Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Brabbel; jou had ik al ergens succes gewenst, maar gewoon nóg een keer meid - KNUFFEL!

Nou zeg Sloppy, dat zou wat zijn zeg. Maar ik denk dat de kans minimaal is hoor.
    Wel 'apart' dat je man elke keer een goed voorgevoel had en nu dan...???
    Zo zie je maar weer waar internet allemaal goed voor is, of juist niet. Je vind er zoveel verhalen e.d.

Zelf ben ik door die verhalen nu wel een beetje meer gerustgesteld. De meeste buiken beginnen pas echt te groeien rond de 18-20 weken, dus het komt wel goed.
    Ook heb ik m'n buik helemaal niet opgemeten voordat ik zwanger was of aan het begin van m'n zwangerschap. Kan het dus eigenlijk nergens mee vergelijken, haha. Rust in m'n hoofd keert langzaam terug gelukkig!

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Zo weer terug van de vk, alles was goed. Buik is mooi op schema dus ze maakt zich echt geen zorgen om de groei achterstand van de beentjes en het buikje. :)
    Over 4 weken heb ik de groei-echo en krijg ik de spuit in mijn bil, ben zo benieuwd naar de echo. :)
    Nu even wat wasjes wegdraaien en verder lekker relaxen :D

@Dancer, en de keuken al gesopt?

@Zeehondje, blij te lezen dat je al wat gerustgesteld bent meis. Knuffel voor jou!!

@Femm, heee wat goed, hopelijk zien we je snel hier met goed nieuws.

@Brabbel, hiha weer gestart!! Ook jou hoop ik hier snel te zien met goed nieuws.
    Maar laat je tranen maar gaan hoor meisie.

@Sloppy, knuffel voor je zieke Megan en voor jou!!

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Super dat alles goed is Vlinder!

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Vlinder: fijn dat alles goed was!!

@tweeling: er is een 1% kans dat ze het missen met echo's........hahahah we krijgen gewoon maar 1kindje en sloppyman is gewoon een beetje gek :D

5. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    sloppy: Tuurlijk is het er maar 1tje. 1% kans is wel heel erg weinig. sloppyman heeft het gewoon mis:p

vlinder: fijn dat alles goed was bij de vk. nog even 4 weekjes geduld voor de groeiecho.

zeehondje: ow gelukkig meid. fijn te horen dat je weer een beetje gerustgesteld bent.

de keuken is gesopt, de administratie dingetjes gedaan. Dus heb vanmiddag even lekker gerelaxed. Over een half uurtje komt de thuiskapper, dan is mijn trimsalon omgetoverd tot kapsalon. Want de hele family komt langs voor een knip beurt. Mijn moeder, oom en tante en natuurlijk moeten mijn vriend en ik ook geknipt worden.

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hé dat is handig zeg Dancer!

Hier maakt manlief zich blijkbaar ook een beetje zorgen of doet het voor mij. Vroeg gisteravond na het meten van m'n buikomvang al naar een 3D echo. Daar was een te lange wachttijd voor. Vanmiddag toen hij thuiskwam van werken vroeg hij of er in de buurt geen andere echobureaus zaten. Ik op zoek en heb er eentje gevondn die vanaf 16 weken geslachtsbepalende echo's maakt (die andere pas vanaf 18 weken). Gelijk gebeld, inmiddels half zes. Ze namen op en er was nog genoeg plek. A.s. donderdagmiddag een afspraak staan.
    En voor de geruststelling, maar ook gelijk het geslacht! Kan m'n vriendin toch nog wat kleding uit Amerika meenemen, joehoe!
    Grappig hoe je stemming over de gehele dag kan veranderen zeg.

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Fijn Zeehondje dat je een ander echo bureau hebt waar jullie wel snel terecht kunnen :) Ook heel lief van je man. :)
    Hihi dan weet je wat het wordt, spannend.

Oeh ik zit net naar mijn banner te kijken en nog minder dan 100 dagen....Haha is ineens zo echt als je het ziet staan :D

8. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    hey zeehondje: goed van je mannetje hoor. Spannend nu hoef je niet meer zo lang in spanning te zitten en weet je misschien ook al wat het gaat worden. Alles is vast goed ik weet het zeker. Mogen wij het ook weten wat het wordt?

vlinder: ja, de tijd vliegt voorbij. ik ben nu bijna op de helft.

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Iedereen mag het straks weten wat het wordt! Ik heb al vanaf het begin gezegd dat áls ik het weet ik het niet voor me kan houden. Voor Michel maakt het niet zoveel uit. Geheimen bewaren kan ik eenmaal niet zo goed, haha.

Vanmorgen in bed nog even tv gekeken en kreeg weer een harde buik. Toch wel een teken dat er nog lekker van alles aan het groeien is daar in mijn buikje.

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Even een inbraak en vraagje aan Sloppy...

Ik zie in je fotoalbum je buikfoto van Megan bij 16 wkn en ter vergelijking je buikfoto bij deze 2e zwangerschap bij 9 wkn... Zo te zien klopt het dus dat bij een 2e die buik veeeeeeeel sneller groeit?? Ik zie al echt mensen naar mn buik kijken, terwijl ik het eigenlijk nog niet vertellen wil! Maar ja, hij ziet er echt al zwanger uit............ (wat natuurlijk hartstikke leuk is :D)

Meiden, iedereen hier heel veel succes met de zwangerschap he!!

*uitbraak *

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1311 Vlinder3, 3 mei 2011
    Laatst bewerkt: 3 mei 2011
    Nou meiden, ik ben alweer thuis van mijn werk en ook weer bij de vk geweest.
    Ik heb gisteren avond een lange harde buik gehad, die duurde 1,5 tot 2 uur en vanmorgen veel buikpijn (soort ongie-pijn) en ik had wat bruinige afscheiding....Schrok ervan en belde de vk vanuit mijn werk en moest gelijk komen....slik.:$
    Buik was goed, wel wat aan de harde kant, inwendig onderzoek was ook goed mond was nog mooi gesloten maar toch had ze 1 advies en dit is "rust, plat en even een paar daagjes geen gemeenschap" .
    Ik moest zo snel komen omdat het ook kon zijn dat het voortekenen waren van weeen maar omdat mijn baarmoeder mond nog mooi gesloten is, is dat van de baan.
    Dus gelijk langs mijn werk gegaan en die hebben er alle begrip voor, gelukkig anders hadden ze gewoon dikke pech.
    Over 4 weken hebben we de groei-echo en tot die tijd moet ik zoiezo thuisblijven.
    Pffff, zal me wel wat moeite kosten denk ik hoor. Ik ben geen stilzitter en al helemaal niet als ik verplicht moet rusten.
    Maar ik kan niet anders want als ik de trap op en af loop om de was te doen heb ik al een trekkende buik....
    Maar alles voor ons lieve kleine wondertje. :)

Ik heb wel iets te doen want het laatste wat ik nodig heb voor de bedankjes is net binnen gekomen dus dat kan ik mooi gaan doen als ik lekker in bed/op de bank lig/zit. :):)

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje, dat zal vast even schrikken zijn geweest Vlinder. Maar gelukkig is alles goed. Wat een opluchting meid.
    En nu vier weken heeeeeeel rustig aan doen hè?! Hopelijk krijg je nog meer ideeën om te doen in deze tijd.

Uurtje geleden zijn voor de laatste keer de kratten van MvM opgehaald. Kan ik weer gewoon op de wc plassen, haha.
    En net de dvd van de laatste harry potter gekeken, viel een beetje tegen.

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja rustig aan ga ik zeker doen, en zal ook geen kans krijgen om iets te doen denk ik. Mijn man hamert er nu al iedere keer op en pakt zowat alles uit mijn handen dus die zal er ook goed op letten.
    Tja, de horeca is toch net even te zwaar blijkt wel.
    Ik ben altijd een doorzetter en nu dus ook net even te lang en te ver gegaan....
    Nu lig ik lekker op de bank met een fles water naast me en verder doe ik niks....Zal voorlopig zo blijven ook.:)

Je brengt me op een idee Zeehondje, ik heb hier nog wat Disney films liggen die ik nog niet gekeken heb. :D Tja vind die Disney films echt zo leuk hihi.
    De 1e die aan de beurt is is Bambi denk ik. :)

Heerlijk he om weer 'normaal' naar de toillet te kunnen, ik vond het ook heerlijk om zonder de opvangbak te kunnen plassen ;)

14. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ vlinder jeetje meid wat is dat schrikken zeg:$ gelukkig is het tot nu toe goed. en neem goed je rust!

ik werk sinds deze week ook officieel voor 50% van me uren.
    lig elke dag even op bed want ben erg vermoeid. me urine was schoon geen rare dingen gevonden gelukkig.
    straks weer werken maar daarna weer een paar dagen vrij.

xxx sky

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1315 Vlinder3, 3 mei 2011
    Laatst bewerkt: 3 mei 2011
    Jij ook rustig aan he buiten je werk hoor Sky.

Ik werkte al halve dagen sinds 20w de harde buiken begonnen maar nu dus helemaal thuis.

Morgen ga ik samen met mijn vriendin boodschappen doen, ze moet voor de grote inkopen en ik heb wat kleine dingetjes nodig dus ga gelijk eventjes mee, hoef ik dat de rest vd week niet meer te doen. :) Plus dat ik dan toch even buiten kom, rust nemen okee maar ik wil wel af en toe naar buiten hoor. :)

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Zo, ik heb al een paar bedankjes in elkaar geknutseld. :D
    Ze zijn echt zo leuk, als zeg ik het zelf. :)
    Kruipt wel een hoop tijd in zo maar alles lekker op het gemakje, heb alle tijd. Morgen weer een paar doen en zo een paar daagjes en dan zijn ze klaar.

Ooooh ja, KAAT!!!! enenenen???? Hebben jullie je wondertje al in jullie armen????
    ooooh ben echt nieuwschierig!!!! :D

17. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ vlinder heb net je kamertje bekeken wat mooi zeg!!
    ben benieuwd hoe het eruit ziet met de meubeltjes erin!

ik heb ook een privéalbum gemaakt met onze babykamer!
    xxx sky

18. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @vlinder: jee meis, wat schrikken lijkt me dat zeg! Gelukkig ben je er op tijd bij en kan je door te rusten voorkomen dat het erger wordt... sterkte met op de bank liggen. Nu vind je het nog niet zo erg maar na een week ... oei, hoop dat je er niet gek van wordt, we moeten toch nog best een tijdje...disney is in elk geval leuk dus die eerste dagen ga je je vast vermaken! :)

@sky: heb een vriendschapsverzoekje gedaan, ben benieuwd naar jullie kamertje!

@zeehondje: heerlijk om weer normaal te mogen plassen he? Vond het echt een verademing, hoe graag ik ook mee deed... fijn!

@kamertje: de matras was eindelijk binnen, fijn! Nu dus een opgemaakt bedje. Vanavond een stoel halen die ik bij ikea heb gezien en we hebben gisteren eindelijk keuze gemaakt welke klamboe voor boven het bedje. Dus die besteld. Hoop dat ie in het echt ook mooi is. Alles is dus als het goed is morgen of uiterlijk vrijdag klaar, zo blij mee! Zondag komen mijn moeder en de ouders van Sjoerd ook op bezoek dus leuk dat t dan klaar is :)

Gisteren controle gehad bij de vk. Alles was goed. Ze zei dat als ze niet wist hoe ver ik was, ze zou denken dat ik 28 weken zou zijn. Nog steeds voor op groei dus... ukkie had een hele mooie krachtige hartslag (140), klonk echt anders dan de vorige keer. Heel mooi :) Bloeddruk was wel weer laag (60) maar ik voel me goed dus niet erg. En ik was nog geen kilo aangekomen sinds de laatste controle dus daar was ik toch stiekem ook wel blij mee (stom he)

Fijne dag allemaal!!

19. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Zeehondje, Fijn dat je iets gerustgesteld bent, en nu op naar die echo! Leuk hoor!

Vlinder, Jeetje meid dat is echt schrikken geweest! Gelukkig dat alles goed is.

Josjo, fijn dat bij jou ook alles goed is.

Hier, Helaas nog steeds niets, pff begin er nu echt van te balen, ik verlang nu zo erg naar haar. Gisteren ook bij de vk geweest, als er maandag nog niets is gaan ze me strippen en als er volgende week vrijdag nog niets is moet ik naar de gyn en dan wordt ik waarschijnlijk ingeleid. Ik hoop dat het niet zo ver komt, het liefst wil ik gewoon een natuurlijke bevalling. Het zwanger worden is al niet natuurlijk gegaan, laat dit dan wel zo zijn.

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh Kaat, wat moet je lang wachten totdat je je kleine in de armen mag houden zeg. Ik hoop met je mee dat het voor maandag toch echt vanzelf gaat beginnen.

Deel Deze Pagina