Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Wie en wanneer:
    Kaat2000: 30-04-2011 - MEISJE!
    norwegian-sky: 08-08-2011 MEISJE!
    happymom: 09-08-2011
    Vlinder: 09-08-2011- verrassing!
    Josjo: 14-08-2011 - verrassing!
    Sloppyslayer:18-08-2011 - MEISJE!
    Dancer4fun: 08-10-2011 - MEISJE
    mmiiiiir:10-10-2011 - MEISJE
    Liesben:15-10-2011 - JONGETJE
    Zeehondje: 15-10-2011 - MEISJE!

Welke behandeling?
    Kaat2000: 2xIUI, 1e zwangerschap
    norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm
    happymom: 2x IUI, 2x IVF
    Vlinder3:
    IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM
    Josjo: 6x iui, 1x IVF
    Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap
    mmiiiiir:IVF met 2 TP (vanwege eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF
    Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI
    Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui
    dancer4fun: 6x iui/ 1x ivf/ in rustronde spontaan zwanger

Afspraken echo's:
    Kaat2000: 30 april uitgerekend!
    Norwegian-sky: 28-5 pret3d echo & 9 juni 30weken-echo
    Vlinder3:
    30 mei controlle VK, groeiecho 30wk, spuit voor Rhesus, info-praatje bevalling

Josjo:1 juni controle VK
    Sloppyslayer: 18-5 controle GYN, 1-6 uitgebreide echo ivm eventuele 3de nier
    mmiiiiir: over een paar weekjes weer naar de VK
    Liesben: 27-05 20 weken echo
    Zeehondje: 26 mei 20 weken echo
    Dancer4fun: 25 mei 20 wk echo en geslachtsbepaling

Heb deze even opgeduikeld :D om aan te vullen natuurlijk!!

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wie en wanneer:

Welke behandeling?
    Vlinder3:

Afspraken echo's:
    Vlinder3:
    17-06 controlle VK, 23-06 info-avond bevalling

Sloppyslayer: 18-5 controle GYN, 1-6 uitgebreide echo ivm eventuele 3de nier

Even mijn afspraak aangepast. ;)

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wie en wanneer:

Welke behandeling?
    Vlinder3:

Afspraken echo's:
    Vlinder3:

Sloppyslayer: 30-6 controle GYN

Even mijn afspraak aangepast. ;) Ik ook

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen dames!

Alle nieuwe: WELKOM HIER!! leuk dat jullie ook komen kletsen :D

Hier bijholte ontsteking en mijn huisarts is er vandaag niet...........blehhhh.
    Ik heb het in mn leven zo vaak gehad dat ik zeker weet dat het dat is. Het begon vrijdag al, maar toen dacht ik eerst dat ik kiespijn kreeg... Helaas werd het door eht weekend zo erg dat ik nu niet meer kan bukken.
    Nu maar hopen dat de vervangende ha wat voor me wil doen.
    Ik word gek van de pijn.
    Weten jullie hoeveel paracetamol je mag slikken tijdens de zwangerschap?

Wij hebben dit weekend een beeld babyfoon binnen gekregen (abb op ouders van nu genomen) Wat is dat gaaf zeg!!
    Zo leuk om je kleintje te zien slapen :D En hij doet het perfect.

5. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Josjo, mooie buik!! en leuke foto van de box!

Zeehondje, ik vind het ook niet raar hoor, al hoewel ik er wel heel veel aan heb gehad. In principe hoef je niets te leren, het gaat gewoon vanzelf:D

Wennes, Welkom en gefeliciteerd! Leuk hoor al die gezelligheid.

Vlinder, oh ja maagzuur! Pfff sterkte ermee.

Hier, Lotte heeft gisteren voor het eerst echt gelachen naar me:):)
    Ohh zo lief, ze had altijd wel van die lachstuipjes maar nu echt naar mama.

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Meiden, wat zijn jullie toch lief voor iemand die eigenlijk niet meeschrijft, en alleen maar meeleest. :) :)
    Kus voor allemaal!
    Zeehondje, ik heb niks gehoord over half-half, of ICSI. :(
    Ik heb wel tegen die dame verteld dat ik t echt een extreem lage score vond.
    Maar ze zei dat t bij de vorige IUI ook zo laag was.
    Dus ik denk dat er een verschil zit in ziekenhuis 1, en ziekenhuis 2.
    Dan zullen ze in t ene wel de totaal score vertellen, en in ziekenhuis 2 wel per milliliter.
    Anders weet ik t ook niet, maar goed, dat vraag ik morgen wel ff na als ik mag voor tp.
    Mirrrr,tuurlijk houd ik jullie op de hoogte!
    Dat zie je wel, he ik ben dr gewoon weer, ;)
    Char 1983, gefeliciteerd, mooie test!!!!!
    Kaat, ook bedankt!
    Alles goed met de kleine meid?
    Wennes, Ik ken je nog van “mijn” IVM topic, daar hebben we nog samen gekletst.
    Wat zie ik nu, :$ :D YYYYYYYEEEEEEEEAAAAAAAAHHHHH!!!!!!! :D
    Gefeliciteerd zeg, wat geweldig!
    Josjo, mooie box!
    Sloppy, veel beterschap!
    Alle anderen, ook een dikke knuffel, ik heb even “gescand gereageerd”
    Klein ego'tje: Als ze nu deze ochtend niet bellen, dan zijn er bevruchtingen opgetreden, oeeeeeeiiiii, best een beetje spannend.
    Knuffel!

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @brabbel: best een beetje spannend??? :$ oh my god, nagels eten, ijsberen, kom je de ochtend nog wel door? ben nog steeds aan het duimen hier, krijg lamme duimen dus wel gauw wat laten weten he :):) en als er maar genoeg zwemmers zijn dan is IVF toch ook beter dan ICSI? Dan hoeven ze de eicel niet aan te prikken, maar volgens mij kan je er toch wel vanuit gaan dat ze op dat moment de beste methode kiezen? oh ik hoop op een paar A kwaliteitjes, zodat ze ook nog wat in de vriezer kunnen zetten voor je. wij hebben er ook nog 4 en dat is toch wel een fijn idee. Maar goed, b-tjes zijn ook prima voor tp nu he, laat je er dan 1 of 2 terugplaatsen? En tuurlijk klets jij hier gewoon mee, je bent toch ook een aanstaande mama? Daar moet je echt vanuit gaan hoor, positief blijven helpt vast :D

@kaat: wat lijkt me dat fantastisch zeg! Sowieso de eerste lachjes van zo'n ukkie, smelt smelt :)

@de nieuwe dames: ja lijstje aanvullen, nu wordt t echt wat he, met ons lijstje haha.

8. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej meiden,

wat hebben jullie weer een hoop gekletst:D
    alle nieuwe meiden welkom!!!

Hier gaat het prima. voel me super en de kleine beweegt goed!
    gister de laatste dingen gehaald en alles is nu helemaal klaar!
    over 2 weken ga ik officieel met verlof! leef er zo naar toe!

even ons verhaal:

wij zijn 21 juli 2007 getrouwd en wonen nu 3,5 jaar samen
    en nu 24 & 25 jaar
    nov 2006 pil de deur uit- april 2007 echt begonnen
    ongesteldheid bleef 9 maanden uit door pco daarna onregelmatige cyclussen

aug 2009 naar de gyn negatieve samenlevingstesten & in nov 2009 zaad laten testen. icsi kwaliteit. op de wachtlijst gezet.

mei 2010 1ste icsi behandeling helaas niet zwanger.
    augustus & september 2x cryo behandeling niet zwanger

november 2010 2 icsi behandeling zwanger:D
    8 augustus ben ik uitgerekend van onze dochter

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hahaha,wat lief van je!
    De ochtend is voorbij, dus nu bellen ze niet meer!
    Yeeeeaaahh!
    Mag er nu wel vanuit gaan dat er dus minimaal 1 bevruchting is, joepiedepoepie ik is blij! :D :D
    Op naar morgen, emmy ophalen!*Kriebels, kriebels*

Ik krijg er maar 1 teruggeplaatst, t is nl mijn eerste IVF, en ik ben pas 23 geworden. ;) (ben nog maar een ukkie)

Ben dan wel een aanstaande mama uit de MMM, maar wil nog niet op de zaken vooruit lopen.
    Eerst een posi test, en dan sluit ik me "echt" bij jullie aan.
    Knuff!

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Sjooo, het gaat best snel hier zie ik. Gezellig! :) Ik zal mn best doen iedereen te leren kennen, maar het zal nog wel een tijdje duren voor het echt zover is.

@Zeehondje: Dank je. Ik zit met precies hetzelfde dilemma (wel of geen cursus) dus ben benieuwd wat jij uiteindelijk gaat doen. Mn vk zegt dat het wel heel nuttig is, maar ik ben gewoon niet zo "van die klasjes", hihi. Verder heb ik een zus en twee goede vriendinnen die onlangs zijn bevallen en zij zeggen dat ze mij alle belangrijke dingen zo wel kunnen leren en een cursus echt nier per se nodig is. Maar ja, ik wil ook niet dat er tijdens de bevalling uiteindelijk toch van alles niet handig gaat, omdat ik te eigenwijs was om zo'n klasje te volgen. Moeilijk..

@Josjo: Dank je. Ik heb mn 20 weken echo vanmiddag. Ben nu behoorlijk zenuwachtig zeg, brrrr.

@Sloppyslayer: Vervelend zeg! Ik was laatst ziek en heb mn vk toen gebeld en mocht van haar 6 paracetamol per dag (van 500 mg). Volgens haar is het juist wel goed om ze te nemen als je je ook een beetje koortsig voelt, omdat het ook de koorts en ontsteking remt.

@Mmiiir: Wat goed en dapper dat je je wens alleen door hebt gezet!! Een van mn beste vriendinnetjes worstelt nu met eenzelfde vraagstuk. Haar vriend hield haar altijd aan het lijnte wat betreft kinderen en heeft onlangs definitief besloten (na 10 jr!) dat het er toch niet in zit. Zij is nu 37 en heeft de relatie uitgemaakt (niet alleen daarom er waren nog wat meer vervelende zaken). Nu twijfelt ze of ze eerst "op zoek" zal gaan naar een nieuwe partner (waar ze nu eigenlijk helemaal niet aan toe is volgens eigen zeggen) of ze haar wens toch alleen gaat verwezenlijken, maar ze vindt dat laatst eigenlijk heel eng. Ik denk dat ze het prima zal kunnen en ze heeft enorm veel vrienden om haar heen die haar hierin zullen steunen. Het blijft een moeilijke beslissing, maar het lijkt me zo naar als je 60 bent en spijt krijgt dat je het niet hebt gedaan. Ik hoop echt dat ze het alleen gaat doen (maar het is uiteraard haar beslissing).

@all: Ik zal mezelf zo even op jullie mooie lijstje zetten.

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @brabbel: joepie, goed nieuws!! Ben erg benieuwd naar morgen. Je zegt ophalen, maar worden ze dan ergens anders teruggeplaatst? Ik neem aan ook morgen? Ik was destijds ook op zondag voor de punctie en woensdag was de tp. Spannend hoor allemaal!

@nana: wij doen een cursus samen bevallen bij ons thuis. Prive of in een groep scheelde maar 40 euro en manlief wilde liever prive. Zij komt 4 keer 2 uur bij ons thuis en dat is wel erg relaxed moet ik zeggen. 1e avond ging over de anatomie vd vrouw, hoe je kindje groeit, wat er met je banden, je organen etc gebeurt tijdens de zwangerschap. Hoe het precies allemaal werkt van binnen. Stuk over goede voeding en wat ontspanningsoefeningen en bekkenbodemoefeningen. Volgende les gaan we beginnen met ademhaling tijdens de bevalling leren en leert manlief hoe hij de pijn bij mij kan (weg)masseren. :D fijn! Misschien is zoiets wat voor jullie? Ik vind al die klasjes ook niet wat... doe verder nog zwangerschapszwemmen en dat is ook heerlijk! Kan zeker tot 38 weken en misschien ook nog wel bj 39 weken en ik kan per week beslissen of ik ga, dus ook handig :)

@sky: nov 2006 is alweer 4,5 jaar geleden toch? Wat een tijd hebben jullie eigenlijk moeten wachten dan ook zeg... realiseer me dat nu pas nu ik alle verhalen zo nog even op een rijtje zie..

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Vandaag bloeduitslag gekregen...
    En ook die is positief hoor!
    Ben echt zwanger!!!

hcg waarde is 580...
    7 juli afspraak gyneacoloog..

Vind het allemaal nog erg eng en spannend vooral om de 1e tp was geeindigd in en vmk...

14. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ josjo ja het is idd alweer een hele tijd geleden. maar wij houden zelf 4 jaar aan omdat we toen echt zijn begonnen zeg maar. en we hebben best lang gewacht voor dat we de mmm ingingen vanwege onze leeftijd was bang dat we niet serieus genomen zouden worden. was in het begin ook niet. pas bij de fertiliteitsartsen kreeg ik een goed gevoel en daar heb ik gelopen vanaf mei 2010 t/m november 2010 en omdat vanwege het zaadkwaliteit van mijn man natuurlijk zwanger worden onmogelijk is hebben we er dus 4 rondes over gedaan hihiih positief bekijken he!

@ char super gefeliciteerd meid! dat moet een heerlijk gevoel zijn! wij hebben ook voor onze echte zwangerschap een vmk gehad. pas nu heb ik echt het gevoel van ons kleintje gaat gewoon komen. je leeft elke keer zo naar een termijn toe! eerst 12 weken daarna 20 daarna 27 en nu is het gewoon genieten!

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #1695 mmiiiiir, 14 jun 2011
    Laatst bewerkt: 14 jun 2011
    Thanks! Krijg van meer mensen te horen dat ze t dapper vinden van me, maar ik heb zelf niet echt het idee dat ik een keuze had... :)
    Er zijn inderdaad genoeg vrouwen die in een dergelijke situatie accepteren kinderloos te blijven...

Verhaal van jouw vriendin had mijn verhaal kunnen zijn. Mocht ze tips willen hebben, dan stuur maar door!!

@ CHAR: gefeliciteerd meis!!! Echt TOF.... Ik kan me voorstellen dat je het nog heel spannend vindt. Dat zal nog wel even voortduren denk ik: ikzelf kon er pas echt in geloven toen ik een week of 10 ofzo was....

Je moet maar denken: iedere dag is er één. En hopelijk heb je over een maand of 8 een wolk van een baby in je armen... Maar... neem je tijd hoor, is echt niet raar dat wij MMM-meisjes in het begin heel voorzichtig juichen, denk ik....

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Char: Super, gefeliciteerd!!! :D Zoals mmiiir zegt is het begin toch altijd extra eng na de mmm en ik weet uit eigen ervaring dat ervaring met een vmk het er ook niet makkelijker op maakt, maar de kans dat het nu goed gaat is toch een stuk groter dan dat het fout zou gaan. Hopelijk kun je toch al een beetje genieten van het wondertje dat in je buik groeit!

@Josjo: dat klinkt eigenlijk best relaxed, zo'n prive cursus :). Ik wist niet eens dat het bestond, maar ik zal het eens aankaarten bij mn vk als ze weer over een cursus begint. Ik denk dat Nanaman zo'n privecursus ook veel fijner zou vinden. Bedankt voor de tip!
    Ik zwem trouwens ook, alleen niet specifiek zwangerschapzwemmen, maar gewoon zwemmen. Zwem als jaren en merk dat het nog steeds prima gaat nu ik zwanger ben, dus hier ga ik iig zo lang mogelijk mee door.

@mmiiir: ik kan me het heel goed voorstellen dat ik het zelf precies zo zou ervaren en er 100% voor zou gaan, maar toch vind ik het dapper, hihi ;). Ik hoop ook echt dat die vriendin er ook voor kiest, ben zo bang dat ze anders achteraf spijt krijgt.

@Brabbel: heel veel succes met je TP. Spannend, helemaal de eerste keer! Hopelijk kun je over een dikke 2 weekjes hier ook opde lijst!!

@Norwegian-sky: Hihi, ben helemaal voorstander van dat positief bekijken - dan hebben wij er ipv onze 30 rondes, maar 3 rondes over gedaan (iui) en zijn we ineens heel gemiddeld ;). Moet bij het zien van jouw naam trouwens steeds aan dat boek "norwegian wood" denken - heel mooi boek trouwens ;)

@all: heb zojuist de 20 weken echo gehad - en beebje zag er top uit!!! Wij zijn weer helemaal happy :D.

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ons 1e ziekenhuis is voor fm, stimuleren, punctie, en na de punctie hebben mannetje en ik samen de eitjes naar ziekenhuis 2 gebracht(20 minuten rijden), en daar word alles "gemaakt" om t ff plat te zeggen.
    Dus morgen is de tp in ziekenhuis 2, daar gaan we m "ophalen"
    ;)
    Ons ziekenhuis is een transport-kliniek.
    s'- Hertogenbosch samen met Tilburg.(ssssttttt ;) )

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wennes; jij ook welkom, het wordt hier lekker druk, leuk!

Josjo; leuk dat je echt valt wat ie aan het doen is!
    Ik heb gisteravond in bed echt ook duidelijk ons kleine meisje gevoeld. Kon er niet omheen. Echt super, ik voel het nu steeds vaker.

Sloppy, ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel paracetamol je mag slikken, niet te veel denk ik. De aangegeven dosis die op de bijsluiter staat misschien? Wel vervelend dat je zo'n pijn hebt. Hopelijk krijg je snel goeie medicatie.
    Leuk, zo'n beeldbabyfoon, heeft een goeie vriendin van mij ook. Maar niks voor mij, dan ga ik er elke keer naar kijken en ben bang dat dat niet goed mijn rust is.

Kaat; aaaahhhhh...een lachende dochter, lief!

Brabbel; yes een tp, super! Veel succes vast voor morgen meid.

Char; ik ga je gewoon nu écht feliciteren! Blijf in het goede geloven!!
    En inderdaad, het zal waarschijnlijk nog een hele lange tijd heel onwerkelijk blijven. Ik heb nog steeds niet helemaal 'door' dat wij echt een kindje gaan krijgen.

Nana; fijn dat alles goed is met jullie kleine.
    Ik weet echt nog niet wat ik ga doen. Zo'n privécursus had ik weleens van gehoord, maar volgens mij niemand hier in de buurt helaas. Las ook iets over zwangerschapspilates, misschien ga ik dat wel doen. Weet alleen niet of je dan al een beetje gesport moet hebben of conditie moet hebben (want dat heb ik dus totaal niet, haha ;)).

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wie en wanneer:
    Nana33: 28 -10-2011 - Meisje

Welke behandeling?
    Vlinder3:
    Nana33: 3 x iui na 2,5 jaar en 1,5 jr mmm

Afspraken echo's:
    Vlinder3:

Sloppyslayer: 30-6 controle GYN
    Zeehondje: 24 juni controle gyn

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    :) het wordt gezellig druk hier met de nieuwtjes :)
    Leuk!!

@Char, super joh!!!!

@Brabbel, heel veel succes met de TP, ik duim voor een plakkertje!!

@Kaat, ooooh lief:) Nog even en ze lacht de hele dag :)

@Hier, ons kleintje ligt steeds vaker met de billen lekker omhoog gedrukt en dat is niet altijd fijn....Daardoor is het zuur ook meer aanwezig....
    Maar ik geniet er nog steeds van!! Super al die beweging in mijn buik. Er gaan vaak hele golven voorbij hihi :D Leven genoeg dus.

Wat een weertje weer vandaag he? Lekker, maar helaas niet voor lang zoals gewoonlijk.

Deel Deze Pagina