@kaat: we leven echt met je mee meid, hopelijk gebeurt er toch echt gauw iets.... dat wachten zo op het eind is denk ik echt het zwaarst... Sterkte! @ego: ik dacht al een tijdje dat ik misschien blaasontsteking heb, moet zo vaak plassen en vaak ook maar weinig en heb ook wel wat krampjes maar er zijn ook veel symptomen die ik juist niet heb. maar goed, het werd wel erger, soms kon ik er bijna niet van lopen pff en omdat we bijna op vakantie gaan toch maar een testje gedaan en ja dus . Krijg nu antibiotica, daar zit ik echt niet op te wachten maar ja het moet he... en dan over 10 dagen nog n keer checken.. het was trouwens wel te simpel. Ik ging steeds niet omdat ik het een gedoe vond maar je levert je urine in bij de huisarts en een paar uur later heb je al antwoord... dat dan weer wel .
@Sky, een heel lief kamertje!! Superleuk bedje. @Kaat, ik hoop echt voor je dat het alsnog op de natuurlijk manier gaat hoor lieverd!! @Josjo, fijn dat alles goed was bij de vk. Eh bah, blaasontsteking, hopelijk is het over 10 dagen mooi helemaal weg. @Hier, nou ik heb er weer wat nieuws bij. Het voelde aan mijn bovenbenen net of ik had schaafwonden en toen ik net keek, zie ik dat ik een soort uitslag heb.... Gelijk eventjes gesmeerd met verkoelende bodylotion maar het voelt niet prettig dus ga het zo weer gelijk afwassen. Geen idee waar dat dan weer ineens vandaan komt maar prettig is ander. Ik heb nu een lekker wijde broek aan gedaan maar het voelt echt alsof mijn bovenbenen onder de schaafwonden zit.... Ach ja, boodschapjes zijn weer in huis en gelijk een cadeau gescoord voor het ventje waar we zondag naartoe gaan, hij wordt 1 jaar. We hebben speeltjes voor in het zwembad en voor in het zand gekocht. Zometeen ga ik weer naar mijn vriendin waar ik ook de boodschappen me gedaan heb en schuif daar lekker aan met avondeten. (Mijn man heeft de late dienst.) Ze hadden bij de Blokker een superlief dekentje in de aanbieding dus die heb ik ook maar gelijk meegenomen, was nu 5 euro voor dekentje (70x100cm) en kussentje. Mijn vriendin weet nu dus wat het wordt maar ja, ze houd haar mond wel. Wel fijn dat iemand het nu weet hoor meiden, kan ik lekker kletsen erover haha
bijzonder vlinder dat die vriendin het geslacht weet! zal ze zelf ook heel bijzonder vinden. ik heb ook 1 vriendin die de naam voor onze meid weet en ik weet de naam van hun kleine die een dezer dagen geboren word. zo leuk om te delen. en deze tijd komt helaas niet meer terug. maar straks zijn we samen mama's en dat is ook weer heel bijzonder. Dan heb ik nu wel van deze tijd maak je maar 1 keer mee. straks niet meer zwangerschapszwemmen. een lege buik, lekker rustig aan doen. maar gelukkig is die kleine straks super! dus geniet maar extra van elke dag! liefs sky
Josjo, balen zeg van die blaasontsteking. In mijn tienerjaren ook meerdere keren last van gehad. Ook altijd een ab-kuur en na een paar dagen merkte ik dat het bijna weg was. Hoo dat het bij jou ook zo snel aanslaat. Vlinder, mmmm... wat zou dat nou weer kunnen zijn? Ik merk wel dat ik een veel drogere huid krijg nu. Misschien een extreem geval van droogte? Hier gezellig bij vriendin geluncht, heerlijk buiten. Daarna naar de tandarts. Geen gaatjes, alleen even tandsteen weghalen. Hij wilde ook nog foto's maken (doet 'ie 1x in de vijf jaar). Maar dat doen we de volgende keer dus maar. Heb wel meer last van m'n tandvlees. Niet veel bloeden, maar heel snel geïrriteerd en 'pijnlijk'. Morgen kamertje opruimen en zaterdag gaan we de muren sausen.
@Sky, ja ik moest wel want er was nog maar 1 zo'n dekentje en vond het lullig om haar weg te sturen Ach ik vind het niet zo erg, weet dat ze haar mond dichthoud en nu kan ik er met iemand vrij over praten en dat is ook heel fijn. Ik heb net ook lekker en veeeeeel gegeten, ze had een super lekkere salade gemaakt en kon er niet afblijven Wel heel fijn hoor zo'n vriendin, soms spreken/zien we elkaar een poos niet en zo lopen we de deur plat bij elkaar maar als er iets weten we elkaar altijd te vinden en verwijten elkaar ook niks als het een tijdje minder is. Ik ga zometeen nog wat bedankjes in elkaar frutselen hihi. Liet het gisteren aan mijn man zien en die vind ze ook echt superleuk, hij wilde natuurlijk gelijk even een paar suikerboontjes, de snoepkont
Zijn zulk soort bedankjes eigenlijk heel erg gebruikelijk? Die geef je dan aan degene die op bezoek zijn geweest? Heb nog nooit zoiets gekregen bij een kraambezoek, vind het wel heel leuk!
Een goede morgen deze morgen Wat een weertje komt er weer aan he, lekker hoor!! Tja, heb eigenlijk niks te melden maar wilden toch even een berichtje achterlaten haha Fijne dag lieverds!!!!
Goodmorning!! @vlinder: leuk ja om dat met een vriendin te delen lijkt mij! Heeft mijn beste vriendin ook gedaan met mij en vond dat echt bijzonder. Balen van die plekken op je benen! Maar als je er zo veel last van hebt, zou ik gewoon even de huisarts bellen? Misschien kan hij even kijken? Ik heb wel ook veel last van droge plekken ineens, misschien hoort t er bij? Gisteren naar de apotheek, heeft de assistent vd huisarts vergeten het recept te mailen naar de apotheek. Waren natuurlijk al naar huis. irritant! Ik kan echt af en toe bijna niet lopen van de kramp maar goed, uiteindelijk de huisartsenpost gebeld, kon ik over 1,5 uur mijn recept ophalen. Ik blij. Daarna nog even bij de apotheek binnen gelopen omdat ik nog iets anders nodig had en toen zei de apotheker; joh ik bel de huisartsenpost wel even welk recept je krijgt en dan geef ik je dat toch mee fijne vent, hou ik van, denkt mee haha oh wat ik nu net mee maak! Komt er een collega binnen en die zegt; ga eens staan! dat vind ik al apart maar ok.. en toen zei ze zoooo jij bent echt DIK geworden! Dat is toch gewoon onaardig om te zeggen??? Ze zei het laatst ook al een keer waar allemaal mensen bij waren en toen was ik echt zo verbaasd dat ik ook niks terug zei, maar had mezelf wel voorgenomen om er de volgende keer wat van te zeggen. Nu zei ze dus nog zo mooi; ja nu kan je dat ongegeneerd zeggen he? Nou dat kan dus niet. Ik zeg tegen haar toch ook niet dat ze een dikke kont heeft? En daarbij, ik ben 8 kilo aangekomen, zit echt supernetjes dus waarom zegt iemand dat? Bah, wat een rotmens! :x ben echt over de zeik nu ff.... Ik weeg 76 nu en ben 1,72 dat is toch best ok? Trut. Zo ik heb gesproken.. terug naar de orde van de dag.. hoe gaat het hier verder? Ik heb het druuuuk, veel heftige deadlines en te weinig tijd (ik werk nog 6,5 week ) pff gauw maar aan de slag dus....
Sky, je kamertje net even bekeken, erg leuk! Wat een leuk ledikantje ook zeg! Vlinder, ik had er gewoon nog nooit iets over gehoord of gezien. Maar vind het wel errug leuk! En je hebt natuurlijk nu heel veel tijd, dus kom je lekker vaak even kletsen hier. Ik nog vier daagjes vrij en dan 8 weken werken en dan alweer zomervakantie. Josjo, fijn zulke apothekers inderdaad. Ik vind ze bij ons altijd een beetje bot. "Ja, sorry, dat moet besteld worden." Ookal heb je het snel nodig, dan zeggen ze nog dat ze er niks aan kunnen doen. Vorige keer met de pregnyl, was nergens meer te krijgen. Ik moest het maar aan mijn gyn in het ziekenhuis vragen. Ja, lekker is dat zeg. Ik heb gewoon gezegd dat zij het ook niet meer hadden, toen hebben ze 'stad en land' afgezocht voor me en het ergens gaan ophalen. Laat ze maar werken voor hun centen hoor! Lekkere opmerking trouwens. Als ze nou zegt dat je een mooi buikje aan het krijgen bent. Maar 'dik' is iets anders, vind ik ook hoor. Hier vanmiddag de echo. Vind het toch wel een beetje spannend. Ik weet diep van binnen dat het allemaal wel goed zit en dat we gewoon een mooi en bewegend mensje gaan zien. Maar soms bekruip me dat gevoel weer van, wat als...... Maar dat heb ik elke keer gehad voor een echo of controle en elke keer was het gewoon allemaal goed. Dus ik ga me nu proberen geen zorgen meer te maken. Boodschapjes doen en kamertje leegruimen/opruimen!
Josjo, Balen van je blaasontsteking zeg! En van die collega dat vind ik echt onbeschoft!! Ik heb zo'n hekel aan dat soort opmerkingen. Wij hebben dat met onze buren, zodra ze me man zien, zeggen ze in het openbaar, zo je lijkt ook wel zwanger! En niet een keer nee elke keer als ze me man zien dus dat wordt ook erg irritant. Vlinder, Wat raar zeg die schaafwonden, ik hoop dat het snel over gaat. Fijn dat het leuk was bij je vriendin, ik heb dat ook met een vriendin, soms zien we elkaar heel lang niet maar je weet wel wat je aan elkaar hebt. Als er wat is staat ze altijd klaar. Zeehondje, Heel veel succes vanmiddag, misschien weet je dan wel wat het gaat worden! Spannend hoor! Hier, Nog niets haha. Ik ben wel wat meer ontspannen dan gisteren. Mijn telefoon was gisteren roodgloeiend en hoe lief het ook is bedoelt, het wordt behoorlijk irritant. Wij hebben ook een buurvrouw die zich met alles bemoeid, dinsdag bijvoorbeeld komen we terug van de vk en staat zij ons op te wachten. Ze staat bijna elke dag voor mijn deur en gisteren stond ze voor mijn deur en belde ze daarna. Dus ik word wel een beetje gek ondertussen. Ik was ook niet meer zo vriendelijk. Nu heb ik besloten dat ik de telefoon niet meer opneem en ik heb de deur op slot en de gordijnen dicht. Zo lekker rustig. Het is zelf zo dat als ik een dag bijv niet op hyves zit dat mensen gaan vragen of het zover is. Je wordt er heel erg onrustig van.
@zeehondje: oh ja, dat is vandaag he! Spannend! Voor het eerst ook het hartje horen met de doppler denk ik? Of krijg je ook een echo? Leuk leuk, we horen straks natuurlijk graag hoe het was! @kaat: mmmh vorige week zei ik nog dat je je er niet teveel van moet aantrekken maar dit klinkt wel erg irri zeg... en dan die buurvrouw! Nou heb ik een heel gezellig buufie, is echt een vriendin, maar als zij dat zou doen zou ik het zelfs al niet echt kunnen waarderen... getsie. Zit je daar met de gordijnen dicht haha maar ja, zoals je zegt, lekker rustig! Fijn dat je je wat relaxter voelt nu. We wachten je berichtje hier gewoon rustig af... maar zijn natuurlijk wel ontzettend nieuwsgierig! Ik ga lekker lunchen!
Zo lekkere opmerking van je collega Josjo.... Je gewicht is netjes hoor. Ikzelf ben 170 en weeg nu 78 kilo, ben totaal 15 kilo aangekomen maar dat is van voor de IVF, toen woog ik 63 kilo. Ik weet niet precies wat ik woog in het begin van mijn zwangerschap maar dacht 68. @Zeehondje, heel veel succes vanmiddag
Kaat, kan me wel een beetje voorstellen dat je onrustig wordt van al die goed bedoelde telefoontjes. Je hebt een goede oplossing bedacht. Als wij (soms op zondag bijvoorbeeld) geen zin hebben in 'contact' dan laten we ook de gordijnen dicht en nemen de telefoon niet op. Ik vind er dus niks geks aan hoor. Hoop alleen dat je niet al te lang zo moet blijven zitten, haha. Je kan het niet sturen helaas en die mensen weten dat wel, maar zijn zo nieuwsgierig. Misschien gewoon zeggen de volgende keer. 'Je hoeft niet te bellen, wij bellen jou wel!' Net als na een sollicitatie. Josjo, vanmiddag de gesl.bepalende echo (zelf gepland en betaald).
En Zeehondje, hoe was de echo? Spannend! Ik hoop voor je dat ze al kunnen zien wat het wordt! Arme Kaat, niet alleen wachten op de bevalling maar ook nog eens al die "belangstellenden". Kan me voorstellend at je er soms moe van wordt... Fijn Josjo, zo'n collega. NOT! Van de week zei mijn nichtje het ook, maar die riep er meteen achteraan dat ik er niks aan kon doen, maar dat het de baby was. En mijn nichtje is 6 Ik heb een nieuwe buikfoto geplaatst van vandaag. Als mijn buik zo doorgroeit kan je me straks rollen
Mooi buikje hoor liesben Ik krijg hier van alle kanten steeds de vraag of we wel zeker weten dat het er 1 is, ze vinden mijn buik zo groot.... Volgens de vk groeit die van mij gewoon stevig door naar voren en is het verder niet overdreven groot ofzo. @Zeehondje, ben benieuwd hoe de echo was Ik ga nu even lekker mijn salade opeten
Oooohhhhh...de echo was helemaal fantastisch! Ookal was het een echo bij een echobureau voor geslachtbepaling, ze heeft van alles gemeten en uitgelegd. Alles zag er goed uit. En gemiddeld ben ik nu drie dagen verder dan de uitgerekende datum. Maar ja, dat kan elke keer weer anders zijn. Als het maar niet meer of minder dan een week verschil wordt is het goed begrepen we van haar. En nu het grote nieuws, we krijgen een MEISJE!!! 99% zeker is ze. Ze zei ook dat als ze niet zo zeker was dat we dan kosteloos nog een keertje terug mochten komen. We kregen een mapje met fotootjes mee, de metingen en de metingen in een grafiekje. Echt super gaaf. We mochten ook nog een knuffeltje uitkiezen. Iets rozigs wilden we, een varkentje of flamingo werd het dan. De flamingo uiteindelijk genomen. Ik ben echt super opgelucht en manlief ook! Hij vond toch ook wel dat m'n buik opeens niet meer zo groeide. Hij durfde dat nu wel te zeggen, haha. Alles is goed, ben super blij! Gelijk beide ouders gebeld, 3 van de 4 dachten een jongetje. Die hadden het dus mis. Alleen m'n schoonmoeder dacht een meisje, zij had het dus goed. Mijn moeder had wel een logische redenatie. Alles eerstgeborenen zijn jongetjes bij ons. Van zus, broer en schoonzus. Dus ze dacht dat het van ons dan ook een jongetje zou worden. Nou, misschien was ons kleine wondertje van de vmk wel een jongetje. Zo, ga even douchen (de plakkerige gel eraf wassen). Wat deed ze er een grote klodder op zeg!
Heel snel: Kaat, je houd t spannend! Zeehondje, een meisje, wowwie! Ja een jongen was ook wowwie geweest natuurlijk, maar je snapt m he? Knuffel voor iedereen!!!!!!