@ Vlinder: tja ik kan me voorstellen dat je nóg meer je best gaat doen met dat rust houden. Wat lijkt me dat moeilijk!! Heb je geen vrienden / buren / familie die misschien een keertje wat extra veel kunnen koken? Dan heb jij je koelkast / vrieskist zó vol en kun je een tijdje vooruit zonder dat je moet koken.. Alleen wat eten in de oven zetten moet lukken toch?? @ dancer: ja, ik wil het graag weten en NATUURLIJK ga ik het jullie vertellen wat er in mijn buik zit: jongen of meisje....!!! @ zeehondje: als het ónder je navel was, dan kun je de donder op zeggen dat je je kleintje voelde!! Ik ben benieuwd of je nog vaker iets gaat voelen deze dagen!!! @ babykamer: hier was t even stress. De eerste drie klusjesmannen konden pas eind juli tijd maken voor het uitbreken van het muurtje. Dat vind ik echt veels te laat, ik ben dan al bijna 30 weken!! Gelukkig kon nummer vier wèl al in juni aan de slag. Dus die heb ik uitgenodigd om eens te komen kijken zodat hij een offerte kan maken. Tja, een voordeel van een eigen bedrijf is dan weer, dat je als je haast hebt, best wat meer kan betalen voor een klusjesman die snel tijd heeft. Maarruh... pssst... niet tegen die klusjesman zeggen he?
Nou....familie heb ik niet in de buurt en mijn vriendin waar ik regelmatig mee kan/mag eten als mijn man de late heeft die heeft vd week zelf ook een aantal keer de late dienst (werkt in de zorg). Maar ik heb genoeg in de diepvries liggen hoor, ik kook vaak teveel zodat mijn man ook een maaltijd mee kan nemen naar zijn werk.
Goedemorgen lieverds. @Josjo, oooooh ik hoop zo dat jullie lekker aan het genieten zijn van jullie vakantie. Gisterenavond toen mijn man thuiskwam van zijn werk gelijk alles uitgelegd en het 1e wat hij zei was "Jij doet niks meer, ik doe alles. Ik wil niet dat ons kleintje straks te vroeg komt of dat jij je de laatste weken alleen maar slecht voelt. " Heel lief van hem, hij is er best van geschrokken en neemt het erg serieus. Ik ga vandaag mijn moeder even bellen of ze misschien toch 1x in de week kan komen helpen voor de schoonmaak, zodat wij het alleen bij hoeven te houden. Mijn man wil alles zelf doen maar hij heeft het al zo druk met werken en alle klussen die in huis nog moeten gebeuren en als mama dan het groffe gedeelte doet hoeven wij alleen bij te houden met stofzuigen. Zal wel moeilijk zijn hoor om om hulp te vragen want dat is echt niks voor mij maar het is niet anders. Komt goed. Gisteren avond toen we op bed lagen was ons kleintje iig goed druk en mijn buik ging weer alle kanten op, dat vind ik altijd zo fijn want dat betekend dat het zich goed voelt zegt de vk.
Goed idee om je moeder te vragen om je te helpen!! Je moet er toch niet aan denken dat je veel te vroeg zou gaan bevallen... Dat wil je moeder ook niet, weet ik zeker!!! (hier alles oké, nog één nachtje slapen!!)
Goede morgen! @mmiiirr: Fijn dat je een klusjesman gevonden hebt! en ik zal niks zeggen hoor bij ons komt, hopelijk, de timmerman om wat schoonheidsfoutjes op te lossen en dan kan het wiegje in elkaar gezet worden en op z'n plekje. @Vlinder: ik hoop dat je moeder je kan komen helpen hoor Hier vandaag ook weer opgestaan met een harde buik en ook hele lichte kramp gevoel in mn onderbuik. Als dit vanmiddag nog zo is dan ga ik de gyn ff bellen.
Nou lieverds, hier toch een beetje opgelucht.... Ik heb dus deze keer wel een blaasontsteking....Klinkt raar dat we opgelucht zijn maar dit kan de oorzaak zijn van de vele harde buiken de laatste paar dagen. De vk was ook opgelucht en we gaan nu hopen dat straks na de antibiotice de harde buiken ook weer minder gaan worden.
Een klein beetje goed nieuws is dat wel ja. Hopelijk worden de harde buiken hierdoor idd snel een stuk minder. Sloppy, hoe voel je je nu? Mirrr, veel plezier vast voor morgen gewenst. Hier alles z'n gangetje. Heb alleen al een tijdje last van een spier in m'n linkerbovenbeen, vlakbij mijn bil. Dacht eerst dat het m'n vagina was, maar zit echt onder mijn huid zeg maar. Raar. Gewoon vervelend gevoel. Even afwachten wat het wordt.
Vlinder, ik zou je bijna feliciteren met je blaasontsteking Ik hoop dat dat achteraf ook de boosdoener blijkt!
Dank je meiden, ja dat hopen wij ook. Mijn man was iig echt flink opgelucht, tis zonde hij schrok er echt van gisteren. Toch mag ik nog niks doen van hem, "Stel dat de harde buiken niet door de blaasontsteking komen, nee je blijft lekker rustig tot we het zeker weten." Aaaah hij is eigenlijk wel lief he Dit had ik zelf echt nooit van hem verwacht.... Ons kleintje ligt nu iig heel duidelijk in een stuit, trappeld beneden en het hoofdje drukt onder mijn ribben, ik voel ook echt het ruggetje aan mijn rechtkant liggen en daarboven nog een harde bobbel. Ons kleintje ligt eigenlijk het meeste rechts af en toe zie je een golf door mijn buik gaan en dan ligt het links maar nooit lang, ook heb ik vaak een flinke bobbel rechts net onder mijn navel dat zijn dat denk ik de billetjes die het even tegen mijn buik aandrukt. Nu moet het alleen nog even een duikel maken zodat het hoofdje naar beneden ligt. @Sloppy, en heb je de gyn nog meoten bellen?? Ik hoop het niet.... @Zeehondje, die pijn die jij omschrijft heb ik ook weleens maar treks meestal snel weer weg, hopelijk bij jou ook meis. JOEHOE, morgen zijn er een aantal 20 weken echo's!!!! Spannend meiden, heel veel succes!!!!
Hier een drukke middag gehad met mijn ouders..........en natuurlijk weer veel te veel gedaan De krampen heb ik niet meer gehad maar het duurt wel lang voordat mijn buik weer rustig is. Wel voel ik mn kleintje goed dus daar maak ik me geen zorgen over. Mijn ouders komen over twee wkn mijn hele huis schoonmaken zodat ik klaar ben voor de baby en sloppyman gaat minder werken zodat hij meer in het huishouden kan gaan doen. En nu ga ik op mijn bedje liggen. Megan slaapt en sloppyman heeft avonddienst tot 10uur.......ff rust houden dus
Moet je ook niet doen he Sloppy, veel doen Volgens mijn vk wil je kleintje in je buik zeggen als hij schopt oid "Alles is goed hoor mama" Oooooh wat fijn dat Sloppyman minder gaat werken om je te helpen, goed bezig!! Die van jou ook avond dienst, die van mij ook. Die komt dan tussen half 11 en 11 uur thuis en vaak lig ik dan al half te tukken @Meiden met de 20w echo vandaag: Heel veel succes en plezier met een kijken naar jullie kleintje!!
@vlinder: toch "fijn" dat het nu een blaasontsteking is............als is dat natuurlijk ook niet heel erg geweldig maar toch beter dat je weet waardoor je harde buiken komen Ja mijn man zit in de beveiliging en heeft de mogelijkheid tot avond diensten. Hij heeft een leidingevende functie en zit vaak alleen op kantoor. Maar zijn baas wil heel graag meedenken dus das heel fijn Sloppyman is trouwens dan ook zo rond 22.30 weer thuis. Hij had ook nacht diensten maar die zijn gelukkig weg, alleen als er nooit in het rooster is dan wil hij er wel eens eentje draaien. Verder vandaag een vrije dag. Zou met de auto naar haarlem gaan maar sloppyman had de auto toch nodig en met de trein vind ik nu te veel van het goede. Ik moet dan heel erg ver lopen en dat wil ik nu maar even niet doen. Dus lang leve de luierdag (en dan bedoel ik niet de pampers )
Iedereen veel plezier de aankomende week met de 20wk-echo's! Knuffel voor alle lieve (aanstaande) mama's.
Wat lief, Brabbel, thanks! Ik hoop dat je je snel aansluit hierzo, zou het wel leuk vinden als er weer wat net-zwangeren kwamen meekletsen...!! @Sloppy: geniet van je luierdag (binnenkort krijgt "luierdag" inderdaad een heel andere betekenis!!) @Vlinder: wat fíjn dat de oorzaak van die harde buiken nu bekend is! En wat heb jij toch een lieve schat van een man dat hij zo lief voor je zorgt! Nu niet weer meteen té actief worden he? Gewoon lekker in het zonnetje, het is een fantastisch weertje immers! @ zeehondje: en, nog beeb gevoeld? Of waren het toch je darmen?? Wat mij betreft is de ochtend voorbij gekrópen!! Ik heb vanmiddag vrij genomen (ik wacht nog even op mijn aflossing hier op kantoor) en gelukkig is het er een heerlijk weertje voor.. Nog een paar uurtjes en dan is de echo.... Kijk ernaar uit!!
Nee ik ga zeker niet te actief worden....Had natuurlijk voor de blaasontsteking ook al harde buiken Ik houd me rustig hoor. Ik ga zo lekker in de tuin zitten. Ooh spannend Mirr nog even en dan de echo! Hier gaat de ene brandweer-auto voorbij na de andere en politie....Er is een grote brand hier 10km vandaan in het natuurgebied "Kalmthoutse Heide" en komt richting onze bossen....Het is om 12 uur ontdekt en is al bijna 10 hectare afgefikt....Lekker die droogte. Ze zijn al bezig om een rampenplan op te zetten en al.... Ben benieuwd of ze het onder controlle krijgen....De rookontwikkeling is iig groot want tot 30km hiervandaan zijn ze te zien.
ff snel, heb niets terug gelezen nog. doe ik later. Net de echo gehad en alles ziet er super uit. Alles gezond en erop en eraan. En we krijgen een MEISJE!!!! Helemaal verrast want ik dacht dat het een jongen zou zijn. Maar ben zo blij dat alles gezond is, dat vond ik het belangrijkste. Ben nu erg druk dus zal later nog de foto's plaatsen.
Dancer, yoehoe! Wat fijn dat alles goed is!!! En een meisje, leuk!!!!!! Mirrr, ben benieuwd naar jou echoverhaal. En ik denk toch dat het m'n darmen zijn geweest. Heb niks meer gevoeld daarna. Vlinder, heel goed, lekker rustig aan blijven doen. BRABBEL, JE BENT EEN SCHAT! Hier nog één nachtje slapen, morgen om 3 uur de echo. Normaal sta ik voor de klas tot 3 uur. Gelukkig heb ik een stagiaire die het wel leuk leek om een keertje echt alleen de groep te draaien. Dus er hoeft geen vervanger te komen. De laatste tijd(en) moest ik al zovaak om vervanging vragen, voelde me daar ook niet echt prettig bij. Nu dus even mooi opgelost. Net de restanten van het verven opgeruimd in de kinderkamer en even gestofzuigd. Maar er zit wel erg veel verf op de grond (terwijl we toch echt twee kleden hadden neergelegd ). Dus dat wordt binnenkort even boenen. Ook een afspraak gemaakt voor de levering van het kamertje en de rest. Dinsdag 9 augustus.
Jongen of meisje, jongen of meisje, al zodra ik wist dat ik zwanger was (en eigenlijk ook al in de jaren ervoor...) was ik benieuwd: zou het een dochter zijn of toch een zoon. Of eigenlijk wist ik het al. Ik zou moeder worden van een dochter. Zo'n stoer meisje met kapotte knieën en afgezakte sokken en altijd het haar een beetje in de war. Een meisje dat babbelt en niet op haar mondje gevallen is. Een meisje dat nieuwsgierig is naar het leven, torretjes zoekt en heel hoog durft te schommelen. Het hoogste van de klas. Een meisje dat giechelt met vriendinnetje, dat liedjes zingt en huppelt naar school. Zo'n meisje, dat zou mijn dochter zijn. Ik bleef maar bij de eerste voorzichtige inkopen bij de meisjestruitjes, meisjesmutsjes, meisjesdingetjes hangen. Nee niet dat zachtroze. Mijn dochter is een robbedoes... Toch? Daarom was ik best gespannen voor de 20 weken echo. Want, natuurlijk het belangrijkste: zou alles wel goed zijn? Maar diep in mijn hart wist ik: alles was goed. Diep in mijn hart wist ik ook: het is een meisje. Maar tja bestaat die moeder-intuïtie wel echt? En wat nou als het een jochie is? Zal ik dan teleurgesteld zijn? Hoe reageer ik dan? En zojuist, tijdens de echo, lag babylief ook nog eens met de beentjes strak tegen elkaar aan. "Kun je ermee leven om het nog niet te weten?" vroeg de echoscopiste? Tja natuurlijk kan ik daarmee leven. Alles is goed met mijn kindje en dat is toch het belangrijkste?? Maar ze zag mijn teleurgestelde gezicht. Baby is een druktemaker en weet je wat, het is zo beweeglijk: ik kijk nog wel een keertje... Geen piemeltje te zien.... En ja... Nu was het duidelijk: één twee schaamlipjes. HET IS EEN MEISJE!!!
@Mmiiiirr: Volgens mij heb je het over mijn dochter Wat goed dat alles goed was met je kleintje en dat je altijd al geweten heb dat je een meisje zou krijgen @Zeehondje: Voor jou ook een spannende dag morgen @Dancer4fun: Gefeliciteerd met je meisje! En fijn dat alles goed was! Er worden in dit topic, zover we weten, wel heel veel meisjes geboren zeg Word tijd dat er een ventje bij komt hoor! @Vlinder: zit je lekker in de tuin? Heerlijk zo'n rust met die brandweerauto's en politie auto's die voor bij komen
Oh Mirrr, ik kreeg een beetje kippenvel van je stukje. Wat dacht, denk en schrijf jij al lief over je dochter!!!! Echt super dat ook bij jou kleine wonder alles goed is. We hadden toch een lijstje??? Ik zal eens op zoek gaan...