kaat: wat een schatje zeg! geniet er lekker van. Fijn dat de bv ook goed gaat. norwegian-sky: Wauw, dat is echt een hele mooie 3d foto. En inderdaad ik zie haar ook lachen. Kan me goed voorstellen dat je helemaal in love bent.
hallo allemaal!! Ben weer terug van vakantie, het was heeeeerlijk! Ook wel wat regen gehad, maar de afwisseling was juist wel lekker. Had op het eind vd vakantie ineens echt heel dikke voeten, vooral in het vliegtuig waardoor de terugreis wat minder was, niet echt kunnen slapen, denk max 2 uurtjes op een hele nacht, ik was kapot! haha. Maar echt, het was super! Heerlijk weer, leuke mensen, lekker gegeten, geluierd, boekjes gelezen, top top! Hier weer een paar mooie 20 weken echo's las ik, superfijn! en weer 2 meisjes en ook de eerste jongen, whoehoehoe. hahaha. Alleen vlinder en ik nog onduidelijk, tja, dan worden de kansen op een jongetje statistisch gezien natuurlijk wel steeds groter hihi. enne, de 3 mensen die er nog op staan, die kletsen hier verder nooit meer, lijst aanpassen? En mochten ze toch weer komen kletsen dan kunnen ze hun naam er weer op zetten ofzo? @kaat: wauw, mooi meisje zeg! Fijn dat je zo geniet!! @vlinder: gaat het al beter met je blaasontsteking? Toen die bij mij over was, ging het al wel beter met de harde buiken, scheelde toch echt veel, elke dag iets meer zeg maar. Vooral qua pijnklachten. Hopelijk is dat bij jou ook zo... @miiir: fijn, eindelijk een klusmeneer! Kan je gauw beginnen aan het paleisje van je dochter, hoe gaaf!! @zeehondje: heerlijk he, dat je die kleine voelt, nu zal het wel gauw komen toch? Soms een paar dagen wat rustiger misschien, is ze lekker aan het groeien ofzo en dan ineens kan ze ws weer harder trappen, echt zo gaaf!! @de rest: ben vast wat dingen vergeten, heb even gauw gauw gelezen maar het was ook zo veel hahaha Gisteren toch maar een 3d echo gehad, het ging ineens kriebelen en ik was zo bang dat ik er toch spijt van zou krijgen als we het niet zouden doen.. het leek me zo duur voor beelden die ik vaak meer vind lijken op ET figuurtjes dan op babies haha maar goed, dus toch overstag en het was praaaaachtig!! Zo geweldig, ik kan het iedereen aanraden!! Sky, mooie foto ook van jouw meisje zeg! Hier onder wat fotootjes en zal ook proberen een filmpje te uploaden, daar zie je dat hij/zij lacht
Oh Josjo, wat fijn dat de vakantie zo goed is bevallen! En wat een mooie foto's van jullie wondertje. En zeker lenig, haha. En die lach, erg duidelijk te zien. Ik weet nu zeker dat wij ook de 3d/4d echo laten doen. Weet alleen nog niet met hoeveel weken. Hoor van sommige zo rond de 25 weken. Daarna is de kans er dat er veel smeer of het lichaam en gezichtje zit en dan ziet het er idd een beetje eng uit. Maar de echo's van jullie zijn prachtig, dus...
@zeehondje: bij ons was het juist goed dat we het in deze week hebben gedaan: ukkie krijgt al wat vetjes waardoor het er minder eng uit ziet (al lijken de lippen af en toe wel zoeloelippen maar gelukkig wist ik dat al van tevoren dat dat vaak zo lijkt haha) en er is nog meer dan voldoende vruchtwater, waardoor er wel genoeg uitgezoomd kan worden. Misschien moet je anders even bellen van tevoren en vragen wat hun ervaringen zijn? maar het is echt zo fantastisch om te zien, echt geweeeeldig!! we genieten nog helemaal na
Hoi lieverds. Ik voelde me sinds het avond eten gisteren niet helemaal top. We hebben met vrienden bij ons thuis ge-gourmet en tijdens het eten begon er een harde buik die zo vervelend was dat ik gewoon even van tafel ben gegaan om op de bank te gaan liggen. Toen trok hij wel lichtjes weg maar niet helemaal en vervolgens heb ik heel de avond weer harde buike gehad. Nadat we naar bed zijn gegaan begon gelijk het zuur, heb ik veel last van en was dit keer te verwachten na een heeeeerlijke goumet maaltijd. Ik werd ook erg duizelig ineens, ben toen op mijn linker zij gaan liggen (dat schijnt te helpen) maar het werd niet minder, zodra ik mijn hoofd bewoog draaide alles en had ik het gevoel flauw te vallen, als ik naar het toillet moest dan moest ik me eigen echt vasthouden want ik had last van mijn evenwicht, ik leek wel dronken met een afwijking naar rechts.... Nu ben ik niet meer duizelig en probeer zometeen nog even wat te slapen. Vanmiddag moeten we naar de vk, dan gaan we weer even naar ons ukje kijken. Ook willen we dan de harde buiken weer aankaarten want het is echt niet minder geworden met die kuur voor blaasontsteking. Als ik een dag echt helemaal niks gedaan heb behalve lopen naar het toillet en drinken pakken en voor de rest op de bank heb ik er ook wel maar niet veel maar als ik meer heb gelopen of gestaan dan zijn ze er gelijk weer in volle glorie, het is echt zodra ik beweeg dan 5 minuten laten is hij keihard....Ben benieuwd wat ze erop zegt. @Echo's, ik zie echt hele mooie plaatjes voorbij komen, ziet er zo schattig uit.! @Josjo, heee vakantieganger Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Die blaasontsteking heb ik eigenlijk geen last van gehad, en de vk en wij hopen dat dat de oorzaak is van de harde buiken, maar ja die had ik daarvoor ook al en mijn kuur is bijna klaar (morgen) maar de harde buiken blijven.... Sorry voor het lange verhaal....
jeetje vlinder, das wel erg vervelend dat die harde buiken aan blijven. Fijn dat je dan vanmiddag naar de vk kan. josjo: mooie foto's zeg! wij gaan ook snel zo'n 3d echo laten maken. we zijn zo benieuwd hoe onze kleine meid eruit ziet.
Josjo, wat een mooie foto's! Ik weet nog niet of ik nog een extra echo laat maken. Ik denk het eigenlijk niet. Maar wie weet denk ik daar volgende week anders over Vlinder, ik ben benieuwd wat de vk zegt. Gatsie, ik vind het zo naar voor je. Ik ben vanmorgen weer goedgekeurd door de vk. Hartje gehoord, bloeddruk goed, gewicht + 2 kilo.
@Vlinder: dat klinkt echt heel naar meis!! Wat heb je toch vervelende dingen die je moet incasseren je zwangerschap Ik hoop dat de VK je kan helpen. @Josjo: Welkom thuis! fijn dat je vacantie zo lekker was @N-sky: Wat een prachtige plaatjes! @liesben: Gefelicitieerd met je goedkeuring En +2kilo dat is netjes zeg! Wij hebben woensdag weer een echo Misschien krijgen we ook wat 3D foto's mee. Hier vanaf vandaag weer terug op het vloeibare voedsel.......helaas kon ik al 5dgn mijn eten niet meer nomaal binnen houden dus in overleg met de dietiste weer terug op het vloeibare voedsel..........jammmmm De harde buiken blijven hier ook gewoon aanhouden helaas. Vanmorgen even laten kijken bij de HA voor blaasontsteking maar dat is het niet............had het bijna gehoopt maar dit betekend gewoon dat ik nog rustiger aan moet doen. Dit weekend was mijn broer in Nederland (woond in Amerika) en mijn ouders en zus gingen gezellig met hem uit eten in Amsterdam en even lopen door de binnenstad. Helaas kon ik dus niet mee. Ook uiteten kunnen we voorlopig niet meer doen. Word nog wat met mn bruiloft (bedenk ik me net!) kan ik net een stukkie taart eten en voor de rest vragen of ze mn hamburger willen pureren hahahahahaha op zich ook wel weer grappig
Hallo allemaal! Balen vlinder dat het niet goed gaat. Ik vrees dat je je er maar bij neer moet gaan leggen dat je bijna niks meer mag / kan en dat je de rest van je zwangerschap misschien wel vooral plat moet liggen? Het lijkt me echt een drama maar nu blijkt dat met niks doen het toch nog steeds terug blijft komen als je wel iets doet... ik heb ook wel harde buiken maar ze doen maar af en toe een beetje pijn. En op een gegeven moment moet je ook harde buiken krijgen natuurlijk maar dat zal nog niet nu zijn denk ik...? Feestje trouwens: wat er ook gebeurt, vandaag na 3 maanden is ons ukkie geboren! Dan is het namelijk 42 weken en in dit ziekenhuis wachten ze tot maximaal 42 weken. Sommige ziekenhuizen is dat tegenwoordig zelf 43, pff echt lang! Maar goed, vond dat wel een leuk idee . Tuurlijk hoop ik stiekem dat het over 8 weken al komt haha, vanaf 37 weken mag het best van mij. Ik moet zeggen: vind het super om zwanger te zijn, heb er lang genoeg op gewacht, vind het getrappel in mijn buik heel gezellig, maar, ik zal het ook wel lekker vinden om mijn eigen lijf terug te hebben. Weer normaal draaien in bed, lekker sporten, mijn normale spijkerbroek weer aan. Begrijp me niet verkeerd, ben het echt niet beu ofzo, maar ik kan daar wel weer een beetje naar verlangen.... @sloppy: dat lijkt me niet fijn, als je op je bruiloft niet echt kan eten.. aan de andere kant, ik was zo hyper op mijn bruiloft dat ik amper heb gegeten haha. Gaat t verder wel goed, of moet je nog vaak overgeven? Hoor jou eigenlijk nooit meer echt daarover, dus misschien gaat het nu wel wat beter? hope so voor je.... @babyboom: kijkt iemand hier dat? Wij hebben de twee eerste afleveringen gekeken met uitzending gemist afgelopen weekend en ik zat natuurlijk alweer te brullen. Dat meisje die haar kindje had verloren met 22 weken is nu weer zwanger met ivf, eerste poging en het was door dezelfde arts in het UMC als ik en ik dezelfde kamer!! Hoe grappig is dat?
@ josjo! begrijp jou gevoel betreft zwangerschap heel goed hoor. maar we hebben er ook zo lang op gewacht op een kleintje. maar lijkt me gewoon heerlijk om straks voor ons kleintje te zorgen en lekker te wandelen. ik heb dat met babyboom 1. ik heb ook net als diana en jeroen op dezelfde kamer gelegen voor de punctie en ook dezelfde artsen, wachtkamer. dat is zo appart om te zien
@josjo: Het overgeven is sinds een paar dagen weer volledig terug, helaas. Vandaag voor het eerst weer over op vloeibaar voedsel maar dat ging ook nog niet zo goed. Leuk he dat getrappel in je buik! en ik vind mijn buik ook zo mooi Ik voel me echt 100% vrouw nu........en alle kleding staat me mooi. Maar ik zou ook wel weer mezelf willen zijn.. @N-sky: ja jij bent ook in het VU geweest. bij de afgelopen aflevering kwam Dr. Schatz voorbij en sloppyman vertelde mij dat hij mijn bevalling heeft gedaan.........had ik helemaal niet in de gaten gehad Was meer bezig met overleven volgens mij. Maar zonder die man waren we nu nog kinderloos geweest en dat was wel even raar om hem dat zo voobij te zien komen.
Hier even snel een update van mijn kant. morgen of vanavond nog lees ik even bij en reageer uitgebreid. Goedgekeurd weer vandaag bij de VK. Bloeddruk, ijzer, suiker was allemaal goed. Spuit voor de Rhesus gehad en natuurlijk de echo..... Oooh wat is het gegroeid!!!! En mooi met het hoofdje naar beneden en hopelijk blijft dat ook zo Mooi op schema alleen de beentjes waren wat klein maar omdat papa-spe ook niet echt groot is (1,69 en ik 1.67) kan het geen kwaad zei ze. Ze schat nu het geboorte gewicht op 3.200 gram....Mooi vond ze. De harde buiken zullen we voor lief moeten nemen want ze kan er geen oorzaak van vinden, maar moet me wel rustig blijven houden. De duizelingen die ik vanacht heb gehad komen waarschijnlijk omdat mijn baarmoeder een ader afknelde ofzo.... Over de bevalling hebben we het eigenlijk niet gehad, ze geven vanuit ons vk kantoor 23 juni een info-avond over bevallingen etc dus daar gaan mijn man en ik naartoe. Nou dit was het even snel. Fijne avond nog
@Sloppy, he bah weer zo aan het overgeven?? Ik had zo gehoopt dat de laatste loodjes je een beetje mee zouden zitten.... Ja dubbel is dat he, je mooi voelen maar toch ook wel weer je oude lijf terug willen Ik ben super trots op mijn buik en iedereen zegt dat ik mooi zwanger ben maar als dan toch zelfs de positiebroeken wat gaan knellen en strakker gaan zitten om mijn benen denk ik "Ohoh" Ik heb gisteren weer 2 nieuwe broeken besteld, de 2 jeans die ik had knellen aan mijn buik en krijg ik al bijna niet meer over mijn kont heen.... De vk vroeg vandaag toevallig nog aan me of ik vocht vast ging houden want ze vond me verranderd in mijn gezicht....En ze heeft me vorige week nog gezien. Het vocht begint wel want mijn ringen knellen en mijn trouwring krijg ik niet meer af, dus mogen even proberen met goed koud water en zeepsop, mijn schoenen beginnen ook te knellen dus lang leven het vocht....
Goedesmorges lieverds Happydepappy vandaag, ben ineens zenuwachtig voor ons kleintje over 10 weekjes Kan niet wachten ik ben zoooooooooo nieuwschierig hoe het eruit ziet. Helemaal na gisteren, als je zag hoe het bewoog en vruchtwater aan het drinken was en zoals gewoon niet stil bleef liggen voor de echo Ben trouwens trots op mijn vk hihi. Ze heeft ook bloed afgenomen en zelfs in het ziekenhuis moeten ze bij mij altijd een paar keer prikken in iedere arm en draaien met die naald omdat mijn aderen heel diep liggen en mijn vk had hem in 1x gelukkig!! Misschien een geluksschot maar ze had hem hihi. Zo ik ga ff een bakkie doen bij een vriendin (woont hier aan de overkant) en ff lekker kletsen en roddelen hihi Fijna dagje allemaal!!!!
@sloppy; wat ontzettend balen zeg! En het ging juist zo goed... je hebt het maar te verduren zeg deze zwangerschap. Was dat bij Megan ook zo, met het overgeven? @vocht vasthouden: ik had dit in het vliegtuig heel erg en daarna nog een dag of 2. Ik had echt varkenspootjes, god wat voelde ik me zielig hahaha. Ik heb meteen brandnetelthee gekocht (uit het zonnatura schap) en natuurlijk met de beentjes omhoog gelegen op de bank. Maar die thee helpt echt hoor! Het is bij mij helemaal weg. Als je nooit kruidenthee drinkt vind je het misschien vies, maar ik vind het persoonlijk best prima smaken. 2 a 3 kopjes per dag is meer dan voldoende. Hopelijk helpt het jou ook....! en op tijd je ringen af doen he, zou lullig zijn als ze je ringen moeten doorknippen... Vind het een heerlijk dagje vandaag. Wel een keer lekker dat het niet zo warm is.. haha en krijg vandaag allemaal complimentjes dat ik er goed uit zie en mooi draag enzo haha ook wel een keer gezellig Fijne dag meiden!
@Josjo: Bij Megan vanaf 26wkn, maar toen ben ik op een dieet gezet en toen ging het een stuk beter..........nu lijkt het wel of niks wil helpen. Ik hoop dan ook dat deze baby met 37wkn er echt uitwil komen.....of 38wkn Heerlijk die complimentjes! @vochtvasthouden: Ik ga dit weekend vliegen maar ik trek lekkere losse kleren en schoenen aan want ik hou normaal al vochtvast met vliegen, dus ik reken er op dat het nu ook wel zo zal zijn. @complimentjes: Megan kreeg er gister eentje......en mevrouw zei ik hoop dat je baby net zo leuk en mooi word als je meisje hier Ze vond het een prachtig meisje en zo leuk! Ze was in de supermarkt iedereen heel hartelijk gedag aan het zeggen, met een smile van oor tot oor
Zo hier sinds een week weer eens een nacht doorgeslapen en niet wakker gehouden door het zuur, heeeeerlijk @Sloppy, ooh lief die Megan Complimentjes zijn terecht, het is ook een lekker bekkie!! Hoe gaat het met je?? Hier komt vandaag de stucadoor om de tuinmuren te stucen, ben zo benieuwd want dan is de tuin ECHT klaar. Ook komt mijn moeder straks en die gaat even de benedenboel lekker soppen en de raampjes zemen. Ons kleintje was gisteren echt heeeeel druk, ik voelde het langs alle kanten. Het leek net of het was zich aan het uitstrekken met handen en voeten in mij aan het porren was....Soms ook pijnlijk maar ik vind het heerlijk Mijn buik gaat dan echt tekeer en nu voel ik de schopjes ook regelmatig bovenin ipv alleen onderin en dat is voor mij een teken dat het nog lekker goed ligt. Fijne dag.