Wie en wanneer: Kaat2000: 30-04-2011 - MEISJE! norwegian-sky: 08-08-2011 MEISJE! happymom: 09-08-2011 Vlinder: 09-08-2011- verrassing! Josjo: 14-08-2011 - verrassing! Sloppyslayer:18-08-2011 - MEISJE! Dancer4fun: 08-10-2011 - MEISJE mmiiiiir:10-10-2011 - MEISJE Liesben:15-10-2011 - JONGETJE Zeehondje: 15-10-2011 - MEISJE! Nana33: 28 -10-2011 - Meisje Doortje25: 06-02-2012 Char1983: 17-02-2012 Welke behandeling? Kaat2000: 2xIUI, 1e zwangerschap norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm happymom: 2x IUI, 2x IVF Vlinder3: IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM Josjo: 6x iui, 1x IVF Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap mmiiiiir:IVF met 2 TP (vanwege eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui dancer4fun: 6x iui/ 1x ivf/ in rustronde spontaan zwanger Nana33: 3 x iui na 2,5 jaar en 1,5 jr mmm Doortje25: 1x ICSI, 1e zwangerschap Char1983:1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje Afspraken echo's: Kaat2000:30 april uitgerekend! Norwegian-sky: 28-5 pret3d echo & 9 juni 30weken-echo Vlinder3: 17-06 controlle VK, 23-06 info-avond bevalling Josjo:1 juni controle VK Sloppyslayer: 30-6 controle GYN mmiiiiir: over een paar weekjes weer naar de VK Liesben: 27-05 20 weken echo Zeehondje: 24 juni controle gyn Dancer4fun: 25 mei 20 wk echo en geslachtsbepaling Doortje25: 24 juni 1e echo Char1983: 7 juli afspraak gyn + 1e echo zo dit is beter nou klopt ie weer
Toen ik net manlief vertelde dat ik was gevallen schrok hij wel een beetje. Ik moet voortaan maar gaan zitten als ik m'n broek uitdoe van hem! Misschien gaat m'n evenwicht wel achteruit of in ieder geval m'n zwaartekracht verandert, uh, zwaartepunt (raar woord).
Joehoe. nieuwe mijlpaal! Lief heeft gisteren voor het eerst ukkie gevoeld! Mennn, wat wassie aan het schoppen en doen (uk dan hè, niet lief )
Oh wat gaaf Liesben! Bij ons gaat dat nog wel even duren helaas. Ik voelde haar gister helemaal niet en vanmorgen ook niks, dus maar even met de angelsound geluisterd. Nou, duidelijk het hartje te horen gelukkig. Vandaag heerlijk dagje vrij, heb een lijstje gemaakt met wat ik allemaal 'kan' gaan doen. Ben benieuwd wat er aan het einde van de dag nog steeds op staat
@liesben: wat gaaf he?? Superleuk! @zeehondje: schrikken he? Je hoofd wil er soms nog niet aan maar je lichaam verandert inderdaad... haha Voorzichtig doen hoor @Sloppy: zal je blog straks lezen, weet nog niet zeker of ik daar een berichtje achter laat, mag ook hier neem ik aan? @vlinder: nou, hier dus ook dezelfde situatie, ongelofelijk, hebben wij dezelfde huisarts??? Blijkbaar is de afwijking die ze gevonden hebben een hoge hoeveelheid van iets, ben eigenlijk al weer kwijt wat.. maar goed, geen blaasontsteking en dus ook geen ab kuur meer. Op zich goed nieuws, maar de vorige kuur was dus ook onzin. en wij hadden allebei dezelfde he? Ik had er ook zoooo'n last van! Godsamme. Tja en wat dan nu, want ik heb wel gekke krampen. Gisteren de cursus weer samen bevallen en we moesten ademhalingsoefeningen doen en toen kreeg ik hele gekke pijn onderin. Kan het niet eens echt omschrijven. Toen zei ze dat het misschien toch beter was als ik wat rustiger aan ging doen, ook omdat ik duizelig was in de auto en steeds zo moe, waarvan ik dus dacht dat het aan die blaasontsteking lag.. in elk geval afgesproken op mijn werk dat ik in elk geval tot max 3 uur werk vanaf nu en dan kijk of dat beter gaat. Baal er wel van, heb nog behoorlijke deadlines en wil het echt graag af krijgen. Ik weet wel dat het beter is maar verstand en gevoel he, die hebben samen ruzie nu... trouwens fijn vlinder, een dag lang geen harde buiken! Al zou het nu juist wel weer normaal zijn om er wat te hebben iedere dag he, in deze fase...? maar goed, morgen ga je werken toch? Veel plezier!!
@Josjo, ja het lijkt er wel op dat we dezelfde lompe ha hebben haha. Jeetje zeg. De klachten die jij omschrijft heb ik precies hetzelfde....Toevallig haha Nou ik hoef niet te werken morgen, ze belde me net. Ach dan toch niet, misschien ook wel beter hoor maar het was wel fijn geweest er even tussenuit te zijn maar goed, kan altijd een bakkie gaan doen want het is hier bijna om de hoek. @Liesben, oooooh wat gaaf. Ik kan me nog zo goed de reactie en het gezicht van mijn man herinneren toen hij het voor het eerst voelde. @Hier, weer bij de vk geweest. Ze dacht te voelen dat ons kleintje weer met het hoofdje boven lag en om er zeker van te zijn maakte ze even snel een echo....Ja hoor het zit weer rechtop in mijn buik. Bij 29 weken lag het ook in stuit en bij de groei-echo bij 30 weken lag het goed maar nu weer in stuit.... Heb info meegekregen over uitwendig draaien en over 2 weken heb ik de 34 weken echo, ligt het dan nog in stuit bespreken we of ik de uitwendige versie wil en gaan we het over keizersnede enzo hebben.... Verder was alles prima, goede bloeddruk en kleinte doet het heel goed. Ik ga dus even goed nadenken of ik eventueel een uitwendige draai wil, tot nu toe ben ik niet overtuigd of ik het wel wil.... Verder vooruit kijken wil ik eigenlijk niet maar vind het wel fijn om te weten hoe of wat met stuitligging en keizersnede enzo....
@Vlinder: Balen zeg dat je kleintje in stuit blijft liggen. Hier nog geen verbetering met gisteren. Alles wat ik erin stop komt er weer uit. Ik ben echt zo misselijk! Hoop dat het snel over is.
@sloppyslayer: hoop ook voor je dat de misselijkheid snel over is. Het belemmert je gewoon in alles wat je doet hè. Ben je heel de zwangerschap al zo misselijk? Hier gisteren voor het eerst eindelijk een dag niet misselijk geweest, vandaag weer wel @vlinder: nu al een klein eigenwijsje dus Ik kan niet wachten tot ik de kleine ook kan voelen. Wanneer voelde jullie je kleintje voor het eerst?
@vlinder: waarom zou je geen draaipoging willen? Vanwege mogelijke pijn? Een keizersnee is ook heftig hoor, vooral het herstel erna, je kan in eerste instantie niet alles met je kindje zoals dragen enzo... Maar goed, je moet t uiteraard zelf weten.. @wennes: hier bij 16 weken voor t eerst maar dat waren maar plopjes en later weet je pas dat dat je ukkie was... Maar pas na 20 weken is ook heel normaal hoor. Hopelijk voor jou is het snel... @sloppy: heb je verhaal gelezen. Heb zelf ook veel aan programma babyboom. Die emotie, is ook goed denk ik om dat nog n keer te voelen. Ik ben in elk geval alleen maar doorgegaan en nooit echt stil gestaan bij het verdriet vd mmm, nooit echt heel erg mijn verdriet toegelaten maar blijkbaar zit dat er toch... En wat jij met megan hebt meegemaakt is natuurlijk nog eens een keer er bovenop geweest.. En ook nu heb je het niet makkelijk.. Wat n gevecht hè meid! Maar uiteindelijk worden de zware tijden beloond met twee prachtige kindjes, zo moet je ook denken hè... Vind t echt knap dat je het allemaal opschrijft... Wens je veel sterkte en een dikke KNUF!
Nee niet vanwege de mogelijke pijn, meer omdat een draaipoging niet altijd lukt/slaagt en er een grote kans is dat de kleine gewoon weer terugdraait....Maar dat ga ik de volgende keer met de vk bespreken.
@vlinder: wat een heerlijke eigenwijs is die kleine van jou zeg! Ik hoop dat je beebje toch nog zelf wil draaien hoor! Over het uitwendig draaien, tja ik denk ook niet dat ik dat zou willen hoor........ Maar goed ik zou tekenen voor een geplande KS dus ik ben niet helemaal neutraal in mijn mening En oja dat van die blaasontstekking! Wat een belachelijk verhaal zeg! Niet normaal meer, heb je gewoon zonder reden AB gekregen........pffffff @Josjo: bedankt voor je lieve reactie! Je hebt gelijk, we (en ik) hebben moeten vechten om hier te komen. En het is het allemaal zo waard geweest! Ik heb echt een heerlijk meisje gekregen en ze is echt zo veel meer als waar ik van gedroomt heb. Ik zeg nu tegen mensen die zo dol zijn op Megan: als deze baby maar 75% heeft van Megan haar vrolijkheid en zorgsaamheid en liefde is het nog een engel! En verdriet toestaan tijdens de mmm? Wat is dat? Als ik weer eens ongi was dan haalde ik mn schouders op en ging verder met waar ik mee bezig was. Van huilen werd ik niet minder ongi en al zeker niet zwanger Toen we in dec 2008 eindelijk met de eerste spuit van de IVF begonnen was ik niet blij dat we misschien eindelijk een kindje zouden krijgen.........nee ik was blij dat we hopelijk snel konden doorgaan met ons leven en niet altijd maar hopen en denken en willen en wachten. Dat zou na 3behandelingen allemaal voorbij zijn. En kijk mij en jullie nu eens zo geweldig @wennes: Bij mij begon het met 6wkn en het is dagen zo erg geweest dat ik tot 3keer toe bijna opgenomen werd wegens uitdroging. Gelukkig is het niet zo ver gekomen. Ik heb een paar wkn rust gehad en kunnen eten. In die wkn ben ik 4kilo bijgekomen. Maar nu is het gewoon weer helemaal terug. Dit heb ik bij mijn dochter ook gehad, alleen toen was ik in het begin niet misselijk en dat maakte het een stuk makkelijker. Bij haar was ik uiteindelijk 15kilo aangekomen en dat was ik na 6wkn al weer kwijt. Wanneer ik de kleine voor het eerst voelde............volgens mij zo rond de 14-15wkn en bij Megan was dat met ongeveer 17wkn. Ik heb het, stom genoeg, niet opgeschreven. Zo hier een nieuwe dag met nieuwe kansen Ik had gister de HA toch maar even opgebeld omdat ik al 2dgn niks binnen kon houden, en als het binnen bleef dit heel veel moeite koste. Het kan komen door mijn AB keur en er zit een ontstekking in mij bijholte en dat kan ook nog eens helpen met het overgeven enzo....... Dus ze denk dat het na de kuur wel weer wat rustiger in mijn maag moet worden. Ze kunnen nu heel weinig doen. Ik heb wel tabletjes tegen de misselijkheid en zetpillen maar ik word er zo duf van en dat is ook helemaal niet fijn. Verder vandaag les 2 van de zwangerschapcursus Gister vertelde sloppyman alleen dat de datum van de partner les......dat hij dan niet kan. Zijn rooster was veranderd en dat was hij even vergeten te veranderen in de agenda Ach maakt mij niet uit want hij was een held tijdens de eerste bevalling, maar hij vind het zelf heel erg jammer. dus zo ff kijken of we hem kunnen verzetten. Hopelijk gaan we dit weekend de kinderkamer af maken. Megan haar nieuwe bed is binnen gekomen Dit is hem geworden: Bekijk bijlage 160308 Ze gaat nu nog in het ledikant hoor, maar straks met 2,5jr in het groote bed. en als we hier nog wonen tegen die tijd dat komt er een hoogslaper bij en daar gaat Megan dan gaat Zus in dit bed Is het bij jullie ook zulke heeeeeeerlijk weer? Storm regen enz, zo lekker zomers enzo?
@Sloppy, dank je meis voor je mening Ik wil er nog niet teveel over nadenken maar merk dat het me toch wel bezighoud hoor.... Ooh gaaf bed voor Megan zeg!! Toevallig wilde wij eerst de babykamer hiervan nemen maar dat zou dan te druk worden in dat slaapkamertje. Ik vind hem echt heel gaaf!! Jeetje zeg, dus door de ab is het overgeven weer in volle gang waarschijnlijk?? Nou dan hoop ik dat het straks na de ab weer beter gaat hoor meis. Pffff ja hier is het ook van dat geweldoge zomerweer....NOT! Ik duik zometeen de garage in en ga het geboortebord voor in de tuin schuren en in de 1e grondlaag zetten. Ik heb er zelf 1 getekend op het hout en manlief heeft hem vd week uitgezaagd dus ik kan aan de slag.
Vanmorgen de 1e grondlaag erop gezet, nu laat ik hem goed drogen en dan kan ik morgen de kleur aan gaan brengen, ben zelf heel benieuwd naar het eindresultaat. Ondertussen ben ik ook bezig met het maken van een boxkleed. Ik heb er 1 van Nijntje maar wilde er zelf ook graag 1 maken. Het wordt er 1 met rood dus kan voor alletwee de geslachten Zal wel mooi staan in een witte box iig. Ik hoop dat ik hem vandaag klaar krijg dan zal ik een foto plaatsen.
Vlinder, lekker bezig dus! Sloppy, heb je blog gelezen en daar gereageerd. Maar mijn eigen naam erbij gezet. Haha, wist je natuurlijk helemaal niet dat ik dat ben. Hopelijk kan je binnenkort weer wat meer binnenhouden, als de abkuur niet meer zoveel effect heeft als nu. Super gaaf bedje!
Hai.. ben ik ook weer eens.. te drukke week gehad om me ook nog op zp te begeven ! Gelukkig wel goede MvM test: Bekijk bijlage 160401 @Zeehondje, mijn zusje heeft ook geen zw-cursus gevolgd.. je bent dus niet de enige Maar nu dus toch wel inschrijven? @Sloppy, hoe is het nu met bijholte? Werkt ab al een beetje? En misselijkheid dus nog steeds.. bleh.. ik hoop met je mee dat beeb na 37 weken snel komt! Ik ga je blog lezen! En gaaf bedje voor Megan! @Char, gefeliciteerd met mooie bloeduitslag!! @Nana, super dat 20 weken echo helemaal goed was! @Vlinder, mooie buik! @Zwangerschapspilates, hier nu gewone pilates.. dus ik ben wel wat gewend. Hoorde toevallig het weekend na mijn positieve test dat ze vanaf september in mijn sportschool ook zw-pilates gaan geven.. dus ik ben benieuwd! @Brabbel, ik denk aan jou en aan de emmy veilig in je buik! @Vlinder, beeb kan ook nog uit zichzelf draaien hè.. maar snap dat je voorbereid wilt zijn. Uitwendig draaien geeft geen garantie dat kindje niet terugdraait, toch? En het moet eerst maar eens lukken.. bij vriendin is het niet gelukt en zij heeft gekozen voor keizersnede. Tegen haar zeiden ze, je moet echt 200% achter een stuit-bevalling staan, anders moet je er niet aan beginnen.
Wie en wanneer: Kaat2000: 30-04-2011 - MEISJE! norwegian-sky: 08-08-2011 MEISJE! happymom: 09-08-2011 Vlinder: 09-08-2011- verrassing! Josjo: 14-08-2011 - verrassing! Sloppyslayer:18-08-2011 - MEISJE! Dancer4fun: 08-10-2011 - MEISJE mmiiiiir:10-10-2011 - MEISJE Liesben:15-10-2011 - JONGETJE Zeehondje: 15-10-2011 - MEISJE! Nana33: 28 -10-2011 - Meisje Doortje25: 06-02-2012 Jessie80: 10-02-2012 Char1983: 17-02-2012 Welke behandeling? Kaat2000:2xIUI, 1e zwangerschap norwegian-sky: 2xicsi na 3,5 jaar en 1,5 jaar mmm happymom: 2x IUI, 2x IVF Vlinder3: IVF, na 5 jaar en 2 jaar MMM Josjo: 6x iui, 1x IVF Sloppyslayer:1ste IVF 2de zwangerschap mmiiiiir:IVF met 2 TP (vanwege eiceldonatie), 11x IUI, 1x IVF Liesben: 3e zwangerschap (2x MA), 1e IUI Zeehondje: 4x o.i. / 6x i.u.i. / 1x IVF / zwanger van escape-iui dancer4fun: 6x iui/ 1x ivf/ in rustronde spontaan zwanger Nana33: 3 x iui na 2,5 jaar en 1,5 jr mmm Doortje25: 1x ICSI, 1e zwangerschap Jessie80: 3x clomid, 2x o.i. Char1983:1x ICSI,1 x cryo tp,1e kindje Afspraken echo's: Kaat2000:30 april uitgerekend! Norwegian-sky: 28-5 pret3d echo & 9 juni 30weken-echo Vlinder3: 17-06 controlle VK, 23-06 info-avond bevalling Josjo:1 juni controle VK Sloppyslayer: 30-6 controle GYN mmiiiiir: over een paar weekjes weer naar de VK Liesben: 27-05 20 weken echo Zeehondje: 24 juni controle gyn Dancer4fun: 25 mei 20 wk echo en geslachtsbepaling Doortje25: 24 juni 1e echo Jessie80: 23 juni 1e echo Char1983: 7 juli afspraak gyn + 1e echo
@Sloppy, in reactie op je ontzettend mooie blog: ik ben ook bewust gaan kijken dit seizoen. Mijn manlief kan het pas vanaf de positieve test aanzien, maar ik heb ook de eerdere afleveringen "gewoon" gekeken. Ik vond het ook heel treffend wat een van de stellen afgelopen week zei, dat sinds zij het naar buiten hadden gebracht dat het zwanger worden niet vanzelf ging er ineens heel veel stellen bleken te zijn met hetzelfde probleem. Ik heb dat ook al een aantal keer ondervonden, dat als ik vertel over onze problemen, andere mensen (en tja, met 1 of de 6 zijn dat dus toch behoorlijk wat mensen) ook ineens "durven" te vertellen over hun problemen..
@Jessie: Mooie test!! En bedankt voor het lezen en je lieve reactie. Toch gek dat we snel denken dat we de enige zijn in de mmm. En dat van dat stel vond ik ook heel goed om te horen. Ik heb nu een vriendin die ook maar niet zwanger wil worden die zou nu met IVF beginnen komen ze er achter dat haar schildklier te snel werkt! Waardoor ze nu eerst daar weer wat mee moet doen voor ze met de IVF mag beginnen. @Zeehondje: Je man heeft gelijk hoor! Geen broeken meer staand aan trekken! Bedankt voor je reactie........en nee ik wist niet dat jij het was Met mijn bijholte lijkt het iets beter te gaan en ik slik denk ik nog 1dag die rot pillen en dan stop ik ermee. Hier gaan we vandaag met Megan naar een binnen speeltuin in Hoofddorp. Ben benieuwd wat ze van de ballenbak gaat vinden. Een paar mnd geleden vond ze dat nog te eng
@ sloppy ik ga zo je blog lezen. wil iedereen een fijne vaderdag wensen!volgend jaar met een kleine erbij! vandaag maar een taartje gegeten om het toch vast een beetje te vieren! vanmiddag gaan we even naar me schoonvader en gister bij mijn eigen vader geweest. de laatste loodjes begin ik nu wel echt te voelen. sneller vermoeid en ik kan slapen joh gister hebben we een fietskarretje opgehaald voor achter de fiets zodat ik weer snel conditie kan opbouwen na de bevalling en dat ukkie ook meekan. moet toch veel fietsen tijdens me werk. dus me hele verlof niet fietsen lijkt me niet zo verstandig. xxx sky