Aanstaande mama's uit de MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlinder3, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Even snel berichtje van mij........

ik moet om 13.15 in het ziekenhuis zijn omdat ik hele erge harde buiken heb die niet willen afzakken. En zelfs als ze weg zakken dan hoef ik maar te bewegen en dan zijn ze weer terug.
    Mijn meisje voel ik wel goed, die beweegt door de harde buiken heen maar dat doet dan echt heel pijn.
    Ook heb ik er sinds vanmorgen lage rug pijn bij en dat was voor mij de reden om toch te bellen.

Ik hou jullie op de hoogte, maar ik denk niet dat het ernstig is hoor. Maar liever zekerheid :D

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #1822 Vlinder3, 23 jun 2011
    Laatst bewerkt: 23 jun 2011
    Denk aan je hoor Sloppy!!!!

@Kaat, fijn dat alles goed is. Ga maar snel weer paardrijden hoor:D

@Hier, zo ben net weer wakker:):) Wel nog steeds moe dus doe lekker niks vandaag, moet eigenlijk boodschapjes doen maar dat mag manlief straks even doen:D
    Ik heb in die paar uurtjes dat ik net geslapen heb heerlijk gedroomt:)
    Ons kleintje was er en ik was het lekker aan het vertroetelen:):)
    Dat mag snel werkelijkheid gaan worden hoor:D

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @char: jaaa fijn, kwaaltjes! haha nee je snapt me wel he ;). Gewoon aan toegeven...

@kaat: wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat je weer mag paardrijden! Dat zal je wel gemist hebben! Ik hoop voor je dat een volgende zwangerschap normaal kan. Heb je daar nou eigenlijk veel last van gehad? Je had toch een keizersnee he? Wat balen trouwens dat het kolven niet lukt. Je hoort t wel vaak andersom, dus dat kolven wel lukt maar bv niet.. heb je misschien een te sterke pomp? (ik verzin het ook maar hoor...:()

@sloppy: goed dat je gebeld hebt! Ik hoop zo voor je dat het niks ernstigs is en dat de bevalling niet is begonnen want dat is nog echt te vroeg he? Maar goed dat ze zo reageren en dat je meteen kan komen. Los nog van dat die pijnen echt vervelend zijn.... sterkte meis, digiknuffel van hier!!

@vlinder: lekker rustig aan doen, je lichaam geeft t blijkbaar aan dus maar aan toegeven he. Je lichaam levert een topprestatie dus nou ja, dan moet manlief maar even boodschapjes doen :)

@hier: ben blij dat ik tegenwoordig tot 3 uur werk hoor, pff en dan thuis plof ik lekker op de bank! Laat ik manlief ook vaak de boodschapjes regelen hoor... vind ie ook niet erg hoor :D

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mijn lieffie vind het ook helemaal niet erg, alles voor ons wondertje zegt hij. :)
    Ik heb net wel even snel de stofzuiger erdoorheen gejaagd hier beneden want dat was wel nodig met 3 katten....waarvan er 1 niet buiten komt en heel erg aan het verharen is....Maar jee wat koste dat moeite zeg pfoeh. Het is weer gedaan en het enige wat ik vandaag nog doe is eten maken vanavond, rijst met kipkerrie. :)
    Ik spring nu eventjes onder de douche zodat ik er toch een beetje aantoonbaar uitzie :D Ben nu een wandelende zombie....

5. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Vlinder3: Hoe is het nu met de misselijkheid, is het inmiddels beter?
    @Josjo: Ik voel inderdaad nog niet zo veel, maakt me soms ook onzeker, maar ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten. Zolang er nog geen bloed is, niets om me zorgen over te maken. Ik merk wel dat ik vanaf 's middags steeds wel behoorlijk moe ben, in ieder geval toch een kwaaltje ;) Fijn dat je beebje het goed doet, maar wel groot gelijk dat je ook voor jezelf naar de huisarts gaat, ik ben benieuwd wat die zegt!
    @Char1983: Die moeheid herken ik hier ook al een beetje ;)
    @Kaat2000: Fijn dat je weer mag gaan paardrijden!
    @Sloppyslayer: Dat is schrikken, succes! En hopelijk is alles goed!

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ben gelukkog weer vrij gelaten uit het ziekenhuis!
    Alles was goed, baarmoeder mond was nog mooi gesloten, ctg was goed en geen blaasontsteking :)
    Ik moet dus nu algehele rust houden! Door het overgeven is mn lichaam gewoon wat verzwakt en dat veroorzaakt de harde buiken.
    Sloppyman gaat kijken wat hij kan regelen met zn werk en megan moet nog een dag extra naar het kdv.....
    Ze namen het in het ziekenhuis heel serieus en als het niet ging moest ik direct bellen.

7. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Sloppyslayer: Gelukkig maar dat alles goed is! En nu rustig aan, fijn dat ze je zo serieus nemen in het ziekenhuis :)

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

Gelukkig is alles goed sloppy. En nu dus absolute rust houden...lastig, maar wel belangrijk denk ik! Het zijn de spreekwoordelijke laatste loodjes voor je.

Hoi dames, hier was ik weer even. Terug van onze minivakantie maar erg druk.
    En volgens mij begin ik last te krijgen van bekkenpijn :(
    Het doet zeer onderaan het schaambeen, en straalt uit richting de schede. Voornamelijk met lopen/staan/bewegen.
    Ik heb geprobeerd de vk te bellen, maar die waren er vanmiddag niet. Heel irritant, want ze hebben tussen 1300 en 1400 telefonisch spreekuur. Behalve dus als de dd is opgeroepen...
    *zucht*
    Nou ja, morgen weer een keer proberen.
    En dus maar even kalm aan doen.

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sloppy meid, toch weer even schrikken denk ik. Fijn dat je wel gewoon weer naar huis mocht. En ja inderdaad, algehele rust lijkt me heel lastig. Hoop dat het toch gaat lukken en dat je man iets kan regelen op z'n werk.

Liesben, ik heb al een hele tijd pijn aan de binnenkant van m'n linker bovenbeen. Vandaag een speurtocht met een groepje kinderen gelopen door de wijk bij school en kreeg echt last van m'n (ik denk) aanhechtingen schaambeen en bovenbenen ofzo. Lijkt dat een beetje op jou pijn? Ik moet morgen naar de gyn en ga daar wel even naar vragen.

Char, 'leuk' dat je nu echt kwaaltjes gaat krijgen, toch nog een bevestiging van een goede zwangerschap denk ik dan maar.

Verder was het zomerfeest heel gezellig en het weer viel 100% mee! Veel te veel gelopen/gestaan en dat merk ik nu wel. Ach, nog een week en dan kan ik het rustig aan gaan doen.

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Bij mij zit de pijn echt middenonder aan mijn schaambeen zeehondje.
    Maar wat ik begrijp is dat veel pijn die bij of rond het schaambeen zit wel te koppelen is aan bekkenpijn.
    Ik ga morgen nogmaals proberen de vk te bellen, en als er tijdens het spreekuur weer niemand is dan ga ik ws toch even het spoednummer bellen...want als ik een verwijzing voor de fysio nodig heb wil ik die zo snel mogelijk hebben.
    Zeker met mijn werk als verpleegkundige...

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @liesben: vervelend he die pijn. Heb er ook last van en bij mij is het ook de verweking van het kraakbeen wat zeg maar middeninzit. Op hakken lopen is niet zo goed maar doe het naar mijn werk nog wel... maar misschien kan het ook wel bekkenpijn zijn, ik heb dat op het begin wel gehad maar dan aan de achterkant. Beterschap in elk geval!

@sloppy: fijn dat het nog allemaal mooi dicht zit! Oh maar algehele rust, hoe moeilijk! Dit kon er ook nog wel bij he, zucht...

@hier: ukkie is er weer een waar golfslagbad van aan het maken hihi. Soms drukt ie rond de navel zoooo hard, auwtsj....:)

Fijne avond meiden!

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ego: vandaag een hele mooie echo gehad! Een klein-mini-mensje-in-de-maak met een kloppend hartje op de goede plek met een lengte die precies klopte met 6w6d! Helemaal blij, opgelucht, door het dolle heen! Dus nu mag ik een afspraak gaan maken bij de vk.. en kunnen we meer mensen op de hoogte gaan brengen :)

@Sloppy, ik schrik van je berichtje. Fijn dat je nu weer thuis bent, maar wel goed dat ze het zo serieus nemen in het ziekenhuis. Ik hoop dat het lukt om algehele rust te houden nu.. knuffel!

@all, sorry, zal dit weekend beter bijlezen en reageren.. nu slapen!

13. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Liesben: Succes met de bekkenpijn!
    @Zeehondje: Ook al last van pijnen, succes ermee!
    @Josjo: Bijzonder dat je je kleintje nu zo goed voelt :)
    @Jessie80: Ook hier leuk om te horen dat de echo helemaal goed was! Ik ben benieuwd naar de echofoto?

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Even ego:)

Nou meiden. hier zit/lig ik weer op de bank.
    Kan niet slapen :(
    Mijn kleintje is zo druk, soms doet het gewoon pijn....Heel mijn buik gaat alle kanten op.... Wie weet is het een poging aan het doen om te duikelen....Ook heeft hij/zij nu de hik erbij dus rustiger wordt het er niet op.;);)

Ben al heel de avond zo onrustig, kan nu ook geen houding vinden om ontspannen te zitten of te liggen. Hopelijk gaat dat morgen weer wat beter.

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @vlinder: Heb je nog een beetje kunnen slapen? Ik hoop dat je kleintje nu gedraait is hoor! Dan is het tenminste niet voor niks.

@Liesben: Balen van je bekkenpijn! Ik hoop dat je er niet al te veel last van gaat krijgen.

@Jessie: GEFELICITEERD! Altijd spannend zo'n eerste echo.

@Baby bewegen: hier ook een die niet stil wil blijven zitten hoor.......af en toe gaat het ook zo hard dat het echt pijn doet!

16. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Sloppy, Jeetje meid dat is schrikken! Ik zou ind dan maar zo rustig aan doen als mogelijk is.

Josjo, Ja ik had een kz maar ik heb er gelukkig niet veel last van gehad.
    Misschien moet ik ind nog maar eens een andere kolf proberen.

Vlinder, ik ken dat met de katten, wij hebben 2 main coons en die komen niet buiten maar die verharen wel heel erg dus overal lange haren:(
    Wat balen dat je niet kunt slapen!

Koolmees, Ik kan me voorstellen dat je nog onzeker bent, moe zijn is ind een goed teken!

Liesben, dat lijkt ind wel op bekkenpijn ik hoop dat het snel over gaat!

Jessie, Wat fijn meid!!! Dat is toch een mooie bevestiging zo.

Hier ik heb net de foto binnengekregen van de terugkomavond van de cursus, dit is de foto van alle baby's leuk he!! Lotte zit helemaal rechts.

Bekijk bijlage 161751

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @kaat: aaah hoe cute!! En wat wordt ze al groot zeg! Fijn dat je niet zo veel last hebt gehad van de kz. Wat kon je allemaal wel en niet en hoe lang duurde het toch het genezen was? En sporten enzo, na hoeveel weken mag dat? Ben wel nieuwsgierig want weet daar eigenlijk ook niet zo veel van...

@vlinder: wat balen dat je er ook niet van kan slapen... maar misschien was het idd een draaiiing? Dat zou mooi zijn he? Heb hier de indruk dat uk ook een keer gedraaid is en ben er ook niet zeker van dat het nog goed ligt.. maar was in elk geval heftig pijnlijk ook in de buik. Die druk die uk sowieso al kan geven pfoe heftig....

@jessie: foto foto? Heerlijk he, die 1e echo als je ziet dat er gewoon een klopend hartje is? Genieten nu! Enne, niet verontschuldigen als je hier een paar dagen niet bent hoor, maakt niks uit. :)

@hier: ben vandaag zowaar op de fiets! De zon scheen en moet vanmiddag wel naar de huisarts maar ik ga gewoon nog een kwartiertje eerder weg en dan lukt het ook wel. Man, ik was wel kapot toen ik hier aankwam zeg, moet een brug over en die is best pittig....

Mijn lief heeft voor morgen een verrassing in petto en ik heb het geraden denk ik... we gaan naar safaripark de beekse bergen, leuk! :)

Hopelijk blijft de zon schijnen vandaag :)

18. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Josjo, Leuk Beekse Bergen! Veel plezier alvast!
    Na een kz mag je in principe 6 weken geen zware dingen sjouwen, niet sporten en ook niet autorijden. Na een week voelde ik me al heel goed, ik heb wel rustig aan gedaan. Na een week of 3 heb ik gewoon auto gereden en ook wat meer tillen. Als je het maar niet te gek maakt denk ik. Ze raden ook aan om een jaar niet zwanger te worden, ah aangezien dat toch al moeilijk ging moet dat geen probleem zijn:D

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb nog even geslapen van 5 tot 10, 5 uurtjes maar is beter als niks.
    Uk is nog druk af en toe geeft het zoveel druk, dan drukt het echt tegen de zijkant van mijn buik en lijkt mijn buik wel de toren van pizza, het voelt echt niet prettig maar wel fijn dat hij/zij het zo naar de zin heeft daarbinnen :)

@Kaat, superschattig! :)
    Ja hier een zilver/zwarte Britse korthaar, die hebben zo'n dikke vacht en verharen echt te erg....

@sloppy, blij dat je weer "vrijgelaten" bent van het zh. Houd je je wel rustig lieverd? Heel fijn dat je man meer gaat helpen enzo.

@hier, nu schijnt het zonnetje maar er komt me toch een donkere wolk aan....
    Zondag is het hier braderie dus daar gaan we denk ik even een kijkje nemen, wel wat vroeger want dan is het nog niet zo ontzettend druk en warm. (Als je hier na 12 uur over de braderie wilt lopen loop ja 3 uur lang te schuifelen stapje voor stapje.) Het is ook best een eind en als het me te zwaar wordt dan draai ik gewoon lekker terug naar huis. ;)
    Mijn zwager en s-zus komen waarschijnlijk ook, hihi kunnen we samen over de braderie waggelen :D

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    heb dikke voeten!!! aargh en het is niet eens warm vandaag...:( dat wordt wat vanaf zondag........?

Deel Deze Pagina