Jullie kunnen er niets mee, maar ik wilde het gewoon toch even kwijt. Mijn oudste krijgt pgb en gaat iedere maand naar een zorgboerderij om het zelfstandig wonen onder de knie te krijgen (hij is net 18 geworden) Ook krijgt hij 2x per maand thuis begeleiding in allerlei zaken. Maar doordat ik zelf niet goed heb opgelet (ik heb me verkeken met de stortingsdatum van het pgb) en de rekeningen hiervan erg hoog zijn, was zijn budget deze maand compleet op......:x En heb ik gebeld hoe we dit nu in vredesnaam moeten oplossen, omdat we eigenlijk verplicht zijn de weekenden die hij ingepland staat moeten betalen. Dat hij dus niet kan komen en ik geen pgb meer heb staan.....Dit is me in al die jaren nog nooit overkomen, ik heb begin dit jaar zelfs nog een flink bedrag terug moeten betalen aan het zorgkantoor van vorig jaar (wat gewoon op de rekening stond, want het was niet gebruikt) Maar nu belde ik met een steen in mijn maag en heb de zorgmanager uitgelegd wat het probleem was, hoe het kwam en dat ik het wel wil oplossen, maar ik weet niet hoe. Zijn antwoord was: maak je maar niet ongerust, hij mag gewoon komen, het geld is niet het belangrijkste, maar jullie zoon heeft deze zorg echt nodig en jullie hebben het nodig om af en toe ontlast te worden. Het gaat op onze kosten en ik regel dat met de boekhouder!! Alleen de begeleiding thuis zetten ze nu even stop en gaat in januari opnieuw opgepakt worden. Ongelofelijk dit: het gaat nl om een flink bedrag, ik kon de zorgmanager wel zoenen, zo ontzettend lief vond ik dit van hem! Dat er nog zulke lieve mensen bestaan maakt me heel blij Die belangeloos zorg geven aan mensen met een handicap, puur omdat het noodzaak is.
Dat is echt heel fijn! Gelukkig zijn er inderdaad nog mensen die belangeloos iets voor een ander doen
Oh wow, daar krijg ik kippvel van. Dit zijn blijkbaar echt mensen met passie voor hun werk en een groot hart (voor kinderen met een handicap). Waren maar meer mensen zo, dan zou de wereld een zó veel mooiere plek zijn. 😊
Oh wow ik krijg er ook kippenvel van. Wat fijn om dan tot de ontdekking te komen dat er idd nog hele lieven mensen bestaan!
Ik vond het zó lief, dat ik er van in tranen uitbarstte aan de telefoon Zéker omdat het mijn eigen schuld was! Ik meende nl dat ik nog een kwartaal tegoed had van het zorgkantoor en dat is dus zo'n 25% van het complete budget. Heel erg dom van mij. Maar ben zo blij dat hij het op deze manier wilde oplossen. En ja, met zulke mensen zou de wereld zeker een zo veel mooiere plek zijn! Volgende week gaat mijn zoon er dus gewoon naartoe, ik wilde een bedankje geven, wat vinden jullie? Een mooie plant met een kaartje eraan? Misschien hebben jullie nog een ideetje?
Wauw geweldig! Ik kreeg er gewoon kippenvel van toen ik het las. Misschien iets halen/geven wat ze daar kunnen gebruiken? Iets voor de dieren ofzo?
Ze hebben wel wat dieren, maar niet zo veel, en de dieren die ze hebben worden gevoederd door de omringende boeren, omdat deze zorgboerderij voornamelijk in het weekend wordt gebruikt (zit geen boer op, maar echt mensen uit de zorg) En ik heb serieus geen idee wat geiten en paarden precies eten hahaha Misschien een leuk gezelschapsspel? Maar welke is dan leuk? En een beetje geschikt voor alle leeftijden? De groepen die ze hebben bestaan uit kinderen/volwassenen van 4 tm 21.
Ben je creatief met bakken oid? Dan zou ik iets van een taart of cake maken. Ik weet gewoon uit ervaring dat je met eten bijna altijd wel slaagt. Of kun jij jezelf een dag beschikbaar stellen als vrijwilliger? Kan me voorstellen dat ze daar ook erg blij mee kunnen zijn. Geiten en paarden eten gras, hooi, biks
Ja, dat is een goed idee! ik kan wel cake bakken! en dan nog een plant voor de zorgmanager? Want die is er uiteraard niet altijd en dan wordt de cake oud. Of ze van mij als vrijwilliger blij worden betwijfel ik Het zijn allemaal zeer hoog gekwalificeerde mensen die er werken, alleen al de ambulante hulp (dus die thuis komt) is een psychologe om maar een voorbeeld te geven. Denk dat ze aan mij niet zo heel veel hebben, haha Biks, zijn dat geen brokken?
Dat betekent helemaal niet dat ze aan jou niets hebben! Ik zou het gewoon vragen, mijn ervaring binnen de hulpverlening is dat er zeer regelmatig gaten vallen op allerlei plekken en manieren, omdat er geen geld voor is. Als er dan mensen waren die dat konden opvangen, waren we altijd hartstikke blij! Dat kan 'm ook zitten in kleine reparaties, bepaalde dingen eens een keer echt goed schoon maken, enz enz