Hola dames! Ik ben nu 22 weken zwanger en me darmen beginnen zich natuurlijk nu te irriteren! Doordat ze opzij worden gedruktbeeft dit enorme steken / krampen in me darmen. Dit had ik ook bij mn eerste zwangerschap. Mijn dochtertje is 7 maanden (ja je leest t goed haha) en die voelt me Pijn.. Ze was vannacht heel onrustig omdat ik steeds walker werd van de krampen. Apart is dat toch! Zodra mama pijn heeft voelt t kind dat aan. Jog meer darmpatienten die nu vaak last hebben van "boze" darmen?
ja hoor,ik ben crohn patiente en ik heb echt pijn in mijn buik,heb ofwel diarree ofwel kan ik dagen niet gaan en mijn buik blaast op als een luchtballon niet leuk! ik wens jou veel beterschap toe
Vervelend he! Hier ook 'darmpatient', colitis ulcerosa. Mag echt niet klagen want heb ik al 3,5 jaar geen opvlamming gehad! Heb ook in midden van de zwangerschap meer last gehad, maar nooit zo erg dat ik wakkeer werd van krampen. Sta je onder controle van een arts? Zo ja, misschien even overleggen? Ik slik regelmatig magnesium, houdt ontlating soepel en dat scheelt een boel. Succes!
Ook ik heb er erg veel last van. Wat bij mij meestal wel helpt is warm water met citroen! Daar worden mijn darmen echt rustiger van, ook heb ik super veel last van maagzuur en dat helpt er ook tegen. Heb ook dat ik soms nachten er niet van kan slapen, maar dan drink ik citroenwater en is het over. En sowieso veel drinken, zodat de darmen niet verstopt raken. Sterkte!
Geen darmpatient...maar mijn darmen zijn het er ook zeker niet mee eens hoor! Tijd lang regelmatig erge krampen gehad en nu regelmatig flink opgeblazen en ze zeuren regelmatig over het gebrek aan ruimte (en dan ben ik nog maar 19 weken...) Sterkte!
Hier een crohn patient, helaas veel pijn wat alleen maar erger word langer de zwangerschap, dagen dan trek ik het niet, maar gelukkig hoef ik niet zo lang meer, en word ik ingeleid ivm een fikse ontsteking, hier ook dagen diaree maar voel een vertsopping, en zo kan ik totaal niet meer naar de toilet heel rot, hier ook zwanger geworden midden in een opvlamming helaas veel beterschap meiden