Lengte van baby??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 2 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik had een vraagje,

ik ben dus gister naar het ziekenhuis geweest ivm bloedverlies. Bij de echo daar kwam uit dat ik nu langer zwanger ben dan ik dacht (4dagen). Nu ben ik dus of een december mama (1dec) of een november mama (30nov).
    Maar ik weet zeker dat mijn laatste ongi op 28 feb was, heb dat nl netjes genoteerd elke maand. Heb ik dan gewoon een lange baby nu al? (Mijn vriend is 1.98m en ik 1.71m)

2. Niet meer actief

Ik had een vraagje,

ik ben dus gister naar het ziekenhuis geweest ivm bloedverlies. Bij de echo daar kwam uit dat ik nu langer zwanger ben dan ik dacht (4dagen). Nu ben ik dus of een december mama (1dec) of een november mama (30nov).
    Maar ik weet zeker dat mijn laatste ongi op 28 feb was, heb dat nl netjes genoteerd elke maand. Heb ik dan gewoon een lange baby nu al? (Mijn vriend is 1.98m en ik 1.71m)

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zolang de echo niet meer dan 1 week verschil aangeeft met je eigen uitgerekende datum kun je gewoon je eigen datum aanhouden.
    Dus ij jouw geval zit er 4 dagen verschil tussen-->je eigen uitgetelde datum kun je aanhouden.
    Wat betreft de lengte kun je nu denk ik nog niets zeggen. Het kan er al vanaf hangen wie de echo maakt. Het gaat om milimeter werk en dan zet de een het kruisje voor het opmeten daar neer en de ander had hem net iets verder gezet.

Kwebbel

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ons kleintje was met 19,5 weken ook te lang. Alles had de afmeting van 19,5 week, alleen z'n lengte was 21 weken :(

5. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ach... het is maar een berkening... die paar dagen daar gaat het niet om... bij mijn 20 weken echo( was toen 21 weken) was de kleine qua lengte 4 dagen te groot... 4 weken daarna met de pretecho was de kleine 4 dagen te klein.... dus het is gewoon een moment opname!!! het gaat er uiteindelijk om hoeland je kleine is met 9 maanden toch ;)

6. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Als ik het vrouwtje van de echo moet geloven komt mijn kleintje eind september, maar volgens de berekening van de vk en mijn laatste menstruatie komt ie rond 6 oktober. Ik wacht het wel af. Eruit komen doet ie toch wel. Scheelt bij iedereen, denk ik..... Vriendin van me beviel met 37 weken van een gezonde jongen van 51 cm en een andere vriendin na 42 weken van een gezonde meid van 50 cm, blijf er dus bij dat lengte niet precies aan kan geven hoever je bent.....

Mijn pret echo van 18 mei is verplaatst naar 23 mei, omdat de vriendin van wie ik het cadeau kreeg, dan op vakantie is... Dan maar een paar daagjes later. In ieder geval wel deze maand, haha.

Knuf Juud

Deel Deze Pagina