He Dames! Ik zou hier ook graag willen aanschuiven... Heb 30 mei een cryo tp gehad en had 10 juni de eerste positieve knal test...maar omdat ik het niet kon geloven had ik er nog 1 gedaan paar uur later ook die weer erg positief! Gister weer 1 gedaan en nog steeds een mooie duidelijke test! Morgen heb ik de bloedtest dus vandaar dat ik dus ook nog geen banner heb....vind het allemaal nog erg eng namelijk helemaal omdat ik na de vorige tp een vmk heb gehad.... Voel me trouwens wel echt heel anders dan de vorige keer toen waren de testen ook niet zo duidelijk als nu! Zal even een test toevoegen van gister....
@char & jessie: jaaaaa gezellig! Welkom hier en proficiat met jullie zwangerschappen! Zo houden we het forum een beetje levend he? Ik heb het woordje aanstaande maar tussen haakjes gezet aangezien we hier al 2 mama's hebben. Ik weet niet of het zo blijft staan nu....? Even uitproberen maar, vertel wat over jullie zelf, hoe lang zijn jullie bezig geweest, wat voor behandelingen enzo? Bij ons was het 2 jaar en 3 maanden in totaal. 6 IUI's en 1 IVF (en die dus raak). Morgen alweer 7 maanden zwanger, die tijd gaat echt vliegen hoor! @miiir: het leukste van klussen is vooral als het dan straks klaar is wij hebben hier ook alles fris geverfd en dat is zo fijn! Grappig dat iedereen met dat klussen wacht tot je zwanger bent en dus een aantal dingen helemaal niet zo goed kan meer. ach, voor die tijd had klussen natuurlijk ook een andere betekenis he Ik ga nog ff een tukkie doen, vannacht in het bed van het zoontje van mijn vriendinnetje niet echt geweldig gelegen. Hard matras en niet zo dik (kindermatrasje natuurlijk) en bij iedere beweging kraakte het bed haha. Hoef ik er maar 3 keer op 1 nacht uit, wordt ik nog 6 keer wakker...
Bedankt,Josjo ik zal even wat over mezelf vertellen, Ik ben 28 jaar en mijn vriend en ik zijn bijna 9 jaar samen. Bezig sinds einde 2009 daarvoor al lang een kinderwens maar kwam veel tussen overlijden schoonvader en gestopt met eigen zaak... Omdat het zwanger worden niet lukte zijn we na 8 maanden al naar de huisarts gestapt omdat mijn vriend vroeger is gevallen op zijn edele delen en 9 weken te vroeg was geboren. Vond de arts dat toch een reden om hem te laten onderzoeken. Daaruit bleek dat hij weinig bewegende zaadcellen heeft. Dat was erg erg schrikken vanaf toen zijn we in de mmm gegaan....en begonnen met ICSI. De eerste tp hadden we in maart en was zwanger was zo ontzettend blij maar had ook een gevoel dat het niet helemaal oke was heel gek eigenlijk maar klopte wel want het eindigde in een vmk. Maar omdat we nog 5 embryo's over hadden heb ik 30 mei een cryo tp gehad. En heb 10 juni een positief getest! en ze zijn nu veel duidelijker dan de vorige keer! Morgen heb ik de bloedtest en hoop dat er iets goeds uit komt! Dit is dus kort mijn verhaal.
Char&Jessie welkom en gefeliciteerd!!D Gezellig weer wat meiden erbij @Char, dat komt wel goed met je bloedtest Je test ziet er goed uit hoor. @Hier, manlief kon het niet laten en heeft gisteren de box in elkaar gezet Wel even wennen hoor ineens een box in je huiskamer. Tot nu toe gaat het redelijk goed met de katten, ze kijken er eigenlijk niet naar om. Ik heb er nog helemaal niks inliggen dus mochten ze er in gaan zitten dan zitten ze op de houten plaat maar toch zodra erin gaan jaag ik ze er gelijk uit, tot nu toe nog niet hoeven doen gelukkig en hopelijk blijft dat zo. Verjaardag was supergezellig, veel gelachen en lekker gegeten. We hebben het kamertje gezien van hun Hihi zo zie je hoe je zulke andere verwachtingen kan hebben, wij hadden echt een kleurrijk vrolijk kamertje verwacht maar het is best een koud en kaal kamertje met allemaal lichte kleuren en effen.... Ben benieuwd hoe ze gaan reageren als ze ons kamertje zien als ons kleintje er is Dat is echt heeeeeeeel anders hihi. Met de jeuk gaat het gelukkig 'goed' wordt er nog neit gek van en heb de mentholgel nog niet gebruikt.
@jessie: WELKOM hier! En natuurlijk gefeliciteerd @char: WELKOM hier en ook gefeliciteerd!! Mooie test hoor Voor jullie even kort over mij: Ik ben 37 jaar en nu zwanger van mijn 2de kindje. Wij zijn in jan 2001 gestopt met de pil en in januari 2009 hadden wij onze eerste positieve zwangerschaps test Ik ben 3keer geopereerd ivm endometriose en hydrosalpinx (afgesloten eilijder gevuld met vocht) Ik was de eerst IVF zwanger en we hadden 13cryo's ze hebben voor dit wondertje 6cryo's moeten ontdooien maar het was wel de eerste TP raak @Josjo: fijn zo'n bed! Ik hoop dat je opgeknapt bent van je tukkie @Vlinder: oehh de box in elkaar.........raar he dat er in ene een box in je kamer staat Hier staat hij nog altijd van Megan en vande week hoop ik hem in te kunnen richten voor de nieuwe kleine....... Staat nu allemaal speelgoed van Megan in, alles met wielen wat ze niet altijd maar meot gebruiken ivm vallen enzo als ze moe is. Ik heb nog even een foto-tje van mijn buikje hier: Bekijk bijlage 159199 In de pitt straat van de Hugardoring Verder nog steeds aan het overgeven. Ik merk steeds meer dat het komt als ik vlees eet....... Volgens de dietiste krijg ik echt wel teweining binnen, maar ze is ook blij dat er wat binnen komt. Pffff ben het spugen wel echt beu hoor! Ik wil eten, alles wat ik in huis heb. Het liefste een hele zak M&M's in een keer leeg. Of een Big MC menu, of een pizza met heel veel erop. Of weer een keer lekker uit eten en dan 4 gangen eten! hahahahaha
Jesse; gefeliciteerd meid! Heel gezellig als je hier komt meekletsen, leuk. Char; jou heb ik al gefeliciteerd, maar ik doe het hier lekker nog een keertje. En deze keer blijft het gewoon goed gaan meid. Heb je gezegd dat bij ons bij de vmk de testen ook echt licht waren en deze keer gelijk donker! Dus welkom hier!!! Vlinder; ik ben ook benieuwd hoe dat bij ons straks gaat als de box staat. Ben wel een beetje bang dat ze er steeds in gaan slapen. Nou ja, dan wordt het ballonnen blazen toch?! Fijn dat de jeuk niet ondraaglijk is geworden. Sloppy, leuke foto! Echt onwijs balen dat je nog steeds aan het overgeven bent zeg. Maar ik denk (hoop van wel natuurlijk!) dat je er heel je zwangerschap wel last van zal blijven houden. Na de geboorte hoop ik dat je snel opknapt en heerlijk en veel kan gaan eten!!! All - mijn verhaal; september 2007 zijn we getrouwd, een paar maanden daarvoor (eind mei 2007) zijn we gestopt met de pil. Na een klein jaar naar de huisarts (man is rond zijn 7de geopereerd aan niet ingedaalde ballen) en we mochten gelijk naar de gyn. Ik allerlei onderzoeken (bloed / eisprong) en het zaad van manlief gecontroleerd. Alles was goed. Ook een hsg gehad, was ook goed. Nog een half jaar zelf proberen en toen een kijkoperatie, ook hier was alles goed. We zijn toen eerst begonnen met 4x o.i. (ovulatie inductie, gonal-f en pregnyl en daarna zelf 'klussen'). Toen overgestapt op 6x iui (gonal-f en pregnyl en inseminatie). Toen de overstap naar IVF. Eerste poging bij derde tp raak! Helaas vmk met 5 weken. Maand rust en toen op voor de tweede IVF poging. 'Helaas' te weinig eiblaasjes, dus een escape-iui. En die was raak!!!
Hoi meiden, Ik zag net het oproepje van mmiiiir op het mmm gedeelte en het lijkt me wel gezellig om af en toe met jullie mee te kunnen kletsen en ervaringen uit te wisselen. Er was eerst nog een topic over zwanger na de mmm, maar daar wordt niet echt meer in geschreven volgens mij. Sommige namen hier herken ik wel, maar ik zie ook veel meiden die ik nog niet ken. Ik zal mezelf nog even heel kort voorstellen. Ik ben 32, getrouwd in 2007 en actief met onze kinderwens voor ons eerste kindje bezig sinds eind voorjaar/begin zomer 2008. Augustus 2009 zijn we de mmm in gegaan, maar er werd in het ZH nooit een goede reden gevonden voor onze kinderloosheid. Uiteindelijk zijn we voorjaar 2010 met iui begonnen, maar omdat ik steeds overgestimuleerd werd, duurde het nog tot okt 2010 voor we eindelijk echt een inseminatie kregen. Naast de iui's heb ik ook behoorlijk wat meds geslikt tijdens mn laatste rondes (en iui's) met name voor mn immuunsysteem. Uiteindelijk gold voor ons 3x scheepsrecht mbt de iui's, want de 3e keer was het raak en nu zijn we dan eindelijk in super blijde verwachting!!! Ik hoop jullie snel beter te leren kennen!
Lieben, Wat leuk dat je de kleine zo voelt in je buik. Dat mis ik wel Mmiiir. Nee maatje 50 kan ze niet meer aan maar dat kan ze na twee weken al niet meer aan. Als het kamertje af is ben ik wel erg benieuwd hoor! Josjo, Ze ligt niet heel erg ver voor maar een beetje. Kan me voorstellen dat je je mannetje mist hoor dat heb ik ook erg snel. Fijn dat die massage heerlijk was. Brabbel, fijn dat alles goed is gegaan en nu hopen op woensdag! Sterkte met wachten! Zeehondje, heerlijk dat je heb kunnen uitslapen, geniet daar nu nog van want straks kan dat echt niet meer Jessie, Char en Nana welkom en gefeliciteerd wat gezellig!! Vlinder, fijn dat het gezellig was, wij hadden de box ook al vroeg staan en er ballonnen in gedaan daardoor gingen onze katten er niet in. Sloppy, mooie buik hoor!! Maar wel balen van dat over geven zeg! Hier, Ik heb weer wat foto's van Lotte in mijn album geplaatst, we zijn gisteren naar Zeeland geweest met Lotte dat ging heel erg goed, ze heeft eigenlijk alleen maar liggen pitten.
Ik zal mezelf ook even voorstellen. Als ik jullie verhalen lees, zijn wij maar kort bezig geweest.. Eind november 2009 de laatste pil geslikt en de eerste ronde duurde 35 dagen, oké ietsje langer dan de "normale" 28 dagen maar geen paniek.. Helaas duurde de 2e ronde wel erg lang, je wilt niet weten hoeveel testen ik toen versleten heb. Daarna de 3e ronde weer normaal, maar daarna kwam het niet meer goed.. op zich kon ik met ovu-testen en tempen wel telkens iets ontdekken wat op een eisprong leek, maar echt blij werd ik er niet van. Dus na 9.5 maand de HA maar eens opgezocht die ons doorverwees naar het Geertgen (is voor ons net zover als het streekziekenhuis). Daar meteen begonnen met Clomid 50, dat werkte niet, toen Clomid 100, dat werkte 1 ronde (waarbij ik 2 dagen voor NOD een licht positieve test had, maar helaas 2 dagen na NOD toch ongi geworden) en de ronde daarna deed het al niets meer.. toen dus over op de gonal-f en pregnyl en nu dus in de 2e ronde raak!
Nana, dat topic heb ik idd een tijd geleden ook gezien. Gezellig dat je nu hier komt kletsen! Kaatje, wat een schatje is ze toch!
@Kaat, wat een mooi meisje!! @Sloppy, mooie buik, maar wat enorm vervelend dat je zoveel moet overgeven! Maar van geen vlees eten gaat het dus niet over? Ego, ik ga nog even aan fotoalbum werken en dan op de bank ploffen voor Bones. En dan slapen.. heerlijk! Drukke week voor de boeg, morgen uitje volleybal, donderdag uitje werk, zaterdag sportdag werk.. pff
Jesse, zo'n week had ik dus vorige week. Leuk, maar erg vermoeiend. Ik kijk trouwens ook bones. Jammer dat het herhalingen zijn nu. Over twee dagen krijg ik te horen welke groep ik ga krijgen na mijn verlof, ben erg benieuwd! P.s. Is het raar, erg of niet handig om helemaal geen zwangerschapscursus te doen? Ben niet zo van zulk soort dingen. Bij het Kraampunt bij ons hebben ze wel een informatieavond, daar zou ik dan alleen heen willen.
hallo nana, welkom hier! En proficiat natuurlijk ook! Gezellig dat je hier mee komt kletsen! Heb je de 20 weken echo al gehad? Zie dat je 20+3 bent nu.... @kaat: wat een heerlijk meisje zeg! En wat kan ze lekker luilakken @vlinder: heb je nog gewerkt zaterdag eigenlijk? Misschien heb ik ook een berichtje gemist hoor... box hebben wij ook staan, zooo leuk. zie onderaan dit bericht.. @zeehondje: nee dat is niet raar. Ik zou je wel aanraden om naar de voorlichting van de vk te gaan en evt zkh als je daar wil bevallen. En verder kan je ook een boek lezen over bevallen ofzo hoor. En als je goed luistert naar alle aanwijzingen, ach, dan komt dat vast wel goed hoor...! Vroeger hadden ze ook geen gym, yoga, cursus etc en wij zijn ook allemaal op de wereld gekomen al moet ik zeggen dat ik de samen bevallen cursus wel heel interessant vindt. We hebben een leuke meid die ons alles verteld en leert (cursus is prive). Woensdag 2e dag, ben benieuwd! @sloppy: leuke foto! Kan me voorstellen dat je er nu klaar mee bent zeg. Ik stem voor stoppen met overgeven voor jou. . @jessie: foto's zijn denk ik prive? Heb je n vriendschapsverzoekje gestuurd oh en heb nog n foto toegevoegd in mijn album van 31 weken..
Hoi hoi, Ook ik kom me gezellig bij jullie aansluiten. Ik ben 30 jaar en na 3 jaar MMM zwanger van ons 1ste kindje. In die 3 jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en een vmk gehad. Meegedaan aan studie ivm en nu uit cryo poging na icsi zwanger. Verschillende icsi pogingen afgeblazen door overstimulatie. Dit is in het kort onze geschiedenis. @char: lees net je berichtjes. Wat spannend meis. Op naar een mooie hcg waarde morgen. Alvast een proficiat ziet er goed uit die test.
Wat een gezellige drukte ineens Even kort. Ik ben inmiddels 40 (slik) jaar en in 2008 met de pil gestopt. Als snel zwanger, maar helaas een MA. Gezien mijn leeftijd zouden we toen met IUi starten, maar vlak daarvoor bleek ik weer zwanger. Helaas toen ook weer een MA. Nu in januari dan eindelijk de eerste IUI gehad, en zie mijn banner. Super blij, super gelukkig hier! En nu ga ik naar bed
@wennes: welkom ook en proficiat alsnog! Vind het erg gezellig dat er meer meiden komen kletsen hier! Vandaag weer aan het werk maar pff ik sliep pas om half twee. Manlief zou rond 1 uur thuiskomen na 3 dagen en sowieso wordt de juiste houding vinden wat lastiger. En, heeeel gezellig maar kan er niet van slapen, uk was rondjes aan het draaien met zijn voetjes rond mijn navel, echt best hard! Ik moest er wel van lachen hoor, tjonge, wat wordt ie al sterk.... Vandaag 7 maandjes zwanger, jippie!!! Vlinder, heb je dat ook, dat je de hele dag door vol zit, of dat gevoel hebt? haha een nieuwe fase is wel aangebroken hier hoor.... Meiden, fijne dag, werk ze/geniet van verlof/niks doen etc.
Goedemorgen Nieuwe meiden: welkom!! KLets gezellig mee. @Josjo, dat is pas aanstaande zaterdag dat ik een paar uurtjes ga werken Ooh leuk je box staat ook al, ik heb er nog niks inliggen. Heb wel gisteren de mobiel eraan gehangen Vol gevoel??..Ja dat heb ik ook, ons kleintje druk ook vaak met de bibs naar boven Ik kan vaak niet eens lekker gaan zitten want dan moet ik echt kaarsrecht zitten, dan ligt hij/zij echt uitgestrekt van boven naar beneden haha. Ook als ik eet zit ik snel vol. Hier wordt de lekker slaaphouding ook moeilijk te vinden en met dat maagzuur van mij al helemaal niet bah. Ons kleintje was gisteren ook heel druk, zag vanalles bewegen aan mijn buik. @Kaar, oooh het is echt zo'n schatje @Sloppy, leuke foto Mijn verhaal in het kort: April 2006 pil de deur uit, februari 2007 1e mk daarna volgde er nog 2 in april 2007 en februari 2008....Hierna niet meer zwanger geweest en steeds meer pijnklachten tijdens eisprons en heel de periode tussen eisprong en einde menstruatie, soms flauwvallen vd pijn. Maart 2009 bij de gyn beland en die ontdekte al snel endometriose dmv flinke cysten aan mijn eierstok....In dit ziekenhuis hebben we 1 IUI gehad en wisten ze niet zo goed wat ze met de endometriose aanmoesten dus zijn we na een 'pauze' van 4 maanden overgestapt naar een ander ziekenhuis. Hier zijn we snel en goed geholpen, in december 2009 hadden we de 1e afspraak en in april 2011 ben ik geopereerd aan de endometriose en hebben ze de boel flink schoon moeten maken. Na de operatie ben ik 4 maanden in de overgang gehouden dmv Decapeptyl-depot om de endo rustig te houden en als voorbehandeling op de IVF. September 2011 1e IVF, dit werd een escape-IUI omdat mijn stokjes niet genoeg reageerde op de Gonal, deze was mislukt. Oktober 2011 2e IVF met hoogste dosis Gonal en 12 eiblaasjes waar 10 eitjes uitkwamen, hoervan waren er 8 bevrucht en is er 1 teruggeplaatst, de overige 7 zijn niet goed goed genoeg opgedeeld dus niks in de vriezer maar ons toppertje is gelijk blijven plakken! Korter lukt het niet hoor hihi.
Wat LEUK wat LEUK een paar nieuwe meiden erbij!!! Kort mijn verhaal, hoewel: mijn banner zegt het allemaal al.... Al jaren heb ik een kinderwens. Die werd niet helemaal gedeeld door mijn inmiddels ex-vriend. Vervolgens ging die relatie uit, ik was toen 35. De klok tikte al behoorlijk met af en toe een flinke alarmbel. Na anderhalf jaar wikken en wegen heb ik besloten om alleen moeder te worden, via een kliniek. Ik heb eerst één IVF gehad, vanwege mijn keuze om eicellen te doneren als "tegenprestatie" voor het gebruik van donorzaad, gevolgd door twee TP's (één "verse emmy" en één cryo). Vervolgens 11 IUI's. Daarna (ik was inmiddels bijna 38 jaar...) weer een IVF en sindsdien ben ik zwanger. Nu alweer 23 weken!! Ik ken een aantal van jullie, nieuwe meiden, nog uit andere topics (Nana en Jessie) maar vind het heel gezellig om jullie hier te zien! Wennes en Char: jullie ook welkom hier! Barst maar los met je zwangerschapsgeklets!!! Hier: nog steeds aan het verven. Als er iets te fotograferen is, dan zien jullie het vanzelf verschijnen. Beebje is nu ook al aan het trappelen ver boven mijn navel! Echt apart hoe snel die baarmoeder groeit!!! Mooi buikje hoor sloppy!! Je ziet er goed uit, ondanks alle kwalen!!! Sorry dat ik verder even niet op iedereen reageer, is beetje lastig zoeken tussen alle nieuwe voorstelrondes door! En moet nu echt aan de slag met werk!