mummie2be80, super dat je succes had met het badje op die manier te doen!! Was het een toevalstreffer of is het zo gebleven?? Ireen, ik houd ook zoveel mogelijk een vast schema aan: seks. Slapen, eten, knuffelen, spelen Last dat eens zo in een boek en dacht: 'dat is in elk geval makkelijk te onthouden', hihi. Jacqie, heerlijk zeg, dat de kleine meid zo lekker doorslaapt. Hier zit ik nog op een schema vanaf half zes 'de nacht in' en vanaf dan tot de volgende ochtend rond negen uur dat onze kanjer om de 3,5 à 4 uur komt. Is dus minder goed als dat de oudste sliep, maar ik trek het nog goed zo. En na één glimlach vergeet je alles weer, haha. Ik ben vanmorgen bij de tandarts geweest; tandarts was lekker ontstoken Het leek wel of de tandarts me nu wat serieuzer neemt als vroeger, of zelfs als vorig jaar. Ik tel eindelijk mee, nu ik twee kinderen heb, haha Mijn oudste (Joey) weigerde zijn mond open te doen, maar uiteindelijk met een beetje hulp van mij heeft de tandarts toch even een blik kunnen werpen. Hij deed trouwens wel heel vriendelijk, dat is wel fijn: een tandarts die zich een beetje in een kind kan inleven. Moet ook wel, want hij is zelf ook papa van twee. Joey is de laatste tijd (laatste twee weken) aan het stotteren geslagen. Het gaat al iets beter, maar het was vorige week zo erg dat ik het cb heb gebeld. Als het over een paar weken nog zo is, mogen we op spreekuur komen van 4 december. Hij gaat ook zo verschrikkelijk snel in zijn ontwikkeling, dat hij het verbaal waarschijnlijk iets te snel vindt gaan. 9 maanden geleden sprak hij nog bijna niet en nu komen er hele volzinnen uit: met dat rotweer afgelopen donderdag, zei hij: 'het regent pijpenstelen', toen hij van de week 's avonds naar bed ging was het 'laat me met rust' (hij wilde niet) en vanmorgen voordat hij naar de tandarts ging en ik zijn tandjes moest poetsen, waar hij een hekel aan heeft ('maar dat moet, anders wordt de tandarts boos op mama) zei hij dat hij wel tegen de tandarts zou zeggen dat mama goed zijn tandjes poetst... Nou, dat had ik een tijdje geleden allemaal niet voor mogelijk gehouden, dat soort uitspraken, hihi. Echt leuk! Ik moet sommige dingen nu toch echt maar op gaan schrijven, leuk voor later!! Ik moet eigenlijk mijn huishouden (van Jan Steen) gaan doen, maar pfffft... ik heb geen zin en daar is de kleine ook alweer Eerst lekker knuffelen, hihi. En dan zien we wel weer verder
Whahaha! Moet hier even om lachen. Ik ben ook weer even terug. Kreeg geen melding dat er hier wat geplaatst was, bedacht me opeens dat ik wel even kon gaan kijken en tada! Straks in mijn verlof vast meer tijd om hier te neuzen. Ben nu aan het wachten tot manlief thuis komt, kan ik even lekker in bad of naar bed. Ben ZO moe!
@ missmamsie: Seks? Was da? Lekker hoor zo'n tandarts bezoek... Ben laatst geweest en moet 2 verstandskiezen laten verwijderen. Brrrrr. Wat gaat dat hard he, die kinderen. J. kan opeens bijna rollen en heeft ook door dat als ie me niet ziet, ik wel ergens ben. Zo grappig, hij gaat echt 'op zoek'. Verder druk weekend gehad hier en eigenlijk heb ik het wel een beetje gehad... Mijn huishouden lijkt nooit af te komen en telkens als ik even wil gaan zitten.... Nou ja jullie kennen het wel. Vanavond ga ik voor het eerst sporten. Spannend. Zie ertegenop maar kijk er ook naar uit!
Hier nog een mama uit de buurt (Leiden). Mummy2be80, volgens mij is jouw dochter net zo oud als onze zoon, nu 3,5 week?! Leuk, een topic van moeders uit de buurt. Nu dus nog verlof en alle tijd om te forummen, maar ben benieuwd of ik dat nog bijhoud als ik over een aantal weken weer moet werken...
Siets, hoeveel dagen ga je straks werken? Ireen, hoe was het sporten? Ik las gister in een blad dat er weer een nieuwe sportschool bij komt in 't heen' (noordwijk) en die is 4,60 per week voor onbeperkt sporten. Misschien een goed voornemen voor volgend jaar? (zeg ik nu ) Wil wel weer sneller op gewicht komen dan na de bevalling van Ruben.
Hallo allemaal! Sporten ging goed! Lesje bodypump gedaan (met meiden die ik ken hoor, durf niet alleen) en daarna nog even gefietst. Vond het heel eng, ben niet zo'n sportfanaat en heb ik al zeker acht jaar niet gedaan, maar het ging goed. Nu flink spierpijn, dus het heeft ook geholpen. Wel jammer dat de weegschaal een kilo zwaarder aangeeft ipv lichter . Hoe is het met jullie allemaal?
@Runner: straks weer 3,5 dag werken (ipv 4,5) waarvan 1/2 dag vanuit huis. Ben ik erg blij mee! Ik kijk er ook naar uit weer te beginnen met sporten. Heb tot ongeveer 30 weken gebodypumpt en maandagavond even met de wandelwagen langsgegaan om ons kleintje te showen bij de les. Was erg leuk om iedereen weer te zien. Maar eerst maar even de bb weer trainen en de nagym doen... Pas op Ireen, bodypumpen is heel verslavend . Ons ventje is zo snotterverkouden... klinkt zoo zielig, maar gelukkig geeft hij er zelf weinig om.
Ben ik weer! Moet er aan wennen om elke keer te kijken en dan te lang niet gedaan moet je weer beetje veel lezen Ze is 10,5 week oud nu. Het uit bad gaan is bij mij ook drama. Ach oren dicht en als ze de kleren weer aan heeft is alles weer goed...
Hallo allemaal! Siets: Bodypump verslavend? Kan me er niets bij voorstellen. Heb nog steeds spierpijn . Maandag ga ik weer en dan ga ik proberen 2 x per week wat te gaan doen. Vandaag naar CB geweest. Ventje was met zijn 4,5 maand 68 cm en 7,6 kilo. Gaat goed dus. Hier zijn de nachten gebroken. Al een week ofzo, daarvoor sliep ie een weekje door, maar dat was dus van korte duur. Vannacht 2 keer gevoed, dat viel mee. De nachten ervoor een keer of 5 of 6 eruit... Moet zeggen dat het me wel een beetje opbreekt. Heb een heel zware zwangerschap gehad en ben gewoon toe aan een paar weken een béétje doorslapen... Maar goed voor ik iedereen over me heen krijg: Ja het hoort bij kindjes krijgen en ja ik heb ervoor gekozen en ja ik heb het ervoor over. Eerste tandje is door! Hoe is het met de new born babies?
Bleegh... Al 2 dagen op bed met koorts, hoesten en de rillingen. Gisteren maar de huisarts gebeld of borstvoeding nu wel goed is. Maar gelukkig was dat juist heel goed nu, alleen steeds handen goed wassen vooraf en niet teveel knuffelen . 't Drinken gaat wel wat minder goed, maar dat komt waarschijnlijk door z'n verstopte neusje... Iemand ervaring met zo'n uitzuigdingetje? Werkt dat alleen bij harde stukjes of ook bij snot (sorry... lekker smakelijk). Gelukkig heeft de kleine nog geen koorts. En papa is thuis om ons te vertroetelen. Ik kom wel snel van mijn zwangerschapskilo's af zo, maar dat is niet helemaal de bedoeling . Vanmiddag ook flesje gekolfde melk geprobeerd, dat ging hartstikke goed en de borst daarna gelukkig ook weer zonder problemen. Kan ik binnenkort eens doorslapen als ik me brak voel... @Ireen: Oja, die spierpijn... Dat is minder idd, maar gaat echt over na een paar keer! Ik woon 4 hoog en kwam de trap echt amper op de eerste keren. Effe doorbijten
De sportschool waar jij het over hebt is naast Olympia waar ik sport. Mijn man is er vandaag wezen kijken en ziet er perfect uit. Ik zou wel even afwachten wat voor 'types' er gaan trainen. Ik blijf voorlopig nog bij olympia.
Hoi allemaal, Eindelijk weer wat berichtjes op het forum. Het badje gaat nu helemaal perfect. Vanmorgen is ze met manlief onder de douche gegaan. Ging ook helemaal goed. Ze weeg nu 4370 gram!! REdelijk gegroeid dus. Gisteren zijn we voor het eerst lekker weg geweest. Mijn ouders hebben 's avonds opgepast en dat ging redelijk. Ze had alleen wel veel gehuild volgens mijn ouders. Maar....denk ook dat ze snel zijn gaan kijken en dan gaat madam nog harder huilen natuurlijk.....Maar ja....... Vervelende bijkomstigheid: heb opeens 4 weken na bevalling last van aambeien. Heb ik echt nog nooit gehad!!!! Vreselijk. Daarnaast heb ik nog wat urineverlies. Vind het echt genant zeg en voel me er niet lekker onder. Wel ben ik weer onder mijn oude gewicht sinds een week. Als ik mijn buikje er nog aftrain.....ben ik helemaal blij. Maar toch nog maar even wachten met sporten tot mijn bekkenbodem weer goed is. Ook heb ik nog last van lekkende borsten 4 weken na bevalling. Is dit bij jullie (flessenmoeders) ook zo erg geweest? Heb het idee dat ik er nooit meer vanaf kom. De koffiepads zijn niet aan te slepen........ Vandaag heeft de visite afgebeld dus we hebben ff lekker vrij. Ik ga zo boodschappen doen en de dieren verschonen en lekker met haar wandelen, want de zon schijft weer een beetje. Iemand ervaring trouwens met de lodger wrapper??? Zit er over te denken ok deze aan te schaffen? dikke kus
Siets: Beterschap! Hoe is het nu? Mummie: Jeej dat het zo lang lekt. Ik weet niet of dat hoort, want ik geef borstvoeding, maar zelfs daarmee lek ik nu na 4,5 maand niet meer tussen de voedingen door. Dus misschien zegt dat iets... Die lodger lijkt me echt zooooo onwijs handig, wilde dat ik eerder had geweten dat ze bestonden. Heb nog overwogen om er een te kopen vorige week, maar voor zo kort gebruik vind ik ze toch wel duur, omdat m'n ventje al 4,5 maand is. Ze staan trouwens wel op marktplaats, bijna nieuw en voor veel minder! Hier alles goed. Vandaag bij vrienden geluncht. J. was gezellig, praatjes voor tien en lachen dat ie deed! Jongens, ik ben zo moe! Tips? 's Middags slapen lukt niet...
Ireen: Tja slapen lukt mij 's middags eigenlijk ook niet. Weet je dat ik dat soms gewoon zonde vind van de dag. Stom eigenlijk. Vanmorgen heb ik wel na de fles van 7 uur nog geslapen tot half tien. HEerlijk uitgerust nu. Ik ga vanmiddag de lodger wrapper halen voor30 euro bij iemand in leiden. Ik heb zelf de draaddoek ook, maar die vindt ze nog niet zo lekker. Omdat ik haar af en toe ook inbaker in de kinderwagen (anders slaapt ze helemaal niet) is het last om haar een jasje aan te doen. DAarom wil ik graag de wrapper. Nou, mijn borsten lekker nu ook weer. Is toch raar eigenlijk. Vannacht perongeluk zonder bh aan geslapen, maar ik werd 's nachts wakker van de druppels op mijn armen........ Straks krijgen we weer eens visite. Ik heb haar net lekker gewassen en haar mooie rokje aan gedaan. Ze ziet er echt heel schattig uit. Ons kleine meissie. groetjes allemaal.
Ik had na 2 w nog een borstontsteking, terwijl ik niet 1keer heb gevoed. En bij mijn oudste lekte ik ook nog na anderhalve maand na stoppen van borstv toen ook nog speciale pillen gehad om het te stoppen. Ik sport nu ook bij olympia die andere goedkope is daar volgens mij een dochteronderneming van. Die is toch zonder opvang?
Siets, balen dat je ziek bent, gaat het weer wat beter inmiddels?? Mummie, fijn dat het badje nu zo goed gaat! Wij doen het badje er deze week uit, ik heb besloten verder alleen nog maar te gaan douchen met de kleine man en hem, als ik eindelijk eens stop met bloeden (na zes weken), lekker mee te nemen in het grote bad. Van het lekken zou ik niet weten, had er bij de oudste geen last van en nu geef ik bv en lek ik ook bijna nooit tussendoor. Ik denk dat de meeste visite hier wel geweest is, moet ook eerlijk zeggen dat ik het na zes weken gewoon laat vind om nog kraamvisite te krijgen, maar dat ligt vast aan mij... Lodger wrapper gebruik ik van een ander, duurder merk (heb ik gekregen), maar is hetzelfde... Ik gebruik hem alleen in de maxi cosi en verder niet in de box ofzo, wat je van anderen wel vaak hoort. Ik ben wel weer erg blij dat ik de draagzak nog bewaard heb; gebruik(te) ik bij beide kinderen regelmatig. Ireen, hoe is/was je hb? Misschien dat ijzerdrankje, naam vergeten, gaan drinken?? Ik ga woensdag eerst eens beginnen met nagym, vanaf januari ongeveer lekker squashen met manlief. Echt veel zin in!! Vandaag lekker dagje ontspannen met zn drietjes, de oudste is erg verkouden, dus die houd ik lekker thuis van t kdv. Vannacht trouwens een heerlijke nacht gehad, de kleine had geslapen van 17.45-00.30, 01.00-04.30, 05.00-07.00, 07.30-ligt nu nog te slapen. Treffen jullie je baby ook weleens wakker aan in bed, had dat gisteren voor t eerst bij Milan, dat ik tussendoor even ging kijken en hij gewoon wakker lag. Vind het maar vreemd, hij hoort toch bij mij te willen zijn als hij wakker is??
He missmamsie, bedankt. Gaat weer iets beter gelukkig. Weer 2 dagen koortsvrij, maar nog veel hoesten. Maar alweer naar buiten geweest vandaag. We moesten namelijk naar het CB. Rutger is vandaag precies 1 maand oud en was gegroeid van 4630 naar 5280 gram en alweer 58 cm. Flinke knul dus en verder ook alles goed. We kregen zaterdag nog een kaartje en kleertjes via de post, maar maatje 56... Ga maar proberen of ik het nog kan ruilen denk ik (is van NameIt), beetje lullig misschien, maar dure kleertjes en ook zonde als hij het niet aan kan! Wij hebben ook een Lodger gekocht, ik vind het ideaal. Gebruik hem veel in huis, als wikkeldoek of als 'dekentje' als hij in de box in slaap valt. Wij hebben de CottonWrapper, die is wel wat kleiner dan de FleeceWrapper en hij trapte zijn voeten al snel los. In huis natuurlijk niet zo erg en we hebben een Bugaboo wagen met een dekje wat je erop ritst, dus daar ligt hij ook niet met blote beentjes in. Iemand nog tips voor winkels met leuke (betaalbare) kinderkleding in Leiden? Ik wil binnenkort weer eens lekker de stad in. Ook voor mezelf natuurlijk, want ik pas mijn eigen broeken weer! Yes yes!! Alleen heb ik het idee dat al mijn oude truien en shirtjes nu te kort zijn... (lang leve de borstvoeding en de superboobs).
Hallo allemaal, Siets: Fijn dat je weer beter bent! Wat is Rutger groot zeg! Fijn dat ie zo goed groeit op mama's melk, geeft een kick he? Maar inderdaad wel te korte shirtjes, heb ik ook. Ik pas nog steeds mijn eigen broeken niet . Goeie vraag, die kinderkledingwinkels in Leiden. Op de Haarlemmerstraat zitten Name-it en Lief maar die zijn aan de prijzige kant vind ik. Dan heb je nog de kinder H&M en C&A maar dat is voor jongetjes niet veel soeps (mijn mening). Vroeger hadden we Vila Happ maar die is weg. En verder hebben we geloof ik niets, behalve de Zeeman. Weet iemand anders iets? Missmamsie: Mijn hb was goed. Heb wel een slagaderlijke bloeding gehad bij de bevalling (ben helemaal aan gort geknipt omdat meneertje er niet uit kon) maar ben daar dus goed van hersteld blijkbaar. Kwestie van tijd denk ik. Heb afgelopen jaren nogal wat voor m'n kiezen gehad. Fijn dat Milan zo goed had geslapen! Slaapt ie bij jullie of op zijn kamertje? Ik vond het zo handig toen Jens nog bij ons op de kamer sliep! Gister weer wezen sporten, ging goed! Net de boodschapjes gedaan en de ramen gezeemd (jaja 8)). Ik ben een binnenhoes voor de voetenzak aan het maken aangezien Jens bijna niet meer in de wandelwagenbak kan, t wordt wel leuk maar ik kan eigenlijk helemaal niet naaien dus t duurt eeuwen voor ik heb uitgevonden hoe ik iets het beste kan doen... Een echt Moeke word ik zo!
Hoi, Ik koop wel eens shirtjes bij de Hema en strijk er dan applicaties op. www.applicatie-en-zo.nl. Ook een leuk alternatief. Kent iemand in leiden zusenzoon. Ik kom wel bij de website, maar daar geven ze alleen aan dat het uitverkoop is......maar of het alleen een webshop ik of niet....geen idee. Villa hap zit trouwens wel in Katwijk. maar ja...dan moet je wel naar Katwijk willen haha. Fijne avond.