Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hi meiden!

Hier ook die heerlijke kwaaltjes; vandaag is vooral de misselijkheid aan de beurt, werd vanmorgen rond 6 uur wakker, had gedroomd van een durum doner met veel knoflooksaus en sambal en werd dus kotsmisselijk wakker :D haha maar je hoort mij niet klagen hoor, ben zo blij dat ik eindelijk kan zeggen dat ik misselijk ben! haha

Verder moe, soms krampjes, al is dat wel een stuk minder dan een week geleden, pijnlijke borsten... en wel vervelend; wat pukkels in mijn decollete en morgen moet ik me in mijn cocktailjurk hijsen grr :x hopelijk helpt de camouflage troep een beetje.....

Vanavond lekker languit op de bank, mijn man (wil steeds vriend zeggen, ben pas een half jaar getrouwd en vind het nog steeds een beetje oud klinken haha), heeft vanavond kerstborrel van zijn werk... sex and the city the movie kijken met een pot thee erbij. Doet er iemand mee?

Liefs, Josjo

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @NS, wauw wat mooi!!
    Geniet er nu echt van lieverd.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    N- sky mooi hoor!!

Vlinder bijna 7 weken joehoe, ik ben er zeker van dat de volgende echo goedkomt.
    In jette doen ze zelfs geen echo maken aangezien je rond jullie tijd nog geen hartje kan zien evt??
    xxxx

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen!

Ik zou gister vertrokken zijn naar wenen met het vliegtuig, maar schiphol dacht hier heel anders over :(
    Nu gaan we als alles mee zit vannavond om 8uur........

Gister erg bang en onzeker omdat ik erge last had van menstruatie achtige krampen.
    De misselijkheid begint ook meer te komen en mn boobs doen echt pijn nu. Ook ben ik moe en slaap nog steeds heel slecht......
    Ik zou blij zijn als die eerst 12wkn voorbij zijn hoor! Pfffff
    Zo spannend.

Weten jullie trouwens al waar jullie willen bevallen? En of jullie BV of KV gaan geven? Of hebben jullie daar nog niet over nagedacht?
    Ik wil namelijk graag BV geven, dit is bij Megan helemaal mislukt omdat in niet genoeg melk had en Megan werd heel erg ziek en moest geopereerd worden toen ze 5wkn oud was en toen was de fles voeding veel beter.....
    Ik wil zoiezo dat ons kleintje de allereerste melk krijgt omdat daar zoveel goede stoffen inzitten voor hun afweer.......
    Maar goed, dan zegt mijn verstand wacht eerst maar die eerste echo af en ga dan verder denken.
    Hopelijk zijn ze snel voorbij die wachtwkn!

5. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Sloppyslayer hopelijk kunnen jullie vanavond wel vertrekken. Gisteren was het echt chaos overal he...
    Jeetje wat lijkt me dat erg zeg als je kleintje al met 5 weken geopereerd moest worden. Wist je dat al voor de geboorte??

Ik wil ook weer borstvoeding gaan geven, bij Myrthe is dat mislukt omdat ze echt niet wilde drinken. Heb toen 4 weken gekolft maar als deze kleine ook niet wil drinken dan stap ik over op de fles. Moest toen 's nachts eerst kolven en vervolgens een flesje geven en dat zag ik ook niet zitten.
    Wij willen weer in het ziekenhuis bevallen, dat ging goed en heb toen een ruggenprik gehad dus vandaar dat we weer die keuze hebben gemaakt.

De menstruatiekrampen heb ik trouwens gehad tot 6 a 7 weken en vanaf toen was het over dus hoort erbij.
    Hier nog 1,5 week en we zijn de 3 maanden voorbij. Is echt wel snel gegaan. Mijn buik begint ook al lekker te groeien en loop in heerlijke positiekleding.

Ik ga eens appels schillen voor een appeltaart, heerlijk! Vanavond gaan we uit eten bij de griek, ook zin in.

Groetjes,
    Jolanda

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Goedemorgen lieverds :)

We zijn gisteren bij mijn nicht en haar man geweest, hun hebben 2 schatjes van kinderen een dochter van 3 en een zoontje van 4 maanden. Ik kwam binnen en kreeg zoals altijd gelijk die stoere knuf in mijn handen gedrukt. :)

Toen vroegen ze wanneer we weer mochten starten met de IVF, we hebben tegen bijna iedereen verteld dat we in januari pas de volgende IVF zouden hebben ;), en toen schoten we allebei in de lach en konden het niet voor ons houden.
    Ooooh ze waren zo blij. :)
    Mijn nichtje zei gelijk : "Zie je wel, ik dacht het al te zien toen je J*** net vast had want je hebt al een flink buikje, maar ik durfde niks te vragen."
    Ik kan mijn buikje dus echt niet meer verbergen, het zijn alleen mijn darmen maar zo opgezet.

Ze had nog een nieuwe positiebroek liggen en die heb ik meegekregen maar jee wat zit dat lekker zeg. :)

Fijne zondag lieverds.

7. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Vlinder wat heerlijk he om het blije nieuws te mogen vertellen. En zo'n broek zit inderdaad heerlijk. Heb nu ook alleen nog maar positiebroeken aan! Hier zien mensen het ook al wel maar zit dan ook bijna op de 11 weken!

Gisteravond zijn we lekker wezen grieken met zijn tweetjes en was echt super lekker en megaveel haha.. Vandaag doen we weinig denk ik, er ligt echt zoveel sneeuw hier...

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hier is ook weer heel veel sneeuw bijgevallen.
    Ik vind het altijd heel mooi en leuk behalve als je de weg op moet.

Oooh lekker griek, dat is lang geleden hier.

9. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej meiden,

hier gaat het goed hoor! vandaag het goede nieuws aan mijn opa verteld! zijn toch mensen van 1 dag. hij was heel blij!:D

ik wil geen borstvoeding geven heb een borstverkleining gehad en heb niet veel met borsten whahah.

en weet nog niet waar ik wil bevallen al nijg ik meer naar het ziekenhuis.

morgen ben ik 7 weken jeej!! klinkt heel goed:)

xxx sky

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @sloppy: ja killing he, dat wachten? Ik begrijp precies hoe je je voelt. Alleen steeds als ik misselijk ben of krampen heb, denk ik yes! het werkt nog :D het is namelijk echt een symptoom, al dacht ik daar in de 1e week overtijd ook anders over hoor, toen maakte de krampen me onzeker en nu maakt het me onzeker als ik niks voel... en ik ben ook nog niet zo heel erg moe, dat had ik eigenlijk wel verwacht. Zijn er meer die daar niet zoveel last van hebben?

@Jem; 7 weken, joepie, ik ook! wanneer was jij ook alweer uitgerekend? Zal het lijstje er weer eens bij zoeken....

Ik wil zeker proberen BV te geven omdat dat toch het allerbeste is (al is flesvoeding ook prima volgens mij, maar voor de afweerstoffen is het toch het best..) en ws ook bevallen in het ZKH. Maar ach, duurt nog wel lang hoor. Eerst de 1e echo maar afwachten, nog 1 weekje gelukkig maar. Hopeljik vliegt deze week voorbij :)

bij mij nog niks te zien al zeggen sommigen van wel maar er is echt nog geen verschil hoor. Mensen durven nu wel ongegeneerd te zeggen wat ze van je lichaam vinden haha ach ze doen maar he .... maar kan niet wachten tot ik mag shoppen voor positiekleding haha lekker pronken met mijn buik, lijkt me heeerlijk!!

11. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Hier ben ik ook weer even. Nog 4 nachtjes slapen en dan heb ik de 12 weken gehaald! :D Het is dan kerst avond en bij mijn ouders vieren we altijd kerst avond met kado'tjes. Krijg nu alleen maar baby kado'tjes dus ik heb er héél veel zin in. Zo veel jaren van gedroomd en nu eindelijk zo'n geweldige kerst!

Ik wil jullie graag vertellen over Bio-Fotonen therapie. Dit heb ik gedaan voor deze laatste behandeling. Iemand bij mijn ouders in de straat hebben ook een icsi-meisje en hebben dit ook gedaan. Ze hebben vaak tegen mij gezegd dat ik dat ook moet doen. Maar ik zat toen nog in de IUI fase en ik dacht dat dat wel zou gaan helpen. Bovendien hoor je zo vaak van mensen je moet dit en dit doen, dan wordt je wel zwanger. Of ik ken iemand die heeft dit gedaan en toen was het gelijk raak. Ja ja... die kennen we nu wel. ;)
    Maar 6iui's, 1ivf en 1 icsi poging later ben ik toch maar eens gaan vragen wat het nou was wat ze had gedaan, want ik dacht. Mocht het niet lukken dan wil ik niet later blijven zitten met.. wat als.. ik wil wel het idee hebben dat ik alles geprobeerd heb.
    Bio-Fotonen therapie komt er in het kort op neer dat alle cellen in je lichaam een soort licht uitstralen. Normaal is dit een helder licht maar als er een storing in je lichaam zit dan is dit licht wat verstrooid. Nu kunnen ze dit meten en een soort van filteren ofzo. Het enige wat jij merkt is dat je twee glazen staven in je hand hebt. De ene vangt het licht op en de andere stuurt het weer terug. Je krijgt hierdoor allerlei homeopatische middeltjes toegedient en daar knap je van op. En dat doe je echt. Ik bleek een heleboel storingen in mijn baarmoeder en eierstokken te hebben. En mijn darmen werkte voor geen meter. Nee dat wist ik want ik ging veel te weinig naar de wc. Om een toch al te lang verhaal niet nog langer te maken. De storingen waren weg en ik ben nu zwanger. Dat is natuurlijk leuk maar je zal nooit weten of het hierdoor kwam. Wat we wel zeker weten is dat mijn man een paar keer geweest is en die is van zijn slaapstoornis is. Mijn man maakt niet alle fase's snachts. Die stort in een diepe slaap en dat is het dan. Wat betekend dat hij nooit uitzichzelf wakker wordt, hij kon wel tot 3 uur 's middags slapen als niemand hem wakker maakt. Hij is hiervoor naar het ziekenhuis geweest maar daar konden ze hem alleen helpen met zware medicijnen die verslavend werkten dus die kreeg hij niet. En nu wordt hij uitgerust wakker en soms zelfs voor de wekkker. Dat is hem zijn hele leven nog niet gebeurd.
    En nog bijzonderder. Dit hebben we vandaag gevierd. Mijn schoonzus had last van een melkallergie en een lactose intollerantie. Alles waar melk, of een bestanddeel ervan is zat, ging zei binnen 10 minuten aan de race. Maar zelfs zo erg, dat als ik met een mes brood snij en zei snijd met dat mes iets van haar, dan was het als mis. Of als iets tegen elkaar aan gelegen heeft dan had zei al last. Verder had ze een chronische darm ontsteking waar ze eigenlijk een half jaar voor aan de prednison moest. Dit wou ze niet dus toen is ze ook maar gegaan. Vandaag is ze voor het laatst geweest en ze is helemaal genezen verklaard. Dit hebben we gevierd met een moorkop! Verder eet ze weer kaas, chocola en ze heeft van de week ook al een kwarktaartje op. Je begrijpt dat ze voorzichtig alles aan het proberen is en dat ze vreselijk bij is dat ze weer alles mag.
    Sorry voor dit te lange verhaal, maar ik vind het zo bijzonder! Van een zwangerschap kan je achteraf nooit zeker zeggen dat het hier van gekomen is. Maar dat mijn man van zijn slaapstoornis af is en mijn schoonzus van haar allergie, dat is toch heel duidelijk hiervan en dat vind ik toch echt de moeite waard om met jullie te delen. Het is voor jullie nu natuurlijk ook niet meer nodig, maar mocht je ooit ergens anders last van hebben of voor een volgende behandeling staan. Denk er dan even aan. Ze hebben helaas (nog) geen website en een tel.nr. zet ik hier niet zo maar neer, maar pb gerust voor meer gegevens.

Liefs Saskia

12. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Mag ik me hier ook melden?

Na 6 rondes Clomid ben ik afgelopen vrijdag tot de ontdekking gekomen dat ik zwanger ben.

Had eigenlijk een afspraak staan voor 18 januari om het plan verder te bespreken omdat Clomid niet leek te gaan werken.

Afgelopen vrijdag was dus ook een ware verrassing!!

Mijn echo is nu verzet na 04-01

13. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ barleeus.. wat een bijzonder verhaal! en of je er zwanger van bent geworden weet je natuurlijk nooit. ik heb dat nu ook met
    acupunctuur. voor die behandelingen lukte het niet en met wel.

14. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hoi hoi,

Josjo, ik ben morgen alweer 11 weekjes onderweg dus de 7 weken alweer een paar weken voorbij. Ook hier nog 1 weekje en dan de volgende echo. Straks ga ik weer even luisteren naar het hartje want heb weer een nieuwe batterij in de angelsound!

Sjulie welkom hier, wat super dat het gelukt is met clomid!!

Sky gefeliciteerd met je 7 weken mijlpaal!!

Barleeus wat een bijzonder verhaal!!

Verder weet ik het even niet meer. Vandaag weer gewerkt en druk dagje gehad, kleine meid ligt net op bed en verder straks even lekker in bad liggen denk ik.. Morgen weer lekker vrij, dan woensdag nog werken en vrijdag hoef ik maar tot 16 uur dus wel lekker!!

Fijne avond!

15. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    @ Jem, je bent 10 weken en 6 dagen zwanger, dan zit je in je 11de week toch?

Betekend dat dat je volgende week in je 12e week zit?

moet er nog ff aan wennen hoor hihi :p
    Ik zit toch in de vijfde week nu?

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hihi, ik heb vandaag de 2e echo al gehad. :)
    En ja hoor, het was even zoeken maar uiteindelijk een snel kloppend hartje te zien. :)

Alleen zei de VK dat ik minder lang zwanger ben dan 7,2 weken....Ze dacht eerder aan 6,2 weken aan de grote te zien....
    Hoe kan dat nou????
    De 1e dag van laatste ongie was 31 oktober en de TP was op 19-11, zal dan aan de datum van de TP liggen????

Iig helemaal blij want het hartje klopt en er is een dooierzakje en dat is een goed teken. Nu kunnen we gerust de kerstdagen in. :)

17. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Vlinder wat vaag dat je een week korter bent.. Maar wel een kloppend hartje!!! super meid!!

Sjulie jij zit inderdaad in de 5e week nu!!

18. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hallo allemaal!

@Sjulie, welkom hier, gefeliciteerd, is jouw eerste ook?

ehm, ik geloof toch dat je dan in de 6e week zit. Als je er 5 weken en op hebt zitten, gaat je 6e week in, toch? Ik moet zeggen dat ik het wel ook erg verwarrend vind hoor, heb de zwanger.nl app (Iphone) en die zit nu dus in week 6 bij mij, terwijl ik volgens mij in week 7 zit...

@vlinder: wat vaag zeg! Ik tel vanaf de punctie 2 weken erbij, heb op die manier de datum berekend. Geen idee of dat dan klopt? Ik zie de punctie dan als de eisprong (klopt ook met hoe ver de emmy is als ze hem terugplaatsen) en dan krijg je altijd 2 weken cadeau toch? Ben benieuwd naar mijn echo volgende week!

@Barleeus; mooi verhaal, ik geloof op zich nooit in acupunctuur en dit soort dingen, al ben ik altijd wel voor homeopathische middeltjes (en tijdens de zwangerschap al helemaal), maar ik geloof toch ook wel in je verhaal. Mooi dat je een paar van die mooie ervaringen in je omgeving hebt en dat deelt, wie weet heeft iemand er wat aan!

Ik ga lekker in bad, na veel google-en of dat nou mag geloof ik dat het geen kwaad kan als je maar net iets minder heet doet dan normaal?

Tot gauw weer!

19. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Josjo je hebt gelijk hoor ze zit nu in de 6e week, las het van gisteren en toen was het nog de 5e...

Ik ga ook nog regelmatig in bad hoor, heerlijk!! Geniet ervan..

20. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ vlinder ik heb de tp 18 nov gehad en ben 7,1 en vorige week woensdag bij de echo 6,2 weken. maar misschien bij de volgende echo dat je je weekje weer inhaald. misschien heeft je ukkie een langzame start.

xxx sky

Deel Deze Pagina