Welke verf?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Semmie83, 7 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Hoi,

Zijn er hier creatieve zwangeren onder ons? Ik zou graag schilderijtjes willen maken voor de babykamer, maar welke verf mag je gebruiken? Toen ik vroeger op canvas schilderde stonk heel de kamer naar verf, dus dat lijkt me nu niet handig. Iemand ideeen? Bedankt alvast voor de reacties!

2. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ben niet zo thuis in de schilderijen verf. Maar kijk eens op het blik of het oplosmiddelarm is dat is tegenwoordig redelijk normaal. Het kan dan alsnog stinken maar is dan met zo min mogelijk schadelijke stoffen die vervliegen. Overigens is vrijwel alle verf giftig.

3. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Volgens mij mag je verf op waterbasis gebruiken... En dan met de ramen open schilderen :p

4. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Thanks, nou ja, ik denk dat ik maar gewoon wat koop. Beetje koud nu met de ramen open! (-;

5. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Leuk idee hoor! Hier ook allerlei creatieve plannen. Ben nu met slofjes haken begonnen, lekker ouderwets:cool:
    Als je het kamertje schilderd moet je dat volgens mij zo'n 6 weken
    laten luchten. Maar dat zijn dan grote oppervlakkken. k Weet niet wanneer je de schilderijtjes wil gaan maken en hoe groot ze worden, maar het lijkt me geen probleem welke verf je gebruikt. Die lucht is toch zo vervlogen als het droog is? En je kindje zit er niet aan, t is geen box of bedje waar ie zn tandjes in gaat zetten:D
    Succes!

6. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Zeker koud, maar als je in een niet geventileerde kamer gaat schilderen moet je een raam open zetten. Dat is mij verteld in ieder geval.

7. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    Het is wel aan te raden om verf te kopen op waterbasis nu je zwanger bent (als je ten minsten zelf wilt gaan verven). Dan hoef je ook niet met ramen open te verven ;). Ik zou naderhand voor de zekerheid gewoon even luchten.
    Als je besluit te verven met verf op terpetinebasis dan moet je wel de ramen open zetten tijdens het verven. En later goed luchten.

Verf op terpetinebasis ruikt ook heel sterk en op waterbasis niet.
    Iedere bouwmarkt verkoopt verf op waterbasis.

8. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    Je hebt van histor een verflijn die veilig is voor kinderen en zwangere vrouwen. Die is op waterbasis zonder oplosmiddelen.

Deel Deze Pagina