aansteller voelen door ziektewet

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door maartje25, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rums

rums Niet meer actief

Dat is heel vervelend :(

Mooi voor haar dat zij er fluitend doorheen ging maar ook geen een zwangerschap is te vergelijken.

2. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Ik zit momenteel ook voor 50% in de ziektewet wegens oververmoeidheid..
    Voelde ook erg aanstellerig en zwak..
    Maar nu paar weken later zie ik dat echt beter is en ik goed voor mezelf en de kleine heb gekozen..
    Je bent nooit een aansteller! Dat je nu geen harde buiken meer hebt bewijst dat nu alleen maar! Pak je rust.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik ging met 8 en 6 weken volledig ziektewet in op bi en extreem lage bloeddruk , bloeddruk werd beter met 13/14 weken maar harde buiken komen bij mij ook met 16 /17 weken, die overslaan in premature weeen . Dus tja bij mij zagen ze helemaal nog niets en wisten ze het absurd vroeg, maar ik had geen keus. Ja ze zagen het aan het lopen want door de bi liep ik toen bij allebei al met krukken.

4. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik weet niet hoever je nu bent. Maar rond 28 weken had ik ook veel last van harde buiken, en ze begonnen eigenlijk steeds vervelender te worden. Ik trok niet aan de bel, ik dacht ach valt allemaal wel mee. Ik heb dan ook nog eens een kantoorbaan, maar het is daar altijd super druk en gestresst zeg maar, normaal vind ik dat heerlijk om daarin te werken maar toen toch wel vermoeiend. Uiteindelijk kreeg ik met 31 weken wee activiteit, VK stuurde me door naar het ziekenhuis en daar ben ik 2 dagen geweest, ze waren ook te monitoren maar ook toevallig dat ik daar dus 2 dagen moest liggen en het afnam. Toen werd er ook gezegd dat ik volledig moest stoppen met werken en geen haar op mijn hoofd die daarover twijfelde of dat de juiste beslissing was. Ik was immers al eerder een kindje verloren. Ik ben thuis gebleven en heb me ook niet schuldig gevoeld. Er is niks belangrijker dan het welzijn van je kindje. De mensen die je aanstellerig vinden kunnen de pot op meid!

5. maartje25

maartje25 Niet meer actief

ow jeetje, wat een heftig verhaal! Ik ben momenteel 28+4 weken zwanger (ik zie nu dat mijn ticker het niet doet!) en nu ik 1.5 week halve dagen werk ben ik al aardig gewend... Tuurlijk voel ik me soms nog wel een aansteller maar als ik weer gewerkt heb weet ik waarom deze keuze is gemaakt... En dat is inderdaad voorkomen wat er destijds bij jou is gebeurd. Wat moet dat vreselijk zijn! :(

6. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Ik ben sinds vandaag ook gedeeltelijk in de ziektewet vanwege extreme vermoeidheid. Ik voelde me erg schuldig tegenover mijn werkgever, omdat ik 'maar' moe ben. Toch heeft mijn verloskundige dit uit mij weten te praten en zegt juist dat ik goed naar mijn lichaam moet luisteren! (En jezelf niet gaan vergelijken met andere zwangere dames die alles fluitend doen helpt ook een beetje :D)

Deel Deze Pagina