Hoi meiden, Ik ben via Brabbel hier terecht gekomen (nog bedankt voor de link) en kom ook gezellig meeschrijven! Als jullie dat goed vinden tenminste! Liefs, Door
Wie en wanneer: Kaat2000: 30-04-2011 - MEISJE! norwegian-sky: 08-08-2011 MEISJE! happymom: 09-08-2011 Vlinder: 09-08-2011- verrassing! Josjo: 14-08-2011 - verrassing! Sloppyslayer:18-08-2011 - MEISJE! Dancer4fun: 08-10-2011 - MEISJE mmiiiiir:10-10-2011 - MEISJE Liesben:15-10-2011 - JONGETJE Zeehondje: 15-10-2011 - MEISJE! Nana33: 28 -10-2011 - Meisje Doortje25: 06-02-2012 Welke behandeling? Kaat2000: 2xIUI, 1e zwangerschap norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm happymom: 2x IUI, 2x IVF Vlinder3: IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM Josjo: 6x iui, 1x IVF Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap mmiiiiir:IVF met 2 TP (vanwege eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui dancer4fun: 6x iui/ 1x ivf/ in rustronde spontaan zwanger Nana33: 3 x iui na 2,5 jaar en 1,5 jr mmm Doortje25: 1x ICSI, 1e zwangerschap Afspraken echo's: Kaat2000: 30 april uitgerekend! Norwegian-sky: 28-5 pret3d echo & 9 juni 30weken-echo Vlinder3: 17-06 controlle VK, 23-06 info-avond bevalling Josjo:1 juni controle VK Sloppyslayer: 30-6 controle GYN mmiiiiir: over een paar weekjes weer naar de VK Liesben: 27-05 20 weken echo Zeehondje: 24 juni controle gyn Dancer4fun: 25 mei 20 wk echo en geslachtsbepaling Doortje25: 24 juni 1e echo
Welkom hier, Doortje! Gezellig. En gefeliciteerd met je zwangerschap!!! februari 2012, wat lijkt dat nog ver weg... Maar je zult zien: de tijd vliegt...!! Nadat de eerste prille weken nog voortkruipen... Heb je het al aan veel mensen verteld? Hoe voel je je? @ Vlinder: wat een FANTASTISCHE buik heb jij!!! Echt mooi joh... Geniet er maar van tussen alle kwaaltjes door... Ook jij hebt er lang op moeten wachten immers? @zeehondje: voordeel van ongetraind aan de slag met zoiets als zwangerschapspilates is natuurlijk dat je je zwangerschap overal de schuld van kan geven Ik weet nog niet wat ik ga doen. Vind het júist een fijn idee om andere zwangeren te leren kennen. Ervaringen uitwisselen en zo... @Nana: fijn dat je beebje door de APK is! Is toch een opluchting, he? Ik zie dat ook jij een meissie krijgt. Nou, je bent niet de enige hahaha! En dan zeggen ze nog wel dat je via de MMM een hogere kans op een jongen hebt omdat dat snellere zwemmers zijn!
Doortje ook welkom! En wat spannend zeg, over 1,5 week jullie eerste echo! Vlinder, echt een super mooi buik(je). Ik ben zo benieuwd hoe mijn buik over zo'n twee maanden eruit ziet?! Miirrr, je oproepje heeft wel effect gehad hè! Ik vind nieuwe dingen altijd een beetje eng zeg maar. In mijn eentje de eerste keer ergens heen, dan moet ik echt een drempel over. Vandaar dat ik twijfel over een cursus. Maar ik moet het gewoon doen eigenlijk.
@Zeehondje: Dat is ook de reden dat we er nooit een gekocht hebben. nu is het leuk, maar ik zit er niet de hele tijd op te kijken. Ik denk dat het zeker in het begin heel goed is om het met een normale babyfoon te doen hoor. @Vlinder: Lekker he die billen boven Megan heeft tot 32wkn in stuit gelegen en toen vond ze het wel goed en is ze gaan draaien. Ik heb nu een dwarsligger hahahaha ook heel appart. Soms word mn buik echt werkelijk 2kanten op gedrukt Wow wat een mooie buik heb je al zeg! @doortje: Welkom hier! En gefeliciteerd met je zwangerschap! En nee ik vind het ehct niet leuk als je hier komt kletsen @Brabbel: wel bijzonder dat jullie zelf de eitjes hebben gebracht Ik ga heel hard voor jullie duimen hoor! Het word tijd dat je met ons mee kan kletsen hoor! @Char: Wat een pracht waarde!! GEFELICITEERD! Kom lekker bij ons op de roze wolk @nana: GEFELICITEERD met de goede 20wkn echo! Is toch altijd een spannend moment En ik zie dat je een meisje krijgt! Leuk! Tot nu toe zijn er hier heel veel meiden Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties op mijn klaag post Ik heb uiteindelijk de ass van onze vervangende arts aan de lijn gehad en die geloofde mijn verhaal en heeft er voor gezorgt dat ik een AB-kuurtje mag Dus net ff gehaald en de eerste pil genomen. Ook vertelde ze me dat ik 6 pcmoletjes mag p/d en als het echt niet uit te houden is 8, als ik het maar niet te lang doe. Toch fijn dat ze me niet hoefde te zien en het zo voorschreven Kunnen ze ook in mn status en zien ze dat ik een stof allergie heb en snel bijholte ontstekking.........mag goed je weet het nooit als het je eigen HA niet is. Vandaag weer veel aan mn baby spullen gedaan. De Bad spullen zoals de tummytub en het badstoeltje en de waskommetjes in huis op een makkelijke plaats gezet. De flessen warmer (voor als de BV lukt) en de electrische sterilisator (als ik toch fles voeding moet kiezen) Gepakt. De BabyBjorn uit het stof gehaald voor sloppyman Morgen komt mn mam's de keuken even soppen en helpen met het weggooien van het over bodige geworden tupperware...................auwwww Wij wonen in een klein huis met een hele kleine keuken (3kastjes breed waarvan een met een vaatwasser ) En ik kan alle baby spullen echt niet kwijt. Er liggen nu spullen in die ik echt al geen jrn meer gebruikt heb en dus ook niet zal gaan gebruiken. Maar mijn mam's is van de opruim dus die moet mij helpen. En ik ga de box omhoog doen en Megan haar spullen ergens anders neerzetten.........word het eindelijk wat. hihihihi ik heb echt mega last van nesteldrang, dat heb ik bij Megan helemaal niet gehad tot 1dag voor de bevalling. Nu ben ik echt vrezelijk
Haha nou meiden haal dat JE maar weg hoor achter buik Natuurlijk geniet ik tussen de kwaaltjes door Hmmmm wat je kwaaltjes kan noemen, maar hopelijk trekt het zuur na het indalen een beetje weg. Nu zit ik met een grijns van oor tot oor want mijn buik lijkt wel een golfslagbad Heb ook echt vaak ineens een scheve buik hihi, dan zit er rechts in mijn zij een bobbel joh zo, volgens mij gaat hij/zij dan echt in mijn zij liggen. Soms heb ik dan een bobbel in mijn rechterzij en een bobbel links onder mijn navel, geen dwars of stuitligger maar een schuinligger haha @Sloppy, Zo jij bent ook lekker bezig geweest vandaag. Ow dingen weggooien haha moeilijk!! Maar met je mams komt dat vast goed.
@Vlinder: hahahahaha oke dan BUIK! Maar hij is wel heel mooi hoor! En dat golfslafbad, hier ook zo grappig om te zien. En dan in ene een dikke bult aan een kant. Die kleintjes vermaken zich prima daar binnen. Ik kreeg vandaag ook nog een leuk compliment: Ohh Wat draag jij mooi zeg Was wel erg trots op mijn buik hoor
@char: joehoeee, gefeliciteerd meis!!! Tja en spannend dat blijft t voorlopig wel denk ik. Ben nu nog vaak onzeker:x @brabbel: ja klopt heb nog in jouw ivm topic meegeschreven. Voor jou breken morgen dus ook weer die oh zo fijne *not* wachtweken aan. Spannend, spannend zeg. @ Nana : wat een opluchting moet dat zijn dat de 20 wkn echo goed was. Helemaal super! @ vlinder: mooie buik joh. Kan niet wachten tot ik ook zon mooie buik krijg @ cursus: ik denk dat ik de zwangerfit cursus in sportschool ga doen. Is vanaf 16 wkn en dan sport je onder begeleiding van fysiotherapeut en krijg je ook theorie lessen erbij. @sloppyslayer: succes met je nesteldrang Hopelijk slaat je AB kuur snel aan.
Goedemorgen dames! Mijn lieftallige dochter van min 4 maanden heeft me vannacht van half vier tot vijf wakker gehouden met haar nieuwste breadance-moves, dus na een uitgebreid relaxed ontbijtje ben ik vandaag om 6 uur naar kantoor gegaan. Ik ben benieuwd hoe lang ik dit nog leuk ga vinden, zo'n korte nacht!!
Poe mmiiiirr, klaar ben je. Onze zoon houdt me gelukkig niet uit de slaap. Vaak als ik savonds in bed lig voel ik hem flink, en als ik smorgens wakker word ook. Sterkte
Het is hier nu echt gezellig hoor, ik weet niet of ik alles kan bijhouden. Sky, lekker bijna verlof! Dan schiet het echt op hoor! Brabbel, heel veel succes vandaag!! Ik duim!! Char, Van harte gefeliciteerd meid!! Ik kan me voorstellen dat je het nog spannend vind! Voor je het weet heb je die kleine in je armen Nana, Wat fijn dat alles goed is, dat is toch een geruststelling. Vlinder, wat een mooie foto heb je gemaakt, ook leuk met die box erachter! Doortje, Welkom en van harte gefeliciteerd meid!! Geniet ervan! Feb 2012 klinkt ind nog heel ver weg Sloppy, fijn dat je toch een ab kuur heb gekregen, grappig dat je nu wel last hebt van nesteldrang. Mmiirr, ja dat kan je echt slopen, ik heb vanaf de geboorte van Lotte geen 4 uur achter elkaar geslapen maar ik kan in de middag nog rusten. Weet iemand hoe het met Nikita is? Ik ben wel benieuwd! Hier, Gisteren zijn we naar de terugkom avond geweest van de cursus, dat was super leuk! Ze hebben toen ook alle baby's op de bank gezet en foto's gemaakt, zodra ik die heb laat ik ze wel zien want die zijn super super schattig.
Ik weet nu al dat ik niet alles bij ga houden hier... Maar uhm, ik zag net mijn buik bewegen toen uk lag te trappelen. Zo leuk! Nieuwe mijlpaal Vanaf vrijdag gaan we een paar dagen weg. Maar de laptop gaat mee ( t wordt toch slecht weer ) dus ik kom af en toe wel online.
@doortje welkom en gefeliciteerd!! @Charleroi jaaaa proficiat meis! @vlinder, mooie BUIK haha prachtig hoor! @nikita, ja hoe zou het met haar zijn??? @miiir, ik las toevallig vandaag in een tijdschrift bij de dokter dat je kindje het meest actief is ergens tussen 3 en 5 smorgens, heeft te maken met iets wat in je bloed dan een laag gehalte heeft, maar vraag me niet precies wat. Leuk, er stond bij dat je dan vast kon wennen, ja fijn al bij 4 maanden @zeehondje, als het vooral is omdat je het een hoge drempel vindt om iets nieuws te doen dan zou ik gewoon gaan. Misschien kan je starten met een proefles? Kan je eerst eens zien hoe het voelt? @sloppy, leuk om mee bezig te zijn hè? Ga ik tijdens mijn verlof maar doen, nog 2,5 week.... @ blaasontsteking, the story continues, de ab kuur heeft niks gedaan, en dat terwijl ik er zo'n lastvan had, heel jammer... En nu gaat alles op kweek. Hopelijk vrijdag de uitslag en tot die tijd krijg ik geen ab ofzo want ze willen eerst weten of het streptokok is. Als dat zo is wordt tws een verplichte zkh bevalling. Was ik toch al van plan dus nou ja... Verder weet ik nog niet zo veel, wordtvervolgd.... Fijne dag nog allemaal!!
H! meiden...wat lief dat jullie naar mij vragen...en dat ik toevallig op het goede moment weer eens hier kom kijken... Lees af en toe nog wel mee, maar niet meer elke dag...heb er de tijd niet voor op het moment, moet erg veel werken... Vind het wel leuk om hier jullie buiken voorbij te zien komen, en dat het zo goed gaat met iedereen... We zijn begonnnen voor een nieuwe TP, en eigenlijk had ik al moeten weten wanneer die zou zijn, maar de FA is er pas morgen weer, en hopelijk belt ze me dan voor een afspraak. Hoop ergens volgende week...BMS was gister 7,5 MM, dus op zich niet slecht, maar kan nog dikker... Dus, misschien kan ik binnnekort hier weer officieel mee komen kletsen...
Oooh ik heb echt een blunder gehad vandaag IK ben al heel de week kwijt wat voor het dag het is en was ervan overtuigd dat ik vandaag de 2e tel. intake had met de kraamzorg....Ik gebeld want ze zouden om half 2 bellen maar om 2 uur nog niks gehoord, kreeg ik diegene aan de telefoon met wie ik ook de afspraak zou hebben en ze snapte er niks van, ze had niks staan voor vandaag enzo.... Een nieuwe afspraak gemaakt en toen keek ik nog maar eens in de agenda en wat zie ik??....De afspraak is morgen haha. Lekker slim dus. @Kaat en Josjo, dank je meiden. Mijn man vond het ook een mooie foto. @Josjo, he bah nog steeds blaasontsteking. Bij mij staat de kweek nu en gaan ze ook controlleren op de streptokok.... @Liesben, jeej nieuwe mijlpaal. Leuk he om je buik te zien bewegen? Hier beweegt hij nu bijna heel de dag door maar als ik dan de papa in spe roep is het ineens stil Eigenwijsje hebben we. @blaasontsteking, ik mag morgen na half 3 bellen voor de uitslag van het kweekje, ben benieuwd. @Femme, ik duim megahard voor je meis.
Nou, die blaasontstekingen zijn niet fijn. Ik hoop toch echt voor jullie dat er snel iets verbetert! Liesben, gaaf dat je het gewoon al ZIET bewegen! Ik zie het helaas nog niet en ook het voelen is nog steeds niet overduidelijk. Zo zie je maar dat een placenta aan de voorkant best veel tegenhoudt. Het wordt trouwens wel steeds duidelijk. Inderdaad vaak 's avonds in bed. Ga denk ik vrijdag me toch echt maar eens inschrijven voor een cursus. Hoop niet dat ik dan al te laat ben. Heb ik straks die stap gemaakt, is er geen plek meer, oeps. Wanneer beginnen zulk soort cursussen eigenlijk? Hoeveel weken voor de vermoedelijke bevalling zeg maar? Oh, trouwens goed nieuws van mijn werk. Vandaag te horen gekregen dat ik na mijn verlof een eigen groep krijg (groep 5). Heel fijn, want daar heb ik nu al twee jaar voor gestaan. Ben namelijk heel benieuwd hoe het gaat zijn straks als ik met iemand samen moet gaan werken. Nu altijd lekker als zelf gerund. Als ik een les niet af had bijvoorbeeld, dan deed ik die gewoon de volgende dag. Als je niet meer fulltime werkt is dat natuurlijk een beetje lastig...
Hoi meiden, Bedankt voor het warme welkom! Char, jaaaa jij ook zwanger! Wat geweldig zeg, gefeliciteerd! Mir, veel mensen in onze omgeving wisten van de behandeling af en die heb ik dus ook al verteld dat ik nu zwanger ben. Op mijn werk heb ik het helaas ook al aan de ouders en kinderen moeten vertellen omdat er in mijn klas de 5e ziekte heerst en ik daar geen antistoffen tegen heb, ik mag dus niet meer voor de klas tot de zomervakantie. Vandaag was ik na schooltijd voor de rapporten op werk en de kinderen hebben een boekje met tekeningen en lieve briefjes gemaakt, toen schoot ik wel ff vol hoor! Vind het jammer dat ik het jaar niet met ze kan afsluiten en geen afscheid kan nemen, maar alles voor het kleine hummeltje in mijn buik! Ik voel me wel goed, al moet ik s ochtends meteen iets eten omdat ik anders over mijn nek ga. Dat lijkt met de dag erger te worden. En ik moet echt om de 2 uur iets eten, anders word ik misselijk. Verder last van groeiende en pijnlijke borsten en vermoeidheid. Maar je hoort mij niet klagen hoor, alle kwaaltjes zijn welkom! Ben zo blij dat ik zwanger ben hihi! Ben je een beetje bijgekomen van je korte nacht? Wel grappig dat die kleine juist zo druk is in het midden van de nacht, als ze straks als ze er is maar wel lekker snel doorslaapt hihi! Zeehondje, heel herkenbaar dat je niet zo snel ergens in je eentje naar binnen stapt. Ik zou dat ook niet zo snel doen, al scheelt het wel dat je allemaal zwanger bent en dus een gemakkelijk onderwerp voor een kennismakingspraatje hebt! Ik weet niet vanaf hoeveel weken dat precies is, maar volgens mij ben je er nog wel op tijd bij hoor. He wat leuk dat je volgend jaar weer groep 5 kan doen! Ik stond dit jaar 2 dagen voor groep 4 en 1 dag bij de kleuters en ga volgend jaar weer 2 dagen groep 4 doen. De derde dag laat ik vallen, ik ben chronisch ziek waardoor dat met een zwangerschap en straks een kindje te zwaar wordt. Hoeveel dagen ga jij werken? Misschien, als het me erg goed afgaat, dat ik er evt. een dag bij ga invallen en het jaar erop weer 3 dagen ga werken. Sloppy, wat vervelend dat je je zo voelt! Hopelijk helpt de ab-kuur snel! Hihi, wat grappig dat je last hebt van nesteldrang! Heerlijk toch, lekker alles in orde maken en tutten voordat de baby komt! Fijn dat je moeder komt helpen met het uitzoeken en opruimen van de spullen in de keuken, merk je dat alles al zwaarder wordt? En een compliment over je buik is toch geweldig! Ik zou overlopen van trots haha! Vlinder, je hebt een prachtige buik! Daar mag je heel trots op zijn! Gaaf zon golfslagbad, ik kan me er nog niets bij voorstellen, maar het lijkt me wel heel bijzonder! Ik kan nu al niet wachten hihi! Haha, die blunder van je, zou dat door de zwangerschap komen? Jij ook al misschien blaasontsteking? Ik ben bang dat ik ook even langs de ha moet, al twijfel ik nog of het niet gewoon door de beginnende zwangerschap komt Kaat, wat gaaf zon foto van alle geboren babys! Wel bijzonder dat je eerst allemaal samen zwanger bent en nu allemaal een kleintje hebt hè, is toch mooi om met elkaar te delen. Liesben, jij ook al een bewegende buik, gaaf! Josjo, wat vervelend dat de ab-kuur niet heeft geholpen. 1 ding scheelt, als je toch al van plan was om in het zh te bevallen en het straks misschien zelfs wel moet, dan krijg je het tenminste wel vergoed! Nikita, wat fijn dat je al snel weer een tp hebt! Wel spannend ook natuurlijk! Ik duim voor je dat het allemaal goed mag verlopen! Gisteren is er iemand van Moeders voor Moeders geweest en nu plas ik me een slag in de rondte om de bussen vol te krijgen hihi! De test was volgens haar prima, maar toen ze weg was schrok ik eigenlijk wel ervan dat het streepje niet zo knalde als ik gewend ben. Heb meteen een Kv test gedaan en die knalde wel gelukkig, waardoor ik weer wat gerust gesteld ben. Las ook dat de test van MvM niet bepaald gevoelig is, dus daar zal het ook wel door komen. Zal blij zijn als ik volgende week de echo heb en er een kloppend hartje op te zien zal zijn, dan ga ik echt genieten!