Zwangerschap missen... Al die rot hormonen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lisababy, 18 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisababy

    Lisababy Lid

    7 nov 2016
    31
    4
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Ik weet niet of het hier goed neerzet maar ik moet mijn gevoel kwijt.

    2 weken geleden ben ik bevallen van ons 2e kindje. Na een vlugge bevalling van 3,5 uur was ons meisje er dan eindelijk na een heerlijke zwangerschap van 41 weken. Ik ben blij mijn lichaam terug te hebben en weet te kunnen doen wat ik wil zonder dat er "iets" in de weg zit. Maar toch mis ik mijn zwangerschap ontzettend. Man en ik hebben ook echt besloten dat onze dochter de laatste is. Alleen al deze kennis, het weten dat ik nooit meer zwanger zal worden, nooit meer een bevalling zal meemaken, nooit meer zo'n klein hummeltje van ons zelf dus nu alles voor het laatst meemaken daar krijg ik buikpijn van en voel ik me ook echt naar bij.

    Zijn dit de hormonen? Herkent iemand dit? Trekt het gevoel vanzelf weg? Sinds de bevalling ben ik sowieso al ontzettend emotioneel.
     
  2. Kippetje88

    Kippetje88 Bekend lid

    11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Och meid ik snap je! Ik had dan een best zware zwangerschap en mijn kindje is nu bijna 1 weekje nog maar, maar kan nu al janken erom...Ik lees jij ook pas 2 wekdn geleden...We zitten nog vol in de hormonen hoor! En ik zou zeggen...Gooi ze er lekker uit die tranen! ❤
     
  3. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Heel herkenbaar. Ik ben in december bevallen van de 4e en heb alweer gedachtes voor een 5e. Ik denk dat het de hormonen zijn...
    Vind het ook erg moeilijk het idee dat alles nu echt de laatste keer is.
     
  4. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Herkenbaar hoor. Ik denk wel dat het hormonen zijn. Ik vond het ook op de een of andere manier alsof de zwangerschap heel abrupt tot einde was gekomen. Terwijl je toch maanden naar je UD, bevalling en baby uitkijkt...
    Ik had het tot zo’n jaar na de bevalling nog. Daarna werd het echt minder!
    Het stomme is ook dat ik de babyperiode achteraf gezien niet super vond, het is nu zoveel makkelijker nu mijn kind wat ouder is. En nu ik weer zwanger ben probeer ik wel heel erg bewust er bij stil te staan hoe bijzonder het is... maar het is me toch wel duidelijk dat ik vorige keer achteraf gezien de zwangerschap erg geromantiseerd heb. ;)
     
  5. Lisababy

    Lisababy Lid

    7 nov 2016
    31
    4
    8
    NULL
    NULL
    Dat wat jij zegt alsof de zwangerschap abrupt tot z'n einde is gekomen is echt de goede verwoording!

    Zo vreselijk die hormonen. Ik lijk echt een emotioneel wrak ik huil al als mijn man iets op een andere manier zegt dan eigenlijk bedoeld is.

    Fijn om te lezen dat mensen het herkennen en ik dus niet de enige ben!
     
  6. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben denk de enige die het vorige keer fijn vond dat de zwangerschap over was. Weet zeker dat ik er nu ook zo over denk ;). Mag niet klagen hoor heb nergens last van maar is gewoon niet mijn ding.
     
    Babyvijf en Zonnestralen vinden dit leuk.
  7. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Dames zo herkenbaar. Man wilt echt maar 2 kinderen en ik zou het liefst nu al weer zwanger worden van de 3de. Ben 4 maanden geleden bevalen. Heb het er ook echt moeilijk mee.
     
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
    Nee hoor, hier nog iemand en ook tijdens deze zwangerschap ‘counting de days’. Enorm dankbaar dat ik zwanger ben, maar ik kijk enorm uit naar augustus. Nu heb ik mijn redenen hiervoor, vroeggeboorte, zwangerschapssuiker en streptokokken bacterie in mijn vorige zwangerschappen gehad, daarom zo onzeker! Laat het maar gauw augustus zijn, dan kan ik hem/ haar ontmoeten.
     
    Babyvijf, EvitaDedu en Miesjella vinden dit leuk.
  9. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb het na een jaar nog steeds.
    Niet zo zeer dat ik er heel erg geëmotioneerd door raak maar wel het gevoel dat ik het heel erg jammer vind dat ik het nooit meer mee ga maken.

    Ondanks de kwaaltjes en de zorgen die er af en toe zijn geweest heb ik 2 fijne zwangerschappen gehad.

    Zou het allemaal graag nog eens meemaken maar wij willen geen 3e kindje.
     
  10. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Afsluiten is ook moeilijk. Nooit meer... vind ik ook echt wel een ding. :(
    Wat mij helpt is vooruit kijken naar al het moois wat nog komen gaat, maar vooral ook genieten van het ‘nu’.
    Dus van harte gefeliciteerd met je kindje en snuif, kroel, voed en geniet! :)
     
  11. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik ga hier later uitgebreid op reageren maar wil vast zeggen dat ik het helemaal herken. Ook hier de laatste 2 weken terug geboren. En ook erg last van alle laatste keren momentjes.
     
  12. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Zo herkenbaar! Ik ben 3 weken geleden bevallen van een prachtig mooie dochter. De bevalling ging super, dus het was een fijne afsluiting (als je de bevalling zo mag noemen). Maar ineens ben je niet meer zwanger. Dat is zo raar. Ik ben helemaal verliefd op ons meisje en geniet enorm. Ik vond het heerlijk om zwanger te zijn. En zo bijzonder. Lekker over mijn buik aaien, dat getrappel voelen, je bent nooit alleen dan, zo fijn allemaal. Ons meisje is onze eerste en ik zei tegen mijn vriend dat ik niet te lang zou willen wachten tot een tweede. Maar daar denkt hij heel anders over. Hij zou pas over een jaar of vier een tweede willen. Dat duurt mij veel te lang...

    En ik ben ook echt een emotioneel wrak op het moment. Ongelofelijk. Ik kan om alles janken op het moment. En ik voel me ook nog totaal niet als mezelf. Maar dat zal ook nog wel even tijd kosten.
     
    Nieuwsgierigbijtje vindt dit leuk.
  13. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Heel herkenbaar! Heeft hier wel meer als een jaar geduurd.. jaloers op zwangere vrouwen pff. Ik had met mijn ex ook afgesproken dat onze zoon de 1e en laatste was. Inmiddels ben ik nu weer zwanger van me man en geniet ik er ook wel echt van, maar ben ook benieuwd of ik dit gevoel straks ook weer heb. Echt het komt goed!
     
  14. Lisababy

    Lisababy Lid

    7 nov 2016
    31
    4
    8
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb "nog" niet dat ik jaloers ben op zwangere vrouwen.. Maar gewoon het idee dit alles niet meer mee te maken dat is wel een soort dingetje. Wij hebben nu 2 mooie kindjes en hebben ook altijd gezegd dat we er "maar" 2 willen. Maar ik twijfel heel erg of ik niet ooit een 3e wil.

    Mijn man snapt na veel praten mijn gevoel. Hij zou zich laten steraliseren maar dit heeft hij naar de lange baan geschoven. Voor hem hoeft een derde niet maar hij heeft nu wel gezegd we zien over paar jaar wel. Ik ga over 3 maanden een spiraal laten zetten. We geven het dus dan 5 jaar de kans om te kijken wat wij willen. Ik moet zeggen dat dit voor mij veel rust geeft. Het definitieve verstikte mij enorm en nu ik weet dat er mogelijkheden zijn kan ik het loslaten.
     
  15. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hier ook zo. Tis echt de wens van een groot gezin, dat me toch weer over de streep heeft gehaald om weer zwanger te worden. Nooit t missen van t zwanger zijn .
     
  16. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Fijn zeg! Ja jaloers is een groot woord, maar hoop dat je beetje snapt wat ik bedoelde:D

    Nu lekker even loslaten, genieten van je kindjes, en zien wat de tijd je gaat brengen:D
     

Deel Deze Pagina