Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Zo lange reactie :)

Ik misschien blaasontsteking?? Ik heb nu de 2e te pakken op 3 weken tijd ;) Ze hebben mijn urine nu extra op kweek gezet om te kijken of er misschien een of andere bacterie inzit.
    Mijn 2e a.b. kuur zit er gelukkig weer bijna op nog 1 dagje en hopelijk ben ik er dan echt vanaf.

Die testen van MvM zijn niet echt gevoelig dus die kunnen indd lichter zijn dan normale testen ;)
    Ooh spannend volgende week een echo :)

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Doortje, leuk dat je gelijk zo uitgebreid reageert.
    Ik ga ma, di, wo werken. De donderdag is dan mijn ouderschapsverlofdag. Na een klein jaar moet ik dan weer vier dagen gaan werken (voor minimaal een half jaar). En dan kijken we wel hoe dat bevalt en ook qua financiën.

Balen dat je het jaar niet kan afsluiten met je klasjes. Ik krijg volgens mij een afscheidsfeestje en een kado van de kids+ouders. M'n man heeft zijn mond voorbij gepraat, haha. Hij werd gebeld door de directrice (zij was ingeschakeld door mijn klassenouders). Zij vroeg of hij een kado wist en volgens mij krijgen we een luieremmer. Best veel geld opgehaald volgens mij. Ben wel nieuwsgierig.
    En mag ik vragen welke chronische ziekte je hebt? Ik heb de ziekte van crohn namelijk.

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ja, lange reactie hé haha!
    Kan niet beloven dat ik altijd zo uitgebreid reageer hoor, maar had er nu even de tijd voor!

Jeetje Vlinder, dat is wel pittig dan!
    Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid over een evt. bacterie.

Zeehondje, wat leuk dat ze zoiets voor je regelen!
    Hier ben ik met de meester en juffendag ook enorm verwend, zo lief is dat!

Ik heb Narcolepsie en nu ik zwanger ben mag ik geen medicijnen gebruiken, waardoor alles me een stuk lastiger afgaat. Daarnaast ben ik nog eens extra vermoeid door de zwangerschap, maar dat heeft bijna iedere zwangere natuurlijk.

Een vriendin van mij heeft ook de ziekte van Crohn, maar gelukkig in niet zo'n agressieve vorm. Heb jij er veel last van?

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vervelend dat je geen medicijnen mag slikken nu.
    Ik mocht mijn medicijnen wel blijven slikken en die slaan nog steeds goed aan, dus heb er ook niet veel last van gelukkig.
    Fijne avond nog allemaal!

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    *BREEKT IN*

All: De buit is binnen! :D
    Alles is goed gegaan, niks aan t handje, t is haast lopende band werk te noemen, zo makkelijk gaat t.
    Voelt wel raar aan joh, tja zit tussen mn oren dat weet ik ook wel, maar t is zo gek, n frummel ins bauch, wow.
    Van de 12 eiblaasjes zaten er maar 6 eitjes in,en er is maar 1 emmy gevormd, en die heb ik nu.
    Echt een tegenvaller als ik eerlijk ben, maar de emmy "on board" is van (zoals de assistente zei) van hele, hele goede kwaliteit.
    Echt een prachtige!
    Trots is een groot woord op iets wat je niet kan zien, maar tevreden zijn we wel met onze frummel!
    Dus daar mogen we blij mee zijn, want 0 emmy's was drama geweest, eerlijk is eerlijk, maar jammer is t wel,

*BREEKT UIT!*

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Josjo: Ach jakkes, stomme blaasontsteking. Dat zijn toch wel de mindere kantjes van het zwanger zijn. Ik heb er ook snel last van, normaal al, dus nu helemaal. Drink me helemaal suf aan zure sappen (zal de tandarts blij mee zijn ;)).

@Liesben: Wow, wat super dat je je beebje al kan zien bewegen!!! Ik zit nu ook al flink naar mn buik te staren, maar zie alleen nog mn eigen ademhaling, hihi. Maar jij bent natuurlijk ook 2 weekjes verder. Lijkt me zo super, ook voor je man/vriend. :D

@LafemmeNikita: Succes straks met de TP, hopelijk kun je je hier weer snel melden!!

@Vlinder: haha, gelukkig heb je nu het geweldige excuus van zwangerschapsdementie, waar je alle sop kunt gooien ;). Heel handig, jammer dat je het maar 9 maandjes kunt gebruiken...

@Zeehondje: Wat fijn dat je je eigen groep hebt en ook dat je de eerste tijd maar 3 dagen p.w. hoeft te werken. Lijkt me wel fijn om eerst even te kijken hoe het gaat en dan pas te beslissen. Wij zijn er nog steeds niet helemaal over uit of ik nou fulltime of toch part-time doorga. Financieel zijn we het zo gewend dat we allebei fulltime werken, en 1 of 2 dagen minder hakt er toch wel redelijk in hier, maar aan de andere kant vind ik het nu al een vreselijk idee om mn lieve meisje straks zoveel te moeten missen. Moeilijke beslissing!

Wat vervelend trouwens dat je Crohn hebt, bah. Een vriendin van me heeft het ook al 10 jaar, best een zware vorm ook nog eens en dat is niks geen pretje.

@Doortje: Een lichtere MvM test is inderdaad heel normaal, dus absoluut geen zorgen maken (mocht je dat uberhaupt doen). De mijne was ook een stuk lichter dan mn andere testen. En jij hebt ook al zo'n vervelende chronische aandoening zie ik, getsie. Toch wel vervelend dat er zoveel medicijnene zijn die je niet mag hebben tijdens de zw. Zelf heb ik regelmatig last van zware migraine, maar gelukkig valt het tot nu toe tijdens mn zwangerschap heel erg mee. Heb alleen in het eerste trimester een paar aanvallen gehad, maar ben nu al langer migraine vrij geweest dan ik in 15 jaar ben geweest. En dat is maar goed ook, want hoewel ik van mn HA wel medicijnen mag slikken lees ik overal op internet dat het nadelige gevolgen voor mn beebje kan hebben en durf ik het dus mooi niet.

@Brabbel: Jammer dat je maar 1 emmy had, maar je hebt er uiteindelijk nu maar 1tje nodig, he. Hopelijk blijft deze gewoon lekker 8,5 maand bij je plakken. Heel veel succes deze komende vervelende wachtweken!!!

Zo ik ben weer helemaal bij, hihi. Fijne avond allemaal! :)

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Nana, zodra papa in de buurt is is onze uk heel stil...alsof ie het aanvoelt :D
    Ik zeg al...ik hoop dat je na de geboorte ook zo'n rustgevende invloed hebt ;)

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

Brabbel, sterkte in de wachtweken!

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @brabbel: kan me je gevoel erg goed voorstellen, maar wel erg fijn dat deze van heel goede kwaliteit is... en gewoon er vanuit gaan dat ie lekker innestelt. Heb je nu nog utrogestan ofzoiets?

@nikita: wat een toeval ja! Oh meid, ik hoop zo dat je ons straks komt bestoken met elke dag nieuwe verhaaltjes, vragen, kwaaltjes (geen erge maar gewoon, the works) en allemaal gezellige praat.

@ukkie voelen: als mijn man in de buurt komt is dat ook heel lang zo geweest. Tuurlijk heeft hij het al wel vroeg gevoeld maar meestal hield uk zich stil zodra hij zijn hand op mijn buik legde.. en denk pas sinds een week of 2 dat hij wel zelf contact kan maken. Hij moet alleen soms wat langer geduld hebben, niet na een halve minuut al opgeven maar gewoon even een paar minuutjes laten liggen, dat werkt wel.

@zeehondje: wat fijn, je eigen groep en dat je er ook blij mee bent natuurlijk... mijn zus is ook juf en weet van haar dat het echt vervelend is als je geen eigen groep hebt. Of een groep die je niet zo ligt.

@Doortje: wat is dat voor een ziekte? Nog nooit van gehoord.. Oh die MvM, zoooo goed dat we daar aan mee hebben gedaan maar ook zooooo blij toen het 16 weken was ;) haha

medicijnen slikken tja, zitten ook voor en nadelen aan he... ik slik ze liever niet, maar nu ik bo nog steeds heb maar even geen ab omdat ze eerst willen weten wat ik heb is het toch wel balen hoor. Heb er echt last van. Steken en kramp. Niet de hele tijd gelukkig maar wel rotgevoel. En gisteren voelde ik uk best lang niet op een tijdstip dat ik m altijd juist wel voel dus dan ga ik me meteen zorgen maken. Nee, vind dit maar niks eigenlijk. Hopelijk hebben ze de uitslag morgen al en niet pas maandag..

@vlinder: wanneer krijg jij de uitslag? Ik las dat 1 op de 5 zwangere vrouwen die streptokok bacterie heeft, alleen meestal geeft dat geen problemen. Vind t best veel, 20%! :$

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wie en wanneer:
    Kaat2000: 30-04-2011 - MEISJE!
    norwegian-sky: 08-08-2011 MEISJE!
    happymom: 09-08-2011
    Vlinder: 09-08-2011- verrassing!
    Josjo: 14-08-2011 - verrassing!
    Sloppyslayer:18-08-2011 - MEISJE!
    Dancer4fun: 08-10-2011 - MEISJE
    mmiiiiir:10-10-2011 - MEISJE
    Liesben:15-10-2011 - JONGETJE
    Zeehondje: 15-10-2011 - MEISJE!
    Nana33: 28 -10-2011 - Meisje
    Doortje25: 06-02-2012

Welke behandeling?
    Kaat2000: 2xIUI, 1e zwangerschap
    norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm
    happymom: 2x IUI, 2x IVF
    Vlinder3:
    IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM
    Josjo: 6x iui, 1x IVF
    Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap
    mmiiiiir:IVF met 2 TP (vanwege eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF
    Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI
    Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui
    dancer4fun: 6x iui/ 1x ivf/ in rustronde spontaan zwanger
    Nana33: 3 x iui na 2,5 jaar en 1,5 jr mmm
    Doortje25: 1x ICSI, 1e zwangerschap
    Char1983:1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje

Afspraken echo's:
    Kaat2000: 30 april uitgerekend!
    Norwegian-sky: 28-5 pret3d echo & 9 juni 30weken-echo
    Vlinder3:
    17-06 controlle VK, 23-06 info-avond bevalling

Josjo:1 juni controle VK
    Sloppyslayer: 30-6 controle GYN
    mmiiiiir: over een paar weekjes weer naar de VK
    Liesben: 27-05 20 weken echo
    Zeehondje: 24 juni controle gyn
    Dancer4fun: 25 mei 20 wk echo en geslachtsbepaling
    Doortje25: 24 juni 1e echo
    Char1983: 7 juli afspraak gyn + 1e echo

Zo heb mezelf ook even op het lijstje gezet!

He Doortje jij ook hier?!? gezellig!

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @Char: alleen niet in het bovenste rijtje, wanneer je bent uitgerekend.. vergeten? ;) oh en vd week feliciteerde ik je maar was een bericht gemaakt met mijn ipad en die heeft af en toe de neiging om zelf woorden te veranderen, dus stond er charleroi las ik later hahaha. Maar was dus voor jou he :D

12. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Wat een leuk lang lijstje begint het te worden!

Nog niet helemaal compleet volgens mij met onze nieuwe meeschrijfsters maar dat komt vast nog wel....

Lees over Crohn en narcolepsie... Vervelend lijkt me dat! Ik ken ook een paar mensen met Crohn, van hen weet ik vooral dat hun energieniveau lager is. En ze zijn eerder ziek... Pijnklachten aan je darmen lijken me verschrikkelijk, maar lang niet iedereen heeft daar last van toch?

@ Brabbel: Ik herken wat je vertelt! Ik had bij mijn laatste IVF 12 eiblaasjes en maar 4 goede eitjes... Een aantal waren onrijp... Tja dan is dat toch even slikken! Aan de andere kant heb je natuurlijk maar één goede emmy nodig die dan een geweldige wolk van een baby wordt, dus tja... Maar wel jammer dat je geen cryo's meer hebt zeg!!!

Hou eens op met dat in- en uitbreken trouwens..!!! Je bent hier gewoon welkom hoor. Dat wordt een maartbaby voor jou, zou leuk zijn als je dat over een paark weekjes op het lijstje kunt toevoegen.... Ik duim me blauw....

@Vlinder: hoop dat je er inderdaad vanaf bent na die twee AB-kuren!

Hier stressig weekje. Deadlines enzovoorts. Werk is lang niet iedere dag leuk helaas. Ik ga mijn bedrijf per 1 juli verhuizen en dat is ook een hoop geregel. Ook heb ik drie (!) vacatures dus de afgelopen week heb ik 16 sollicitanten op bezoek gehad. Dat is toch 16 uur dat je niet aan je echte werk toekomt, best veel...

Het was zo leuk geweest als ik af en toe een dagje vrij had kunnen nemen om lekker te zwangeren, maar dat zit er voorlopig helaas niet in!!

Komend weekend (start: morgenvroeg om 6!! uur) ben ik als vrijwilliger in de weer bij een worldcup: World Cup - en.. Had me een half jaar geleden als aangemeld als hoofd vrijwilligers. Hardstikke leuk en ik doe dat soort dingen al jaren!! Dus dat wordt wel een druk, maar ook een ontzettend leuk weekend!!

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dames ff een ego bericht van mij hoor!

Ik ben deze dag echt zat!! Ik ben zo misselijk en ik heb al 3keer overgeven. Elke keer als ik wat eet komt het er weer uit.
    En ik ben zooooo moe, ik zou de hele dag wel willen slapen!
    Vandaag 31wkn en ik hoop zo dat het met 38wkn mag komen.

sorry, heb ff een hele zware dag vandaag.

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik hoop het gewoon met je sloppy, zo is het ook niet leuk meer!

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    die weddenschap, die miir heeft gestart een tijdje terug wie de eerst was en dat ik zei ikke :D. Ik wijzig mijn keuze in Sloppy. Vind het echt sneu voor je meis. Kwaaltjes zijn shit maar wat jij te verduren hebt vind ik echt zielig. Ik zou er ook helemaal klaar mee zijn. Hopelijk kan je het gauw weer een beetje relativeren want anders duurt alles nog wel erug lang allemaal... digiknuffel van mij in elk geval....!

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Brabbel, balen en gefeliciteerd. Inderdaad dubbel, maar ik ga ook mee duimen hoor!

Sloppy, leef met je mee meid, sterkte!

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1737 Vlinder3, 16 jun 2011
    Laatst bewerkt: 16 jun 2011
    Heey meiden.

Nou ik heb de uitslag van mij kweek en dat bewijst maar weer eens wat een lompe ***:x:x:x:x ha we hebben.
    Bij de 1e blaasontsteking wilde hij een kuur geven die niet mag tijdens een zwangerschap;) en nu heeft hij me gewoon aan en kuur gezet voor jan met de korte achternaam.
    Ik belde voor de uitslag en er was niks in te vinden, geen ontstekingswaardes echt helemaal niks, deze kweek is onderzocht in het zh.
    Terwijl ik de dag voor de kweek mijn urine had ingeleverd en aan de AB ben gezet, ik had bij het inleveren van de kweek 1x de kuur genomen, best knap als na 1 pil de ontsteking weg is....:x
    Echt ik kan hier zo kwaad om worden he. pffffffffffffffffffffffffff.
    Slik dus alweer een week de ab terwijl het niet nodig was, vanavond zou ik de laatste innemen.

@Josjo, ik heb dus vandaag de uitslag gehad;) Na 6 werkdagen.
    Zo ja dat klinkt indd best veel 20%....Hopelijk val jij daar niet onder.

@Sloppy, lieverd he nee toch weer zo'n rot dag vandaag??
    Ooh ik wou dat ik iets voor je kon doen, maar ik geef je wel een dikke digi KNUFFEL.

@Nana, haha indd mooi excuus zwangerschapsdementie haha.

@ Brabbel, oooooh ik duim keihard voor je.
    Ik begrijp je teleurstelling heel erg goed ( wij kregen een brief toen we de tp hadden gehad dat de overige 7 bevruchte eitjes niet goed genoeg waren om in te vriezen en we hadden dus alleen de emmy in mijn buik) maar ik ga duimen en kaarsjes voor je branden dan dit jou toppertje is!!!!

@Hier, morgen weer controlle bij de vk.
    Ik heb een kleine mijlpaal vandaag want....Ik heb nog geen harde buik gehad vandaag!!!!:D:p
    Ennnn....Ben er vanacht maar 1x uitgeweest om te plassen en verder heeeeeeeeeeeeeeerlijk geslapen.:D:p
    Hopelijk is het niet eenmalig geweest en komt het zuur vanacht niet dubbel en dwars terug;)

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Meiden bedankt voor jullie lieve woorden!
    Ik heb nog een paar pogingen gedaan om wat te eten maar helaas is er niet veel binnen gebleven vandaag.
    Ik ga zo een soepje maken en eten koken voor sloppyman.

@Vlinder: Nou daar ben je lekker mee zeg! Wat een ballen HA zeg!

@Brabbel: ik kan me wel voorstellen dat je teleur gesteld bent maar je hebt er inmiddels maar 1 nodig. En als de artsen zeggen dat het een echte topper is dan zijn de kansen wel heel goed aanwezig dat het een mooie plakbeeb word hoor! Mijn duimen draaien!

@Josjo: Lief dat ik de eerste mag zijn met bevallen. Ik ga het er volgende week wel over hebben met de gyn. Ik ben echt bang dat ik dit niet zo heel lang meer ga volhouden zo. Tuurlijk echt wel tot maximaal 39wkn hoor, want ik weet echt wel dat hoe langer mn meisje bij mij is hoe beter. Maar ze lag al redelijk voor op de groei dus misschien dat het helpt dat ze toch wel eerder willen inleiden.

@doortje: pfff is niet niks wat jij hebt zeg! Ik hoop dat je goed door je zwangerschap heen gaat lopen zonder medicijnen. Hoe zit dat als je bv zou willen geven? Of heb je besloten dit niet te gaan doen..........ja of heb je er nog niet bij stil gestaan....

Dames ik heb even een vraagje.......in mijn handtekening staat een link naar mijn blog's op babyplaats. Zouden jullie mijn laatste blog willen lezen en een reactie achter willen laten.
    Ik zou zo graag ons traject van mmm tot aan bijna ons meisje verliezen tijdens de bevalling en kort daarna nog een keer op papier zetten.
    Ik heb het ook een beetje nodig om naar deze bevalling toe te kunnen leven. Ik ben niet bang, nog niet, maar ik wil de emoties toch het liefste nu een plekje geven.
    Het programma babyboom van de NCRV help hier echt bij. Ik heb jrn mijn hoofd in het zand gestopt omdat ik dacht dat ik de eninge was die door een hel heen moest om hier te komen.
    Maar nu kom ik er achter dat het voor iedereen met een kinderwens een wonder is om een kind te mogen krijgen, en nog wonderbaarlijker dat het gezond op de wereld komt.

Ik hoop dat jullie mijn blog lezen.

xxx

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vlinder, wat een stomme HA zeg! En nu dus niks aan het handje? Lekker hoor. Die harde buiken werden dus niet erger door een blaasontsteking, want die had je niet.
    En wat fijn zeg, nog geen harde buiken vandaag, gaat de goede kant op dus met rust nemen.

Sloppy, ik ga zo even je blog lezen.

HIer een uurtje gelezen op m'n kont/heup gevallen. Ik ging boven m'n spijkerbroek uitdoen, maar kreeg mijn eerste been er niet goed uit. Mijn voet bleef haken, verloor mijn evenwicht en lag zo op de grond. Gelukkig niks ernstigs, maar was wel even schrikken. Paar minuutjes later stond ik beneden en kreeg ik een harde buik. Waarschijnlijk als reactie op die val. Nu gaat alles weer goed hoor.

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Gatsie vlinder..lekker HA. Ik neem aan dat je nog wel even contact met hem opneemt?

Kijk je uit Zeehondje? Niet meer vallen hoor ;)
    Blij dat het goed gegaan is!

Deel Deze Pagina