(aanstaande) mama's zuid holland-bollenstreek

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door missy1982, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ireen, jeetje zeg...lekkere bijkomstigheid bij je bevalling:( Ik had bij Joey ook een langdurig herstel nodig, hoor. En daar de tijd niet voor genomen en meteen gaan sporten...waardoor alles nog langer geduurd heeft... Nu ben ik toch echt al wel helemaal hersteld (en ook geen last meer van 'dat je niet goed weet waar je mee bezig bent', dat gevoel waar we het laatste over hadden), ach meis...neem je tijd, t komt echt wel weer goed. Negen maanden op, negen maanden (of langer) af... Milan slaapt lekker naast me, in zijn eigen wiegje. Helemaal lekker vind ik dat en ik wil er voorlopig ook nog niet vanaf, wil dit toch wel een half jaar volhouden, hoor. Afgelopen nacht was het echt weer feest, maar dat had volgens mij alles te maken met een regeldag (zes weken), want nu blijft hij ook alweer langer weg als gisterenavond. Mocht de regeldag alweer voorbij zijn, dan is dat wel lekker vlot en hebben wij echt niets te klagen over de bv. Ik heb lang het idee gehad bang te zijn voor ontsteking en me steeds afgevraagd hoe lang ik het vol zou houden bv te geven, maar nu ben ik daar al een heel stuk minder mee bezig. Succes met je handwerk, ik doe het je niet na, want ben niet zo van naald en draad, hihi;)

Mummie2be80, wat een leuke site, zeg!! Bedankt voor de tip!! In Leiden weet ik niets, maar wat ik in elk geval een heel leuke website met kinderkleding vind (omdat ie zo lekker goedkoop is), is: www.ikenmijnkind.nl Koop ik regelmatig wat en is eigenlijk altijd goed.

Fijne avond allen!!

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo!

Mummie: Bedankt voor de link! Leuk!
    Zus en zoon zit hier op de Hoge Woerd. Is een leuk winkeltje, was hem vergeten te vermelden. Vlak daarbij (aan de overkant) zit tokkelientje, ook leuk maar heel duur. Ik wist niet dat Zus en Zoon uitverkoop had, ik ga eens kijken...

MissMamsie: Ook een leuke link! Ik vind het voor jongetjes vaak moeilijk om leuke kleding te vinden... alles is zo stoer en hij is nog zo klein...
    Heerlijk he zo'n wiegje op je kamer. Ik heb er ook van genoten. Wij hebben Jens na 3 maanden op zijn eigen kamertje moeten leggen, ik sliep helemaal niet meer (hyperalert) en hij was vroeg wakker doordat het in die kamer lichter is dan in zijn eigen kamertje. Hij sliep ook heel onrustig en is lang ingebakerd geweest. Jammer vond ik het wel toen ie naar zijn eigen kamertje ging. Ik weet het nu al: bij een volgend kindje investeer ik in een co-sleeper, wel zo handig met borstvoeding! En de draagdoek wordt ook eerder gebruikt dan, als ik dat van tevoren had geweten...
    Gelukt met je regeldag? Heerlijk he die borstvoeding? Ik vond het begin ook zwaar, maar nu loopt het goed en ik geniet er zo van! Heerlijk... Die regeldagen zijn hier wel zwaar hoor, hij regelt vaak een dag of 4, 5 achter elkaar en dan ben ik echt gesloopt... Overigens had ik de eerste regeldag pas met 3 maanden omdat ik teveel melk had daarvoor, dus dat was dan wel weer lekker!

Jens is gister een dagje bij mijn moeder geweest. Ik heb de halve dag in bed gelegen, haha! Plannen dat ik had, maar daar is niets van gekomen... Wel lekker dat ik even tijd voor mezelf had, maar heb hem wel gemist! Hij drinkt echt slecht uit de fles dus vannacht had hij om de haverklap honger om in te halen8), lekker bij mama uit de borst... Maar als ie dan weer zo naar me lacht vanmorgen... dan vergeef ik hem mijn gebroken nacht. Ik ben verliefd :D

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Mummie, das ook een leuk idee met die applicaties. :D
    Gelukkig is Katwijk niet zo ver. ;)

Bij Jut en Juul op de lange mare hebben ze ook altijd van die leuke spulletjes! (maandag gesloten).

Lodger heb ik ook.
    2e Hands via MP maar nog niet gebruikt.
    Wel zo'n dikke fleece ding anders hebben we er straks niets aan. :D

Eindelijk met verlof trouwens, heerlijk!
    Al is morgen pas mijn offieciele 1e vrije dag. Hahahaha!
    Nu maar even de regen troseren en Ruben van PSZ ophalen...

4. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ireen, wij leggen onze kleine ook met drie maanden in zijn eigen kamertje, omdat we toch wel erg slecht slapen nu hij steeds meer en hardere geluidjes gaat maken, maar tot die tijd geniet ik er (ondanks de verminderde slaap) zeer zeker nog even heerlijk van!! Regeldag is ook weer voorbij, gelukkig maar. T mannetje is zo verkouden nu, echt een beetje sneu...hoop dat t gauw overgaat...

Runner, lekker vrij!! Geniet ervan! Nog leuke dingen op t programma staan de komende weken??Is toch wel anders hè, bij de tweede?? Maar toch lekker om thuis te zijn:D

5. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Aankomend weekend willen ML en ik saampies even een weekendje weg.
    Ruben blijft dan bij opa en oma.
    Doordeweeks kom ik niet zo ver, heb geen auto meer voor de deur. :( Hahaha. Dan komt de sint, verjaardagen, feestje bij vrienden en natuurlijk de kerst, al hoop ik die te halen met een baby op mijn buik ipv erin. :D
    Thuis moet er ook nog het een en ander gebeuren dus tijd om stil te zitten heb ik eigenlijk niet echt. Maar het gebeurd wel meer dan ik zou willen...
    Vanmiddag even klossen ophalen e.d.

Missmamsie, hoe zijn jullie nachten nu dan?
    WIj hebben Ruben op zijn eigen kamer gelegt toen ie doorsliep met 6 weken. Bij deze beeb weet ik nog niet hoe we dat aan gaan pakken want de kleintjes komen bij elkaar op 1 kamer te liggen.

6. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Runner, oh ja...inderdaad: de feestmaand zal je ook wel bezig houden in je verlof, haha...even niet aan gedacht. Lekker hoor, nog een weekeindje samen weg. Lekker genieten!! Op mijn eerste dag van mijn laatste verlof ben ik getrouwd met de papa van mijn kinderen, ook erg leuk om zo je verlof in te gaan;):D
    Wij dachten in eerste instantie de jongens ook op 1 kamer te leggen, maar vonden dat toch een beetje lullig tegenover onze oudste: die zou echt steeds wakker worden, Als volwassenen hun baby na een paar weken al op een eigen kamer leggen omdat ze elk geluidje horen, dan vonden wij dat we dat eigenlijk niet konden maken. Maar dat was ons idee, je hoort ook weleens van ouders dat het hartstikke goed gaat. Onze nachten zijn nu meestal nog wel een beetje rommelig: afgelopen nacht ging goed: eerste voeding na vijf uur, tweede voeding na vier uur. De nacht ervoor was het hommeles en was ik zo ongeveer elk uur bezig met voeden. Er zit nog niet echt een lijn in. Ben heel benieuwd hoe dat komende nacht zal gaan...

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Als we een kamer over hadden gehad had de beeb ook een eigen kamertje gehad. ;)
    Toekomst plannen...

8. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Mijn kleintje sliep maar 3 weken bij ons op de kamer. Wij werden zo vaak wakker van haar geluidjes en ze sliep niet zo goed. Manlief moet 3 x per nacht naar wc en dat is ook niet echt handig met een kleintje op de kamer die steeds wakker wordt.

Hier al een hele week lekker doorgeslapen. Om 10 uur de laatste fles en ze komt om half zeven. Misschien gaat het vanavond wel weer even mis, maar ze is op de goede weg met haar 6 weekjes.

Vandaag het vaccin gehaald en...................we zijn allebei helemaal niet lekker vanavond. Het voelt aan als griep en mijn arm is helemaal beurs.
    Lekker spulletje.
    Ging wel allemaal snel hoor dat inenten.
    Moeten jullie ook nog???

9. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Zoontje slaapt ook nog bij ons op de kamer. Meestal komt hij 's nachts 1 a 2 keer en ik hoor hem al voordat hij gaat huilen. Mijn man slaapt er gewoon doorheen gelukkig. Ik vind het ook wel lekker zo op onze kamer; ik hoef maar 2 stappen te doen om hem te pakken en als hij in zijn eigen kamertje zou slapen zou hij waarschijnlijk al flink huilen voordat ik hem hoor. Heb trouwens ook nog geen dekentje voor in het ledikantje. Ik heb een Koeka deken besteld, maar blijkbaar de meest populaire kleur... ik wacht er al 4 weken op!!!

Wij gaan donderdag de inentingen halen. Eerst 's ochtends naar de tandarts... lekker dagje (NOT!). Niet fijn dat jullie er zo'n last van hebben mummie2be. Ik hoop maar dat het hier meevalt. Bij de tweede inenting kunnen wij trouwens niet, weten jullie of je die ook in een andere stad (Leiderdorp ipv Leiden) kan halen? Die datum kunnen we wel.

Hoe ging het bij jullie eigenlijk met kraamvisite? Wij hadden de eerste twee weken heel veel bezoekjes, soms wel 2 a 3 per dag. En heel veel mensen die zeggen:"We wachten wel even tot de drukte voorbij is en bellen nog wel..." Nu dus al bijna 3 weken geen bezoekjes meer en ik ben bang dat we straks nog een golf van 'bezoekjes na de drukte' krijgen ;).
    Heb vandaag maar weer mijn naaimachine erbij gepakt en wat geknutseld, want het weer is er ook niet naar om lekker naar buiten te gaan en ik kan echt heel slecht tegen niets doen...
    Wat doen jullie zoal overdag als de kleine slaapt?

Leuke tip van die applicaties op shirts! Ik heb al effen shirts gekocht bij H&M. Ga er denk ik met de naaimachine zelf iets op naaien. Nu nog even inspiratie krijgen, vind ik voor een meisje toch makkelijker dan voor een jongen...

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Mummie2be, hoe is het nu?

Siets, ik weet niet of dat kan, zal toch eigenlijk wel. Anders even de HA bellen.
    Wij gaan 'm trouwens niet halen...

Ik was juist blij als de kleine sliep, kon ik eindelijk even mijn eigen ding doen en nee, daar hoort het huishouden niet bij. ;)

11. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

Ja gaat iets beter. Maar blijf een grieperig gevoel houden. Allebei hebben we dat, dus dat zal wel van de vaccinatie komen. We lopen beiden met rode ogen en een zere arm en flink spierpijn.
    Toch ga ik proberen vandaag voor het eerst weer te sporten. Zal wel helemaal uitgeteld zijn.

Vinden jullie het ook zo jamer dat het steeds zo slecht weer is. Elke keer als ik wil wandelen met haar gaa thet weer regenen.

12. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Ja, ik zit hier ook te balen van het weer. Ik ben gisteren helemaal niet buiten geweest en vandaag alleen naar de brievenbus op en neer gelopen met de kleine in de draagzak. Steeds als hij slaapt is het droog, maar dan wil ik hem niet uit zijn bedje halen... als 'ie dan weer wakker is en gedronken heeft... dan regent het weer!

Lekker dat je weer gaat sporten mummie, hopelijk niet nog meer spierpijn morgen! Ik heb maandag de eerste avond van de na-zwangerschapsgym. Heb er wel zin in! Maar ben ook erg benieuwd hoe hoog het activiteitengehalte ligt. Zwangerschapsgym mocht niet echt GYM heten. In januari wil ik weer met bodypump beginnen, maar eerst maar eens weer aan de bekkenbodem en buikspieren werken.

Vandaag had ons kleintje echt een goede bui! Vanmorgen echt zo'n 10 minuten zitten lachen terwijl ik tegen hem praatte. We kregen al wel eerder wat lachjes te zien, maar dat was dan eenmalig en wat willekeurig (de boekenkast werd ook vriendelijk toegelachen...hmmm :() En ineens valt hij weer zonder gemopper en gehuil heerlijk diep in slaap. YES! Ik was al bang na twee dagen ieder half uur een huiltje en veel op de arm met hem. Vandaag dus heerlijk de hele dag kunnen rommelen in huis en veel gelezen. Ik ben benieuwd hoe de rest van de week zal gaan...

13. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

Siets: Leuk dat je ventje naar je lacht. Ons meisje is 6 weken en lacht af en toe ook, maar nog niet echt bewust heb ik het idee. Wel krijg ik steeds meer contact met haar.

Ik ben vanavond ook naar de nagym geweest. Heb nog een diastase van 2 vingers. Nog een beetje veel dus. Mijn bekkenbodem gaat wel beter.Op de sportschool doe ik alleen cardio op dit moment op de ligfiets en stepapparaat. Volgens mij mag dat wel.........

Even over wat anders......wanneer hebben jullie voor het eerst weer met jullie partner gevreeen? Wij zijn maar gestopt op ee gegeven moment om dat het toch nog wel een beetje pijn deed en wat branderig aanvoelde. Gelukkig is mannetje heel geduldig.

fijne nacht.

14. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Oh meiden, ik ben zo blij! Heb heerlijk geslapen vannacht, want ons ventje heeft het doorslapen uitgevonden!
    Hij krijgt nu 's avonds een flesje mamamelk, terwijl ik aan het kolven ben voor de volgende avond. Aan de fles valt hij namelijk wat minder snel in slaap en dus drinkt hij meer tijdens die laatste voeding (en ik heb 's nachts geen last van stuwing meer). Vannacht sliep hij gewoon van 12 tot kwart voor 7, wat een heerlijkheid op zondagmorgen!

Fijne zondag nog!

15. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Even kort
    Siets, ik zou jaloers op je kunnen zijn... ware het niet dat ook ik heerlijk geslapen heb vannacht:D:D
    Ons mannetje sliep van 17.45-20.00,voeding en slapen tot 23.00 en vervolgens geslapen tot 04.15 en daarna tot 07.30 Dat gaat hier dus ook heel erg de goede kant op. Heerlijk hè?!

16. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hallo allemaal,

Hier nog eentje uit de bollenstreek oftewel Sassum. Ik ben sinds oktober gestopt met de pil en nu maar hopen dat we zwanger zullen worden.

Leuk dat er meer uit de buurt hier zitten. Als ik het een beetje lees, hebben jullie allemaal net een kindje gekregen. Of zijn er nog meer die nu proberen zwanger te worden?

Groetjes
    Wendy

17. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    He missmamsie, ja heerlijk he? Dat je van zo iets 'normaals' als een lekkere nacht zoo blij kan worden :).
    Hopen dat het zo blijft meid!

@Wendy: welkom!

18. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Siets, nou...niet dus:( Het lijkt wel of we steeds na een goede nacht keihard worden afgestraft met een waardeloze nacht; vannacht van kwart voor twee tot kwart over zes is meneertje vier keer voor een voeding gekomen. Doe me een lol;) Hoe moe kan een mens wezen??

Wendy, welkom! Weet goed waar je aan begint;) Nee hoor, mama zijn is het mooiste dat er is!!:D

19. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    hoi,

Ja mama zijn is inderdaad het mooiste wat er is.
    Missmamsie: Lijkt me best wel uitputtend hoor zo'n nacht. Ik heb zo'n nacht eigenlijk alleen de eerste nacht van haar gehad. Maar ja.....wat niet is kan nog komen (maar dat hoop ik niet haha).

Mijn meissie heeft nu al 3,5 dagen niet gepoept. Moet ik hiervoor de huisarts bellen...weet iemand dat? Kan ik er wat tegen doen???

20. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    mummie, geef je BV?
    Dan kan dat nl makkelijk.

Deel Deze Pagina