Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Pff wat vervelend toch, dat jullie het zo zwaar hebben Vlinder en Sloppy. De één met harde buiken, de ander overgeven.

Ik hoop dat dat me bespaard blijft!!

Ook bij mijn wordt er gestuucd vandaag: mijn geweldige klusjesman heeft de afgelopen twee dagen hard gewerkt: muurtje is eruit, plafond eruit, één deuropening dicht, nieuw plafond erin en gestuucd. Vandaag stuuct hij de rest, waarna de nieuwe kamer een paar dagen moet drogen. Maandag komt hij terug om de laminaatvloer te leggen, dan kan ik daarna beginnen met inrichten!

In de tussentijd ga ik komende vrijdag babyshoppen met mijn zus. Ik heb nog bijna niets, dus hoogste tijd om eens flink los te gaan! Creditcard gaat mee...

@ Josjo: die brandnetelthee is een goed idee, dat ga ik zeker onthouden. Ik drink het sowieso al af en toe, gewoon omdat ik het lekker vind (brandnetel & braamblad van de zonnatura).

@ Josjo: ik snap heel goed dat je ernaar uitkijkt om je gewone lijf terug te krijgen, ondanks alle gezelligheid. Ik heb dat nu al, iedere keer als ik even wat onkruid wil plukken in mijn tuin! En tja, op mijn buik slapen kan ook al een hele tijd niet meer....

Wel echt heel gezellig hoor: Ook vanmorgen vroeg werd ik weer wakker door het getrappel van mijn meissie. Echt zó leuk. Het was wel nog erg vroeg, maar ik heb de tijd volgemaakt met terugkloppen (maar ze kan nog geen morse :D ) en Beertje Pippeloentje zingen...

Gezellig, zo samen wakker worden!!

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @mmiiiiirr: wat goed dat het bijna klaar is!hier zou er een timmerman komen voor wat kleine dingen maar die belt steeds af :(
    Ohhh baby shoppen! Leuk! Neem wel een lijst mee wat je allemaal wil kopen anders dan is het heel moeilijk ;)

@vlinder: heerlijk dat jullie tuin dan af is. En die 's hopjes doen inmiddels af en toe best pijn maar ohhh zo heerlijk :)

Hier aan het af tellen voor mijn echo. Ik ben best een beetje zenuwachtig, en ook zo benieuwd hoe ons kleintje gegroeid is:)

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ff snel een berichtje vanuit de auto.

Net de echo gehad en alles was helemaal goed :) ons meisje is zelfs aan de zware kant ..... Hihi ze is geschat op 1400gram!
    Dus ze heeft helemaal niet te leiden onder het spugen van haar mama. Dat is een heel gerust stellend! En ook weer goed voor als ik een piek aanval krijg en ze eerder gehaald moet worden.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Fijn Sloppy dat alles goed is in je buikkie!

Mirrr, wat goed dat 't kamertje nu lekker opschiet.

Verder even ego vraagje;
    Ik heb een afspraak gemaakt om het kamertje te laten bezorgen en in elkaar te laten zetten. Ze komen in de week wanneer ik 30 weken ver ben. Vinden jullie dit te laat en zouden jullie het eerder laten komen?

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @sloppy: wat fijn dat alles er goed uit zag! Bij die collega van mij, die vergelijkbare klachten had, nog zelfs wel wat erger, zij heeft echt 20 keer steeds een paar dagen in het zkh gelegen, is er ook een heel gezonde zoon geboren. Fijne gedachte dat onze ukkies toch wel lekker doorgroeien hè? Leuke foto van Megan trouwens!:)

@miiir: en, lekker los gegaan voor je meisje? Oh dat lijkt me ook zo leuk! Was gisteren in de prenatal omdat ik nog een boxpakje nodig had en van noppies wel een leuke met wit, grijs, rood gekocht, maar het is zo snel klaar met al dat neutraal hè... Ach ja, nog tien weekjes geduld... :D

@zeehondje: nee joh, dat is niet te laat. Ik ben nu zo'n beetje 30 weken en het zou prima zijn als alles nu binnen zou komen. Ikzelf zou het wel prettig vinden als wel de muren en gordijnen e.d. Klaar zijn zodat je alleen nog maar de details hoeft te doen, maar no worries meis, een vriendinnetje van mij zit nu in week 33 en zij begint nu pas, zelfs met de muren nog, dat is wel een beetje erg laat vind ik...

@ hier: vandaag een luierdagje ( niet als in luiers maar als in luilakken haha). Sjoerd ging met een vriend golfen en ik had geen plannen, maar ik heb nog steeds last v e jetlag volgens mij dus een dagje nixen komt wel goed uit... Vanavond bbqen met de buurtjes, altijd gezellig!

Fijne dag allemaal!

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Alles is al geverfd en we moeten alleen nog gordijnen en een lamp zoeken.
    Dan laat ik deze datum gewoon staan. Dank je en succes met je jetlag.

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    :D De tuin is klaar, nu nog wat dingetjes in de garage en de kozijnen en open slaande deuren schilderen van de garage en dan is achter helemaal klaar!! :)

Zo komen we beetje bij beetje steeds verder klaar. :D

@Mir, fijn dat het bij jou nu ook goed gaat met de klusjesman :)

@Sloppy, wat doet je kleintje het goed!! Ga zo door!!

Hier, net visite gehad, de stucers waren net weg en was blij dat ik even rustig op de bank kon gaan liggen maar helaas :( Ze bleven niet lang maar toch mis ik dan net dat rust-momentje.
    Zometeen eten maken en dan na het eten mijn rust-momentje even pakken. :)
    Ik kreeg me trouwens een schop vanmiddag, ZO die deed echt zeeeeeeeeeeeer!! Ik kreeg echt een karate-kick op mijn blaas....Voelde echt niet fijn....:( Gelukkig maar eenmalig want nu is het lekker in mijn zij aan het porren :D
    Het ligt dubbelgevouwen zeg maar dus vaak met de voetjes bij het hoofdje.

Zo ik ga eten maken meiden, fijne avond en tot morgen!!;)

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Fijn dat het lekker opschiet Vlinder!
    Manlief heeft vandaag ook van alles buiten geschilderd (schuurdeur, achterdeur en voor alle ramen en kozijnen). Nu alleen nog beneden achter het kozijn en misschien de voordeur opnieuw in de lak zetten.
    Hij heeft het echt supersnel gedaan, stuk goedkoper dan een schilder inhuren (wilden we eerst doen).

Net lekker naar de kermis geweest en poffertjes gegeten. Met dat schuifspel een grote knuffelgiraf gewonnen en natuurlijk nog een zuurstok meegenomen.
    Fijne avond allemaal!

9. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    goedemorgen meiden,

even niet hier langs geweest. was een beetje druk.
    manlief is nu druk in de babykamer bezig. gisteren glasvezelbehang, vandaag eerste laag latex erop. Als dat dan klaar is kan ik gaan beginnen met de muurschildering. Ben benieuwd of het gaat lukken zoals ik het in mijn hoofd hebt.

voel de kleine nu dagelijks. echt super leuk. van de week ook naar de vk geweest. alles was goed dus stond ook zo weer buiten. volgende maand pas weer.
    was afgelopen maandag op de haagsche mart en o, wat hebben ze leuke meiden dingen. maar helaas nu alles nog voor de zomer dus ik moet nog even geduld hebben. maar heb wel hele lieve schattige roze lakschoentjes gekocht en een hoofdbandje, zo'n roze met een strikje erop. te schattig!!
    en heb de gisteren de wieg besteld. echt zo schattig. het is een mozesmandje.(zie foto hieronder)

sloppy en vlinder: jeetje meiden wat vervelend voor jullie. een hele dikke knuffel van mij.

mmiirr: klinkt goed die klusser. wordt vast erg mooi.

zeehondje: hmmm, poffertjes lekker. fijn dat je man dat allemaal zelf kan, scheelt inderdaad een hoop geld.

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Even snel meiden, ik ben nogal druk. Morgen jarig en geef een groot feest :)
    Maar nieuwe buikfoto staat in mijn album.
    Alles gaat goed, en ik voel ukkie ook wel bijna elke dag. Denk ik. Maar met voorliggende placenta is het nog niet heel hard :)
    Volgende week is de rust weer teruggekeerd. En gaan ook wij eindelijk met het kamertje beginnen :)

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dancer, echt een super schattig wiegje!

Liesben, mooie buikfoto, daar is mijn buikje nog klein bij. Misschien klopt het fabeltje toch. Jongetje is buik naar voren en meisje is buik meer in de breedte!
    Fijne verjaardag alvast en gefeliciteerd!!!

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @liesben: mooie buik hoor! Mooi om te zien hoe die steeds verder ontwikkeld he? Fijne verjaardag morgen!!

@zeehondje: ik dacht dat het juist andersom was :D maar volgens jouw redenatie zou ik dan een jongen krijgen. Ben benieuwd, nog 10 weekjes geduld, wat gaat het snel.....

@blaasontsteking: volgens mij is het bij mij weer zo ver, grr. moet straks naar de huisarts. Duimen jullie voor me dat het niet zo is? Aan de andere kant, die pijnklachten zijn ook niet zo fijn natuurlijk.. maar ja, het moet nu wel op kweek als ik het weer heb. Geen idee eigenlijk waarom maar dat zei de vk... we zullen zien!

Wat een mooie dag weer he, heerlijk! Ben vandaag ook weer op de fiets naar mijn werk. Het wordt wel wat zwaarder merk ik, maar dan fiets ik gewoon wat langzamer :) hoop zo lang mogelijk nog een beetje beweging te hebben zo...

Volgende week start onze samen bevallen cursus, ben benieuwd! Wat doen jullie eigenlijk of wat gaan jullie doen ter voorbereiding? Wij hebben ook nog de voorlichting in het zkh, bij de vk en nog een bv voorlichting. Wat een hoop he? Maar ja, ik doe liever iets te veel dan dat er straks iets is wat ik niet weet haha. en zeker met de bv, wil echt graag dat dat slaagt nl...

Ik ga weer wat doen, nog ff en dan is het weekend!!!

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ga zondag eens kijken wat ik wil gaan doen. Zwangerschapsyoga lijkt me wel wat, iemand daar ervaring mee?

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1594 Vlinder3, 4 jun 2011
    Laatst bewerkt: 4 jun 2011
    Goedemorgen :)

@Zeehondje, schiet al goed met het kamertje, leuk!

@Dancer, wat een lief wiegje zeg!!
    Heerlijk he die beweging in je buik, dat wordt alleen maar meer en duidelijker :)
    Ik geniet er zo van, soms is het wat pijnlijk maar ja dat kan die kleine ook niet weten :D

@Liesben, gefeliciteerd meid!! Hopelijk heb je een gezellig feest.
    Over yoga, ik heb zwangerschapsyoga gedaan maar omdat ik zoveel harde buiken had en de ademhalings oefeningen niet goed kon doen (buikademhaling en met een harde buik kreeg ik dat niet voor elkaar) en het veel staan is en van houding verranderen waardoor de harde buiken aanhielden, ben ik ermee gestopt. De paar lessen die ik heb gehad vond ik heerlijk maar dan vooral de ontspanning.;)

@Josjo, Eh bah blaasontsteking....Hopelijk is het niet zo hoor.
    Laat je het weten als je de uitslag hebt.

@Hier, ik ga zometeen even op zoek naar een voet voor de parasol, we hadden er 1 een ijzeren maar die laat roestplekken achter op mijn mooie nieuwe bestrating dus die is weg. ;)
    Ook gelijk nieuwe plantenbakken halen voor aan de tuinmuren.
    Vandaag komt er een kennis om samen met mijn man even aan de oldtimertjes te rommelen, bij onze bus gaan ze de kleppen stellen en bij de oldtimer van die kennis moet ook het eea gebeuren.
    Even wat anders dan klussen aan huis, is voor mijn ventje ook wel eens lekker.:)
    Ik zal vandaag niet veel doen, ja in de tuin zitten en hopen dat mijn voeten, onderbenen en handen een beetje slank blijven van het vocht....:)

Mijn man heeft vanavond een 25 jarige bruiloft van een collega dus ik ben vanavond 'home alone' en ga denk ik wat drinken bij vrienden.

Fijne dag meiden.

15. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ik heb me ingeschreven voor een cursus fit en zwanger. Je krijgt lessen voor de bevalling en lessen na de bevalling om weer een start te maken in vorm te komen. Dat sprak me wel erg aan. Maar die cursus begint pas in augustus. Ik wil ook zwangerschaps zwemmen gaan doen. tot die tijd blijf ik gewoon naar de sportschool gaan . daar doe ik bodyvive. Echt een super leuke les en ik kan hem helemaal aanpassen naar wat ik nog kan.

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hi meiden,
    Ik weet nog niet wat ik ga doen en óf ik wel iets ga doen. Aan de ene kant vind ik het wel prettig om wat informatie en tips voor de bevalling te krijgen. Aan de andere kant hoeft het voor mij allemaal ieit zo. Als ik iets ga doen dan yoga of gym.

Gisteravond super gezellig avondje bij vrienden gehad. Manlief zei nog 'we blijven niet te lang hoor'. Nou, het was 00.15 uur toen we in de auto zaten, haha. Heerlijk heel de avond buiten gezeten en gezellig gekletst (zij hebben in oktober 2010 een dochter gekregen en wij krijgen onze dochter dus een jaar later!). Zij is echt al vanaf baby zijnde mijn vriendin. Bij elkaar in de straat gewoond, op school en in de klas gezeten en op de middelbare school ook nog een paar jaar. Daarna altijd contact blijven houden. Super dus!
    Heb ook nog twee vollen plastistassen positiekleding van haar meegekregen, die ga ik morgen eens passen...
    Vandeweek ook op de site ikenmijnkind.nl voor 60 euro 6 dingen gekocht, echt super voordelig en allemaal van mamalicious. I'm happy!

Vandaag lekker uitgeslapen, boodschapjes gedaan en even langs m'n schoonouders. Daarna heerlijk in de tuin gezeten.

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hallo dan! Hier ff een berichtje vanuit boedapest :)
    Het is hier mega warm maar wel erg leuk.
    We gaan zo heerlijk eten en daarna nig ff een frisse duik in get zwembad mkn :D

@cursus: ik ga vanaf volgende week zwangerschapscursus volgen als voorbereiding op de bevalling.

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ben dood...
    Gisteren een superdag gehad. 40 is ook niet niks natuurlijk, dus ik gaf een heus feessie :D
    Het was heel gezellig, iedereen heeft het naar de zin gehad, er zijn 20 flessen wijn doorheen gegaan,plus nog wat bier en frisdrank. De bbq was een succes, de salades heerlijk, het weer super.
    Oh ja, schandelijk verwend. Een prachtige gouden armband van lief, een prachtige ketting van mijn broer en familie, een zelfgemaakt schilderij van mijn nichtje, een boek, cd's, bloemen, bonnen, een fles champagne :)D), kaarten, sms'jes.
    Uk is ook verwend met 4 rompertjes, 3 pakjes, een stel oranje klompjes (zo schattig).
    Te veel om op te noemen. er..maar Liesje is gesloopt.

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @liesben: wauw, 40! Ja dat is wel speciaal hoor, leuk dat je zo heerlijk verwend bent...!

@zeehondje: fijn die tassen vol kleding, hoop dat er leuke dingen bij zitten voor je!

@sloppy: vanuit Boedapest? Toe maar! Haha gaat t goed daar? Geen last vd warmte? Hier trouwens helemaal over met vocht vasthouden gelukkig :)

@vlinder: lekker hè, nu je tuintje bijna af is kan je daar lekker genieten, alleen maar binnen op de bank is ook maar saai...

@hier: heb last v verstoppingen van de antibiotica, bleegh. Hopen dat de huis tuin en keuken middeltjes gaan aanslaan.... En nog iets anders, voel de kleine echt weinig dit weekend, vind t helemaal niet tof. Maar voel m wel heel af en toe heel zachtjes dus ook niet echt reden tot zorgen hè, of wel....? Vind dit wel wat minder... :(

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sloppy, lekker genieten nog!!!

Liesben, super dat jou feestje zo goed bevallen is en wat ben je idd verwend zeg, leuk!

Josjo, lijkt mij inderdaad ook niet fijn om het wat minder te voelen. Ik voel het nog steeds niet duidelijk, zit steeds edn beetje te drukken op m'n buik, kijken of ik wat voel. Kan je dus helaas geen tips hierover geven. Hoop dat ie snel weer wat beweeglijker wordt. Misschien komt het wel door die verstopping?

Deel Deze Pagina