Josjo, Ik kan nog wel weg, van het weekend heb ik nog over de braderie gelopen en gisteren nog de stad in geweest. Ik kan alleen niet lang lopen want dan gaat het pijn doen. Het probleem is alleen dat we nu nog maar 1 auto hebben en die heeft manlief mee, dus ik zit een beetje 'vast' thuis.
jeetje kaat, je geduld wordt wel op de proef gesteld. hoop voor je dat die kleine zich snel meld. vlinder: suc6 bij de vk vandaag! hier is vandaag de keuken aan een sopbeurt toe. Dus gaan we maar de moed verzamelen. Daarna nog wat kleine administratie klusjes. en dan mag ik verder genieten van mijn vrije dag. Dus ga ik nu maar snel beginnen voordat ik geen zin meer heb. fijne dag allemaal.
Jeetje Kaat, ik hoop toch dat ukkie zich snel aandient! Ik heb een nieuwe buikfoto geplaatst in mijn album. Buik ziet er steeds meer "zwanger" uit ipv "dik"
Nou, klein meisje Kaat, het is zulk lekker weer, maar jij wilt toch liever bij mama in haar buik blijven! Vlinder, veel plezier bij het luisteren van het hartje (neem ik aan). Liesben, mooi buikje wordt het nu hoor. Wat strakker allemaal hè?! Dancer, keuken al klaar en lekker aan het genieten van je vrije dag? Hier me gister helemaal zorgen gemaakt. Ik had toch het idee dat m'n buik nu toch echt aan het groeien was? Dus na twee weken weer m'n buikomvang gemeten. Was gewoon nog steeds evenveel (zelfs iets kleiner). Ik maak me nu helemaal zorgen en dat wil ik niet. Heb de gyn ook gebeld over die harde buik van vorige week, maar dat was niks om me zorgen over te maken. Dacht dan laten we nu een 3d echo maken, maar daar staat een wachttijd voor van minimaal drie weken (kan ik net zo goed op de 20 weken echo wachten een weekje daarna). Ik weet niet wat ik moet nu. Eigenlijk weet ik best dat het allemaal niet zo erg is als ik nu denk. Maar ik krijg die gedachten niet uit m'n hoofd. Zit nu te huilen terwijl ik dit typ, kan het niet tegenhouden.
Ach, Zeehondje..Kan je niet bij de vk terecht? Of de gyn? Als je duidelijk maakt hoeveel zorgen je je maakt? Het komt vast allemaal goed, maar ik kan me voorstellen dat die gedachten ook een eigen leven gaan leiden. Ik zou nog even bellen!
@zeehondje: idd even bellen met de vlos, kan echt geen kwaad. Maar om je een beetje gerust te stellen, dit zegt niets over je kindje ws... sommige vrouwen groeien pas heel laat (de vriendin van een van mijn vriendinnetjes is verder dan ik en je ziet bijna nog niks, ze zit nog in de vetkwabbelfase zeg maar, heel apart) en ik ken ook iemand die bij 10 weken al een echt onwijs zwangere buik had. Maar goed, jij maakt je zorgen en dan mag je altijd bellen dus dat moet je doen hoor. Sterkte meis, hoop dat je gauw gerust gesteld wordt.... @liesben: mooi buikkie, gaaf om te zien he! @vlinder: ben benieuwd hoe het was bij de vlos, ik mag morgen weer en ben dan ook lekker vrij, joehoe! @hier: die kleine uk zit zo gezellig te schoppen dat ik me niet kan concentreren (en had al zo weinig motivatie haha). Mijn buik komt echt tegen de rand van mijn bureau aan dus daar gaat ie dan steeds zitten trappen, heel gezellig . Zo maar lekker gaan lunchen nu ik toch maar zit te lanterfanten haha
Toen ik van de week bij de verloskundige was, zat er een vrouw die net zo ver was als ik. En je zag NIKS, helemaal niks. En ik heb toch echt een kloppend hartje gehoord bij haar. (Praktijk is nogal gehorig, dus de doppler hoor je luid en duidelijk als je in de wachtkamer zit )
Hallo Meiden... Wil even HALLO komen zeggen... Ben gister alweer ongesteld geworden...superdeluxe snel...dus hopelijk mag ik snel weer voor een TP, en kan me dan snel weer hier aansluiten... Wilde even Zeehondje een knuffel komen geven... Het is allemaal niet makkelijk hé...en die stomme gevoelens kun je niet gewoon uitzetten... Liesben...zag je buikfoto's...jajaja...een echt zwangerbuikje hoor... En voor het kindje van Kaat...hopelijk kom je snel....D Alle anderen die ik ken hier een dikke knuffel... Kan het niet laten en lees hier nog altijd mee...ben gewoon te nieuwsgierig naar jullie allemaal...
Fijn Nikita dat je weer ongesteld bent geworden en waarschijnlijk snel je volgende tp krijgt! Bedankt voor alle lieve reacties. Kon de tranen niet bedwingen en heb twee keer even goed gehuild. Daarna boodschappen gaan doen en ik voel me al iets beter. Elke keer als ik langs de spiegel in gang loop kijk ik even naar m'n buik en bedenk me dan dat hij wel iets boller is dan toen we nog niet zwanger waren. Ook heb ik m'n zus gemaild (is nu aan het werk) of ik de angelsound mag komen halen. Denk dat het nu een goede tijd is om deze toch te gaan gebruiken. Want hier word ik alleen maar nog meer onzeker van. Als ik het hartje heb gehoord voel ik me hopelijk wat rustiger. En het hartje niet kunnen vinden, daar ga ik nu gewoon niet vanuit. En als ik het echt niet kan vinden na een paar keer ga ik alsnog de gyn bellen en m'n afspraak proberen te vervroegen. Zo, ik ga nu wat dingen nakijken. Haha, ik had voor de vakantie wat dingen opgespaard, maar heb er helemaal geen zin in nu. Zal toch moeten. En hoe ik me nu voel is dat een goede afleiding.
Alle dames dikke knuffel, speciaal voor zeehondje nog een extra. Ik zou willen dat ik je kon helpen. Ik denk dat die Dopler wel een goed idee is, misschien ben je zelf ook een beetje gerustgesteld als je t hartje een paar keer heb gevonden. **Klein EGO-ALARM!** Wilde even laten weten dat ik afgelopen zaterdag ongi ben geworden, gisteren ben begonnen met de Deca, en vandaag Puregon erbij. Maandag op controle komen. Denk doe ff kleine update, omdat jullie altijd lief terug reageren als ik langswip...... Knuffels!!!!!
zeehondje: ik heb ook nog niet een een zwangere buik, tenminste ik vind het wel meevallen. verschilt ook per dag deel. Eind van de dag is ie boller dan smorgens. Dus maak je daar nou niet zo'n zorgen om dat komt van zelf wel. heb vanmorgen nog geluisterd naar het hartje met de angelsound. Je moet het echt doen is echt zo leuk. Let er goed op dat je het goed boven je schaambeen houd, waar nu je baarmoeder zit, dus niet te hoog. en heb geduld en gebruik genoeg gel (dat geleid het geluid beter) Laat je weten of het is gelukt? brabbel: suc6!! hoop voor je dat je snel langskomt met goed nieuws.
Dames ik moet ff wat kwijt hoor......... Sloppyman denkt nog steeds dat we een tweeling krijgen.......pffff er is helemaal geen aanleiding toe maar goed hij is overtuigd. Hij was ook overtuigd van dat we bij Megan een meisje kregen en dat ze op 9-10-2009 geboren zou worden (dat was voor we de 12wkn echo haddne gehad) Nu weer was hij overtuigd van een meisje en daar heeft hij al gelijk in gekregen.... Verder krijgen veel vrouwen zwanger van een meerling te maken met HG. Met 4wkn was de HCG al heel hoog, en dat zie je ook vaker bij meerlingzwangerschappen. En nu de 3de het PUPPP syndroom komt voornamelijk voor bij vrouwen die een jongen verwachten, een grote baby of.................ja je raad het al: een meerling verwachten. Ik denk dat jullie wel begrijpen dat ik hem een beetje knijp nu! Niet dat een 2ling niet welkom is hoor, ik zou stieken eem beetje door het dolle heen zijn hoor maar we wonen in een 3kamer app. en ik wil echt niet verhuizen....... Dus wat denken jullie hier nou van? Ook heb ik op youtube een filmpje gezien van een verborgen 2ling en echt je ziet het niet! YouTube - Hidden Twin 2 @zeehondje: Ik zou me er niet druk over mkn hoor! Bij de meeste vrouwen gaat de buik pas echt goed groeien na de 20wkn. Ik kon tot 2wkn geleden zelf mijn eigen broeken nog aan. Verder niet terug gelezen. Megan heeft keelontsteking en is mega huilerig en hangerig. Ook slaapt ze nauwelijks..........ook 's nachts niet en ik ben gebroken na 3nachten van opstaan elk uur.
@zeehondje: ja heel verstandig en goede tip van dancer. Ik deed altijd eerst een klodder gel net boven je schaambot en dan met de angelsound uitsmeren naar links en rechts. Koptelefoon alvast op, doppler contact laten maken al met je buik en dan pas aan zetten. Als hij nl al aan staat en je zet hem dan op je buik, maakt het echt een ongelofelijk lawaai door je koptelefoon. Dan hard genoeg zetten en je mag dan best een beetje druk uitoefenen. rustig naar een stukje verderop bewegen als je niks hoort en dan weer even stil houden en zo je buik afzoeken maar wel redelijk in de buurt vh schaambot houden. In principe lukt het dan altijd (uitzonderingen daar gelaten, want zelfs de vk kan heel soms dus het hartje niet vinden, was bij liesben toch?). Het geluid klinkt als een heel snel woesh woesh woesh. Net een snelweg waar allemaal auto's voorbij razen @brabbel: joepie!!! Spannend meis, het is dus begonnen echt gaaf, en we gaan er lekker vanuit dat het nu raak is meis, dat helpt vast, die positieve gedachten @nikita: ook al goed nieuws! heb je nog veel emmy's? je hebt t vast verteld laatst maar weet t niet meer.... wel fijn dat je niet eerst weer hoeft te kweken dus...! jij ook succes!! Liefs, Josjo
@sloppy: Ik begrijp dat je m een beetje knijpt en dat er inderdaad gevallen bekend zijn dat je het niet kon zien op de echo, maar de kans is wel echt klein hoor. De kans dat je een groot kindje hebt is ws groter? en die echo op youtube was maar vanaf 1 punt, terwijl je de 20 weken echo hebt gehad en die wordt vanuit allerlei hoeken gemaakt toch? En anders moet je de vk vragen als je er de volgende keer bent? tja het zou wel wat zijn zeg..... sterkte .....