Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wie en wanneer:
    Kaat2000: 30-04-2011 - MEISJE!
    Barleeus: 08-07-2011
    Jem1979: 12-07-2011
    norwegian-sky: 08-08-2011 MEISJE!
    happymom: 09-08-2011
    Vlinder: 09-08-2011- verrassing!
    Josjo: 14-08-2011 - verrassing!
    Sloppyslayer:18-08-2011 - MEISJE!
    Dancer4fun: 08-10-2011 - MEISJE
    mmiiiiir:10-10-2011 - MEISJE
    Liesben: 15-10-2011
    Zeehondje: 15-10-2011 - MEISJE!

Welke behandeling?
    Kaat2000: 2xIUI, 1e zwangerschap
    Barleeus:
    na 6xIUI, 1xIVF en 2xICSI

Jem1979: 2x iui, 1x ICSI
    norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm
    happymom: 2x IUI, 2x IVF
    Vlinder3:
    IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM
    Josjo: 6x iui, 1x IVF
    Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap
    mmiiiiir:IVF met 2 TP (vanwege eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF
    Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI
    Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui
    dancer4fun: 6x iui/ 1x ivf/ in rustronde spontaan zwanger

Afspraken echo's:
    Kaat2000: 30 april uitgerekend!
    Barleeus:
    Jem1979:

Norwegian-sky: 28-5 pret3d echo & 9 juni 30weken-echo
    Vlinder3:
    30 mei controlle VK, groeiecho 30wk, spuit voor Rhesus, info-praatje bevalling

Josjo:1 juni controle VK
    Sloppyslayer: 18-5 controle GYN, 1-6 uitgebreide echo ivm eventuele 3de nier
    mmiiiiir: 25 mei 20 weken echo
    Liesben: 27-05 20 weken echo
    Zeehondje: 26 mei 20 weken echo
    Dancer4fun: 25 mei 20 wk echo en geslachtsbepaling

Ik hoop dat dit de laatste lijst is, heb al wat dingetjes aangepast.

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Dames, gefeliciteerd met de prachtige echo's.
    En ik dacht hetzelfde als Sloppy, echt een meisjes-topic hierzo.
    Leuk, leuk!!!

(Ja, jongetje natuurlijk ook!
    Maar jullie snappen t wel he?
    FF mezelf indekken voordat iemand me verkeerd snapt.)

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1523 Vlinder3, 25 mei 2011
    Laatst bewerkt: 25 mei 2011
    Ja inderdaad veel meisjes, bij osn blijft het een verrasing :D ;)

Blij te lezen dat jullie echo's goed waren meiden. :)

Het is al wat rustiger wat de brand betrefd geloof ik....Ik zie hier iig geen rookwolk meer....Of ja wacht even spieken....Oei jawel toch wel....
    Heb gelijk even gegoogled en er is ondertussen 250 hectare verbrand....

Oooh lieverds ik heb weer even mijn klaagje hoor :(
    Ik heb echt helemaal niks gedaan, ben alleen om half 5 frietjes gaan halen en net met de buur meegereden om ijsjes te halen, was binnen 5 min weer thuis....Maar verder helemaal niks alleen in de tuin gezeten en op de bank gelegen maar ik heb me toch weer een harde buik nu....Om te huilen gewoon :(
    Duurt nu ondertussen een half uur en hopelijk trek hij snel weer weg.
    Heb vandaag 5 harde buiken gehad die gelukkig snel wegtrokken maar deze pfoeh het lijkt wel of ik er 4 tegelijk heb :(
    Maar gelukkig geen menstrautie pijn erbij dus geen paniek maar wel heel vervelend.

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Jeuj, weer twee meiden erbij :)
    Zo blij voor jullie dat alles goed was!
    Ik begin nu toch stiekum wat nerveus te worden voor vrijdag. Morgen is zeehondje aan de beurt voor de 20w echo toch? En ik sluit vrijdag het rijtje af...

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Arme Vlinder, is het weer een beetje bijgetrokken?

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Liesben, nog 1 nachtje slapen :)
    Spannend.

Ik merk dat er echt een soort patroon in de harde buiken zit, laat in de middag komen ze het meeste en als ik beweeg komen ze opzetten. Zodra ik opsta om drinke oid te pakken of ga douchen dan heb ik een harde buik.

Ik begin het ook spannend te vinden want heb maandag de 30w echo, ben echt zo benieud hoe het met ons kleintje is. :)

7. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hi meiden.

Goh wat is die roze wolk toch lekker!! En na gisteren dubbelroze natuurlijk.... Heb meteen mijn ouders, mijn zusjes en de rest van de wereld (via facebook) op de hoogte gebracht. Mijn zusjes hadden hetzelfde voorgevoel als ik (een meisje) en voor mijn ouders wordt het de eerste kleindochter na twee jongens. Dus de hele familie is in extase en ik loop voorop!!! :D:D:D:D

Nog meer goed nieuws: ik heb een klusjesman gevonden die al komende maandag kan beginnen met het uitbreken van de muur. Vervolgens moet het plafond vervangen worden, een deuropening dichtgemetseld, de hele kamer én de gang gestuced en vervolgens legt hij ook nog even een laminaatvloer.
    hij rekent er nog een schappelijke prijs voor ook! Dus helemaal happy!!

De nieuwe kamer is voor mij, mijn huidige kamer voor de beeb... Volgende week vrijdag ga ik samen met zuslief helemaal los met babyspullen kopen!!

Nou tot zover mijn ego-bericht :)

Vlinder: kan me voorstellen dat je weer even wil spieken naar je beeb! (was het nou een jongen of meisje :p )
    Over die harde buiken: las ik nou niet ergens, dat tot tien harde buiken per dag vrij normaal is?

@ Liesben: tja ik was ook gespannen voor de 20 weken echo... Hoort er ook een beetje bij... Ik ben héél benieuwd naar jouw beebje!!

@ Zeehondje: geldt ook voor jou!!!

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

De meeste mensen denken bij mij ook een meisje...als ik zelf probeer te bedenken wat het is wordt het erg blanco van binnen :D

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ooh wat fijn dat je en klusjesman hebt gevonden, helemaal super!! :)

Ja tot 10 harde buiken is vrij normaal, maar omdat ze bij mij vroeg begonnen en ze vaak lang aanhouden en aanwezig blijven ondanks mijn rust is het toch niet echt normaal zeg maar;):)
    Zolang ze geen pijn gaan doen en er geen regelmaat inkomt vind ik het al prima.:)

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ben ik weer eventjes :D

Mijn moeder is net geweest en heeft wat boodschapjes voor me gedaan.
    Ze komt 1x in de week lekker schoonmaken en dan de ene week boven en de andere week beneden, dan hoeven wij het alleen maar bij te houden.
    Echt heel fijn.

Zo dat wilde ik even delen met jullie, toch een posi bericht van mijn kant hihi :D

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wat fijn zeg!!

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Nog geen nieuws van Zeehondje?

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zo, ben net thuis. Meegelopen met de laatste dag van de avond-4-daagse en totaan m'n onderbroek nat geregend. Nu warm en droog weer op de bank. Voel wel mijn buik een beetje. waarschijnlijk net iets te veel van het goede geweest vandaag. Even snel een egoberichtje dus. Alles is goed mt onze kleine meid! Ze lag heel de tijd met haar ruggetje naar voren en de gyn kon steeds het hartje niet goed zien en de bloedvaten ed daarbij. Na een kwartier proberen en porren en duwen draaide ze zich een beetje en gelukkig was dit ook goed. Net zoals hoofdje, hersenen, buikje ed. Tot slot heeft hij nog even bevestigd dat ze echt een meisje is. Drie fotootjes meegekregen, maar echt heel onduidelijk. Kan ze niet echt ontcijferen. Nou ja, dat is ook niet het belangrijkste!
    Voel haar helaas nog niet. Maar geduld is een schone zaak!
    Volgende keer reageer ik weer op iedereen hoor.

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @zeehondje: fijn dat alles goed was!

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #1535 mmiiiiir, 27 mei 2011
    Laatst bewerkt: 27 mei 2011
    Oh wat fijn, Zeehondje, dat alles goed is met je meiske!!!

Ben heel benieuwd naar een berichtje van Liesben....

Ennuh, hoe zou het met Kaat zijn. Druk natuurlijk, en wennen, met zo'n kleintje. Maar ik ben wel heel nieuwsgierig, hoop snel weer eens wat van je te horen Kaat!!!

Vlinder: fijn dat je moeder komt helpen met het huishouden. Begint de kuur al aan te slaan, ofwel: hoe is het met je blaasontsteking.
    Zeg, hoe lang was jij eigenlijk zwanger toen je harde buiken begonnen? Ik denk namelijk dat ik gister...... (maar tja hoe voelt een harde buik??)

Nog meer goed nieuws van mij: het KDV dat een wachttijd van anderhalf jaar had, kan opeens tóch per 1 januari mijn meissie plaatsen. Wel precies op de verkeerde dagen: dinsdag, woensdag en vrijdag (ik wil eigenlijk woensdagochtend en donderdag...). Maar per 1 mei mag ik zelf de dagen kiezen... Echt fijn!

Waarschijnlijk ga ik ervoor kiezen om drie en een halve dag op kantoor te zijn, in drukke tijden misschien nog een half dagje extra.
    Eén dag komt mijn moeder bij mij thuis en meissie gaat anderhalve dag naar het KDV. In drukke weken kan mijn moeder eventueel twee dagen bij me komen en blijven slapen... En ik kan ook thuis werken, dus zo ga ik toch proberen om aan 30 uur per week te komen. En als dat niet lukt, ach dan verkoop ik toch gewoon de zaak!!! ;)

16. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hihi tot je onderbroek natgeregend... Toch wel even een warme douche genomen??

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

WAAAAAAAAAAAAAAAAAA, wat een superbelevenis! Alles was helemaal goed. Hersentjes, hartje, armpjes, beentjes, niertjes, blaas, maagje, 3 vaten in de navelstreng, lipje en gehemelte mooi gesloten, wervelkolom mooi in beeld en dicht.
    Uk was enorm beweeglijk (wat lastig was voor de echoscopiste). En het wordt.........

Een Jongetje!

Geen twijfel mogelijk, hij liet alles open en bloot zien :)
    Ik heb 8 fotootjes meegekregen, die ga ik zo even inscannen. Wij zijn dolgelukkig en totally in love!

18. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    vlinder: wat fijn dat je moeder je komt helpen in het huishouden. Dat is weer een zorg minder toch!

mmiirr: he wat goed zeg. Dus eindelijk gaat bij jou ook de verbouwing beginnen. Leuk he, dat je nu lekker kan kopen. Wij hebben gisteren ons eerste roze pakje gekocht samen. bij c&a. moeten nog wel even wachten op de winter collectie en dan kunnen we helemaal los. :p

zeehondje: fijn dat alles goed is met jullie kleine meid. Wel jammer dat je geen duidelijke foto's hebt. Wij konden trouwens de echo op dvd krijgen. kostte 6 eurie. Hebben we natuurlijk gedaan!! leuk om terug te kijken.

liesben: jij vandaag de echo. ben benieuwd!!

Wij sinds de echo druk gehad. Gisteren een bruiloft gehad. Met voor ons ook de nodige felicitaties. Echt super leuk. Bruidspaar zag er top uit alleen jammer van het weer. Af en toe een regenbui en flink wat wind. Maar dat mocht de pret niet drukken en het was voor hun een fantastische dag.
    En ik voel de kleine meid eindelijk duidelijk bewegen. Echt heel bijzonder moet ik toegeven. Vind het voor mijn vriend nog wel erg jammer want hij kan het van buitenaf nog niet voelen.
    Morgen gaan we samen met mijn ouders, de kinderwagen uitzoeken. Het is hun kado aan ons. Dus wordt een leuk weekend!!!

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Zeehondje en Liesben, wat goed zeg allebei een mooie en goede echo, super!!!!

@Mirrr, geen idee hoe het met de blaasontsteking is, heb er helemaal geen last van op de harde buiken na maar ja die had ik al natuurlijk. ;)
    Ik heb vanaf week 19 harde buiken en dit is alleen maar erger geworden bij mij.
    Hoe voelt een harde buik? Bij mij staat het allemaal heel strak en trekt langs alle kanten, vanbinnen voelt het alsof er een bowlingbal inzit die eigenlijk te groot is.
    Ik kan mijn buik echt niet indrukken dan en buikademhaling is onmogelijk voor mij op zo'n moment.

Ik heb net een cadeau van mijn mannetje gehad, althans het is besteld en komt als het goed is morgen binnen :D
    Ik heb natuurlijk al de verzorgingstas van Maxi Cosi want die kregen we bij de kinderwagen maar deze vond ik en mijn man echt te saai van kleur dus mocht ik een andere uitzoeken. :)
    Ik heb nu een lekkere vrolijke tas uitgezocht :D

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH

Daar istie dan! Een echte kerel in dit topic....

Gefeliciteerd Liesben!!!

Deel Deze Pagina